mboost-dp1
Tekst -tv 3+
Det har der vidst været en god tid nu. Jeg bemærkede det i hvert fald første gang for nogle uger siden.
Hold da op en yderst underlig besked!!
hehe men ja, dem skal der jo også være plads til! ;)
btw så opdagede jeg det da også for laaaang tid siden...
hehe men ja, dem skal der jo også være plads til! ;)
btw så opdagede jeg det da også for laaaang tid siden...
amokk skal da vide hvornår der bliver sendt børnetime!
Tjaa, måske en lidt underlig besked - men det kunne være at der var nogle som ikke viste det.
Anyways, mener at jeg engang har læst hvorfor 3+ ikke sendte TTV. Det var vist noget med at TTV informationen bliver sendt med i selve TV signalet. Og skal man også sende disse informationer skal signalet være "tykkere" og derved dyrere. Nogle som måske ved mere om det?
Men synes nu ikke TTV virker særligt godt på TV3 – sjældent at de der ”hvad bliver der vist nu status linjer” er up to date – og sådan er det vist også med 3+ :-(
Men en dejlig udvikling der har været indenfor TTV, er de før omtalte status linjer, der viser hvad der bliver sendt lige nu, hvor lang tid der er tilbage og det næste program. Det kom vel for en 3-5 års tid siden? Måske fordi man begyndte at have EDB systemer som kunne håndtere de informationer automatisk.
amokk skal da vide hvornår der bliver sendt børnetime!
Tjaa, måske en lidt underlig besked - men det kunne være at der var nogle som ikke viste det.
Anyways, mener at jeg engang har læst hvorfor 3+ ikke sendte TTV. Det var vist noget med at TTV informationen bliver sendt med i selve TV signalet. Og skal man også sende disse informationer skal signalet være "tykkere" og derved dyrere. Nogle som måske ved mere om det?
Men synes nu ikke TTV virker særligt godt på TV3 – sjældent at de der ”hvad bliver der vist nu status linjer” er up to date – og sådan er det vist også med 3+ :-(
Men en dejlig udvikling der har været indenfor TTV, er de før omtalte status linjer, der viser hvad der bliver sendt lige nu, hvor lang tid der er tilbage og det næste program. Det kom vel for en 3-5 års tid siden? Måske fordi man begyndte at have EDB systemer som kunne håndtere de informationer automatisk.
da jeg skulle lære visual c++ lavede jeg faktisk en lille app til at overkomme det problem
http://img463.imageshack.us/img463/4669/tv5yc.jpg et screenshot.
Det er ikke helt færdig, men jeg kan da lige ved lejlighed fikse et updateproblem, og så skulle det være brugbart(men dagens tv oversigten med alarmer virker ikke)
Hvis der er interesse kan jeg da lige dele en exe eller sourcekoden hvis nogen vil gøre det færdigt ;)
http://img463.imageshack.us/img463/4669/tv5yc.jpg et screenshot.
Det er ikke helt færdig, men jeg kan da lige ved lejlighed fikse et updateproblem, og så skulle det være brugbart(men dagens tv oversigten med alarmer virker ikke)
Hvis der er interesse kan jeg da lige dele en exe eller sourcekoden hvis nogen vil gøre det færdigt ;)
bare hent det her http://shell2.eushells.com/~cecil/tvOversigt.exe
Det kræver .net 2.0!
men den automatiske opdatering virker ikke, så den skal genstartes for at opdatere, hvilket er pænt frustrerende.
Men....med lidt held får jeg tid til at fikse det i løbet af ugen, hvis der er nogen der kan bruge det.
Jeg har lige noget J2EE der skal ses på først *suk*
Det kræver .net 2.0!
men den automatiske opdatering virker ikke, så den skal genstartes for at opdatere, hvilket er pænt frustrerende.
Men....med lidt held får jeg tid til at fikse det i løbet af ugen, hvis der er nogen der kan bruge det.
Jeg har lige noget J2EE der skal ses på først *suk*
du har et lille tv nede ved siden af uret, højreklik på det og vælg Kanal Redigerings Tilstand(sæt flueben) så kan du skifte kanaler, og flytte rundt på dem....du klikker bare og trækker, så flytter de sig ;)
gunman, så er http://shell2.eushells.com/~cecil/tv lidt smartere :p
hmm, gad vide hvad der er blevet af tv 1000 erne
hmm, gad vide hvad der er blevet af tv 1000 erne
snoop>>vrøvl? hvad snakker du om? den viser præcist det samme, forskellen er bare at du selv kan vælge kanalerne
andresen>>pga. den lille frame for oven og kanal selektion combosne? jeg vil sige de er pladsen værd, hvis det er fordi du har en røv høj resoulution, så er den endda endnu bedre, fordi så kan vælge at vise 3 rækker til at udnytte pladsen. Ohhh well, er noget pjat at debattere om, lavede den primært til eget brug, er bare fint hvis andre kan bruge den til noget
Syntes bare det så voldsomt ud. Men som det fremgår var bemærkningen vist ikke videre gennemtænkt... :(
Postede #21 for at nævne, at 3+ ikke er den eneste kanal, der har fået tekst-tv i nyere tid..
Edit:
Lige for at slå det helt fast, så fremgår det udfra det faktum at størrelse og udseende på de comboboxe uden videre kan ændres ved at gå ind i indstillinger for KDE..
Syntes bare det så voldsomt ud. Men som det fremgår var bemærkningen vist ikke videre gennemtænkt... :(
Postede #21 for at nævne, at 3+ ikke er den eneste kanal, der har fået tekst-tv i nyere tid..
Edit:
Lige for at slå det helt fast, så fremgår det udfra det faktum at størrelse og udseende på de comboboxe uden videre kan ændres ved at gå ind i indstillinger for KDE..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund