mboost-dp1

Stofa: test af forbindelse

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
12. jul. 2010 19:46
Har testet min forbindelse med Speedtest.net og pingtest.net

Det kan være jeg er en yderst heldig Århusiansk stofakunde, eller også er den generelle kritik skudt lidt forbi målet.

Min forbindelse bør være 50/2 Mb/s
resultatet er 49.67/2.01 Mb/s
http://www.speedtest.net/result/877382043.png

Og selve forbindelsen får topkarakter.
Ping 14 ms Jitter 2 ms
http://www.pingtest.net/result/20270809.png

Dette skal ikke ses som en reklame for stofa, synes bare tit man først hører om en udbyder når det går skidt.
Gravatar #2 - laspe18
12. jul. 2010 19:49

Nu har jeg ikke selv Stofa Bredbånd (kun Tv, ak og ve.. endnu en dag hvor de sender "intet signal" på alle deres kanaler), men hastighed er en ting - stabilitet en anden.

Det meste af det kritik jeg har hørt om Stofa, er ikke så meget deres hastigheder, der (for det meste) vist er okay. Men at hastigheden eftersigende svinger usædvanlig meget og/eller forbindelsen mistes med jævne mellemrum.

Det er hvert fald ikke ligefrem stabilt, jeg vil kalde deres TV-produkter. Jeg er øvrigt selv bosiddende i Århus.

- Det sagt, er alt selvfølgelig heller ikke kun problemer. Ellers var der vel ingen kunder overhovedet. Selvfølgelig er de negative historier "sjovere" og hyppigere at finde end de gode.
Gravatar #3 - gentox
12. jul. 2010 19:54
Det er ikke første gang jeg tjekker, og det største fald i hastighed har været ned til 46 Mb/s
Selve stabiliteten har ikke fejlet noget, men igen kan det være jeg bor heldigt i forhold til trafik fra andre kunder.

Bor ikke i en boligforening, hvor alle har det.
Her skal du selv tage valget, om det har en indflydelse er jeg ikke helt klar over.
Gravatar #4 - laspe18
12. jul. 2010 19:58

Det tør jeg ikke sige, da jeg ikke har det tekniske/erfaringsmæssige belæg for at svare på det. Det lyder dog rimelig plausibelt.

Jeg fravalgte det dog selv, da skræmmehistorierne på nettet og andre beboere i områdets erfaringer blev lidt for deprimerende at høre på.

Må dog tilstå at jeg kraftigt har overvejet det, særligt i forbindelse med en "gratis første 3 måneder" kampagne, der kom dumpende ind med posten for et par uger siden.
Gravatar #5 - fjols
13. jul. 2010 07:24
Jeg har også Stofa i Århus og det kører suverænt. Jeg har ikke oplevet nogen stabilitets problemer eller lignedende.
TV signalet derimod forsvinder nogen gangen.
Især i går da der tordnede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login