mboost-dp1

Post Danmark og pakker...

Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
2. aug. 2010 06:15
Hvem har problemer med Post DK? Har en vendetta mod dem og tænker, det kunne være fedt at samle en hel flok klager.
Jeg er begyndt at ringe og klage min nød til virksomheder, hvis det er deres pakker jeg venter på, så de kan vælge en anden udbyder, hvis de forhåbentlig får nok klager. Til alt held indløb min sidste klage på en dag, hvor andre havde ringet og klaget over pesten med samme problem:

Sidste pakke foregik sådan:
I ferien ventede jeg en pakke. Var hjemme hele dagen. Det ringede ikke på døren. Pludselig kan jeg se på min track&trace, at den er anmeldt til afhentning dagen efter. Post Danmark er ret ligeglade, når man klager, gider ikke engang besvære sig med en undskyldning. Så nu må det sgu være nok. Klag away eller benyt for alt fremtid muligheden med de der dead letter boxes, eller hvad de der 24/7 åbne afhentningssteder hedder.
Gravatar #2 - ghostface
2. aug. 2010 06:54
#1 præcis samme problem. Fulgte min pakke på T&T og var hjemme dagen for udlevering.

Sidst på aftenen, ingen pakke, men en opdatering på T&T om at den var forsøgt afleveret og nu var tilbage på posthuset. Ydermere så var der ingen "hent den på posthuset"-blanket i postkassen.

Da jeg kunne se T&T nummere (men ingen blanket havde) tog jeg ned på Posthuset og bad om at få mine pakker udlveret, damen var træt og i dårligt humør og jeg fik en sviner om at "der nok ikke er nogle pakker når jeg ingen pakke blanket havde modtaget", jeg forklarede hende at jeg kunne se på T&T at pakken var her hvortil hun svarer "hvis du virkelig vil have mig til at kigge alle pakkerne igennem for at finde din så gør jeg gerne det".

Det viser sig så jeg havde mere end de forventede pakker liggende da 2 yderligere jeg ikke havde forventet også bare lå og afventede opsamling. Jeg fik det hele med og tog en taxa hjem.

4 dage senere dumper der 5 kuverter ind med pakke afhentnings blanketter fra den almindelige post. Det er fanme service!

Der er dog intet alternativ til postdanmark. GLS forsøger men mange af deres afhentningssteder er til grin. I Århus skal du hente dine GLS pakker på en snusket bodega/spillehal/kiosk hvor pakker ne står frit fremme blandt beværtningens gæster. Da jeg skulle hente en computer derinde sad en fyr ved en spille maskine og brugte min pakke som fodstøtte. Så vil jeg alligevel hellere have en sviner på posthuset.
Gravatar #3 - myplacedk
2. aug. 2010 07:06
Jeg har bedt dem om at stille pakker i skuret. Jeg har kun fået én pakke siden, men da gik det fint. Så personligt har jeg håb.

Men problemet er grundlæggende at modtageren ikke er kunde, afsenderen er. Og afsenderen har ikke problemer. Så god ide med at snakke med afsender, så de kan se problemet.

Sidst jeg skulle sende noget brugte jeg GLS pakkepost, selvom det var et brev. Det kostede omkring 10 gange porto, men det var det værd.
Gravatar #4 - ghostface
2. aug. 2010 07:09
#3 Postdanmark tog i forgårs 75 kroner for at sende modem retur til Glostrup, jeg vil nødigt betale 10x porto for det :D
Gravatar #5 - myplacedk
2. aug. 2010 07:11
I mit område er pakken rent fysisk i postbilen til dagen efter. Engang jeg kom hjem fra arbejde og fandt en seddel i min postkasse kørte jeg rundt omkring til jeg så en postbil. Han havde ikke pakken, men så så vi en anden postbil længere nede af gaden - og hun havde sgu pakken. Glad var jeg, overrasket var vi begge. :-P

Det var i øvrigt få hundrede meter fra postbutikken. Jeg aner ikke hvorfor ruten ikke kan slutte der, i stedet for at starte der dagen efter. Der lukker nemlig først kl. 21 eller sådan noget, så der er god mulighed for hente pakken samme dag. Hvis den var der.
Gravatar #6 - myplacedk
2. aug. 2010 07:13
Heh, jeg mente 10 gange brevporto. ;-) Jeg gav omkring 36 kr for det. Det var et SD-kort, så forsikringen var egentlig okay at få med.
Det tredje alternativ var at køre over 50 km. frem og tilbage, og så er 36 kr. da billigt nok.
Gravatar #7 - TWFH
2. aug. 2010 07:19
Der kommer til at gå lang tid før der blive valgt en anden standardudbyder end Post DK til pakke- og brevforsendelser. Hvad er alternativerne? GLS? Bring? Ingen af dem er en tøddel bedre, tværtimod.

Det er min erfaring (salg/service, fjernhandel) at folk generelt brokker sig over Post Danmark, til de har prøvet alternativerne. At de så ikke gør det godt nok i mange tilfælde er ærgerligt, men det er nu engang sådan det er - du kan vælge mellem pest eller kolera.

