mboost-dp1

Søger ny ISP i forbindelse med flytning

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
13. dec. 2010 13:42
Står og skal til at flytte, og har ikke mulighed for at få min nuværende udbyder, så skal bruge en ny ISP der ikke er alt for meget besvær med.
Flytter til Århus Nord på Trøjborg, men desværre ingen adgang til fiber.

Forbindelsen skal være på minimum 20/2, går fra en 50/5.

Og dem der lige er adgang til er Yousee(kabel), og så de andre ADSL udbydere så som Telenor, fullrate osv.

Vil bare høre om jeres erfaringer, med hensyn til ydelse, lukkede porte osv.
Vil foretrække at jeg kan tilslutte min egen router, og derigennem åbne eller lukke for porte, ikke noget som udbyderen allerede har gjort.
Gravatar #2 - gentox
14. dec. 2010 06:21
Slet ikke nogen, der har nogle gode eller dårlige erfaringer at dele ud af?
Gravatar #3 - 3214N
14. dec. 2010 07:17
Mit bud ville være Fullrate
Gravatar #4 - D_V
14. dec. 2010 09:20
Alt efter kvaliteten af det kobber der ligger, og afstanden til centralen. Så ville jeg hvis forholdende er gunstige vælge fullrate.

Ellers så hop på yousee, og se om du kan få et DOCSIS 3.0 modem, ved ikke om det er standard udstyr nu. Men kan huske at jeg fik et sådant som del af en prøvegruppe for et par år tilbage, og det kunne altså mærkes.
Gravatar #5 - fjols
14. dec. 2010 12:09
Jeg ville altid vælge internet igennem kabelnettet, pga. du så kan udnytte både upload og download hastigheden samtidig.
Gravatar #6 - gentox
14. dec. 2010 12:15
Kører ADSL ikke fuld duplex ligesom kabel da?
Gravatar #7 - Fjolle
14. dec. 2010 12:17
Har yousee i århus. Fik et fint nyt docsis 3 modem fra dem da jeg bestilte. Har ikke haft problemer med det andet end at jeg var for dum til at sætte det i det rigtige stik ;)
Gravatar #8 - fjols
14. dec. 2010 12:18
#6: I følge wikipedia så kører det full duplex, men de linier jeg har haft så er download gået død hvis jeg har uploaded med fuld skrue og omvendt.
Dette er ikke sket på nogen af de kabel linier jeg har haft.

Desuden så mister du heller ikke de 5-10% overhead ved kabel som ved ADSL.
Gravatar #9 - gentox
14. dec. 2010 12:22
Den eneste erfaring jeg har haft med yousee, er når jeg har været på besøg ved venner og bekendte for at sætte deres net op, og det jeg ikke har kunnet lide, er deres elendige netgear router som har været standard.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_k...

Magen til ustabilt lort skal man lede længe efter.
Det er også derfor jeg ikke har kontaktet dem endnu.

Men det kan være at man får en anden ved højere hastigheder?
Eller de har måske fået styr på stabiliteten?
Gravatar #10 - fjols
14. dec. 2010 12:24
Dengang jeg havde yousee oplevede jeg INGEN stabilitets problemer overhovedet. Jeg oplevede faktisk ikke nedetid.
Men det kan meget nemt være forskelligt fra område til område.

Så vidt jeg husker så har yousee ingen bindingsperiode eller oprettelsesomkostninger. I så fald kan du kan vel prøve dem i en måned?
Gravatar #11 - Fjolle
14. dec. 2010 12:39
Fik et netgear cg3000 mener jeg. Synes ikke at jeg har oplevet stabilitetsproblemer.
Gravatar #12 - j.larsen
14. dec. 2010 12:50
gentox (9) skrev:
Den eneste erfaring jeg har haft med yousee, er når jeg har været på besøg ved venner og bekendte for at sætte deres net op, og det jeg ikke har kunnet lide, er deres elendige netgear router som har været standard.

Magen til ustabilt lort skal man lede længe efter.
Det er også derfor jeg ikke har kontaktet dem endnu.

Øhm... Er det bare mig, eller har det slet ikke noget med YouSee at gøre? Det er jo hos Netgear fejlen ligger. Man er ikke tvunget til at købe den router de udbyder.

Jeg har selv haft YouSee dengang jeg boede på kollegie i Hillerød og var super glad for min forbindelse. Hvis jeg kunne få YouSee hvor jeg bor nu, havde jeg klart gjort det!
Gravatar #13 - laspe18
14. dec. 2010 13:03
Stofa dækker ikke i dit område?
Jeg er netop skiftet til Stofa i Århus V, og er indtil videre ganske tilfreds.
Gravatar #14 - gentox
14. dec. 2010 13:24
Stofa dækker der hvor jeg bor nu, og går fra en super stabil 50/5 forbindelse, i Århus C.

Men da de ikke er på den del af Trøjborg jeg flytter til, må man jo tage det man kan få.
Gravatar #15 - gentox
14. dec. 2010 13:27
#10 & #12

Har bestilt hos yousee, og efter lidt overtalelse fået en åbent konfigureret Docsis 3.0 router, hvor selve router delen kan slås fra.

Så nu må jeg se om det hele er i orden når jeg engang flytter. :)

Og Tak for hjælpen.
Gravatar #16 - BluepaiN
16. dec. 2010 21:08
Udbyderen er som sådan underordnet, hvis du går efter de store (TDC og Telenor), da de bruger samme kabler og til dels også samme centraler (Telenor lejer sig nogle steder ind på TDC's).

Du skal i stedet kigge efter hvor langt der er til nærmeste central, samt kvaliteten på kobberlinjen. Sidstnævnte er i praksis umulig at finde ud af, før linjen er oppe at køre.

Du kan i alle tilfælde slutte din egen router til, den skal bare understøtte enten PPPoE/PPPoA. Det kan klart anbefales at gøre, da de routerer man får ved de forskellige selskaber kun udmærker sig ved alm. behov ala Hr og Fru Danmark. Ligeså snart det skal være en tand mere avanceret, har de enten ikke de funktioner man har behov for, eller også fungerer de dårligt.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login