mboost-dp1

Skitøj

Gå til bund
Gravatar #1 - plazm
20. jan. 2011 10:13
Jeg skal på en skitur til Frankrig og skal have købt mig noget tøj da det er første gang jeg skal afsted, jeg har ikke tænkt mig at bruge en mia. på tøj da jeg ikke ved om det er mig det der ski, men kan også godt se man ikk skal købe et sæt i bilka til 500kr, så jeg har kik på

http://butik.hojmark.dk/shop/skijakker/five+eli+-+...
eller
http://butik.hojmark.dk/shop/skijakker/five+colora...

samt et par

http://butik.hojmark.dk/shop/skibukser/five+fast+-...

Er det helt galt når jeg skal lære at stå på snowboard eller hvordan?
Gravatar #2 - OxxY
20. jan. 2011 10:21
Det vigtigste er at bukserne er vandtætte i røven (når du nu skal på hashkælk), og det ellers er behageligt at have på og du kan bevæge dig frit. Så personligt ville jeg ikke turde købe noget uden at prøve det, men det er jo temperement. Derudover ser tøjet ganske udemærket ud på papiret.

Husk også noget svedundertøj hvis du ikke allerede ejer noget, og så en eller anden form for trøje til at absorbere sveden ;)

Du kan overveje at hoppe en tur i Stadium, jeg fik nogle bukser af mærket everrest (tror det er deres eget billigmærke) i dit prisleje sidste år, og de er fortrinelige.
Gravatar #3 - milandt
20. jan. 2011 10:51
Gravatar #4 - Bachy
20. jan. 2011 11:02
milandt (3) skrev:
Der findes alternativer

Jeg troede sku lige et øjeblik det billede var dit profil billede, blot i stort :)
Gravatar #5 - Magten
20. jan. 2011 11:06
Man kan altid returnere det hvis det ikke lige passer :)

Jeg bestilte faktisk den sotre jakke du linker til, men jeg returnerede den igen da jeg ikke synes den sad særlig godt på mig.. Men det er jo forskelligt fra person til person :)
Gravatar #6 - OxxY
20. jan. 2011 11:30
Magten (5) skrev:
Man kan altid returnere det hvis det ikke lige passer :)

Som sagt temperement, jeg syntes sku det er mere besværligt at skulle returnere skidtet end bare at gå ned i en butik og prøve om det passer til at starte med =)
Gravatar #7 - Systran
20. jan. 2011 12:06
Køb et par skibukser (af de anbefalede i tråden), og køb en regnjakke.

Regnjakken er både vind- og vandtæt, og hvis du har noget varmt på inden under (en sweater/windbreaker og skiundertøj), vil effekten være det samme som en skijakke. Så kan du bruge regnjakken på mange andre tider af året.

Det var i hvert fald det, jeg gjorde, da jeg tog på skiferie :)
Gravatar #8 - kinaholm
20. jan. 2011 12:38
men, en regnjakke er tit ikke særlig åndbar og har sikkert ikke åbninger under fx ærmerne så man kan få lidt luft ud..

Anyways, skaljakke og skalbukser - så et mellemlag på overkrop og underlag (skiundertøj) på over- og underkrop. Yderste lag må gerne være tyndt, da du så kan variere med tøj indenunder. Dine bukser skal være vandtætte, specielt på røven, da du er en af de der typer der godt kan lide at sidde på pisten, mens vi andre drøner forbi dig på vores ski ;)
Gravatar #9 - plazm
20. jan. 2011 13:38
#8, jeg er generelt typen som godt kan lide og se på damerne når de kører forbi, så det passer mig meget godt ;)

Til i andre, tak for budene, jeg tror jeg vil smutte i Stadium i morgen og se på hvad de har at tilbyde :)
Gravatar #10 - Systran
20. jan. 2011 13:59
kinaholm (8) skrev:
men, en regnjakke er tit ikke særlig åndbar og har sikkert ikke åbninger under fx ærmerne så man kan få lidt luft ud..

Hvorfor skulle den ikke være åndbar? Og jo, min regnjakke fra North Face har åbninger under armene, som man kan lyne op :)

Min model er: Helly hansen-skiundertrøje, en t-shirt udover til at fange sveden i, en sweatshirt og så jakken. På den måde kan man også tage et 'lag' af, hvis det bliver alt for varmt :)
Gravatar #11 - kinaholm
20. jan. 2011 14:24
#10 - troede du mente en af de gammeldags "regnjakker" - det du i virkeligheden mener, er en skaljakke ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login