Brug døgnposten, der er mindre pis med det system end med bude, der lader som om de har forsøgt at aflevere en pakke, men blot har skrevet 'ingen hjemme' på en lap papir, som han så lader posten aflevere den næste dag. Det kan sgu' pisse mig af, men omvendt har jeg oplevet at GLS har stillet en pakke i stuen, mens der var folk i huset, uden at få en kvittering og uden at gøre opmærksom på de lige skulle aflevere noget. Fedt at sidde og vente på en pakke man HAR fået.
Gravatar #8 - Adagio
2. aug. 2010 07:41
Jeg har også i tidens løb haft problemer med post danmark, har dog ikke fået så mange pakker de sidste par år, men der er grunden nok at jeg har boet i Tyskland i 1½ år, flyttede tilbage til Danmark for et halvt år siden
Jeg er simpelthen så træt af post danmark at man skal vente til dagen efter med at hente pakken. Hvad er forskellen på at de smider pakkerne ind på postkontoret efter endt tur istedet for at vente til dagen efter? Postbilen er jo tilbage fra turen før lukketid

Men i tyskland er det ikke meget bedre. Første gang jeg fik en pakke tilsendt var jeg ikke hjemme. På min dør lå der en seddel om at "Pakken er forsøgt leveret uden held". De havde dog ikke hverken banket eller ringet på døren. Vi var to personer i huset og var vågne fra tidlig morgen, så vi ville i hvert fald have hørt dem ringe på. Og selv om jeg sov ville jeg blive vækket når de ringer på døren, da jeg sover lige ved siden at ringklokken. Så stod der også at "Pakken skal afhentes ved krudsedulle"... ingen af os kunne læse hvad der stod og prøvede at se om vi kunne finde et postkontor på en gade der kunne minde bare en lille smule om hvad der stod, men ak nej
Dagen efter da jeg kom hjem fra arbejde kom naboen forbi og spurgte hvorfor jeg ikke havde hentet pakken!!!
Havde også bestilt nogle film fra Amazon.co.uk... efter fire uger fik jeg besked fra dem at pakken var kommet retur
Og en gang kom der en pakke til naboen, som ikke var hjemme. Postmanden gik hen til mig, gav mig pakken (indhold til flere tusinder kr) og skrev en seddel som han hang fast i døren. Ingen underskrift fra min side, så jeg kunne hurtigt fjerne sedlen og beholde pakken selv, da det vil være postmandens ord mod mine ord. Jeg gav dog naboen pakken lige så snart de kom hjem :)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
2. aug. 2010 08:30
Jeg havde et problem med et bestemt postbud der ikke gad gå ind med pakker og i stedet bare smed en pakkeseddel i postkassen.
Efter at have brokket mig 4-5 gange på posthuset, hvor jeg fik at vide at det var ord mod ord, satte jeg et kamera op en dag hvor jeg vidste at en pakke skulle komme.

Selvfølgelig smed hun en seddel i postkassen og kørte videre uden at komme nærmere end 10 meter fra huset på noget tidspunkt.

Så startede jeg bilen og kørte efter hende for at få udleveret pakken.
Her påstod hun at hun havde ringet på 3 gange og at hun havde hørt vores hunde gø.
Da jeg så fortalte at jeg havde hende på video, ville hun ikke snakke med mig mere :)

Efter den gang, har hun været inde med pakker hver eneste gang.

En anden ting, er Pest Danmarks hastighed, eller ikke-eksistens af samme.

Jeg får et par gange om ugen pakker fra Hong Kong.
Pest Danmark har hver gang pakken i hænderne, mindst dobbelt så lang tid som de er om at komme fra leverandøren i Hong Kong til den Danske grænse. Det undrer mig at de sidste 5% af afstanden, skal tage over 60% af tiden, specielt når vi taler om et land med en god infrastruktur og en af, hvis ikke den dyreste postservice.
Gravatar #10 - D_V
2. aug. 2010 08:55
ghostface (2) skrev:
GLS forsøger men mange af deres afhentningssteder er til grin. I Århus skal du hente dine GLS pakker på en snusket bodega/spillehal/kiosk hvor pakker ne står frit fremme blandt beværtningens gæster. Da jeg skulle hente en computer derinde sad en fyr ved en spille maskine og brugte min pakke som fodstøtte. Så vil jeg alligevel hellere have en sviner på posthuset.

Vil du ikke være venlig at uddybe hvor den afhentningslokation er, har et møde med vores GLS repræsentant i den kommende uge, og så vil jeg da lige bringe det op.
Gravatar #11 - Spiderboy
2. aug. 2010 09:23
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2979916958]
2. aug. 2010 09:27
jeg tror det variere meget rundt omkring hvordan det er.

Jeg kunne forestille mig at man i storbyer med dagens generation synes at arbejdet som postbud er træls. De hader det og springer over hvor det er nemmest.
Ikke fordi de har noget andet valg. Sidst der var store ændringer i posten skar de meget ned på hvor lang tid postbude må være på deres ruter. hvis de overskrider så går det ud over dem selv. Jeg kan da huske dengang postbudet lige fik en kop kaffe og en snak inden han smuttede afsted igen. Idag har de knap nok tid til at gå ud af bilen ( hvorfor vi også altid løber ud og tager imod posten uden hun behøver forlade bilen. )

Konkurrencen ødelægger det for forbrugeren.
Gravatar #13 - fidomuh
2. aug. 2010 09:33

Der er dog intet alternativ til postdanmark. GLS forsøger men mange af deres afhentningssteder er til grin.

