mboost-dp1

Skal, skal ikke...

Gå til bund
Gravatar #1 - tazimn
25. aug. 2010 12:40
Hej derude..

Jeg er simpelthen i vildrede..

Jeg har ellers svoret at Iphone ikke var noget for mig, men efter Iphone 4 er kommet ud, er jeg blevet mere og mere åben for at skifte.. Primært pga designet, men også fordi jeg er træt af den lag, som er at finde på min HTC Hero. Desuden er jeg træt af at ingen af de større mobilproducenter kommer med fejlrettelser til deres Android enheder.

Der hvor I kloge hoveder kommer ind i billedet, er der hvor I skal fortælle mig følgende.

1. Hvad går jeg glip af, hvis jeg skifter. Hvad kan Android enheder som en Iphone 4 ikke kan.

2. Hvad vinder jeg ved at skifte til en Iphone 4..?

De applikationer jeg bruger mest i øjeblikket er:
Grooveshark (Ved jeg ikke findes på App Store)
Dropbox (Ved jeg findes på App Store)
AndFTP (klient til at tilgå ftp)
SwiFTP (bruge telefonen som ftp-server)
Wifi Analyser (Se netværk, deres styrke og kanal)
Network Discovery (Se enheder på det trådløse netværk, og scan deres porte.)

Findes der alternativer til disse på App Store'en..?

Gnarfsan: Jeg mangler stadig den artikel omkring Galaxy S.. ;-)

Og helt ærligt.. nu ingen flame eller fanboi'isme..
Gravatar #2 - slemmebirk
25. aug. 2010 12:51
Jeg er ved at flå pikken af mig selv over min android telefon. Jeg købte en X10 til fordel for min aldrende Nokia E71 og jeg fortryder det inderligt. Der er så mange problemer med softwaren og tingene er ikke i nærheden af at køre ligeså flydende som på en iPhone. Så jeg har besluttet at jeg smutter ud og køber en E72 i dag. Jeg har heller aldrig været vild med iPhone og det er ikke en telefon for mig, men jeg er dybt imponeret over hvor flydende den kører i forhold til diverse android telefoner jeg har prøvet.

Så umiddelbart ville jeg hoppe på en iPhone 4 hvis jeg var dig. Desværre er det en meget lukket platform så kunne godt forestille mig at du fik lidt problemer med at finde nogle af de apps du bruger på din Hero.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1972883302]
25. aug. 2010 12:52
Støtte et firma der bevidst smed et produkt på markedet med en designdefekt. og så skyder skylden på dens brugere, og andre producenter.

Så kan iphonen være nok så lækker :)
Gravatar #4 - NioBe
25. aug. 2010 12:55
Jeg kan godt forstå at du er blevet træt af din HTC Hero og dens lag når den har en 528 MHz CPU. Har du nogen sinde overvejet evt en anden mobil med Android som Desire? Den har jo en hurtigere CPU, og er opdateret med 2.2 Froyo :)

Jeg har selv en Desire, og fuck hvor er jeg glad for den, den kan helt klart anbefales.... Bortset fra at jeg synes at iPhonen har et betydeligt lækre design.

Men overvej det hvis du egentlig var glad for din android, selvom hardwaren kvæler den.
Gravatar #5 - mooboo
25. aug. 2010 13:03
Prøv eventuelt at opdatere din ROM til FroydVillain (Android 2.2 med JIT og ~700mhz OC)

Questions!? hit me!
LINK
Gravatar #6 - tazimn
25. aug. 2010 13:11
NioBe (4) skrev:
Jeg kan godt forstå at du er blevet træt af din HTC Hero og dens lag når den har en 528 MHz CPU. Har du nogen sinde overvejet evt en anden mobil med Android som Desire?

Ja.. jeg er sikker på at jeg skal skifte telefon inden årsskiftet.. jeg prøver bare at beslutte hvilken telefon det skulle være..

@mooboo
Problemet med mange af de custom ROM's er at det ikke er alt funktionalitet der virker..

Og mig bekendt kan der ikke rykkes på Hero'ens clockfrekvens.. Så det er måske lige lovligt meget at love.. ;)
Gravatar #7 - mooboo
25. aug. 2010 13:16
tazimn (6) skrev:
Ja.. jeg er sikker på at jeg skal skifte telefon inden årsskiftet.. jeg prøver bare at beslutte hvilken telefon det skulle være..

@mooboo
Problemet med mange af de custom ROM's er at det ikke er alt funktionalitet der virker..

Og mig bekendt kan der ikke rykkes på Hero'ens clockfrekvens.. Så det er måske lige lovligt meget at love.. ;)

FroydVillain ROM, virker tæt på perfekt, eneste problem jeg har med den nyeste version er at GPS er lidt langsom om at forbinde til sateliten. Intet andet.

Med Root Access kan du ændre ckockfrekvensen, køre selv med maks på 729.
Gravatar #8 - LinguaIgnota
25. aug. 2010 13:18
Du skal være opmærksom på antennen. Hvis du er typen, der gerne dækker nederste venstre hjørne med en finger eller lidt håndflade, så skal du være forberedt på enten at bruge en bumper eller leve med et ustabilt signal. Det er virkelig ærgerligt, for bortset fra dét, så er iPhone 4 vitterligt den bedste telefon nogensinde i verden evarh.

Du kommer nok også til at mangle nogle af dine totale yndlings-apps, hvis du ikke er villig til at jailbreake. Umiddelbart, med dit behov, så tænker jeg, at du skal vælge noget andet...
Gravatar #9 - myplacedk
25. aug. 2010 13:51
tazimn (1) skrev:
Desuden er jeg træt af at ingen af de større mobilproducenter kommer med fejlrettelser til deres Android enheder.

