mboost-dp1

Online tv-guide i EPG-form?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
15. sep. 2006 20:54
Findes der en dansk hjemmeside, eller i hvert fald side med danske kanaler, der viser deres oversigt på den klassiske EPG-måde?

Altså:
http://mms.sunsite.dk/features/epg.png

Kunne jeg da blot få smidt noget data ind i en mysqltabel, så skulle jeg nok selv bikse det sammen :/
Gravatar #2 - ztyle
16. sep. 2006 00:52
Hvad klassisk er der ved viasats EPG, nej det er TTV der er den klassike EPG, men hvis du snakker om en net EPG, kan da sagtens hjælpe, men jeg syntes at du selv skulle lærer søge tjenesterne dk.av.com og google.dk at kende så du kan selv kan finde div. ting til dig selv :)

PS. pesonligt foretrækker jeg den første, men det er en smagssag, derfor har jeg indkluderet google, så du selv kan finde ud af hvad der passer dig bedst.
Gravatar #4 - Ronson ⅍
16. sep. 2006 12:48
#2: Tillykke! Det er lykkedes dig at lave et fuldstændig ligegyldigt indlæg!

Jeg har skam søgt. Jubii har noget der tilnærmelsesvis virker, men efter at have brugt mere end 12 sekunder på siden viser det sig dog ubrugeligt.

#3: xmltv kan jeg ikke rigtig bruge da
1) jeg er ikke linuxnørd/jeg har ingen windows-server
2) jeg kan ikke finde ud af at compile skidtet
3) jeg havde stærkt regnet med at der fandtes bare ÉN hjemmeside med danske kanaler der kunne vises deres data på en brugbar måde
Gravatar #6 - Ronson ⅍
16. sep. 2006 14:26
Jeg har allerede yourTV i en bookmarks toolbar

Det er stadig ikke sådan en oversigt jeg leder efter
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
17. sep. 2006 21:31
http://lejemorder.dk/programoversigt/

Lav en side som den, med de kanaler du kan lide :)
Gravatar #8 - Ronson ⅍
17. sep. 2006 22:18
#7: Prøv lige at læse #5 og #6 igen (jeg kan afsløre at "yourTV" er titlen på siden i #5 (og jeg bruger den og har den bookmarked som jeg også skriver (og den har allerede de kanaler jeg kan li', siden husker mit valg i en cookie))).

Prøver lige at forklare det hele igen.
Jeg kunne godt tænke mig en tvguide der viser udsendelser og deres længder og tidspunkter i forhold til hinanden rent grafisk. Som man ser det på mediecentre, digitale bokse, pvr-maskiner mv. og det link jeg smed i #1.

Jeg leder ikke efter sider der lister diverse kanalers programmer i en masse tekst, hvor jeg ikke kan se hvad der overlapper hvad, uden at nærlæse alle programlisterne.
Gravatar #9 - stodderen
17. sep. 2006 22:41
det ser ret smart ud den måde det er præsenteret på, og jeg vil overveje at lave sådan en funktion i tvoversigt.exe når jeg får tid, hvis du ikke selv finder en inden.

Der er en lignende funktion nu for de kanaler du har en alarm på, den er bare ikke færdigkodet og er så vidt jeg husker meget buggy( klik i systemtray, og kør cursor over dagens tv)
Gravatar #10 - themuss
18. sep. 2006 12:56
Jeg synes http://www.tvguide.dk er ok. Fin opbygning, nemt at overskue kanalerne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login