Og mange af dem er langt bedre end PostDK :P

I Århus skal du hente dine GLS pakker på en snusket bodega/spillehal/kiosk hvor pakker ne står frit fremme blandt beværtningens gæster. Da jeg skulle hente en computer derinde sad en fyr ved en spille maskine og brugte min pakke som fodstøtte.

Hvis du klager ryger stedet ud af GLS Pakkeshop systemet og de finder et andet sted. Derudover kan du faa leveret dine pakker til (naesten) alle Blockbustere i Danmark.
De haandterer det OK.

Ellers kan du bruge PNL (som er super-duper faktisk) eller TNT.
DHL er at som at skyde sig selv i munden med at lag sperm, ja du fik udloesningen og det foeltes rart, men du braekker dig alligevel bagefter. :)

Der er mange alternativer, GLS er bare de eneste som slaar PostDK paa prisen :D

Brug døgnposten

Saa er det bare ikke "levering naeste dag".
Alt efter hvor man bor, er det +1-3 dage, udover normal levering.

Udover det, saa skal du bruge dit sygesikringskort for at afhente dine ting.

der er mindre pis med det system

Not really.
Proev du at afhente en pakke uden dit sygesikringskort.

Det tager lige 1-3 dage ekstra, da de ikke maa tage pakken ud, men skal vente paa postbudet som saa kan goere det, derefter skal det saa ind og laegges paa lageret og maaske kan dette lade sig goere til dagen efter.

men omvendt har jeg oplevet at GLS har stillet en pakke i stuen, mens der var folk i huset, uden at få en kvittering og uden at gøre opmærksom på de lige skulle aflevere noget. Fedt at sidde og vente på en pakke man HAR fået.

Nice, gratis ting.
Du ringer bare og siger du ikke har modtaget noget og GLS maa punge ud for en ny pakke.
(Serioest, goer det. Det goer jeg hver gang der ikke bliver lavet underskrift paa pakke modtagelse, eller hvis underskriften er super shit.)

PNL skriver rent faktisk navnet ind paa modtageren, sammen med underskriften. :)
Gravatar #14 - Mort
2. aug. 2010 09:36
Jeg har selv prøvet at tage fri fra arbejde en dag, fordi jeg skulle modtage en pakke fra Post Danmark. Selvom jeg gik hjemme hele dagen, så kom der aldrig nogen pakke. Da jeg checkede min postkasse lå der en seddel med at pakken var forsøgt afleveret, klokken 11 og at jeg kunne hente min pakke på posthuset dagen efter.

Det der pissede mig mest af var ikke at postbudet ikke havde gidet at tage min pakke med. Hvis han bare havde skrevet at jeg kunne hente pakken på posthuset samme dag, ville der sgu ikke være noget problem, men når han skriver dagen efter så er det 100% sikkert for at dække hans egen røv, så det ser ud som om det er min skyld at han ikke har afleveret pakken.

Bagpå sedlen stod et kundeservice nummer man kunne ringe til og klage, så det gjorde jeg (Selvom jeg yderst sjældent klager over noget). To uger efter fik jeg et brev fra Post Danmark, med en undskyldning.

Jeg vil opfordre alle som oplever det samme, at ringe ind og klage over det. Så får hovedkonteret registreret klagen over posthuset og så får chefen for posthuset forhåbentligt at høre for det.
Gravatar #15 - fidomuh
2. aug. 2010 09:37

Konkurrencen ødelægger det for forbrugeren.

Det er ikke konkurrencens skyld, det er PostDK der skummer floede hvor der ikke er, eller boer vaere, noget.

I realiteten boer PostDK bare stroemline deres system.
Afhentning og fokus paa dette, vil helt klart vaere deres force, hvis de saa oveni koebet forsoeger at goere posthusene bare lidt ens i virkemaade, saa kunne de maaske tjene penge :D
Gravatar #16 - fidomuh
2. aug. 2010 09:39

Bagpå sedlen stod et kundeservice nummer man kunne ringe til og klage, så det gjorde jeg (Selvom jeg yderst sjældent klager over noget). To uger efter fik jeg et brev fra Post Danmark, med en undskyldning.

Hardcore. Jeg fik bare en sviner om at jeg selvfoelgelig tog fejl og bare ikke havde hoert ringeklokken, eller den gode, at jeg jo ikke havde hoert ham banke paa ... Nej, selvfoelgelig ikke? Det er et 2 etagers hus og jeg sad ovenpaa. Det er derfor vi har en ringeklokke.. Men PostDK mener det er fint at man lige banker let paa.. Saa forstyrrer man jo ikke naboerne!

Jeg vil opfordre alle som oplever det samme, at ringe ind og klage over det. Så får hovedkonteret registreret klagen over posthuset og så får chefen for posthuset forhåbentligt at høre for det.