Jeg har ellers fået to rettelser til min HTC Legend indtil videre.

tazimn (1) skrev:
også fordi jeg er træt af den lag, som er at finde på min HTC Hero.

Lige hvad det angår, er der vist ingen som prioriterer det bare halvt så højt som Apple. Hvis det er vigtigere for dig end funktionalitet (som du måske ikke engang har behov for), så overvej grundigt en iPhone.

Personligt ville jeg dog ikke helt vide hvad jeg skulle bruge en iPhone til. Eksempler på smarte ting jeg bruger som iPhone så vidt jeg ved stadig ikke kan: Tasker, TrueCaller, HarassMe

En smartphone som ikke kan den slags, er ikke "smart" nok til mig. Meeen, nu er jeg også særdeles nørdet med den slags.
Gravatar #10 - Daniel-Dane
25. aug. 2010 13:56
Tasker har jeg ikke set på iPhonen, men noget meget lignende, som kan starte programmer, når man trykker på bestemte knapper på bestemte måder i en bestemt rækkefølge (kan konfigureres meget voldsomt på det område). TrueCaller er der noget af, men jeg har kun fundet USA-only-løsninger. Der er også et program (iBlacklist), som kan sættes til at blokere for hemmelige numre, vise hemmelige (sikkert også USA-only) og mange andre ting, når nogen ringer, men ikke lige ændre ens eget nummer eller vise info om personen, som ringer.
Gravatar #11 - mooboo
25. aug. 2010 14:01
Daniel-Dane (10) skrev:
Tasker har jeg ikke set på iPhonen, men noget meget lignende, som kan starte programmer, når man trykker på bestemte knapper på bestemte måder i en bestemt rækkefølge (kan konfigureres meget voldsomt på det område). TrueCaller er der noget af, men jeg har kun fundet USA-only-løsninger. Der er også et program (iBlacklist), som kan sættes til at blokere for hemmelige numre, vise hemmelige (sikkert også USA-only) og mange andre ting, når nogen ringer, men ikke lige ændre ens eget nummer eller vise info om personen, som ringer.

Noget ala NummerUglen?
Gravatar #12 - myplacedk
25. aug. 2010 14:02
Daniel-Dane (10) skrev:
Tasker har jeg ikke set på iPhonen, men noget meget lignende, som kan starte programmer, når man trykker på bestemte knapper på bestemte måder i en bestemt rækkefølge (kan konfigureres meget voldsomt på det område).

Starte programmer med gestures? Lyder ikke så spændende.
Hvis jeg får en SMS mens jeg kører bil, bliver den læst op. Det er noget jeg har lavet med 3 trin i Tasker.

Daniel-Dane (10) skrev:
TrueCaller er der noget af

Så er det noget nyt i iOS 4. Før den udkom var det ikke muligt at lave den slags.
TrueCaller findes til iPhone, og virker i Danmark. Men den har ikke TrueCaller's (IMHO) vigtigste funktion: At slå navn og adresse op MENS telefonen ringer.
Gravatar #13 - myplacedk
25. aug. 2010 14:03
mooboo (11) skrev:
Noget ala NummerUglen?

Yep. Sidst jeg kiggede kunne NummerUglen én ting: Den ting der er vigtigst i TrueCaller til Android, og som ikke findes i TrueCaller til iPhone (sidst jeg tjekkede).
Gravatar #14 - Daniel-Dane
25. aug. 2010 14:03
mooboo (11) skrev:
Noget ala NummerUglen?
Gief Android! D:

Jeg snakker om jailbroken programmer.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
25. aug. 2010 14:19
Mange af de i #1 nævnte programmer er at finde på Cydia/Icy.
Gravatar #16 - madeinrussia
25. aug. 2010 16:24
Jeg har det seneste år løbet igennem næsten samtlige topmodeller inkl. iphone 3gs desire samsungs galaxy s og iphone 4, imo er SGS klart nr 1, de ting jeg godt kan lide.

1: vægten er virkelig lav, den er sindsyg let. man bliver overrasket.
2: kvaliteten på skærmen er fantastisk, hvis du skruer helt op så kan man virkelig se hvor langt mobilteknologien er kommet.
3: batteri, krævede godt nok en root, men den holer 3-4 dage med massivt forbrug, bruger den til spil programmer internet musik billeder og som arbejdstelefon ( arbejder med IT-Support så får MANGE opkald.
4:fart & komfort spiller bare, det der med multitasking kan dog til tider være en pain in the ass, fordi ingen af programmerne lukker ordenligt når man går ud af dem, så for at booste farten bruger jeg en taskkiller et par gange om dagen ( så taste tryk )
5: widgets, bruger dem til alt fra vejret til lydindstillinger til hurtige aktiveringer af diverse programmer.
6: swype, en genial teknik der gør det nemmere at skrive beskeder , virkelig enkelt og nemt.

Tror der går LANG tid inden jeg skal have en anden telefon, og skal 100% have en af de samsung galaxy pad der er på vej.

Men iphone har trodsalt bedste flydende os på, samt den er en anelse hurtigere i opstart af programmer, dog er det sku noget hø uden multitasking og widgets, telefonordbogen er genial på SGS og knap så god på iphone.
Gravatar #17 - XorpiZ
25. aug. 2010 16:27

Af ren nysgerrighed - hvad lavede du som root, der fixede dit batteri?
Gravatar #18 - madeinrussia
25. aug. 2010 17:03
#17 Brugte et program der hed Thor og installerede det nyeste firmware der var ude :) kan finde link hvis du har behov.
Gravatar #19 - XorpiZ
25. aug. 2010 17:34

Gerne!

Ikke at jeg tror jeg får brug for det, men er altid interesseret i at lære lidt nyt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login