mboost-dp1

Til folk der hader dem som sælger sin wow account

Gå til bund
Gravatar #1 - stevns
25. jan. 2009 12:46
Kan godt være i hader personer der sælger/prøver på at sælge sin wow account her newz. Men er jo det sammen som alle andre der prøver at sælge en vare.

Det værste i det her er sku nok alle dem som gider spilde sit liv på at flame dem der forsøger på at sælge sin wow account. Ville det måske ikk være lidt federe at tage en øl med vennerne, score nogle skinker og så lade dem der vil sælge sin wow account sælge sin wow account? Ser jeg klart som en bedre ide for alle ; ) I bliver glade fordi i får en masse øl og score nogle lækre skinker, og de bliver galde fordi de kan sælge deres wow account i fred.

Så prøv at drop det der med at sige det strider imod wow's EULA og det medfører spæring af accounten HVIS det bliver opdaget. Lad dem sælge deres ting!

Take a chill Bill!! ; )

Og nej, jeg skal ik selv ha solgt en wow account!
Gravatar #2 - Nextnx
25. jan. 2009 12:53
stevns (1) skrev:
drop det der med at sige det strider imod wow's EULA
Men det strider jo imod Blizzard's EULA. Hvad er der så galt i at advare folk om det. Men derimod er det ikke forkert at sælge sin account ifølge den danske lovgivning men det er kun den fysiske vare, derfor kræver Blizzard at alle karakter skal slettes inden salg da det har de ret til da de har rettighederne til den virtuelle del, hermed også slette dem hvis de mener den er solgt.
Gravatar #3 - stevns
25. jan. 2009 13:02
Ik fordi der er noget galt i at advare. Men nogen går helt amok når de ser en tråd hvor der er en som prøver at sælge sin wow account. De kan skrive en hel roman om det. Har intet imod der er EN der nævner det, men har altså noget imod, når folk skal smadre en tråd med en masse l..t! Er ikke kun EULA snak der smadre det, og bare generalt dumme posts.

Lige som der sker i disse tråde:
S: WoW account med 2 x 80 og 3 x 70 chars
WoW account. 80 DK tank +70 sham
Og alle andre tråde der har været.

Dem der vil diskutere wow EULA til de dør, er da mere end velkommen til at oprette en tråd om det. : )

Edit:

#2 Men ja, var måske lidt utydligt sagt : )
Gravatar #4 - Cloud02
25. jan. 2009 13:08
Det er da dybt utroværdigt, og nok også en overtrædelse af aftale/købeloven, hvis en person der er igang med at sælge varen, ikke oplyser om de mulige konsekvenser ved salget.
Personligt har jeg intet problem med at folk sælger WoW accounts. Så længe de gør opmærksom på muligheden for at accounten kan blive lukket som følge af brud på EULA.
Gravatar #5 - stevns
25. jan. 2009 13:14
#4 Giver dig ret i det er utroværdigt. Men mere det at folk smadre tråden fordi sælgeren har glemt at skrive det, synes jeg er for plat og nedern! Og hvis det så sker at der er en som nævner det, kører folk videre på det alligevel. Bare for de har noget at bruge deres tid på.

Gravatar #6 - Cloud02
25. jan. 2009 14:03
Der er stor forskel på at glemme og undlade, og jeg vil tro at langt de fleste (næsten alle) undlader det - Til trods for at de godt ved at risikoen er til stedet. Dette bygger jeg på at de fleste slutter deres salgsindlæg med "spar mig for opsang", "ingen anti-salg" ol. Derudover også på baggrund af at det ganske enkelt ikke lyder sandsynligt at en person der vil sælge sin account ikke kender forbuddet.

Grundet denne bevidste handling har jeg intet problem med at folk smadrer tråden, og et endnu mindre problem, da brugeren kun er blevet oprettet med det ene formål.
Gravatar #7 - fidomuh
25. jan. 2009 14:19

Men du har selvfoelgelig beviser for at det er noget saelger undlader at fortaelle, ikke?
Altsaa, alt kommunikation foregaar jo klart og tydeligt over newz.dk.

Det kunne slet, SLET ikke taenkes at saelgeren oplyser mere om forholdende naar han har en interesseret koeber i roeret eller paa mail, vel?

At du ikke har problemer med at folk smadrer hinandens traade, blot fordi brugeren er ny, siger dog ufatteligt meget om din indstilling til et offentligt forum.
Gravatar #8 - Nextnx
25. jan. 2009 14:31
@7 hvorfor netop "hemmelig" holde en meget kendt ting.
Jeg ville da hellere advare end at håbe (måske naivt) på det bliver sagt via mail.
Tænke på den næste som din "mor/far" så ville du også heller advare end at tie og de måske ender med "the cake was a lie"
Gravatar #9 - fidomuh
25. jan. 2009 14:36

Fordi, han synes det er sjovt.
Faktum er dog at han ikke behoever at skrive det i traaden, uanset om du synes det er "god skik".