Det ved jeg saa at han ikke goer. De sender bare et standard "Fuck You"-brev til dig og goer ikke mere ved det.
De kigger 110% kun paa procentmaengden af klager, intet andet.
Gravatar #17 - myplacedk
2. aug. 2010 10:14
Mort (14) skrev:
Da jeg checkede min postkasse lå der en seddel med at pakken var forsøgt afleveret, klokken 11 og at jeg kunne hente min pakke på posthuset dagen efter.

Jeg prøvede noget i samme stil da jeg boede i lejlighed. Også på en fridag, som jeg håbede på at bruge på at lege med min nye dimmer, da der ville gå et stykke tid inden jeg fik tid igen.

Der blev ringet på porttelefonen, og da jeg løftede røret hørte jeg nogen gå ind. Jeg gik ud fra at det var et reklamebud, men tjekkede postkassen alligevel. Og søreme så, der var en seddel.

Jeg ringede til dem, men fik at vide at der ikke var noget at gøre. Så tog jeg ned til poshuset, og sagde at jeg havde en klage. Så fik jeg lov til at snakke med et "slips". Jeg forklarede høfligt at jeg var skidesur. Og at hvis dette var det eneste problem ville det være OK, men jeg var sur i forvejen fordi jeg så tit får andres post, og min egen post så tit er væk, og dette kun var dråben. Han ville se hvad han kunne gøre.

Om eftermiddagen vendte pakkeposten tilbage med min pakke. Og hun kom helt op på tredje sal for at aflevere den, uden øjenkontakt. :-D

Og bagpapiret fra et klistermærke på pakken lå på trappen bagefter. X-D
Gravatar #18 - myplacedk
2. aug. 2010 10:17
Ang. det med breve i min postkasse som ikke var til mig: I starten afleverede jeg bare på den rigtige adresse, hvis det var tæt på.

Men da jeg blev træt af det ville jeg gøre det mere synligt, så jeg begyndte at smide brevene i postens postkasse.

Det skete der ikke så meget ved, så jeg besluttede at jeg om lørdagen ville tage på posthuset, og aflevere personligt. Men jeg fandt hurtigt ud af at det var også det eneste tidspunkt alle andre kunne være der, og jeg gad ikke bruge 1-2 timer hver lørdag på det.

Så begyndte jeg at skrive på kurverten at brevet blev afleveret på min adresse (dog ikke etage/side) med en stor sprittusch, og så smide brevet i postens postkasse.

Om det var tilfældigt ved jeg ikke, men der gik ikke så langt tid inden problemet forsvandt.
Gravatar #19 - fidomuh
2. aug. 2010 10:21

Vi har samme problem. Jeg fik bare af vide at de da 'godt kunne sende det for mig, men at jeg skulle betale porto igen'.

Needless to say, jeg kastede bare brevet i deres postkasse og ringede til PostDK.
Der fik jeg en "vi beklager, men du kan jo lige smide det ind til naboen, ikke?"-melding.

Fucktards :)
Gravatar #20 - ghostface
2. aug. 2010 10:22
#19 LOL det er fanme epic. Man straffer lige en god tjeneste ved at bede om porto.

Jeg havde skudt op i det røde felt og bedt om at snakke med den højeste chef i bygningen pronto og lavet den vildeste scene.
Gravatar #21 - fidomuh
2. aug. 2010 10:23

Meh, jeg havde alligevel de sidste 4 ugers reklamer med dernede, saa dumpede dem bare paa bordet foran hende og gik :)
Gravatar #22 - Norrah
2. aug. 2010 10:25
Min klage er at post piger ofte er alt alt for søde og venlige.
Gravatar #23 - ghostface
2. aug. 2010 10:27
#22 Jeg har kun set fyre med dreadlocks og en dunst af tjald samt kæmpe trunter på post scootere :P Jeg bor helt klart det forkerte sted
Gravatar #24 - Adagio
2. aug. 2010 10:39
fidomuh (19) skrev:
Der fik jeg en "vi beklager, men du kan jo lige smide det ind til naboen, ikke?"-melding.

Havde jeg fået det at vide, havde jeg nok sagt til dem at så skulle jeg nok sende dem en regning for at udføre DERES arbejde

Norrah (22) skrev:
Min klage er at post piger ofte er alt alt for søde og venlige.

I live in the wrong place I see... her er posten som regel mænd. De få "piger" der er, ser ikke ligefrem søde og venlige ud
Tager man ind på postkontoret er det dog næsten altid gamle fede sure mugne damer der sidder der

En dag da jeg var derinde og skulle sende 500 kr. (eller hvor meget det nu var) på posthuset fik jeg at vide at de ikke kunne sende pengene med mindre de fik det kontant, så jeg skulle lige gå ned til banken for at hæve penge. Efter at have stået i kø i 20-30 min gad jeg selvfølgelig ikke det og vi diskuterede i et godt stykke tid. Det lykkedes mig til sidst at få hende til at sige god for at jeg køber et enkelt stykke frimærke og hæver 500 kr. over, som jeg så kunne give hende kontant for at få hende til at sende pengene
Gravatar #25 - OxxY
2. aug. 2010 10:52
D_V (10) skrev:
Vil du ikke være venlig at uddybe hvor den afhentningslokation er, har et møde med vores GLS repræsentant i den kommende uge, og så vil jeg da lige bringe det op.

