mboost-dp1

Tekst -tv 3+

Gå til bund
Gravatar #1 - Bjørn
26. maj 2006 09:41
Til dem der kunne være interesseret er der nu tekst-tv på 3+
Gravatar #2 - yosh
26. maj 2006 09:42
Det har der vidst været en god tid nu. Jeg bemærkede det i hvert fald første gang for nogle uger siden.
Gravatar #3 - Bjørn
26. maj 2006 09:44
Okay... Jeg har ihvertfald først lige lagt mærke til det nu her.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
27. maj 2006 17:02
Hold da op en yderst underlig besked!!

hehe men ja, dem skal der jo også være plads til! ;)

btw så opdagede jeg det da også for laaaang tid siden...
Gravatar #5 - amokk
28. maj 2006 02:25
ok nice nok når man skal finde ud af hvad der kommer på TV2 eller DR mens man sidder og glor simpsons... kan ikke have kostet nærigrøvene på TV3 mange femører... :-P
Gravatar #6 - Acro
28. maj 2006 06:40
#5 amokk:
Hvorfor skulle man dog nogensinde have lyst til at vide, hvad de sender på DR?
Gravatar #7 - Bjørn
28. maj 2006 11:03
amokk skal da vide hvornår der bliver sendt børnetime!

Tjaa, måske en lidt underlig besked - men det kunne være at der var nogle som ikke viste det.

Anyways, mener at jeg engang har læst hvorfor 3+ ikke sendte TTV. Det var vist noget med at TTV informationen bliver sendt med i selve TV signalet. Og skal man også sende disse informationer skal signalet være "tykkere" og derved dyrere. Nogle som måske ved mere om det?

Men synes nu ikke TTV virker særligt godt på TV3 – sjældent at de der ”hvad bliver der vist nu status linjer” er up to date – og sådan er det vist også med 3+ :-(

Men en dejlig udvikling der har været indenfor TTV, er de før omtalte status linjer, der viser hvad der bliver sendt lige nu, hvor lang tid der er tilbage og det næste program. Det kom vel for en 3-5 års tid siden? Måske fordi man begyndte at have EDB systemer som kunne håndtere de informationer automatisk.
Gravatar #8 - stodderen
28. maj 2006 14:24
da jeg skulle lære visual c++ lavede jeg faktisk en lille app til at overkomme det problem

http://img463.imageshack.us/img463/4669/tv5yc.jpg et screenshot.

Det er ikke helt færdig, men jeg kan da lige ved lejlighed fikse et updateproblem, og så skulle det være brugbart(men dagens tv oversigten med alarmer virker ikke)

Hvis der er interesse kan jeg da lige dele en exe eller sourcekoden hvis nogen vil gøre det færdigt ;)
Gravatar #9 - freesoft
28. maj 2006 14:30
#8 Jo det program ville jeg da godt se. Altså bare en exe fil, må du godt sende i denne retning :) Sender lige en PM.
Gravatar #10 - stodderen
28. maj 2006 14:35
bare hent det her http://shell2.eushells.com/~cecil/tvOversigt.exe

Det kræver .net 2.0!

men den automatiske opdatering virker ikke, så den skal genstartes for at opdatere, hvilket er pænt frustrerende.

Men....med lidt held får jeg tid til at fikse det i løbet af ugen, hvis der er nogen der kan bruge det.

Jeg har lige noget J2EE der skal ses på først *suk*
Gravatar #11 - stodderen
29. maj 2006 14:28
freesoft>>>Virkede det som det skulle?
Gravatar #12 - freesoft
29. maj 2006 16:03
#11 Ja det virker. Men kan ikke flytte rundt på de vinduer der kommer op...
Gravatar #13 - stodderen
29. maj 2006 16:08
du har et lille tv nede ved siden af uret, højreklik på det og vælg Kanal Redigerings Tilstand(sæt flueben) så kan du skifte kanaler, og flytte rundt på dem....du klikker bare og trækker, så flytter de sig ;)
Gravatar #14 - Norton
29. maj 2006 19:01
Dejligt program :)
Gravatar #15 - stodderen
29. maj 2006 19:04
tak skal du have :) jeg prøver lige at se på opdaterings problemet :)
Gravatar #16 - The-Lone-Gunman
29. maj 2006 21:33
Jeg bruger den her.
Gravatar #17 - Norton
29. maj 2006 22:03
Stodderen.
dit program mangler alle tv1000 kanalerne
Gravatar #18 - stodderen
30. maj 2006 06:49
gunman, så er http://shell2.eushells.com/~cecil/tv lidt smartere :p

hmm, gad vide hvad der er blevet af tv 1000 erne
Gravatar #19 - Snoop
30. maj 2006 09:24
Stodderen: Den er da ikke smart. Den viser jo programmet fra start til slut, og starter ikke med det program som er nu.
Gravatar #20 - stodderen
30. maj 2006 09:25
snoop>>vrøvl? hvad snakker du om? den viser præcist det samme, forskellen er bare at du selv kan vælge kanalerne
Gravatar #21 - freesoft
30. maj 2006 10:13
du klikker bare og trækker, så flytter de sig ;)

Ja, det gør de da også ;) Haha, har fundet ud af det...
Gravatar #22 - andresen
30. maj 2006 21:59
Men pladsen er til gengæld udnyttet dårligere..

Og Tv1000'erne er med på den side, du selv linker til.

Hvis det skulle interessere nogen, så er der også kommer tekst-tv på Hallmark (1-3 måneder siden).
Gravatar #23 - stodderen
31. maj 2006 11:33
andresen>>pga. den lille frame for oven og kanal selektion combosne? jeg vil sige de er pladsen værd, hvis det er fordi du har en røv høj resoulution, så er den endda endnu bedre, fordi så kan vælge at vise 3 rækker til at udnytte pladsen. Ohhh well, er noget pjat at debattere om, lavede den primært til eget brug, er bare fint hvis andre kan bruge den til noget
Gravatar #24 - andresen
31. maj 2006 12:39
Syntes bare det så voldsomt ud. Men som det fremgår var bemærkningen vist ikke videre gennemtænkt... :(

Postede #21 for at nævne, at 3+ ikke er den eneste kanal, der har fået tekst-tv i nyere tid..

Edit:
Lige for at slå det helt fast, så fremgår det udfra det faktum at størrelse og udseende på de comboboxe uden videre kan ændres ved at gå ind i indstillinger for KDE..
Gravatar #25 - stodderen
31. maj 2006 12:44
tjahh, det er rigtigt at der ikke er meget plads til kanalerne, når man vælger 3 rækker i en lavere opløsning, det var også derfor jeg lavede .exe versionen der bruger absolut minimal plads, for at man kan vise flest mulige stationer med flest mulige programmer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login