Hvis du endelig vil informere om det, saa goer det, men det giver ingen mening at trashe en traad totalt bare fordi man selv er en taber :)
Gravatar #10 - Thalion
25. jan. 2009 14:48
Grunden til jeg afskyer folk der sælger accounts er fordi de er med til at ødelægge spillet for mig, ligesom folk der køber guld.

Hvis folk køber accounts, får man en masse nye spillere der ikke leveler op fra lvl 1. Derved får man en masse noobs som ikke aner hvad de laver og bare er til irritation for resten af spillerne. Da dem der sælger tit har godt gear når man ikke at fange dem i et gearcheck. Så ved at sælge sin accounts ødelægger man spillet for alle de andre spillere.

Og mht. til folk der køber guld ødelægger de økonomien da der nærmest kommer inflation i økonomien fordi bots både grinder materials for at sælge guld, og ved at sælge den guld er der nogle andre der fo endnu mere guld og så bliver alle priserne højere og det ødelægger derved økonomien på serveren.

Jeg vil da klart være for et forbud mod at sælge wow accounts her på newz.
Gravatar #11 - Nextnx
25. jan. 2009 14:54
fidomuh (9) skrev:
Faktum er dog at han ikke behoever at skrive det i traaden, uanset om du synes det er "god skik".
Så skal han da også respektere at jeg synes det er dårlig stil og herefter skriver min mening som er beskyttet af ytringsfriheden.
Og da der er flere end mig herinde på newz, kan der forekomme det fænomen at flere afgiver deres mening ligesom mig.

"Ytringsfrihed er retten til frit at udtrykke sin mening i skrift og tale uden andres forudgående godkendelse"

Selvfølgelig god netetik skal overholdes.
Gravatar #12 - Viggo
25. jan. 2009 15:10
lad dem sælge deres accounts og luk røven alle i andre, i er en pestilens og er uønskede.
Gravatar #13 - Cloud02
25. jan. 2009 15:21
fidomuh (7) skrev:

Men du har selvfoelgelig beviser for at det er noget saelger undlader at fortaelle, ikke?
Altsaa, alt kommunikation foregaar jo klart og tydeligt over newz.dk.

Det kunne slet, SLET ikke taenkes at saelgeren oplyser mere om forholdende naar han har en interesseret koeber i roeret eller paa mail, vel?

At du ikke har problemer med at folk smadrer hinandens traade, blot fordi brugeren er ny, siger dog ufatteligt meget om din indstilling til et offentligt forum.
selvfølgelig kender jeg af gode grunde ikke til al kommunikationen, men, hvis oplysningen stod i salgstråden, kunne det evt. tænkes at evt. interesserede ikke spildte deres tid, når de nu engang fik det at vide.
Hvis sælgeren ikke engang hæderlig nok til at skrive risici i salgstråden, hvad får dig til at tro at sælgeren vil være villig til at det, efter at have fået kløerne i en interesseret?

Din ligegyldighed over for sådanne posters, siger mere om din tilknytning til communitiet. Jeg ville ønske at vi på Newz havde et delay på 48 timer fra registrering til at man først kan poste.
Gravatar #14 - arne_v
25. jan. 2009 15:38

Jeg er meget uenig med "hvad rager det dig - bland dig dog uden om holdningen".

Hvis du nede i indkøbscenteret ser en lommetyv liste en gammel dames pung op af hendes taske - vil du så også bare tie stille og mene at det må de to (og politiet) rode med.

Det håber jeg ikke.

Folk har da en pligt til at råbe op når de ser nogle blive lokket til at købe en vare af usikker værdi.
Gravatar #15 - arne_v
25. jan. 2009 15:39

Nu kan jeg ikke se noget galt i at man forsøger at forklare diverse snake-oil-sælgere at den adfærd ikke er specielt velkommen.
Gravatar #16 - arne_v
25. jan. 2009 15:42

Glemt at skrive det ?

Jeg har endnu aldrig set annoncen:

Prøv og send mig 1500 kroner, så vil et af følgende ske:
* du får en WoW account
* Blizzard lukker kontoen og du får ingenting
* jeg trækker kontoen tilbage og du har mulighed for civilt søgsmål
Do you feel lucky punk ?
Gravatar #17 - arne_v
25. jan. 2009 15:48

Annoncer skal være retvisende.

Fortælle bagefter er ikke godt nok.

Der er noget psykologisk ved at når først folk har beslutet sig så har de svært ved at ombestemme sig selvom der kommer et potentielt problem på banen i sidste øjeblik.

For det andet så tror jeg ikke en meter på at sælger informerer køber om risikoen efter etablering af kontakt. Det ville være ret tåbeligt, da køber kan springe fra og køber alligevel kan påstå sig vildledt med annoncen fra newz.dk som bevis materiale.
Gravatar #18 - fidomuh
25. jan. 2009 16:06

Så skal han da også respektere at jeg synes det er dårlig stil og herefter skriver min mening som er beskyttet af ytringsfriheden.

Joda, forskellen er at du oedelaegger hans traad, han oedelaegger ikke noget for dig.

Og da der er flere end mig herinde på newz, kan der forekomme det fænomen at flere afgiver deres mening ligesom mig.

Forskellen er, igen, at du oedelaegger hans traad.
Det er fint at du skriver til ham at du ikke kan lide hvad han goer, det er bare utroligt daarlig skik at goere det i hans traad.
Og det graenser til chikane, i den udstraekning vi ser det her paa sitet - for ikke at tale om at det gaar imod newz.dk's reglement :P

Selvfølgelig god netetik skal overholdes.

Saa kan du jo starte med at goere det selv.

Jeg vil da klart være for et forbud mod at sælge wow accounts her på newz.

Jeg vil, med samme argument, vaere for et forbud mod at du faerdes herinde.

selvfølgelig kender jeg af gode grunde ikke til al kommunikationen, men, hvis oplysningen stod i salgstråden, kunne det evt. tænkes at evt. interesserede ikke spildte deres tid, når de nu engang fik det at vide.

Jow, saa skriver man det, men det er jo reelt ikke det der sker.
Det der sker, er en chikanering af hans oenskede salg og typisk ogsaa af hans person.

Hvis sælgeren ikke engang hæderlig nok til at skrive risici i salgstråden

Han er fint haederlig til at oplyse det.
Hold venligst dine lommebeskyldninger langt vaek fra offentligheden.

hvad får dig til at tro at sælgeren vil være villig til at det, efter at have fået kløerne i en interesseret?

Hvad faar dig til ikke at tro det?
Skal vi straffe folk paa baggrund af din "tro", eller skal vi forholde os til fakta? :)

Din ligegyldighed over for sådanne posters, siger mere om din tilknytning til communitiet.

Hvilket community?
Newz.dk er til for masserne, ikke dig.

Jeg har skam vaeret paa newz.dk i mange aar, og har postet ganske mange indlaeg herinde.

Jeg ville ønske at vi på Newz havde et delay på 48 timer fra registrering til at man først kan poste.

Nej tak.
Det giver ingen mening, what so ever.
Udover at du vil holde andre folk ude fra "Dit" lille "samfund", altsaa.

Det er den skam ogsaa.

Fortælle bagefter er ikke godt nok.

Bagefter hvad?
Han uddyber inden koebet.

Der er noget psykologisk ved at når først folk har beslutet sig så har de svært ved at ombestemme sig selvom der kommer et potentielt problem på banen i sidste øjeblik.

Tillykke, saa maa du jo tage det op med dansk lovgivning.
Indtil da, saa hjaelper det ikke at man bare sviner folk til paa maa og faa.

For det andet så tror jeg ikke en meter på at sælger informerer køber om risikoen efter etablering af kontakt.

Okay, tillykke.

Det ville være ret tåbeligt, da køber kan springe fra og køber alligevel kan påstå sig vildledt med annoncen fra newz.dk som bevis materiale.

Og det kan han bruge til hvad? Ingenting.
Godt saa.

Ser du, vildledning er ikke et problem medmindre man rent faktisk koeber produktet, eller vildledningen foranlediger dig til at lide et "Tab" af en art.

Men hvad skulle han bruge det til, i en retsag?
Kom gerne med noget konkret.

Hvorfor skulle han skrive det saadan?
Det er ikke saadan virkeligheden forholder sig anyway.
Gravatar #19 - arne_v
25. jan. 2009 16:20
fidomuh (18) skrev:

Det er den skam ogsaa.

Nej - en annonce skal indeholde alle væsentlige oplysning for køber for at være retvisende.

Riskoen for at konto bliver nedlagt af Blizzard (eller reclaimet af sælger) er en væsentlig oplysning.

Når den mangler så er annoncen ikke retvisende.
Gravatar #20 - arne_v
25. jan. 2009 16:21
fidomuh (18) skrev:
Hvorfor skulle han skrive det saadan?
Det er ikke saadan virkeligheden forholder sig anyway.

Hvis du læser nogle af WoW trådene, så vil det fremgå at det faktisk er tilfældet.
Gravatar #21 - fidomuh
25. jan. 2009 16:22

Tjah, saa er det vel et vurderingsspoergsmaal.

Ja, hvis du laeser om nogen af de mange 1000 vellykkede salg der er sket, saa forholder det sig ikke saadan.

Igen, det er en vurdering.

Hvis du mener at opretteren vildleder folk, vil jeg klart anbefale dig at tage det op med "teh law".
Jeg ville meget, MEGET gerne se udfaldet af en saadan sag :)
Gravatar #22 - arne_v
25. jan. 2009 16:24
fidomuh (18) skrev:

Tillykke, saa maa du jo tage det op med dansk lovgivning.

Hvorfor det ? Dansk lovgivning siger netop at annoncer skal være retvisende.

fidomuh (18) skrev:
Indtil da, saa hjaelper det ikke at man bare sviner folk til paa maa og faa.

At påpege at specifikke annoncer er vildledende er ikke at svinde folk til på må og få.
Gravatar #23 - arne_v
25. jan. 2009 16:26
fidomuh (18) skrev:

Det ville være ret tåbeligt, da køber kan springe fra og køber alligevel kan påstå sig vildledt med annoncen fra newz.dk som bevis materiale.

Og det kan han bruge til hvad? Ingenting.
Godt saa.

Ser du, vildledning er ikke et problem medmindre man rent faktisk koeber produktet, eller vildledningen foranlediger dig til at lide et "Tab" af en art.

Men hvad skulle han bruge det til, i en retsag?
Kom gerne med noget konkret.

Du har misset pointen.

Den kendsgerning at sælger er dårligere stillet ved at oplyse det senere fremfor i annoncen er en indikation på at sælger ikke vil oplsye det senere.
Gravatar #24 - arne_v
25. jan. 2009 16:27

Jeg ved ikke om risikoen er 1% eller 10%.

Hvis risikoen er større end 0, så er det relevant for køber at kende risikoen.
Gravatar #25 - fidomuh
25. jan. 2009 16:28

At påpege at specifikke annoncer er vildledende er ikke at svinde folk til på må og få.

Men det er ikke det der paapeges i disse famoese "wow salg" traade.
Kig engang i forummet.

Der sker skam rigeligt med tilsvining og lignende ogsaa.

At folk paapeger EULA'en, har jeg intet imod.
Det goer jeg ogsaa selv :)
Gravatar #26 - Cutepuppy
25. jan. 2009 16:59
Folk har ingen anelse om hvor mange accounts Blizzard fanger, bevares der er også mange der slipper igennem, men man skal fandme have is i maven for at give 1500 for noget som man reelt aldrig vil eje, og hvis man får nakket kontoen får man den aldrig igen.

Det står os ganske frit at advare mulige købere imod risikoen, jeg mener ikke at man burde svine folk til i trådende, men det kan være af frustration over at disse handlinger ødelægger økonomien i spillet og derved forringes spiloplevelsen.
Gravatar #27 - fidomuh
25. jan. 2009 17:33

Folk har ingen anelse om hvor mange accounts Blizzard fanger, bevares der er også mange der slipper igennem

Ja.

men man skal fandme have is i maven for at give 1500 for noget som man reelt aldrig vil eje

Du ejer heller ikke kontoen naar du koeber den i butikken.
Eller hvis du koeber spil over Steam, fx.

Same shit, imo.
Der er selvfoelgelig en hoejere risiko heri, da man fra starten bryder reglerne, men i praksis er det det samme.

og hvis man får nakket kontoen får man den aldrig igen.

Du faar den ligesaa meget igen, som hvis du har koebt spillet selv.
Forudsat at man faar adgang til den email som kontoen oprindeligt er oprettet med :)

Det står os ganske frit at advare mulige købere imod risikoen, jeg mener ikke at man burde svine folk til i trådende, men det kan være af frustration over at disse handlinger ødelægger økonomien i spillet og derved forringes spiloplevelsen.

Det staar ogsaa mit ganske frit at kaste vandballoner i ansigtet paa dig, men det kunne godt taenkes at du blev lettere utilfreds og irriteret.
Men du advarer bare loes, saalaenge du ikke bryder newz.dks reglement er jeg ligeglad.
Gravatar #28 - Thalion
25. jan. 2009 17:54

Du faar den ligesaa meget igen, som hvis du har koebt spillet selv.
Forudsat at man faar adgang til den email som kontoen oprindeligt er oprettet med :)

Ehm nej...

Hvis det er du mister ejerskab af din account er det tit du skal sende en kopi af dit id ind til blizzard så de kan være sikker på at du er den du påstår, derfor hjælper det ikke bare at have mailen...
Gravatar #29 - stevns
25. jan. 2009 19:30
arne_v (14) skrev:
Hvis du nede i indkøbscenteret ser en lommetyv liste en gammel dames pung op af hendes taske - vil du så også bare tie stille og mene at det må de to (og politiet) rode med.

Arh, tror lige vi tager en slapper : )

1. Det her har intet med tyveri at gøre.
2. Det her er kun imod blizzards regler. Hvorimod tyveri er imod de fleste samfunds regler. Så det kan du ik helt sammenligne det med.

Thalion (10) skrev:
Hvis folk køber accounts, får man en masse nye spillere der ikke leveler op fra lvl 1. Derved får man en masse noobs som ikke aner hvad de laver og bare er til irritation for resten af spillerne.

Man kan da fornemme om folk er noobs eller ej. Den gang da jeg spillede det, klarede jeg altid instances og andet hvor man skal være flere om det, sammen med mine guild mates og andre jeg kendte. Man ved hvor godt styr de har på det hele, det var virkelig sjællendt jeg klarede noget med nogle vildt fremmede. Hvis du ikke er i et n00b guild hvor alle kan komme ind, har du også en vis garnti for at det ikke går helt galt! Og du skal ikke komme og fortælle mig at der ikke findes folk med lvl 70'er og 80'er som ikke er noobs og slet ikk har styr på spillet!
Gravatar #30 - stevns
25. jan. 2009 19:36
Cutepuppy (26) skrev:
men man skal fandme have is i maven for at give 1500 for noget som man reelt aldrig vil eje, og hvis man får nakket kontoen får man den aldrig igen.

Har du aldrig købt noget brugt af en eller anden? Der har du jo heller ingen garnti for om det virker, og om det går i stykker imorgen? Kan godt være sælgeren står og lover nok så meget, som så ik passer.

Sådan er det bare at handle med brugte ting, der er ikke nogen garnti for noget.
Gravatar #31 - arne_v
25. jan. 2009 19:55
stevns (29) skrev:
Arh, tror lige vi tager en slapper : )

1. Det her har intet med tyveri at gøre.
2. Det her er kun imod blizzards regler. Hvorimod tyveri er imod de fleste samfunds regler. Så det kan du ik helt sammenligne det med.

Det er forskellige regler, men det har ikke noget med pointen at gøre.

Spørgsmålet er om man gør noget hvis man ser nogen gøre noget eller vælger at lukke øjnene.

Om det straffe lov, civil ret, Blizzards regler eller almindelig anstændighed er ligegyldigt.
Gravatar #32 - arne_v
25. jan. 2009 20:04
stevns (30) skrev:
Har du aldrig købt noget brugt af en eller anden? Der har du jo heller ingen garnti for om det virker, og om det går i stykker imorgen?

Hvis du køber noget mekanisk uanset om det er brugt eller nyt, så er der en risiko for at det kan gå i stykker. Det er en naturlig risiko. Og der er ikke nogen grund til at den skal nævnes i annoncer, fordi det må køber antages at være klar over.

Problemerne med nedlæggelse af konti er ikke en naturlig risiko. Den skal nævnes.

Jeg ser ingen grund til at annoncen skal nævne at hvis Blizzard går konkurs så kan man ikke længere connecte til deres servere. Det er en naturlig risiko.

stevns (30) skrev:
Kan godt være sælgeren står og lover nok så meget, som så ik passer.

Hvis sælger lover noget som ikke passer kan han ihvertfald i teorien drages til ansvar for det.

Og at A bruger vildledende oplysninger i annoncer er ikke nogen god undskyldning for at B kan gøre det.

stevns (30) skrev:
Sådan er det bare at handle med brugte ting, der er ikke nogen garnti for noget.

Helt forkert. Hvis sælger giver forkerte oplysninger har han et moralsk problem og hvis det kan bevises også et juridisk problem.
Gravatar #33 - stevns
25. jan. 2009 20:05
arne_v (31) skrev:
Om det straffe lov, civil ret, Blizzards regler eller almindelig anstændighed er ligegyldigt.

Vil du også ringe til politiet når du ser nogen gå over for rødt? eller cykler samtidig med de hører musik?

Der er da ingen som får en skid ud af at smadre tåde hvor folk prøver at sælge en vare.
Gravatar #34 - fidomuh
25. jan. 2009 20:13

Der er rimeligt stor forskel.
Gravatar #35 - arne_v
25. jan. 2009 20:16
stevns (33) skrev:
Vil du også ringe til politiet når du ser nogen gå over for rødt? eller cykler samtidig med de hører musik?

Nu er det jo i det tilfælde med meget stor sandsynlighed dem selv det går ud over.

Det er nok bedre at sammeligne med en spritbilist som kan slå andre ihjel.

Ja - jeg kunne godt melde en sprit billist. Hvis jeg ikke gjorde det og jeg så læste i avisen dagen efter at han havde mejet en flok uskyldige ned, så ville jeg have det meget skidt med mig selv.

stevns (33) skrev:
Der er da ingen som får en skid ud af at smadre tåde hvor folk prøver at sælge en vare.

Forhåbentligt er der nogle potentielle købere der vælger ikke at købe.
Gravatar #36 - arne_v
25. jan. 2009 20:18

Ikke for om man vil hjælpe sine medmennesker eller lukke øjnene.
Gravatar #37 - stevns
25. jan. 2009 20:20
arne_v (35) skrev:
Ja - jeg kunne godt melde en sprit billist. Hvis jeg ikke gjorde det og jeg så læste i avisen dagen efter at han havde mejet en flok uskyldige ned, så ville jeg have det meget skidt med mig selv.