Kiosk eteller andet på randersvej tæt ved stjernepladsen. (stjernekiosken måske). Går ikke ud fra der er to slags kiosker af den type der har GLS i Århus. Fik en xbox leveret dertil en gang, og det er godt nok sidste gang. Hvis jeg skal prøve GLS igen bliver det helt sikkert til en blockbuster hvis de da ikke lukker og slukker indenda.
Gravatar #26 - OxxY
2. aug. 2010 10:58
Jakob Jakobsen (9) skrev:
En anden ting, er Pest Danmarks hastighed, eller ikke-eksistens af samme.

Jeg får et par gange om ugen pakker fra Hong Kong.
Pest Danmark har hver gang pakken i hænderne, mindst dobbelt så lang tid som de er om at komme fra leverandøren i Hong Kong til den Danske grænse. Det undrer mig at de sidste 5% af afstanden, skal tage over 60% af tiden, specielt når vi taler om et land med en god infrastruktur og en af, hvis ikke den dyreste postservice.

Ja toldbehandlingen fra pestdk's side er virkelig elendig. Men altså det kan vi jo takke vores politikere for. Jeg me ner hvem fan har syntes det hr været en god ide at lave en lov der giver virksomheder lov til at indkræve penge på statens vegne, sammen med en notits om at de kan tage et hvilket somhelst gebyr for denn opkrævning, uden at stille nogen som helst krav til hvordan det skal foregå. >_<

edit: ps der er mindst to søde piger der leverer post oppe i Århus N :)

pps. og en stor tak til mit pakkebud der stort set altid kommer inden jeg cykler på arbejde, og bestemt ikke er bange for at bruge dørklokken! I er ikke alle sammen så slemme enda! :D
Gravatar #27 - gentox
2. aug. 2010 11:00
Jeg synes at disse tråde omkring postdanmark er lidt overgearet, og måske en anelse uretfærdig.
Men i får da luft for jeres frustrationer.

Det jeg bare ser er at nogen af forventningerne er højere end de gældende regler.
Selvfølgelig kan der være et bud der ikke lever op til hverken jeres eller sin arbejdsgivers krav, og den slags er ikke i orden, og en fyring burde måske være på sin plads.

Personligt er jeg ganske tilfreds med deres service, men måske er jeg bare en af de mange heldige, der ikke har noget at klage over, der så bliver overdøvet af de få uheldige men højtrøstede.
Gravatar #28 - myplacedk
2. aug. 2010 11:03
fidomuh (19) skrev:

Jeg har ikke det helt store problem med at få naboernes post, og så selv omdele det.

Mit problem er, at logisk set må min post blive leveret til mine naboer. Og det kan jeg så absolut ikke acceptere. Det er noget der skal ske virkeligt sjældent.
Gravatar #29 - Spiderboy
2. aug. 2010 11:03
De fleste indlæg i denne tråd går da på, at Post Danmark ikke forsøger at aflevere pakken inden de smider en seddel. Det er da ikke for meget at forvente at de gør, når de siger de gør?
Gravatar #30 - myplacedk
2. aug. 2010 11:04
gentox (27) skrev:
Jeg synes at disse tråde omkring postdanmark er lidt overgearet, og måske en anelse uretfærdig.

Så vidt jeg kan se brokker folk sig generelt ganske passende, over ting som slet ikke burde foregå.

Om det er organisationen der har et problem, eller om det er få dårlige postbude ved jeg ikke.
Gravatar #31 - fidomuh
2. aug. 2010 11:07

Det jeg bare ser er at nogen af forventningerne er højere end de gældende regler.

At postdk leverer personlig post forkert?
Det er vist en overtraedelse af loven og deres betingelser for at vaere postleverandoer i DK? :)

Selvfølgelig kan der være et bud der ikke lever op til hverken jeres eller sin arbejdsgivers krav, og den slags er ikke i orden, og en fyring burde måske være på sin plads.

Et bud? 99% af budene? OK, vi fyrer dem alle.. Hvem leverer posten? :D

Personligt er jeg ganske tilfreds med deres service, men måske er jeg bare en af de mange heldige, der ikke har noget at klage over, der så bliver overdøvet af de få uheldige men højtrøstede.

Tjah, 70% af tiden er det jo fint, problemet ligger i de resterende 30%.
Ligesom med RMA sager :P
Gravatar #32 - Magten
2. aug. 2010 11:08
gentox (27) skrev:
Ud fra hvor mange der oplever det, så synes jeg Post DK har et problem de burde gøre noget ved.

Jeg havde en periode hvor jeg fik mange pakker, og ingen af dem blev forsøgt leveret. Sendte en mail til dem hver gang for at have bevis på at jeg havde brokket mig.
I hver efterfølgende mail blev der så henvist til de foregående mails.

En lille måneds tid efter den sidste mail, fik jeg en mail fra områdechefen, som gjorde opmærksom på at det pågældene bud var blevet fyret, efter en række klager udover mine.

Edit: Jeg ved ikke om det er blevet bedre i det område, flyttede kort tid efter.. Men mine forældre har da ikke brokket sig :)
Gravatar #33 - gentox
2. aug. 2010 11:15
Når personen ikke passer sit arbejde, så manglede det da også bare at han blev kvitteret med en fyrreseddel.
Det er et absolut minimum at levere det man er ansat for, uanset hvor.
Desværre er der bare altid nogen der tror det hele er en gavebod, og at de kan gøre som det passer dem.

Her hvor jeg bor er der dog ingen problemer.
Det eneste jeg har at klage over, er at der kun er 3 toldere(told&skat) der gennemgår indgående forsendelser fra udlandet.
Og de er fandeme sløve, eller har for stor arbejdsbyrde.
Gravatar #34 - OxxY
2. aug. 2010 11:26
myplacedk (30) skrev:

Om det er organisationen der har et problem, eller om det er få dårlige postbude ved jeg ikke.

Fra min tid i posten vil jeg mene at det helt sikkert er et ledelsesproblem. (som kan være løst, men efter hvad jeg hører tvivler jeg selvom det er nogle år siden)

De fleste post og pakkebude er ikke dovne eller for dumme til at gøre deres arbejde ordenligt.

Der er bare ikke noget incitament for at gøre sit arbejde ordenligt i posten, og man skal virkelig gøre sit arbejde dårligt for at få andet end en påtale en gang imelem.

Løsningen er dog ikke hårdere, eller flere straffe for forseelser som jeg ser det, fordi så mister posten bare sine gode medarbejdere der ikke vil finde sig i endnu værre arbejdsforhold.

For at skildre hvad jeg syntes der er galt i posten:

På en normal dag for dem der deler den regulære post ud har dagen en normeret længde afhængig af hvor meget post der er.

En dygtig eller hurtig medarbejder vil måske ofte være færdig før den nomerede tid. Det der så typisk sker når den dygtige/hurtigere medarbejder bliver ved med at komme tidligere hjem end den normerede tid, jammen så betyder det jo at der er for lidt at lave! Medarbejdere for derfor flere husstande at dele breve ud til, måske enda overtage nogle hustande for nogle af de langsommere medarbejdere. Eller også blive sat til at rydte op eller andre ting tilbage på posthuset indtil den normerede arbejdstid er overstået.

Hvad tænker den dygtige medarbejder så? Det jeg oftest har hørt er noget i retning af "hvorfor skal JEG straffes for at være hurtigere og dygtigere end de andre? Hvorfor kan det betale sig at være langsom og derfor få mindre arbejde?"

I langt de fleste andre job i det private erhversliv vil den dygtige medarbejde blive klappet på skulderen over at være hurtig og dygtig, og højst sandsynelig blive tilbudt en højere løn, eller muligheden for at gå det tidligere når man nu har lavet den opgave man er ansat for at gøre. Men sådan er det ikke i posten da man er på overenskomst. Så enten så går den dygtige medarbejder sin vej, eller også gør de bare det job de bliver sat til, no more no less, og til præcis den tid som er forventet.

Iøvrigt var der da jeg arbejde i posten en stærk følelse af at ledelsen udnyttede medarbejderne mest muligt. Arbejdsbyrden steg og steg, samtidig med at man kunne læse om rekordoverskud i avisen og store udbytter direktionen, altimens den lokale distrektsleder måned på måned fortalte om der ikke var råd til flere medarbejdere.

Gravatar #35 - gentox
2. aug. 2010 11:26
Og husk en anden ting, pakker og breve omdelingen har intet med hinanden at gøre. Det er to separat styrede virksomheder inden for post danmark som så igen hører under post norden.
Det samme gælder i øvrigt posthusene.

Der er kommet mangt og meget ud af privatiseringen, ikke alt sammen til det gode.
Gravatar #36 - Adagio
2. aug. 2010 11:46
gentox (27) skrev:
Personligt er jeg ganske tilfreds med deres service

Dejligt at høre at der er nogen der er tilfreds med dem. Jeg tror også at langt de fleste ikke har nogle problemer. Hr. og fru Jensen modtager kun breve, postkort og regninger, hvor om det kommer i dag eller om to dage være et fedt. Og får de lige naboens brev, smider de den i postkassen uden at skænke tanken om naboen nu også vil gøre det, hvis de havde fået deres breve

Her for nogle måneder siden læste jeg om at et bestemt teater i Kbh blev ved med at modtage rekommanderede breve, der skulle sendes til en nærliggende læge. Uanset hvor mange gange de klagede hjalp de ikke, de blev ved med at modtage disse breve

Jeg tror så også at os IT-nørder går noget mere op i om det nye grafikkort vi lige har bestilt kommer i aften. At vente 24 timer mere før man kan prøve sit nye grafikkort er jo pinefuldt, specielt hvis det er postdk der har skylden
Gravatar #37 - Slettet Bruger [2979916958]
2. aug. 2010 11:53
Adagio (36) skrev:
At vente 24 timer mere

Det er retarderet at have forventninger :) det kommer der kun skuffelser ud af. ^^ sit back relax, GFX kortet skal nok komme :P
Gravatar #38 - Adagio
2. aug. 2010 12:00
SlettetBruger (37) skrev:
Det er retarderet at have forventninger :) det kommer der kun skuffelser ud af.

