mboost-dp1

Ris/ros på tekst on Test-driven development

Gå til bund
Gravatar #1 - dinbror
29. apr. 2009 07:18
Jeg har lavet et lille oplæg omkring Test-driven development, som jeg har lagt online. Jeg vil meget gerne have ris/ros, så det skrevne eventuelt kan blive bedre, og mulige fejl fanges, hvorfor andre derved kan få gavn af det.

Lad mig høre hvad I synes. Stavefejl retter jeg selv senere:
http://dinbror.dk/blog/?p=11
Gravatar #2 - myplacedk
29. apr. 2009 10:25
Bagdel = røv. "Bagdel" som det omvendte er "fordel" hører til i jokes. Prøv med "ulempe". :)

Ang. "blind spot": Som jeg ser det er pointen her primært hvis udvikleren kan have misforstået opgaven. Så laver man det forkerte rigtigt, hvilket er langt værre end at lave det rigtige forkert.
Men sådan vil det jo altid være, uanset udviklingsmetode. Det er derfor den manuelle test foretages af en anden person. (Altså den test der foretages, når udvikleren tror han er færdig.)

Ang. falsk sikkerhed: Helt enig. Dels kan der være fejl i testen (enten programmeringsfejl eller måske har man misforstået opgaven), dels kan man teste 100% af koden uden at have testet hele programmet. (Hvordan skriver man fx. en unit-test for om brugerfladen er pæn nok?)
Gravatar #3 - dinbror
30. apr. 2009 08:01
Mange tak for respons. Tror jeg vil uddybe "blind spot" lidt.

Ang. bagdel, mener jeg godt man kan bruge det i en almindelig sætning! Men hvis det får nogle til at tænke på noget andet end tekstens emne, vil jeg da ændre det :)

Et hurtig opslag på bagdel giver 2 forklaringer, den ene er "røv", den anden:

Betydning og brug

noget, der ikke er fordelagtigt
Synonymer
ulempe
Kollokationer
være fordele og bagdele ved noget
Eksempler
Nogle gange har det sine bagdele at være den største og stærkeste.
Gravatar #4 - dinbror
1. maj 2009 07:43
Bumper den lige :)

Har lavet lidt rettelser, bl.a. tilføjet et afsnit til "afrunding". Håber der er lidt flere der har en mening om teksten ;)
Gravatar #5 - arne_v
3. maj 2009 01:08

I afsnittet "Hvorfor ..." mener jeg at du blander to forskellige ting sammen:
* brug af unit tests
* brug af test first

Det må kunne splittes op i:
* fordele og ulemper ved at bruge unit tests
* fordele og ulemper ved at skrive unit tests før koden i.s.f. efter

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login