mboost-dp1
Politik - Hvem skal der stemmes på
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Zhadow (97) skrev:Det kan godt være at de peger på socialdemokratiet, men det er betyder ikke at en stemme på Konservative ikke kan bringe De Radikale i regeringen, eller ihvertfald i tæt samarbejde.
Hvis jeg forstår rigtigt :
En stemme på R, går til Helle som statsminister med SF.
En stemme på C, giver højst sansynligt R indflydelse.
Ergo stem på C.
WinPower (103) skrev:Hvis jeg forstår rigtigt :
En stemme på R, går til Helle som statsminister med SF.
En stemme på C, giver højst sansynligt R indflydelse.
Ergo stem på C.
Politik er ikke altid så sort-hvidt som du fremstiller det. Det kan selvfølgelig være, at du har ret, men jeg tvivler på at Lars Barfoed holder sit løfte, hvis det skulle vise sig at den blå blok vinder valget. For mig virker det som om han udelukkende gør dette for at sikre sit parti indflydelse ligemeget hvad udfaldet skulle være. Hvis rød blok vinder, så er han klar til at samarbejde, hvis blå blok vinder, så er aftalen muligvis glemt eller bliver udfaset meget hurtig. Men det bliver bestemt spændende at følge uanset hvad udfaldet bliver.
Killa (108) skrev:#107
Hvorfor skulle han ikke holde den? For K er mere indflydelse til R, og mindre til DF en fordel.
Husk på at DF har en del flere vælgere end R i øjeblikket, og hvis det viser sig at man har 90+ mandater i blå blok efter valget kan man ikke bare udelukke et parti, der har haft så stor indflydelse på udfaldet. Og DF vil uden tvivl gøre alt hvad de kan for at give de Radikale sparket.
EDIT: Denne artikel forklarer meget godt problematikken.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.