Enig, men ud fra person erfaring er der ikke mange IT-nørder der ikke hader det vis de ikke har deres nye "legetøj" indenfor 24 timer af bestillingstidspunkt :)

SlettetBruger (37) skrev:
sit back relax, GFX kortet skal nok komme :P

Vi snakker om postdk, så det er jo ikke sikkert at det kommer :)
Gravatar #39 - Slettet Bruger [2979916958]
2. aug. 2010 12:05
Hm ja ok ^^

Konsensus er at man kun skal købe over nettet hvis man bor i sønderjylland hvor postbudene er lokale og vi alle kender hinanden ^^

Hvis posten levere en pakke forkert ser vi det som en god mulighed for at snakke med naboen ^^
Gravatar #40 - trylleklovn
2. aug. 2010 12:08
Jeg har aldrig haft nogle problemer, de pakker jeg bestiller kommer altid dagen efter de er afsendt, om formiddagen mellem kl 10-12, medmindre de er afsendt i weekenden selvfølgelig. Bestiller tit forskellig hardware osv. og hvis der er problemer, så er det altid forhandleren, som lader vente på sig.
Gravatar #41 - Billy Blaze
2. aug. 2010 12:40
En stor del af de problemer man oplever er grundet ens postbud(som så igen falder tilbage på ledelsen). Det som #34 skriver er helt korrekt. Især det sidste kan man kun nikke genkendende til. Det er fuldstændig grotesk at man straffer de dygtige medarbejdere, så det ikke kan betale sig at yde en ekstra indsats. En del af dem jeg kender som har været igennem systemet har sagt helt det samme. En af mine venner var så heldig at have en rute hvor han boede, så han tog altid hjem og så vendte tilbage til posthuset for ikke at blive straffet for at være for hurtig.

Angående postbudene, så er det jo ligesom alle andre brancher. Der er brådne kar over det hele. Dog virker det som om at der er flere i postvæsenet. Jeg kan også kun nikke genkendende til at postbudet ikke gider at aflevere ens pakker. Det er rent til grin at have fri og så lægger de bare en seddel ind af døren. Især når man fanger dem i at gøre det.

Haha, den med at de har banket på er klassisk. Jeg har boet i et 3 etagers hus og der brugte et af postbudene også det som undskyldning. Fordi ringeklokken er jo kun til pynt...
Gravatar #42 - Fjolle
2. aug. 2010 12:57
oxxy (34) skrev:
"hvorfor skal JEG straffes for at være hurtigere og dygtigere end de andre? Hvorfor kan det betale sig at være langsom og derfor få mindre arbejde?"

Hvorfor tager postbudet så ikke sig tid til at ringe på en dør for at aflevere en pakke? Det ville da være den logiske slutning jeg ville komme frem til hvis jeg var postbud i stedet for at skynde mig rundt uden at aflevere nogen af dem.
Gravatar #43 - dkbooster
2. aug. 2010 13:01
Da jeg i sin tid gik post hadede jeg at skrive de anmeldelsessedler så jeg stod gerne og bankede/ringede på i 10min før jeg besluttede mig for at der ingen hjemme var - bare for at slippe for papirarbejdet, og dem jeg gik post sammen med havde det på samme måde...

Jeg så det egentlig også som et privilegium at kunne aflevere f.eks. et nyt fjernsyn til folk i stedet for regninger - alle dem jeg har afleveret pakker til smiler altid når de ser postbilen...

Jeg oplevede faktisk at servicen (mod forventning) steg da jeg flyttede til en lille by frem for en stor - dvs. jeg gik fra at kunne hente mine pakker dagen efter på posthuset, til at kunne hente mine pakker samme dag efter 1500 og lørdag/søndag - Personalet i f.eks. en Brugs er væsentlig mere fleksible end på et posthus...
Gravatar #44 - OxxY
2. aug. 2010 13:39
Fjolle (42) skrev:
Hvorfor tager postbudet så ikke sig tid til at ringe på en dør for at aflevere en pakke? Det ville da være den logiske slutning jeg ville komme frem til hvis jeg var postbud i stedet for at skynde mig rundt uden at aflevere nogen af dem.

Nu har jeg ikke rigtig haft noget med pakkeposten at gøre andet lidt snak med dem en gang imellem, mit eksempel var udelukkende brevbærerne. og der tror jeg mange har det som #43 når det omhandler breve der er for store til postkassen.

Jeg kan heller ikke forstå pakkefolkene ikke gør alt hvad de kan for at komme med pakkerne, det tager en krig at skrive andmeldelser, og holde styr på pakkerne i bilen hvis man ikke kommer af med dem, samtidig med man skal aflevære pakkerne på postkontoret igen.

De pakkebude jeg snakkede med var altid irritterede når de kom hjem med langt over halvdelen af deres pakker da det var en masse ekstraarbejde forbundet hermed.
Gravatar #45 - gentox
2. aug. 2010 19:14
oxxy (44) skrev:

De pakkebude jeg snakkede med var altid irritterede når de kom hjem med langt over halvdelen af deres pakker da det var en masse ekstraarbejde forbundet hermed.

Har også en fortid hos posten, og det tog vel et par minutter for hver korrekt udfyldt anmeldelse, og når du tænker på at et pakkebud har ca. 60~80 pakker på en dag/aften(meget mere kan ikke nåes), så er det pludselig rigtigt meget tid, for slet ikke at tale om transporten, specielt når folk ikke er hjemme.