Så det vil sige du vil ha det dårligt med dig selv hvis du læser om lille ole som har fået spærret sin ny indkøbte account, og det kunne være undgået det ved at du havde smadre tråden, så ville du ha det meget skidt med dig selv?

arne_v (35) skrev:

stevns (33) skrev:

Forhåbentligt er der nogle potentielle købere der vælger ikke at købe.

Ja, de vælger nok ikke at købe, fordi det vil være umuligt at kommunikere med slægerne fordi sådan nogle som dig smadre tråden med en masse lort?
Gravatar #38 - stevns
25. jan. 2009 20:23
stevns (1) skrev:
Ville det måske ikk være lidt federe at tage en øl med vennerne, score nogle skinker og så lade dem der vil sælge sin wow account sælge sin wow account? Ser jeg klart som en bedre ide for alle ; ) I bliver glade fordi i får en masse øl og score nogle lækre skinker, og de bliver galde fordi de kan sælge deres wow account i fred.

Men anre_v hva siger du til mit forslag? Eller vil du hellere smadre trådene og så kunne ha godt samvitighed med dig selv, fordi du forhinderede at lille ole købte en account, som senere blev slettet?
Gravatar #39 - fidomuh
25. jan. 2009 20:37

Jo, der er ret stor forskel.
Specielt naar du samtidigt er godt igan med at forpurre en anden persons salg, med noget der graenser til chikane.

( Ikke lige moentet paa dig, men den generelle trend herinde :) )
Gravatar #40 - arne_v
25. jan. 2009 22:08
#37 og 38

Ja. Du har forstået det korrekt. Jeg har det bedre med at råbe op når nogen er igang med at snyde nogle andre end ved at lukke øjnene og blande mig udenom.
Gravatar #41 - arne_v
25. jan. 2009 22:12

Jeg har ingen samvittighedskvaler over at nogle personer med uærlige annoncer føler at deres salg bliver forpurret.
Gravatar #42 - Cutepuppy
25. jan. 2009 22:34

Jeg syntes ikke det er chikane, vi snakker om et område som ikke er blevet prøvet ved domstolene, det kan godt være at du er overbevist om at det er iorden, men så er der os på den anden side som mener det modsatte

og for også lige at berøre #27

Du kender åbenlyst ikke en hujende fis til processen med at få en konto tilbage, du får den kun tilbage med alle informationer fra kontoen og et matchende billede af ID som passer til navnet på kontoen, bemærk at navnet aldrig kan ændres medmindre at man får et legalt navneskift som skal bevises med offentlig dokumentation, så medmindre at sælger også lige sælger et billede af hans PAS med (Nu er vi ude på svingende grund) så er den konto tabt.
Gravatar #43 - gnаrfsan
25. jan. 2009 23:44
Jeg er så ligeglad, men jeg ville ikke bryde mig om at have en account, uden at vide noget om hvad ry, figurene (den tidligere account haver) har.

Jeg er mest af alt bare træt af at folk skal bestemme hvad der er bedst for andre.
Gravatar #44 - fidomuh
25. jan. 2009 23:51

Det er bare almen hoeflighed at lade vaere med at oedelaegge andres traade.
Hvis man oensker at oplyse om noget, saa goer man det, uden at oedelaegge andres salg.

Ellers er du praecis ligesaa "slem" som han er, i mine oejne i hvert fald. :)

Jeg syntes ikke det er chikane

Det er chikane naar man, som Tanghaar, blot laver et indlaeg for at svine personen til og oedelaegge traaden.

vi snakker om et område som ikke er blevet prøvet ved domstolene

Med god grund, ioevrigt.
Det ville vaere en absurd retsag, som blot spildte vores penge :)

det kan godt være at du er overbevist om at det er iorden

Jeg synes et salg er iorden, set med mine oejne, om det er juridisk iorden er der disput om.

men så er der os på den anden side som mener det modsatte

Hvorfor er det saa "slemt" at han saelger sin acc?
Han gider ikke spille mere, hvorfor ikke lade en anden faa gavn af hans figur?

Se paa EVE, der florerer karakter salg, og det fungerer helt fint.

Jeg har ikke interesseret mig for WoW i umindelige tider, men den ene gang jeg HAR faaet min konto "nulstillet", saa at sige, fik jeg blot en mail og sendte en indscannet kvittering til dem.

Gravatar #45 - Cutepuppy
26. jan. 2009 01:54
Det kan da så absolut ikke være absurd at få prøvet fast-click agreements som du kalder det, næsten al aftale indgåelse på internettet baserer sig på dette.

Desuden er jeg også 100% sikker på at Blizzard ville vinde en eventuel sag.

