mboost-dp1

Post Danmark og pakker...

Gå til bund
Gravatar #51 - fidomuh
3. aug. 2010 12:09

Omvendt har jeg flere gange haft held med at faa GLS til at levere efter lukketid, tage pakker med *igen* samme dag, etc :)

GLS er faktisk ganske ferme, omend de er lidt lavpris agtige :D
Gravatar #52 - gentox
3. aug. 2010 14:07
Ikke fordi det har været nødvendigt, men mere fordi jeg gerne ville være 100% sikker på at få en pakke dagen efter afsendelse, så har jeg tit omadresseret til mit arbejde.

Så er der altid en til at modtage, plus stort set alle, hvis ikke alle logistikfirmaer prioriterer virksomheder højest.

Og helt ærligt, der er ikke noget som jeg får tilsendt, som mine kollegaer ikke må se, de ved godt jeg er en hardwarenørd i forvejen. :P
Gravatar #53 - Zombie Steve Jobs
4. aug. 2010 07:05
Nu viser det sig at min pakke sandsynligvis er blevet væk hos Post Danmark. Jeg er ret imponeret over, at det kan tage over seks dage, at få en pakke fra Farum til Nørrebro. De er undskyldt for weekenden, men... helt ærligt?
Opdatering følger.
Gravatar #54 - Thalion
4. aug. 2010 08:48
PostDK:
Der hvor jeg bor har jeg eftermiddags levering. Det fungerer rigtigt godt. Problemet der er dog at de nogengange beslutter sig til at de leverer om formiddagen. Har kun oplevet at de ikke har ringet på en enkelt gang.

Hjemme hos min far i en lille flække i Jylland, der hedder Holsted. Der er der god service, tror aldrig jeg har oplevet de ikke har ringet på. Og de har været gode til at vente i lang tid nok, så man kan nå at svare ved døren.

GLS:
Det har været okay, problemet for mig er at de altid leverer om formiddagen og der er jeg i skole. Men der er heldigvis et afhentnings sted i odense, så det er okay. De gange hvor budene ikke har kunne finde min adresse, bor på et stort kollegie, har de ringet og spurgt hvor det lige er.

UPS:
Jeg har kun oplevet superservice, men igen det store problem med at de kun levere om formiddagen.
Gravatar #55 - Zombie Steve Jobs
4. aug. 2010 16:45
Og Post Danmark har atter engang været her uden at ringe på...
Gravatar #56 - Ronson ⅍
4. aug. 2010 18:26
dkbooster (43) skrev:
Personalet i f.eks. en Brugs er væsentlig mere fleksible end på et posthus
wat? Tager du pis på os?

Jeg vil give dig ret i at det er dejligt at kunne hente pakker efter postbutikkens lukketid (og samme dag som de er forsøgt afleveret), men det gælder jo kun alm. pakker. Nu har vores lokale også valgt at holde lukket om lørdagen, det er fandme service. Og PD har lige snakket om at de har skruet servicen i vejret. Det vil jeg glæde mig til..

Og det hjælper ikke at en af de to der står i postbutikken er en værre kælling.

Her i byen er vi gået fra et stort, flot posthus med to skranker og medarbejdere der ved hvad de laver, til en postbutik der fylder ca. 1/3 af brugsen kioskområde. Og køen hertil dækker for indgangen til selve butikken, så det er altid et helvede at stå i kø der. Eller gå ind i brugsen når der står nogen der.

Men nok om den møgbutik.

Budene er nu rare nok, men har altid sindssyg travlt. Og de kender mig da heldigvis, så som regel får jeg mine pakker på arbejdet, selv om de er adresseret til min hjemmeadresse. Der er et pakkebud her i byen der ikke er mere end 1,5-6 meter høj og ultra gammel. Det er altid sjovt at se hende bakse rundt med 40" tv og smadre et par af dem på den korte tur over vejen.

Men hvorfor bestiller folk ikke deres grej sammen med virksomhedens øvrige bestillinger? Så sendes lortet som erhvervspakke og man får det til indkøbspris og slipper for porto.
Gravatar #57 - fidomuh
4. aug. 2010 18:38

Men hvorfor bestiller folk ikke deres grej sammen med virksomhedens øvrige bestillinger?

Fordi det ikke er synderligt lovligt, du mister fortrydelsesretten og reklamation skal gaa igennem firmaet? W00t ? :D

Så sendes lortet som erhvervspakke og man får det til indkøbspris og slipper for porto.

Slipper for porto, er det eneste jeg kan se man reelt kan faa ud af det. Du faar det ikke magisk til indkoebspris, medmindre dit firma ligefrem importerer varerne.
Gravatar #58 - Ronson ⅍
4. aug. 2010 18:58
#57: Synderligt lovligt? Om jeg sælger til en tilfældig til indkøbspris + 100 kr + moms eller sælger til mig selv til indkøbspris + 0 kr + moms kommer vel ud på et?

