mboost-dp1
Rengøring af skærm
Ved ikke om de sælger det andre steder, men har kun haft gode erfaringer med det her.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...
Virker og skader ikke din skærm :)
Og der er til rigtigt mange rengøringer i sådan en flaske ;)
Glemte at der følger en microfiberklud med til formålet.
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...
Virker og skader ikke din skærm :)
Og der er til rigtigt mange rengøringer i sådan en flaske ;)
Glemte at der følger en microfiberklud med til formålet.
Dette har været spurgt før, og en gang var der en der postede en PDF fra Dell, med anvisninger - jeg kan ikke huske den originale adresse, men nu ligger der en kopi her.
Bemærk at den er på engelsk, og nogle gange kan kemikalier godt skifte navn mellem dansk og engelsk :)
Isopropyl Alcohol = Isopropanol / Isopropyl Alkohol
Hexane = Hexan
Petroleum Benzine = Rensebenzin (tilsyneladende)
Og de farlige stoffer:
Acetone = Acetone ;)
Ethyl Alcohol = Ethanol (sprit)
Toluen = Toluen
Ethyl Acid = ??
Ammonia = Ammoniak, salmiakspiritus
Methyl chloride = Methylchlorid / chlormetan
Af de farlige stoffer er det nok vigtigst at nævne spritten, acetone og ammoniakken, da det er dem der er nemmest at finde i hjemmet.
Men som nævnt, kan det meste fjernes med en mikrofiberklud og vand. Ellers isopropanol.
Husk at det skal være hårdt nok opvredet til at der ikke f.eks. løber vand ind i skærmen fordi det løber ned i bunden :)
Bemærk at den er på engelsk, og nogle gange kan kemikalier godt skifte navn mellem dansk og engelsk :)
Isopropyl Alcohol = Isopropanol / Isopropyl Alkohol
Hexane = Hexan
Petroleum Benzine = Rensebenzin (tilsyneladende)
Og de farlige stoffer:
Acetone = Acetone ;)
Ethyl Alcohol = Ethanol (sprit)
Toluen = Toluen
Ethyl Acid = ??
Ammonia = Ammoniak, salmiakspiritus
Methyl chloride = Methylchlorid / chlormetan
Af de farlige stoffer er det nok vigtigst at nævne spritten, acetone og ammoniakken, da det er dem der er nemmest at finde i hjemmet.
Men som nævnt, kan det meste fjernes med en mikrofiberklud og vand. Ellers isopropanol.
Husk at det skal være hårdt nok opvredet til at der ikke f.eks. løber vand ind i skærmen fordi det løber ned i bunden :)
#12:
Af det vil jeg gætte på at du ikke er lavet af coating til en TFT-skærm :)
#14:
Jeg tror du har et m for meget - "Methanoic acid" er det samme som "formic acid" - myresyre.
Ethanoic acid derimod, er netop eddikesyre (acetic acid på engelsk). Eddikesyre indeholder dog ikke en ethylgruppe.
Det gør ethylacetat derimod. Det er noget farligt snask, men ifølge wikipedia bruges det bl.a. til at fjerne neglelak - præcis som acetone kan bruges, og kunne godt forestille mig at de begge er ligeglade med om det er overfladen på en TFT-skærm eller noget neglelak.
Igen:
Hold jer fra opløsningsmidlerne, brug en mikrofiberklud vredet op med lidt vand. I værste fald, brug lidt isopropanol (det kan mulighivis findes i vissetyper vinduesrens f.eks. - men hold øje med at der ikke er ammoniak el. i).
Af det vil jeg gætte på at du ikke er lavet af coating til en TFT-skærm :)
#14:
Jeg tror du har et m for meget - "Methanoic acid" er det samme som "formic acid" - myresyre.
Ethanoic acid derimod, er netop eddikesyre (acetic acid på engelsk). Eddikesyre indeholder dog ikke en ethylgruppe.
Det gør ethylacetat derimod. Det er noget farligt snask, men ifølge wikipedia bruges det bl.a. til at fjerne neglelak - præcis som acetone kan bruges, og kunne godt forestille mig at de begge er ligeglade med om det er overfladen på en TFT-skærm eller noget neglelak.
Igen:
Hold jer fra opløsningsmidlerne, brug en mikrofiberklud vredet op med lidt vand. I værste fald, brug lidt isopropanol (det kan mulighivis findes i vissetyper vinduesrens f.eks. - men hold øje med at der ikke er ammoniak el. i).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund