mboost-dp1

Steder man kan finde oplysninger om Uddannelsen: Datatekniker med speciale i infrastruktur

Gå til bund
Gravatar #1 - nonsa
22. nov. 2010 08:00
Hej :D

Jeg vil godt spørge om nogle links, eller noget til at finde nogle oplysninger om uddannelsen: Datatekniker med speciale i infrastruktur.
Jeg har søgt på ug.dk og industriensuddannelser.dk, men jeg synes ikke rigtig at der står så meget inde under, så jeg vil spørge jer om i kender nogle sider som skriver om denne her uddannelse.

Tak på forhånd
Gravatar #2 - fjols
22. nov. 2010 08:08
Du får godt nok oprettet nogen tråde om emnet.

Her er lidt læsestof.
Hvad mangler du svar på siden du ikke fandt det på UG og industriens uddannelser?
Gravatar #3 - nonsa
22. nov. 2010 09:24
Jeg kan ikke rigtig finde noget specifikt for dette speciale.
og jeg har googlet det, uden rigtig at finde noget jeg synes var om emnet.

#2 skrev:
Du får godt nok oprettet nogen tråde om emnet.

Jeg kan da godt lade være med at spørge, hvis i alligevel synes at jeg laver for mange tråde om det, men i kunne jo også bare lade være med at svare hvis i ikke synes om det, at jeg spørger.
Gravatar #4 - fjols
22. nov. 2010 09:38
Rolig nu, jeg mente bare at du lige så godt kunne have brugt en af de andre tråde.

Det er lidt svært at vide hvad du gerne vil vide når du ikke spørger mere specifikt.
Vil du gerne vide noget om hvordan undervisningen foregår eller vil du vide noget om hvad man laver på lærepladsen eller vil du vide hvad man får i løn? Det kan jo være mange ting.
Gravatar #5 - nonsa
22. nov. 2010 09:43
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide noget om hvad man kan lave på ens lærerplads, og også hvordan undervisningen foregår. for det har jeg ikke rigtig kunne læse mig frem til nogen steder. :D
Gravatar #6 - Fjolle
22. nov. 2010 09:44
Du kunne jo prøve at kontakte en studievejleder på uddannelsesinstitutionen. Jeg mener at det er deres job ;)
Gravatar #7 - fjols
22. nov. 2010 09:55
Angående læreplads, så er det jo meget forskelligt fra sted til sted.
Her hvor jeg er har vi ikke ret mange netværksfolk, men jeg ved at ham den sidste der var i netværksafdelingen har leget meget med vores videokonference udstyr og at få det til at køre bedst muligt ved at ændre i server-, router og switch indstillinger så vidt jeg ved.
Der er vist også en der har fået lov til at hjælpe med at planlægge netværket i en ny fabrik, men det er før min tid, så det ved jeg intet om.

Kort sagt, hvad man laver på lærepladsen er MEGET forskelligt og det er derfor ikke muligt at finde noget generelt omkring det, men du kan nok finde nogen personlige erfaringer. Prøv evt. at spørge ZiN, jeg mener han arbejder med netværk som datatekniker.

Derudover kan du jo spørge når du er til samtale på lærepladsen.

Angående skolen, så er jeg fra før det blev delt op, men jeg går ud fra undervisningen er den samme, bortset fra du får lidt flere uger med netværk.

De fleste skoler kører med Cisco prøver, hvor man læser en masse cisco og tager de der tilhørende prøver.
Derudover får man tid til at prøve noget rigtigt udstyr. F.eks. opsætninger mellem routere og switche osv.

De skoler der ikke kører med Cisco, får man bare noget andet undervisningsmateriale og jeg synes man får mere tid til at lege med udstyret.

Dog er de forskellige Cisco certificeringer man får rigtig gode at have på sit CV, så jeg vil anbefale at gå efter at få flest mulige af dem.

Jeg ved ikke om jeg nogenlunde fik besvaret dine spørgsmål, ellers må du spørge lidt ind til tingene.
Gravatar #8 - nonsa
22. nov. 2010 10:03
Rigtig mange gange til fordi du ville bruge tid på at svare på mine spørgsmål. :D Det er noget jeg kan bruge til noget, i stedet for at rende rundt på google uden at finde noget jeg egentlig kunne bruge.

Mange tak.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login