mboost-dp1

Ødelagt skærm på bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
11. okt. 2010 10:00
Mojn

Jeg har en kollega hvis private bærbar er gået i stykker. Den er 8 måneder gammel, købt hos laptops.dk og er en Lenovo IdeaPad something-something.

Problemet er, at skærmen har en stor sort plet som i kan se her;

http://postimage.org/image/m2pqf0tg/
http://postimage.org/image/mn2shw10/

Hun siger, at den bærbare aldrig har forladt lejligheden og ikke bliver flyttet rundt på. Fejlen opstod en dag den stod i dvale, hvorefter den sagde et højt "klik". Da hun vækkede den fra dvale var skærmen ødelagt.

Laptops.dk nægter at tage den ind til reperation, da den viser "tydelige tegn" på at være "revnet eller flækket" på grund af "udefrakommende påvirkning", hvilket betyder den ikke er dækket af garantien.

Hvad siger i? Kan fejlen opstå, bare sådan?

Jeg har aldrig set sådan en fejl før, så jeg er en smule lost.
Gravatar #2 - Norrah
11. okt. 2010 11:21
#1 Den fejl ser jeg ofte, og jeg har endnu ikke set den opstået uden at den har fået et slag.
Er bange for i ikke har noget at hente, da i på ingen måde vil kunne bevise det er sket uden et slag. Det er simpelthen for usandsynligt til at i vil kunne overbevise nogen uden beviser.. såå!

Køb et panel selv, koster måske omkring 1000,-
Prøv shg.dk, hvis de ikke har det, så vil jeg prøve atea eller www.2ig.dk, selvom de normalt kun handler med firmaer, så kan du snakke med dem.
Så kan i selv udskifte det, tog mig 30min første gang jeg prøvede.
Gravatar #3 - XorpiZ
11. okt. 2010 11:51
Norrah (2) skrev:
Er bange for i ikke har noget at hente, da i på ingen måde vil kunne bevise det er sket uden et slag. Det er simpelthen for usandsynligt til at i vil kunne overbevise nogen uden beviser.. såå!

Hmm, det har du måske ret i. Og det er pænt træls, når der nu er gået 8 måneder, og ikke 6 måneder.

Vi kunne nok godt finde et panel, men hun er småstædig og nægter at betale for at få skærmen lavet, når hun ikke mener, hun har gjort noget forkert.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
11. okt. 2010 11:54
Lige netop den fejl, som den er på billedet, kan jeg garantere er opstået fordi hun enten har smækket skærmen hårdt i, eller lukket den over en genstand der lå på tastaturet. Der er sket et voldsomt vred i kanten lige der hvor den sorte plamage er.

Hvis hun ikke har en hus- eller anden forsikring der vil tage den, må hun til lommen og betale for en ny skærm eller en ny bærbar.

Selv om den havde været under 6 måneder, ville den ikke blive repareret på garantien.
Gravatar #5 - XorpiZ
11. okt. 2010 12:01
Æv. Det var ikke lige de svar jeg håbede på at høre.

Men tak for svarene - jeg må jo gå den tunge gang over og informere hende om det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login