Edit: Og jeg kan ikke se hvordan jeg mister reklamationsret i øvrigt. Fortrydelsesret - ja, afhængig af hvor gode venner jeg er med leverandøren :)
Men nu er jeg ikke en af dem der køber hjem for at prøve ting, bruger et par dage på at finde et par modeller og bestiller så. Går det helt galt kan det jo sandsynligvis sælges i butikken bagefter.
Gravatar #59 - fidomuh
4. aug. 2010 19:12

Synderligt lovligt? Om jeg sælger til en tilfældig til indkøbspris + 100 kr + moms eller sælger til mig selv til indkøbspris + 0 kr + moms kommer vel ud på et?

Mjah, jeg taenkte paa at du ville koebe det og saa bare give det til dig selv, ex moms, etc :D

Edit: Og jeg kan ikke se hvordan jeg mister reklamationsret i øvrigt.

Det skrev jeg heller ikke.
Reklamationen skal bare koere igennem firmaet og via erhvervsreglerne.

Fortrydelsesret - ja, afhængig af hvor gode venner jeg er med leverandøren :)

Hehe, well, de fleste leverandoerer er ikke super glade for at faa ting retur der har vaeret aabne. Slet ikke hvis man bruger de helt store uden at have mange millioners omloeb hos dem, fx vil Atea typisk have 40% afslag i returnering. :)

Men nu er jeg ikke en af dem der køber hjem for at prøve ting, bruger et par dage på at finde et par modeller og bestiller så. Går det helt galt kan det jo sandsynligvis sælges i butikken bagefter.

Jeg goer det nu ogsaa som du siger, men altsaa, kun med ting jeg er sikker paa :D
Fx sidder jeg nu med et Silverstone kabinet som jeg ikke kan bruge :/
Gravatar #60 - Ronson ⅍
4. aug. 2010 19:48
fidomuh (59) skrev:
Mjah, jeg taenkte paa at du ville koebe det og saa bare give det til dig selv, ex moms, etc :D
Nah, dog ikke.

fidomuh (59) skrev:
Reklamationen skal bare koere igennem firmaet og via erhvervsreglerne.
Ikke forstået? Jeg sælger til en privatperson, mig selv. Så det håndteres som alt andet vi sælger i butikken.

fidomuh (59) skrev:
Hehe, well, de fleste leverandoerer er ikke super glade for at faa ting retur der har vaeret aabne. Slet ikke hvis man bruger de helt store uden at have mange millioners omloeb hos dem, fx vil Atea typisk have 40% afslag i returnering. :)
Sandt. Vores hovedkontor (Expert) plejer dog at lave nogle rigtig gode aftaler :)
Men vi sender nu sjældent/aldrig noget retur, med mindre det er defekt. Vi fik dog engang en af dansk supermarkeds bærbare eksklusivmodeller fra actebis, den ville de MEGET gerne have retur og rigtig hurtigt :D

Hvis man ringer til actebis skal man sørge for at snakke med michael sejer. Så er ens dag reddet.

On topic: er der nogen der har noget at gøre med danx? Jeg kan ikke klare deres slogan "faster than express". HP bruger dem til at hente reparationer og de kommer ALTID minimum en dag senere end lovet.
Gravatar #61 - Zombie Steve Jobs
4. aug. 2010 20:21
de kommer ALTID minimum en dag senere end lovet.

Well, sådan har jeg det med post dk.
Gravatar #62 - BluepaiN
10. aug. 2010 09:38
Det jeg undrer mig mest over, er hvorfor de er så random til at levere de breve/pakker, der kun indeholder en dvd/spil. Den kan sagtens gå i postkassen, men alligevel er det 50/50 om den gør det, eller om jeg skal på posthuset for at hente den.
Gravatar #63 - gentox
10. aug. 2010 11:04
Går ud fra det er et vurderings spørgsmål.
Nogen bude er 100% ligeglade med om brevet/pakken overlever eller ej, den skal bare ikke med tilbage, mens andre har noget samvittighed, og kun afleverer hvis det er 100% sikkerhed for at det er ubeskadiget.

Jeg vil selv gerne undgå posthuset, men hvis alternativet er en ødelagt forsendelse, så foretrækker jeg alligevel at hente det der.
Gravatar #64 - MiniatureZeus
10. aug. 2010 12:18
fidomuh (13) skrev:

Saa er det bare ikke "levering naeste dag".
Alt efter hvor man bor, er det +1-3 dage, udover normal levering.

Udover det, saa skal du bruge dit sygesikringskort for at afhente dine ting.

