mboost-dp1

Og så prøver man ikke at være pirat...

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
4. okt. 2009 18:37
Min kæreste hørte et par sjove toner i TV, og ville gerne have MP3'en. Jeg fandt hurtigt ud af at det var "The Cure - Close To Me". Så den ville jeg da købe til hende.

amazon.com fandt jeg en original, en remastered, et remix mix og diverse snask. Jeg vælger at købe den remasterede og remixet.

We are sorry...

We could not process your order. The sale of MP3 Downloads is currently available only to US customers located in the 48 contiguous states, Alaska, Hawaii, and the District of Columbia.

We apologize for any inconvenience this may have caused you.

Nå, men så prøver jeg den mere lokale amazon.co.uk, som jeg flere gange før er blevet henvist til fra .com-versionen. Der finder jeg det samme musik.

Important Message
We're sorry. We could not process your order because of geographical restrictions on the product which you were attempting to purchase. Please refer to the terms of use for this product to determine the geographical restrictions. We apologize for the inconvenience.

Nå. Så prøver vi en dansk butik. Hos TDC Musik har de masser af numre med The Cure. De har også masser af numre der hedder Close To Me. Jeg kan ikke søge på begge dele på én gang, og en manuel søgning blandt The Cure's numre gav intet. (Indrømmet, jeg er utålmodig nu, måske er de der et sted.)

Så prøver jeg Bilka's musik-butik:

Fundne: 8
Close To Me The Cure 3:41
Close To Me The Cure 3:58
Close To Me The Cure 5:46
Close To Me The Cure 3:23
Close To Me The Cure 3:23
Close To Me The Cure 4:02 WMA 192 DKK 9.95
Close To Me The Cure 3:40
Close To Me The Cure 3:38

Først mente jeg at det var problematisk, at jeg ikke kunne se hvilke versioner der var tale om. Men det viser sig at være det mindste problem. Den der står "WMA" ved, er DRM-beskyttet. Det betyder, at den ikke kan afspilles på andet end den PC vi aldrig hører musik på. De andre står der intet ved, for de er ikke til salg.

FUCK THAT SHIT! Er der nogen jeg kan få en kopi af?
Gravatar #2 - ajust
4. okt. 2009 18:57
Den kan købes på iTunes Music Store for 8kr.

Helt uden DRM naturligvis.
Gravatar #3 - milandt
4. okt. 2009 18:57
Du kan evt søge på The Pirate Bay på google..

edit: nå nej, det kan man heller ikke længere
Gravatar #4 - Systran
4. okt. 2009 18:59
RRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGEEEEEEEEEEEEE!!111

Det var det eneste jeg hørte :)

Har sendt dig en PM.
Gravatar #5 - Niklas H
4. okt. 2009 19:01
iTunes Store har virkelig meget musik, og jeg bruger aldrig noget andet. Jeg vil da indrømme at jeg før har hentet en del musik - dels fordi jeg ikke gider at købe en hel plade for at få 1 enkelt nummer - og dels fordi det ellers er for besværligt at købe 1 enkelet nummer. Men jeg fik så installeret iTunes Store da jeg fik min iPod Nano i gave, og jeg har faktisk ikke downloadet musik (ulovligt) siden. Jeg vil endda mene at det er nemmere at købe musik gennem iTunes Store end det er at hente det ulovligt på nettet :P
Gravatar #6 - nugga
4. okt. 2009 19:02
DRM kan fjernes med Soundtaxi, vis du har en crack a soundtaxi.
Det er ikke ulovligt at fjerne DRM, så længe du kun bruger musikken til eget brug.
Gravatar #7 - myplacedk
4. okt. 2009 19:03
demitio (2) skrev:
Den kan købes på iTunes Music Store for 8kr.

Helt uden DRM naturligvis.

Ja, men der tillader jeg mig altså at have en (tilsyneladende) upopulær holdning: Jeg vil ikke installere software, for at handle i en netbutik. Der er jo ingen teknisk årsag til det.

iTunes-butikken lyder meget interessant, og jeg har længe haft lyst til at handle der. Med en browser.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
4. okt. 2009 19:03
Nilks (5) skrev:
iTunes Store har virkelig meget musik, og jeg bruger aldrig noget andet. Jeg vil da indrømme at jeg før har hentet en del musik - dels fordi jeg ikke gider at købe en hel plade for at få 1 enkelt nummer - og dels fordi det ellers er for besværligt at købe 1 enkelet nummer. Men jeg fik så installeret iTunes Store da jeg fik min iPod Nano i gave, og jeg har faktisk ikke downloadet musik (ulovligt) siden. Jeg vil endda mene at det er nemmere at købe musik gennem iTunes Store end det er at hente det ulovligt på nettet :P

Har det på samme måde... Dog har jeg ikke rigtig haft behov for at købe musik, siden jeg rippede alle mine cd'er i iTunes og generelt så hører jeg sådan set kun omkring 200 sange..
Gravatar #9 - myplacedk
4. okt. 2009 19:06
nugga (6) skrev:
DRM kan fjernes med Soundtaxi, vis du har en crack a soundtaxi.

Jeg gider ikke bøvlet. Ja, jeg har hørt historier om folk der bare lige downloader et eller andet, klik-klik så er musikken lossless konverteret til noget DRM-frit. Personligt har jeg brugt rigeligt mange timer uden resultater.

nugga (6) skrev:
Det er ikke ulovligt at fjerne DRM, så længe du kun bruger musikken til eget brug.

Hmm... Det betyder at jeg KAN høre musik i min musik-afspiller. Men jeg MÅ stadig ikke, og så kan det være lige meget.
Jeg må gerne bryde DRM for at afspille nummeret, men licensen tillader stadig kun at afspille fra den maskine nummeret er købt på. Og ingen af vores musik-afspillere har internet-adgang.

I øvrigt ved jeg ikke engang om det ene nummer med DRM, overhovedet er et mix jeg er interesseret i.
Gravatar #10 - ajust
4. okt. 2009 19:09
myplacedk (7) skrev:
Ja, men der tillader jeg mig altså at have en (tilsyneladende) upopulær holdning: Jeg vil ikke installere software, for at handle i en netbutik. Der er jo ingen teknisk årsag til det.

Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg havde heller ikke iTunes installeret (og brugte derfor ikke deres Music Store) før jeg fik en iPod.
Gravatar #11 - PowerPatrick
4. okt. 2009 19:13
@myplacedk: http://search.4shared.com/network/search.jsp?searc...

Så enkelt er det - og så har du endda previews, hvis de ikke er komprimerede arkiver
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login