mboost-dp1

Møg Computer Firmaer!

Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
29. dec. 2007 16:47
Tænkte på om der var nogen der havde nogen firmaer de gerne ville hænge lidt ud pga. dårlig service eller fx mangler eller generelle irritationsmomenter?

Jeg har selv et par stykker...

Midt-Data

Jeg havde bestilt en harddisk (80 gb Seagate) på nettet, på Midt-Data's webside, til min bærbare.

Harddisken opfører sig mærkeligt og går i stykker efter to ugers minimalt latterligt brug.
Jeg skriver en email til deres supportservice med fuld beskrivelse af hvad der er sket med disken, hvilke værktøjer jeg har kørt på disken for at se fejl, og hvad jeg selv tror fejlen er.
Intet svar.

Kører så ud i butikken og forklarer Midt-Data situationen og afleverer min disk til dem. De har allerede mit nummer og lover at ringe når de har hørt mere indenfor en uge, og de beder mig lige om at skrive til deres supportservice for at gøre dem opmærksom på at jeg har kontaktet MidtData.
Intet svar.

Der går to forpulede uger før jeg selv ringer derud til Midt-Data og spørger hvad status er.

Han forklarer så at disken var byttet og jeg enten kunne vælge mellem en Hitachi 80 gb, eller en Seagate 60 gb og få nogen penge tilbage. Det er de to han vil bytte lige over med. Jeg vælger så at lægge 230 kr på bordet og få en 120 GB istedet.

Da jeg kommer hjem opdager jeg at den 120 GB disk har et par bøjede kontakter nede i bunden. Jeg havde brug for den møgdisk så jeg var nødt til at bøje dem ud igen. Heldigvis fungerede den selvom Seagate Tools ikke kan køre en fuld analyse på disken uden at genstarte computeren, men jeg håber ikke det har noget med harddisken at gøre.

---------------------------

En anden bestilling...
19/12-2007 bestilte jeg to pakker skruer. Denne dag, 29/12-2007 har jeg stadig ikke modtaget en skid.

Håber der er nogen der har noget positivt at sige om den biks, fordi jeg har bestemt ikke!

Pixmania.com

Jeg havde udset mig et par billige harddiskekølere og kom ind på Pixmania.com fordi de var ekstra billige. Jeg oprettede mig så, men annullerede købet fordi jeg alligevel fandt det et andet sted. Man kan ikke slette sin bruger derinde! Seriously! Er der nogen der ved hvordan?

------------
Links til sager om svindel ang Pixmania.com:

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/art...
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/art...
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm
Gravatar #2 - Norrah
29. dec. 2007 17:01
shg.dk - men har en længere samtale med d. adm. direktør. Og hvis han undskylder, så vil jeg ikke hænge dem ud.

Hvis ikke, så ser jeg intet galt i at nævne det i detaljer senere.
Gravatar #3 - trylleklovn
29. dec. 2007 17:17
Har der ikke været en tråd lignende denne, for et kort stykke tid siden?
Gravatar #4 - vandfarve
29. dec. 2007 17:21

Jo, MZ lavede en tråd, hvor man skulle beskrive sin bedste og værste salgsoplevelse. Den skrev han vist i det sene efterår, hvis jeg ikke husker forkert.

(Og jeg har ikke lige overskud til at finde den nu...)
Gravatar #5 - rackbox
29. dec. 2007 17:39
#1 Hmm.. besynderlig trang, at oprette en tråd med henblik på at bashe en gruppe firmaer... Normalt kommer disse tråde spontant, fordi man netop har haft en dårlig oplevelse.

Hvad fik dig til at starte denne tråd? "Hmm.. jeg keder mig.. Jeg tror, at jeg opretter en tråd... bumbum.. hvad skal den handle om..."

Anyway - har du et formål med tråden? Jeg kan ikke lige se, hvad det måtte være..
Gravatar #6 - squad2nd
29. dec. 2007 18:13

Hmm.. besynderlig trang, at oprette en tråd med henblik på at bashe en gruppe firmaer... Normalt kommer disse tråde spontant, fordi man netop har haft en dårlig oplevelse.