Så er det godt nok ændret radikalt siden jeg brugte det, sidste år. Her blev døgnposten fyldt op kl 6 om morgenen, således man kunne hente sine ting inden man tog i skole. Desuden så skal man ikke bruge sit sygesikringskort, men i stedet 2 koder (den ene er vidst dit brugernavn, som er dit telefonnummer) og den anden får du i en sms) og så åbner lågen og man kan få sin pakke..

Det er stort set lige så nemt at afsende pakker derfra..

Da jeg ikke bor tæt på en døgnpost længere, bruger jeg den lokale dagli' brugs som jo nærmest også er en døgnpost, da man kan hente post fra kl 7 om morgenen til kl 20 om aftenen, og næsten altid på samme dag som de har smidt pakkesedlen i postkassen.
Det 'sjove' er dog, at en dag da jeg skulle ned og hente en pakke som var forsøgt afleveret samme dag, og altså først kunne hente dagen efter, gik jeg ned i postbutikken, og kunne se at pakken stod der (var mit husnummer på, og vidste den kom i en speciel kasse). Jeg siger så til damen (som hverken var sød eller pæn) at jeg skulle hente den her pakke og viser hende sedlen. Hun kigger på sedlen, og siger så at den først kan afhentes imorgen. Jeg peger på selve pakken og siger at det er den pakke der står derovre. Hun svarer så tilbage med, at når der står den først kan aftentes dagen efter, så må den ikke udleveres før.. Ok, tænker og går lidt væk og finder en kuglepind frem og retter datoen fra imorgen til idag, og går så tilbage, viser sedlen (med et smil) og beder om at få pakken. Det synes hun ikke er sjovt, og begynder at snakke meget højt om, at det er dokumentfalsk og at hun tilkalder politiet, alt imens at folk begynder at kigge meget mærkeligt på mig og hende.. Jeg prøver at forklarer hende, at jeg først har mulighed for at hente pakken om en ugen, og ville godt have den inden da, men hun er fuldkommen ligeglad og snakker stadigvæk om at vil melde mig til politiet, og da hun tager telefonen begynder jeg at blive lidt nervøs, men da hun har mit kørekort, kan jeg ikke rigtig gå væk. Heldigvis kommer butiksejeren eller bestyreren og forklarer at det sådan set er meget dejligt at jeg kommer og henter pakken idag, da de ikke har så meget plads, og jeg får udleveret pakken og postdamen bliver bedt om at slappe af..

Men vigtigst af alt, jeg fik min pakke og hun hilser da stadig, når jeg skal hente pakker, også selvom jeg gør det dagen før..
13 skrev:

Not really.
Proev du at afhente en pakke uden dit sygesikringskort.

Det tager lige 1-3 dage ekstra, da de ikke maa tage pakken ud, men skal vente paa postbudet som saa kan goere det, derefter skal det saa ind og laegges paa lageret og maaske kan dette lade sig goere til dagen efter.

Tror du forveksler døgnposten med noget andet.. Døgnposten er nogle maskiner med 20-30 rum (nogle der er runde og hvor rummene drejer, andre der ligner almindelige lockers, bare med forskellige størrelser låger) der står i det meste af København og i mange større byer rundt om i København. Jeg brugte den på Østerbro som altid virkede perfekt.

fidomuh (15) skrev:
saa kunne de maaske tjene penge :D

Post Norden (som ejer Post Danmark) tjener massere af penge.. Mener deres overskud sidste år var på omkring 24 millarder.
Gravatar #65 - gentox
10. aug. 2010 12:30
Som dit indlæg med al tydelighed viser, så er servicen aldrig bedre end den person der skal betjene en.

Det gælder selvfølgelig også den anden vej, med urimelige kunder.
Jo mere de skaber sig, jo dårligere service får de.
Ikke at det var tilfældet i din oplevelse.
Gravatar #66 - TWFH
10. aug. 2010 12:59
MiniatureZeus (64) skrev:

Post Norden (som ejer Post Danmark) tjener massere af penge.. Mener deres overskud sidste år var på omkring 24 millarder.

44,6 mia. i omsætning med et nettoresultat på 2,4 mia. for 2009, i svenske kroner.
Gravatar #67 - MiniatureZeus
10. aug. 2010 13:01
TWFH (66) skrev:

44,6 mia. i omsætning med et nettoresultat på 2,4 mia. for 2009, i svenske kroner.

Et komma til eller fra betyder vel ikke det store.. :P
Gravatar #68 - Fjolle
10. aug. 2010 13:16
MiniatureZeus (67) skrev:
TWFH (66) skrev:

Et komma til eller fra betyder vel ikke det store.. :P

Nej, men svenske kroner derimod :O
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login