Du køber softwaren og får ikke mulighed for at læse nogen aftaler eller skrive under, fair nok.

Du installerer softwaren, der er en EULA der skal læses (Der skal scrolles ned i teksten), der står hvad du må og ikke må, og hvis du ikke er enig så kan du returnere softwaren, samme ting sker når du skal oprette din konto, du skal læse og acceptere og markere at du har læst og accepteret det.

Jeg er ret sikker på at enhver domstol som bliver ført igennem denne rimeligt lange procedure vil forstå at kunden har fået gentagende muligheder for at læse og acceptere aftalen.

"Hvorfor er det saa "slemt" at han saelger sin acc?"

Fordi du ikke ved en skid om sælger (Og du sælger noget der ikke tilhører dig), og at du gentagende gange har accepteret at du ikke vil gøre det, hvis Blizzard opdager det (Og det gør de oftere end folk tror) så mister du kontoen, hvis nogen ændrer dit password mister du kontoen og alle dine penge er spildte.

Desuden er der en del mennesker der gør det her for at tjene penge, de bruger botter som leveller deres karakterer, og så sælger de kontoen.

Blizzard har desuden allerede vundet en sag med hensyn til deres EULA som dog ikke omhandlede køb/salg af accounts.
Gravatar #46 - Cutepuppy
26. jan. 2009 01:57
"Jeg har ikke interesseret mig for WoW i umindelige tider, men den ene gang jeg HAR faaet min konto "nulstillet", saa at sige, fik jeg blot en mail og sendte en indscannet kvittering til dem."

Fis i en hornlygte.

Nu kommer det lidt an på sagen, hvis du har mistet dit password og Blizzard kan se der ikke har været nogen logget ind, så vil kontoen ikke blive vurderet som compromised (Kommer an på hvem der kigger på sagen) og du vil ikke skulle sende særligt meget info.

Hvis der har været nogen som helst trafik på kontoen, så er en kvittering ikke nok, der skal billed ID eller fødselsattest til, sygesikrings bevis er IKKE nok.
Gravatar #47 - arne_v
26. jan. 2009 02:15
fidomuh (44) skrev:

Det er bare almen hoeflighed at lade vaere med at oedelaegge andres traade.

Jeg har slet ikke lyst til at være høflig overfor fuskere med en tvivlsom moral.

fidomuh (44) skrev:
Hvis man oensker at oplyse om noget, saa goer man det, uden at oedelaegge andres salg.

Nu er det jo ved at oplyse om fakta omkring salg af WoW figurer at man ødelægger deres salg.

Man har valget mellem at ødelægge salget for fuskere eller at se folk blive potentielt snydt.

Jeg foretrækker at ødelægge salget for fuskere.

fidomuh (44) skrev:
Ellers er du praecis ligesaa "slem" som han er, i mine oejne i hvert fald. :)

Jeg er sikker på at der på nigerianske internet cafeer er mange som mener at det er rigtigt slemt med de folk som ødelægger god "business" ved at advare folk om at sende penge for at få X% af Y millioner senere.

Men jeg er fløjtende ligeglad med hvad de mener.

Og jeg er fløjtende ligeglad med hvad dem der sælger ting med uærlige annoncer mener.

Jeg ønsker hverken aktivt eller passivt ved ikke at gøre/sige noget at støtte den slags.
Gravatar #48 - Zeales
26. jan. 2009 08:15
Ifølge Blizzards terms of use fra November sidste år, accepterer du at det er Blizzards ejendom, og at du lejer dig ind på. Det er rent faktisk er ulovligt ifl. Dansk lovgivning at sælge anden mands eje.
Gravatar #49 - fidomuh
26. jan. 2009 09:25

Fis i dit hovede?

Jeg ved skam udemaerket hvordan det foregik, eftersom jeg jo rent faktisk selv gjorde det.

Om det skyldes at teknisk support var venlige eller bare ligeglade lige praecis den dag, ved jeg ikke.
Jeg baserer bare min udtalelse paa hvad jeg selv oplevede :)

Men hvis det foregaar som du siger, saa er det jo ogsaa fint nok.. Jeg er personligt rimelig ligeglad :)

Det kan da så absolut ikke være absurd at få prøvet fast-click agreements som du kalder det, næsten al aftale indgåelse på internettet baserer sig på dette.

Tjah, det vil 99.99999% sikkert blot understrege at de er lovlige, udenfor Danmark. :)

Desuden er jeg også 100% sikker på at Blizzard ville vinde en eventuel sag.

I USA ja, EU maaske, men jeg tvivler staerkt paa det ville ske i Danmark.
Nu om dage ved jeg dog ikke ;)

Du installerer softwaren, der er en EULA der skal læses (Der skal scrolles ned i teksten), der står hvad du må og ikke må, og hvis du ikke er enig så kan du returnere softwaren, samme ting sker når du skal oprette din konto, du skal læse og acceptere og markere at du har læst og accepteret det.