Og den oplevelse vil jeg gerne dele med andre, men du har ret, det er besynderligt og mærkeligt at gøre. My bad.

Hvad fik dig til at starte denne tråd? "Hmm.. jeg keder mig.. Jeg tror, at jeg opretter en tråd... bumbum.. hvad skal den handle om..."

Den er med garanti interessant for nogen. Hvem har ikke lyst til at vide om der er visse firmaer man skal være ekstra varsom med at handle hos? :)

Anyway - har du et formål med tråden? Jeg kan ikke lige se, hvad det måtte være..

Det er jeg ked at du ikke kan se. Men som der står øverst, så er formålet: "Nogen der havde nogen firmaer de gerne ville hænge lidt ud pga. dårlig service eller fx mangler eller generelle irritationsmomenter?"

Jeg beklager på min egen og Tagwall'ens vegne at jeg har postet sådan en ligegyldig ting og vil straks anmode alle der ser posten om at besøge mere formålsrige afsnit som fx:

Hvad julemanden laver resten af året

Chuck Norris' tårer kurerer ikke kræft

Hvem har drukket min Cola

Havenisse bortført
Gravatar #7 - rackbox
29. dec. 2007 18:22
#6 jeg har ikke noget imod "formålsløse" tråde. Det forekom mig bare lidt umotiveret hævntørstigt at starte denne tråd udfra, hvad jeg kunne læse i #1.

Det er lidt ligesom at starte en tråd med overskriften: "Skriv dine hadeoplevelser med newz.dk-brugere". Altså en opfordring til angreb uden yderligere motivation end angrebet i sig selv.

Well - jeg blander mig udenom. Du har alt mulig ret til at oprette denne tråd... Jeg kunne bare ikke sidde den overhørig, da den pillede ganske ivrigt ved mit etiske formyndergen :P
Gravatar #8 - sKIDROw
29. dec. 2007 19:47
Det glæder mig faktisk at læse om andres erfaringer, så slipper jeg selv for at gøre mig dem. (De dårlige that is...)

Når det er sagt, er jeg i forvejen, konservativ forhandlermæssigt. Jeg nægter at handle steder, som ikke har E mærket. Og bruger også kun forhandlere, som andre har sagt god for.

De sidste ting jeg har købt, har udelukkende være købt hos:

Compumail.dk
shg.dk
prcdata.dk
Gravatar #9 - mbw2001
29. dec. 2007 20:17
Rimelig værdiløs data. Tror ikke en eneste virksomhed kan sige at de aldrig har haft en kunde som mener han er blevet behandlet uretfærdigt....
Gravatar #10 - myplacedk
29. dec. 2007 21:02
Enig. Og de ting i #1 er da virkelig i småtings-afdelingen. Irriterende, men det er hvad der sker.

Med den behandling jeg har fået af firmaer, som burde være bedre, er de ting ikke noget jeg gad spekulere over.

Hvad med entreprenøren som gav mig en fast(!) pris på 80.000 kr., endte med at forlangt næsten 100.000 kr ., og nægtede at gøre det færdigt (og lovligt) uden fuld time-betaling?
(Problemet viste sig først EFTER jeg havde betalt.)

Smeden som lavede en fejlagtig og ulovlig installation? Han viste sig ikke at være uddannet, hvilket forklarer hvorfor han ikke helt ved hvad han laver.

En glemt email og en uoverskuelig hjemmeside gider jeg godt nok ikke hidse mig op over.
Gravatar #11 - squad2nd
29. dec. 2007 21:10

Hvad med entreprenøren som ...

Smeden som lavede ...

Note: Tråden er startet med Computer firmaer i tankerne.

Der er med garanti andre der har haft større problemer med deres handel med computer end jeg har, men derfor kan jeg sagtens lægge ud. Folk er måske ikke interesseret i at høre om mine problemer, men jeg er bestemt nysgerrig efter for at høre om deres, 'computer' relaterede problemer.

Der er naturligvis også folk der har haft større problemer end dine 100.000 kr, og dit beløb er jo i småtingsafdelingen for dem. Sådan kan man jo fortsætte.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login