mboost-dp1

Techno / hard dance

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
29. aug. 2006 20:42
Hej ved godt at der lige har været den poll med, hvilket musik man høre... Men her til jer der har den samme smag som mig, har jeg et spørgsmpl. Kender i noget fedt musik i stil med Dj Quikcsiler, Darude, Dj Tiesto, Dj Dean, MAster Blaser osv:
HAR lige fået en masse med navnet techno, så får man fandme løvernes konge i tehcno udgade, og noget klamt hitler musik. Det er lige ti lat brække sig over :D

Men hvis i kan hjælpe derude vil jeg blive glad :D
kun seriøse bud tak, er godt sur over at have brugt en dag på at anskaffe mig musik, og så er det tetris remix og nintendo lort... :D TAKKER D

btw. det der SSA rmix LOL det stinker max.. arbeit machs frei O_o de er syge de hollænder.
Gravatar #2 - buch
29. aug. 2006 20:50
Jeg har i dag købt noget af det musik der er på de her cdér
http://arteq.dk/default.asp?vis=gruppe&id=147&...

Ellers finder jeg nye numre via de her sider:
http://www.tunemag.dk/dancechart/
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtml
Gravatar #3 - Gruesome
29. aug. 2006 22:29

Det du gør, er at du går ind på www.last.fm ... Bruger deres søgefunktion til at søge efter kunstnere du kan li' og kigger forbi deres last.fm sider (som fx Darudes), og tjekker de similar artists ud der er ude i højre side.

Desuden er der ikke nogen af de navne du har nævnt der, der falder ind under genren 'techno'... Langt fra endda... Men fred være med det. Tror du skal kigge efter hardstyle hvis jeg kan 'tyde' din smag korrekt.
Gravatar #4 - amokk
29. aug. 2006 23:37
#1 Kan det undre dig at du får crap hvis du åbner kazaa og søger efter techno? Det lyder som det du har gjort hvis du har fået hitler ting og løvernes konge...
Gravatar #5 - Svindleren
30. aug. 2006 19:26
siger ikke hvordan, men bruger ikke crap kazaa..
men tak for forslag vil jeg prøve.

hmm mærkeligt, men har formåde og få de nævnte kunstner frem med techno og trance.. ved ikke hvorfor folk kalder det forskelligt...
Gravatar #6 - Gruesome
30. aug. 2006 21:52

Fordi hele den mainstream musikpresse siden 90'erne konsekvent har kaldt alt elektronisk musik for techno, og senere hen dance/trance. Det er en utroligt almindelig fejl (som også viste sig under musikgenre pollen).
Gravatar #7 - amokk
30. aug. 2006 23:49
Noget som jeg synes er lidt sjovt ved elektronisk musik, er at Krafwerk har "opfundet" rigtig mange af de genrer vi kender i dag... Men jeg har meget svært ved at finde andre bands hvis lyd minder om kraftwerks...
Gravatar #8 - stodderen
31. aug. 2006 03:01
jeg vil vove den påstand at aphex twin lyder tilnæærmelsesvist som kraftwaerk.....ellers en god pointe, vi syklder ge herlige tyskere så meget .o/
Gravatar #9 - Svindleren
31. aug. 2006 20:10
ahh så kunne det være at man så skulle finde dance/trance istedetfor :D Men hard dance er også godt :D selvom nogle vil kalde det techno.

---

yea har så fundet en masse der lyder meget bedre end det andet lort jeg fandt :D
Gravatar #10 - themuss
31. aug. 2006 20:20
#7 Du kan evt. lytte til noget Art of Noise.... Det er ikke Kraftwerk, men det er godt.
Gravatar #11 - Gruesome
31. aug. 2006 20:33

Nogle af Röyksopps numre bære stort præg af Kraftwerk lyden. Det samme kan siges om Aphex Twin (som stodderen nævner), Boards of Canada, Orbital, og Autechre efter min mening. Det kommer jo også lidt an på hvilken æra af Kraftwerk man lytter til synes jeg.
Gravatar #12 - themuss
1. sep. 2006 00:04
Jeg vil vove den påstand at Aphex Twin lyder mere som Frontline Assembly end Kraftwerk, men det er nok fordi, jeg regner Kraftwerk for at være ultrameget mere melodisk end Aphex Twin.

Ikke sagt på nogen måde, at det han laver er dårligt, tværtimod. Disharmoni og støj kan også være godt, men Kraftwerk er det ikke.

Forøvrigt, så er det en rigtig god ide at checke Skinny Puppy, hvis man har hang til Aphex Twin. Too Dark Park og Vivisect er fede plader.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login