Ifoelge Arne_V vil dette saa vaere et vildledende salg og jeg kan saa sagsoege Blizzard, ikke?
Ioevrigt, proev du blot at returnere et stykke aabent software.
De tager det IKKE tilbage.

Fordi du ikke ved en skid om sælger (Og du sælger noget der ikke tilhører dig), og at du gentagende gange har accepteret at du ikke vil gøre det, hvis Blizzard opdager det (Og det gør de oftere end folk tror) så mister du kontoen, hvis nogen ændrer dit password mister du kontoen og alle dine penge er spildte.

Nu taenkte jeg in-game konsekvenser :)
Udenfor spillet handler det jo 100% om hvorvidt det er lovligt, og umiddelbart er det 100% lovligt.

Blizzard kan ikke forbyde mig at saelge mit spil, laengere er den faktisk ikke.

Desuden er der en del mennesker der gør det her for at tjene penge, de bruger botter som leveller deres karakterer, og så sælger de kontoen.

Igen, det er ikke en daarlig ting.

Blizzard har desuden allerede vundet en sag med hensyn til deres EULA som dog ikke omhandlede køb/salg af accounts.

Okay? Om hvad dog? Link please.
Husk, ioevrigt, at Amerikansk "lov" er 100% ubrugelig herhjemme.

Jeg har slet ikke lyst til at være høflig overfor fuskere med en tvivlsom moral.

Okay, saa er du jo ligesaa slem som han er.
Eller, imo, vaerre.

Nu er det jo ved at oplyse om fakta omkring salg af WoW figurer at man ødelægger deres salg.

Nej, det er det ikke.
99% af alle koebere ved godt at EULA'en forbyder et salg, saa at du skriver det i traaden, aendrer ikke noget.

Ligesom at saelger fint kan oplyse EULA problemet i telefonen, saa kan du jo fint oplyse det i traaden.
Folk vil nok vaere ligeglade.

Problemet kommer, naar der er 10.000 mennesker der synes de skal debattere det midt i traaden, svine hans person lidt til og generelt bare spamme saa meget at salget bliver umuliggjort.

Man har valget mellem at ødelægge salget for fuskere eller at se folk blive potentielt snydt.

Nej, du har valget mellem at goere tingene ordentligt, eller vaere praecis ligesaa meget en nar, som folk der ikke oplyser alt i traaden.

Jeg foretrækker at ødelægge salget for fuskere.

Du foretraekker at vaere en nar, check.

Jeg er sikker på at der på nigerianske internet cafeer er mange som mener at det er rigtigt slemt med de folk som ødelægger god "business" ved at advare folk om at sende penge for at få X% af Y millioner senere.

Jeg tror ogsaa mordere synes du er en nar, men det er totalt irrelevant for traaden, saa WTF?

Men jeg er fløjtende ligeglad med hvad de mener.

OK?

Og jeg er fløjtende ligeglad med hvad dem der sælger ting med uærlige annoncer mener.

Men nu er det ikke *MIG* der er saelger, og jeg kan sgu godt finde ud af at goere folk opmaerksomme paa ting uden at svine dem til.
Og *JEG* mener at den slags chikane man typisk ser, er forkert.

Jeg ønsker hverken aktivt eller passivt ved ikke at gøre/sige noget at støtte den slags.

Saa lad vaere?
Der er ikke nogen der beder dig stoette det.

Faktisk beder jeg dig blot om at opfoere dig ordentligt og lade vaere med at svine andre folk til.

Hvis det er for meget forlangt, saa tror jeg ikke vi kommer laengere i debatten :)

Ifølge Blizzards terms of use fra November sidste år, accepterer du at det er Blizzards ejendom, og at du lejer dig ind på. Det er rent faktisk er ulovligt ifl. Dansk lovgivning at sælge anden mands eje.

Man saelger ikke anden mands eje, man saelger den tid der er lagt i figuren.
Teknikalitet, ja, men ikke desto mindre er det lovligt.

Derefter videregiver man adgang til ens konto, til en anden, hvilket er helt lovligt og igen ikke noget Blizzard er herre over i Danmark.

Ioevrigt har jeg et andet spoergsmaal til dig.
Er det lovligt for Blizzard at aendre ToU EFTER jeg har oprettet en figur?
Kan jeg returnere WoW naar Blizzard aendrer ToU til noget jeg ikke kan acceptere?
Gravatar #50 - Norrah
26. jan. 2009 10:55
stevns (1) skrev:
Take a chill Bill!! ; )

HA ha ha ha...

..

Ha ha ha ha...

..

Tak, you just made my day.

..

Du har ret til din mening.
Derfor mener jeg stadig det er forkert at sælge en account. Mest af alt fordi man betaler for at slippe for at spille.. hvilket jeg syntes er lidt tamt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login