mboost-dp1

Når folk har for meget tid

Gå til bund
Gravatar #2 - zin
1. feb. 2011 20:06
Denne tråd er nu hijacked til fremtidige pasting af crap man selv har lavet, når man har haft for meget tid.

Go go, newz'ere!
Gravatar #3 - zook
1. feb. 2011 20:52
Af sprog jeg har lært, må C++ nok også være det som er nemmest at misbruge. Man skal enten kende sprog specifikationen meget godt, eller pålægge sig et mere begrænset brug af sprog funktionalitet.

Jeg vil mene at specifikationens massive kompleksitet er en væsentlig bidragende faktor til den slags compiler opførsel. Ovenstående er langt fra det eneste eksempel hvor en C++ compiler gør noget uventet.

Træder man ind i den vidunderlige verden af meta-programmering, så bliver det først for alvor langhåret. Ikke at det er noget jeg personligt savner, enkelthed er for mig langt mere produktivt.

Alle reglerne og undtagelserne fylder også noget i det mentale rum, og da vores korttidshukommelse har begrænset kapacitet (omkring 7 "ting", i gennemsnittet), giver det egentlig god mening at forsøge at begrænse hvad man mentalt skal beskæftige sig med, når man skriver kode.
Gravatar #4 - LinguaIgnota
1. feb. 2011 21:56
zin (2) skrev:
Denne tråd er nu hijacked til fremtidige pasting af crap man selv har lavet, når man har haft for meget tid.

Yeah.
Gravatar #5 - Norrah
1. feb. 2011 22:25
jabberwocky
Gravatar #6 - zin
1. feb. 2011 22:33
http://www.pown.it/2640
Jeg har ikke lavet det, men det er sejt.
Gravatar #7 - vandfarve
1. feb. 2011 23:17
Flame, bitches, flame!
Gravatar #8 - drbravo
1. feb. 2011 23:22
zin (2) skrev:

Go go, newz'ere!

Faarlig besked når man lige er kommet hjem fra job og sidder på toilettet og bummelummer...

FYI kan jeg oplyse at det er en type 4 på bristol skalaen..
Gravatar #9 - holmen
2. feb. 2011 08:03
Indtil videre har jeg ikke lavet ret meget selv i dag. En kop kaffe kan jeg prale af at have lavet.
Jeg har selv blandet bønner, vand og mælk. Hellyeah.
Gravatar #10 - gnаrfsan
2. feb. 2011 08:18
zook (3) skrev:
Af sprog jeg har lært, må C++ nok også være det som er nemmest at misbruge.
Jeg har også været C++ misbruger, men .Net kuren fik mig tilbage på rette spor. Ok, jeg skriver da stadig en linie C++ kode en gang imellem, men nu kan jeg kontrollere det.
Gravatar #11 - zin
2. feb. 2011 08:29
I går fik jeg lyst til at lave lidt anderledes aftensmad. Det resulterede i følgende (mens jeg stadig kan huske det...):
Ildfast fad -> Fyld op med porre (gerne frosne dimser eller no'et nemt), kun lige bunden dækket.
Lidt chillisovs på og olie (jomfru oliven).
Bland!
Tag en pande, steg noget smør, løg (hakkede) og champs i.
Hæld hele molevitten i fadet og bland (igen).
Hæld en ds. hakkede tomater i og bland tilsæt evt. krydderi.
Put kyllingestykker heri.
Kog ris til.
Husk at kyllingerne skal have rimeligt lang tid, så start risen efter kyllingen.
Hele misæren blev en ret smagfuld og god oplevelse.
Gravatar #12 - arne_v
2. feb. 2011 13:56

Jep - C++ er et meget komplekst sprog.

Jeg har ofte set det postuleret at der ikke findes en eneste 100% compliant implementation (compiler).

Men jeg undrer mig stadig over at nogen kan få den ide at teste hvad der sker ved:

delete delete p;
Gravatar #13 - arne_v
2. feb. 2011 13:56
#2,4-9,11

$@!%%^!@$!^%$!^#
Gravatar #14 - gnаrfsan
2. feb. 2011 14:24
arne_v (12) skrev:
delete delete p;

Tjah, jeg har svært ved at gennemskue, hvad de forventer at opnå.
Det virker nærmest som en slags affektsletning.
Gravatar #15 - illishar
2. feb. 2011 14:25
#12 Det kan være at han har haft en "delete" snippet ;)
(Så kan man sikkert godt få sat et par stykker for meget.)
Gravatar #16 - drbravo
2. feb. 2011 21:40
delete delete delete arne_v

...?
Gravatar #17 - zin
2. feb. 2011 21:51
Three wrongs don't make a right!
Gravatar #18 - Daniel-Dane
2. feb. 2011 21:59
But if left is right, then right is left!
Gravatar #19 - arne_v
3. feb. 2011 01:00

Fatal error - can not delete.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login