Hvorfor jeg altid begyndte at skrive mens jeg ventede på at folk skulle åbne.
I det mindste havde de så omkring de 2 min. til at åbne før jeg gik igen.

Dem der så udfylder dem hjemmefra, fordi de ikke gider at lave deres arbejde har jeg ikke meget til overs for.

Men igen det kan også være at de har fået for meget at lave?
Det er jo det man aldrig ved, skurken kunne sagtens findes længere oppe i postdanmarks ledelse.
Gravatar #46 - apkat
3. aug. 2010 09:12
Jeg tror jeg føler mig nogenlunde tilfreds med postDK. Nu bor jeg også et åbenbart yderst advanceret sted hvor "stueplan" er en kælder og stuen derfor er på "første sal - dvs 1 gang op af trappen" og det er jo meget sjovt så tit vores cykelkælder får både blomster og pakker (heldigvis ikke mine) men det tror jeg da vores cykler er meget glade for. Jeg oplever endda postbude løbe op og ned at trapperne hvilket enten viser de har meget engagement eller har røv travlt..

UPS dermiod er nogle ****** jeg brugte 3 afleveringer - hvor jeg var hjemme hele dagen på at modtage en skide pakke. Så ringer man ind og siger HEY! hvor min pakke. Det ville de se på og ringer tilbage og siger at "de har ringet på dørklokken og ingen åbnede" meget sjovt når vi ingen dørklokke har. De 3-4 gange jeg har brugt UPS har der ikke været andet end lort. Og de eneste problemer med postDK har været de ikke skubber mine dyre RAM hele vejen ind af brevsprækken så de kan stjæles af hvemsomhelst. Men UPS er ren lort imo.
Gravatar #47 - fjols
3. aug. 2010 09:26
Jeg er kun utilfreds med budene.
Som tidligere nævnt har de det med bare at smide en seddel i postkassen.
Til gengæld synes jeg altid madammerne på posthuset har været super flinke til at give mig pakkerne lige inden lukketid (samme dag) hvis jeg går ned med sedlen, selvom der står jeg først kan få den dagen efter.
Jeg ventede også en meget vigtig pakke en dag og da jeg så sedlen i postkassen blev jeg rasende, da jeg skulle bruge den samme dag og det var en af de der vigtig pakker (har glemt ordet for dem, men de er dyre at sende?).
Jeg ringede til deres kundeservice og 10 minutter senere stod budet med pakken igen.

Jeg er godt tilfreds med deres kundeservice :)
Gravatar #48 - Billy Blaze
3. aug. 2010 09:30
Jeg har faktisk også kun gode erfaringer med den service man får på posthusene og jeg har alligevel været forbi en del. Men okay, med de priser har der også bare at være god service.
Gravatar #49 - Zombie Steve Jobs
3. aug. 2010 10:22
Da jeg venter endnu en pakke i morgen har jeg ringet til PostDanmark. Denne gang var det Gladys og hun var flink og rar, hun mente heller ikke, at det kunne passe, så hun ringede til en eller anden leder. Så må vi se om det hjælper.
Gravatar #50 - Nerq
3. aug. 2010 11:32
Mine erfaringer

PostDK: Har jeg haft en hel del bøvl med, da de ikke gad bruge min dørtelefon og hellere ikke gad bruge tid på at udfylde en seddel. Men en 3-4 gange kunne jeg blot se min t&t status ændre sig. Men sidste gange det skete flippede jeg så også fuldstændigt ud på den kære posthuschef (eller hvad det hedder). Siden er det ikke sket.

UPS: Har 2 gange i streg ikke formået at finde adressen, første dag kan måske accepteres, men når jeg derefter informere dem om at de meget gerne må ringe hvis han ikke kan finde det igen - så bliver man pissed over at se en t&t status ændre sig negativt IGEN dagen efter!

GLS: Er vinderen af min "had din fragtmand" konkurrence. Jeg ventede en sending fra England og så min t&t status ændre sig til forsøgt leveret - ikke hjemme. Til trods for at jeg sad og arbejdede hjemme. Jeg ringede derind og sagde Øhhhhm, hallo jeg ER hjemme. Damen ville undersøge det og vende tilbage til mig - der gik lidt og hun ringede med følgende meddelelse "Du lyver, vores chauffør siger at han har været helt oppe og banke på din dør". OKAY? Hvordan er han kommet ind i min opgang spurgte jeg hende så? Hvad jeg mente med det? Jov ser du kære GLS dame, man skal buzzes ind for at kunne komme ind i opgangen. Og da hverken overbo eller underbo er hjemme er sandsynligheden for at han er blevet buzzet ind af andre = 0%. Ergo er det din chauffør der lyver? SÅ blev der stille. Desuden sagde jeg så, skal han så ikke aflevere en seddel hvis den er forsøgt leveret? Jov det skulle han, men det var ikke gjort. Hun kontaktede chauførren som ikke gad køre tilbage. Og da det var op til en ferie måtte jeg selv tøffe over til deres lager i Kolding og hente mine ting eller vente en del dage. Excellent service, den var endda sendt som ekspress forsendelse.

Sidst nævnte klagede jeg over, og hørte aldrig noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login