mboost-dp1
Når folk har for meget tid
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Af sprog jeg har lært, må C++ nok også være det som er nemmest at misbruge. Man skal enten kende sprog specifikationen meget godt, eller pålægge sig et mere begrænset brug af sprog funktionalitet.
Jeg vil mene at specifikationens massive kompleksitet er en væsentlig bidragende faktor til den slags compiler opførsel. Ovenstående er langt fra det eneste eksempel hvor en C++ compiler gør noget uventet.
Træder man ind i den vidunderlige verden af meta-programmering, så bliver det først for alvor langhåret. Ikke at det er noget jeg personligt savner, enkelthed er for mig langt mere produktivt.
Alle reglerne og undtagelserne fylder også noget i det mentale rum, og da vores korttidshukommelse har begrænset kapacitet (omkring 7 "ting", i gennemsnittet), giver det egentlig god mening at forsøge at begrænse hvad man mentalt skal beskæftige sig med, når man skriver kode.
Jeg vil mene at specifikationens massive kompleksitet er en væsentlig bidragende faktor til den slags compiler opførsel. Ovenstående er langt fra det eneste eksempel hvor en C++ compiler gør noget uventet.
Træder man ind i den vidunderlige verden af meta-programmering, så bliver det først for alvor langhåret. Ikke at det er noget jeg personligt savner, enkelthed er for mig langt mere produktivt.
Alle reglerne og undtagelserne fylder også noget i det mentale rum, og da vores korttidshukommelse har begrænset kapacitet (omkring 7 "ting", i gennemsnittet), giver det egentlig god mening at forsøge at begrænse hvad man mentalt skal beskæftige sig med, når man skriver kode.
zin (2) skrev:Denne tråd er nu hijacked til fremtidige pasting af crap man selv har lavet, når man har haft for meget tid.
Yeah.
zin (2) skrev:Denne tråd er nu hijacked til fremtidige pasting af crap man selv har lavet, når man har haft for meget tid.
Go go, newz'ere!
Faarlig besked når man lige er kommet hjem fra job og sidder på toilettet og bummelummer...
FYI kan jeg oplyse at det er en type 4 på bristol skalaen..
Indtil videre har jeg ikke lavet ret meget selv i dag. En kop kaffe kan jeg prale af at have lavet.
Jeg har selv blandet bønner, vand og mælk. Hellyeah.
Jeg har selv blandet bønner, vand og mælk. Hellyeah.
I går fik jeg lyst til at lave lidt anderledes aftensmad. Det resulterede i følgende (mens jeg stadig kan huske det...):
Ildfast fad -> Fyld op med porre (gerne frosne dimser eller no'et nemt), kun lige bunden dækket.
Lidt chillisovs på og olie (jomfru oliven).
Bland!
Tag en pande, steg noget smør, løg (hakkede) og champs i.
Hæld hele molevitten i fadet og bland (igen).
Hæld en ds. hakkede tomater i og bland tilsæt evt. krydderi.
Put kyllingestykker heri.
Kog ris til.
Husk at kyllingerne skal have rimeligt lang tid, så start risen efter kyllingen.
Hele misæren blev en ret smagfuld og god oplevelse.
Ildfast fad -> Fyld op med porre (gerne frosne dimser eller no'et nemt), kun lige bunden dækket.
Lidt chillisovs på og olie (jomfru oliven).
Bland!
Tag en pande, steg noget smør, løg (hakkede) og champs i.
Hæld hele molevitten i fadet og bland (igen).
Hæld en ds. hakkede tomater i og bland tilsæt evt. krydderi.
Put kyllingestykker heri.
Kog ris til.
Husk at kyllingerne skal have rimeligt lang tid, så start risen efter kyllingen.
Hele misæren blev en ret smagfuld og god oplevelse.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.