mboost-dp1

Tråden for skøre citater v2

Gå til bund
Gravatar #201 - Hængerøven
3. jul. 2014 14:25
XorpiZ (199) skrev:
Vær så artig.

Idag lærte jeg at sammenhæng og lighed betyder det sammen. Nu forstår jeg bedre hvorfor du hele tiden brokker dig over forståelses problemerne.

XorpiZ (175) skrev:
Det er en af de lækreste Android-telefoner på markedet, baseret på billederne. Det siger ikke så meget, javist, men stadig. Er man mere til specs og en telefon proppet med crapware og ligegyldige funktioner, så kan man jo bare købe en Galaxy S5 (...)

Du bruger første chance du har for at blande crapware mm ind i snakken om specs, og bruger S5 som dit eksempel.

Der er dog ikke noget logisk sammenhæng imellem specs og crapware, hvorfor det virker omsonst at opstille sådan et eksempel.

Hvorfor blande crapware problemet ind i snakken? Det ved vi jo alle er et generelt problem blandt visse producenter, og intet sammenhæng har med specs. Hvis jeg havde blandet noget ligeså irrelevant ind i mit svar på en kritik du lavede omkring et produkt, er jeg sikker på du ville pege og skriger af min lave intelligens!

For mig virker det som et forsøg på at dreje snakken over på noget andet for at lettere retfærdiggøre det der oprindeligt blev kritiseret.

noget ala "Jaja telefonen er dyr i forhold til hvad man får, men telefon X har et andet problem, såå tag den"

Det at besvare en kritik af en telefons specs i forhold til prisen med
XorpiZ (175) skrev:
Er man mere til specs og en telefon proppet med crapware og ligegyldige funktioner, så kan man jo bare købe en Galaxy S5 (...)
-.-
Gravatar #202 - Hængerøven
3. jul. 2014 15:09
EB skrev:
Per - der er den ene af to mænd, der skriver om penisblomsten, er også imponeret:

- Tillykke med det flotte resultat. To gange på 2 år, det er flot

Lave forventninger synes jeg :)
Gravatar #203 - Clauzii
3. jul. 2014 15:28
"High-definition television (HDTV) provides a resolution that is substantially higher than that of standard-definition television.

HDTV may be transmitted in various formats:
1080p - 1920×1080p: 2,073,600 pixels (~2.07 megapixels) per frame
1080i - 1920×1080i: 1,036,800 pixels (~1.04 MP) per field or 2,073,600 pixels (~2.07 MP) per frame

(A non-standard CEA resolution exists in some countries such as 1440×1080i: 777,600 pixels (~0.78 MP) per field or 1,555,200 pixels (~1.56 MP) per frame)

720p - 1280×720p: 921,600 pixels (~0.92 MP) per frame

The letter "p" here stands for progressive scan while "i" indicates interlaced.
When transmitted at two megapixels per frame, HDTV provides about five times as many pixels as SD (standard-definition television)."

Både 720p, 1080i og 1080p er HD.
Gravatar #204 - Hængerøven
3. jul. 2014 15:34
Clauzii (203) skrev:
High-definition television (HDTV) provides a resolution that is substantially higher than that of standard-definition television.

Det er nok her jeg bare er uenig. Jeg er enig i at tage fejl godt nok, men jeg ser ikke helt 720p som betydelig højere end 625, som jeg forstår vores SD signal er. :)

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at jeg har misforstået et eller andet teknisk som gør en stor forskel
Gravatar #205 - Clauzii
3. jul. 2014 15:50
Hængerøven (204) skrev:
Clauzii (203) skrev:
High-definition television (HDTV) provides a resolution that is substantially higher than that of standard-definition television.

Det er nok her jeg bare er uenig. Jeg er enig i at tage fejl godt nok, men jeg ser ikke helt 720p som betydelig højere end 625, som jeg forstår vores SD signal er. :)

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at jeg har misforstået et eller andet teknisk som gør en stor forskel

Husk at HD er i bredformat, så selvom springet på 'kun' 100 linier i højden, er billedet en ~½ gang bredere.
Gravatar #206 - Hængerøven
3. jul. 2014 15:54
Clauzii (205) skrev:
Husk at HD er i bredformat, så selvom springet på 'kun' 100 linier i højden, er billedet en ~½ gang bredere.

Klink.. Der faldte 10 øren :)
Gravatar #207 - Ronson ⅍
3. jul. 2014 16:12
Et SD-signal er normalt 720x576 (PAL), hvis vi snakker 625 linjer i de analoge dage har det inkluderet sync, teksttv og andet.
Gravatar #208 - gramps
3. jul. 2014 16:13
Jeg argumenterede ikke for at telefonen var god; jeg fremhævede kun at en anmelder, som tidligere ikke har været positiv omkring Lumigon, faktisk synes at T2 HD er god.

Hængerøven (204) skrev:
men jeg ser ikke helt 720p som betydelig højere end 625, som jeg forstår vores SD signal er. :)

Er SD ikke 576?
Gravatar #209 - Hængerøven
3. jul. 2014 16:15
gramps (208) skrev:
Jeg argumenterede ikke for at telefonen var god; jeg fremhævede kun at en anmelder, som tidligere ikke har været positiv omkring Lumigon, faktisk synes at T2 HD er god.

Er SD ikke 576?

Jeg har ikke sat mig særligt godt ind i det, jeg fik det bare fra den wikipage som clauzii citerede fra

Since the formal adoption of digital video broadcasting's (DVB) widescreen HDTV transmission modes in the early 2000s; the 525-line NTSC (and PAL-M) systems as well as the European 625-line PAL and SECAM systems are now regarded as standard definition television systems.
Gravatar #210 - Rubenz
3. jul. 2014 16:16
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/07/03/0703085412.htm skrev:
Slog ninjarøvere på flugt med barstol

Man er vel ikke ninja når man bliver opdaget.
Gravatar #211 - Clauzii
3. jul. 2014 16:24
Hængerøven (209) skrev:
gramps (208) skrev:

Er SD ikke 576?

Jeg har ikke sat mig særligt godt ind i det, jeg fik det bare fra den wikipage som clauzii citerede fra

Since the formal adoption of digital video broadcasting's (DVB) widescreen HDTV transmission modes in the early 2000s; the 525-line NTSC (and PAL-M) systems as well as the European 625-line PAL and SECAM systems are now regarded as standard definition television systems.

Som Ronson ganske rigtigt skriver i #207, er der 576 aktive (altså synlige) linier.
Gravatar #212 - XorpiZ
4. jul. 2014 06:29
Hængerøven (201) skrev:
Idag lærte jeg at sammenhæng og lighed betyder det sammen. Nu forstår jeg bedre hvorfor du hele tiden brokker dig over forståelses problemerne.

Slå ordet synonym op. Du kunne lære lidt.

Jeg er lidt træt af at skulle uddanne dig konstant. Du farer i flint og pisker en stemning op - og når det så går op for dig, at du ikke forstår, hvad der står, så er det mig, der er dum.

Det er lidt trist at være vidne til.
Gravatar #213 - XorpiZ
4. jul. 2014 07:02
amplificator (190) skrev:
Det er som sådan ikke telefonen jeg angriber (selv om det er et naturligt følge), men Lumigons blakkede ry for ikke at kunne levere noget som helst.
Deres første telefoner, T1, S1 og E1, blev hypet til langt ind i helvede, alle var helt vilde.. den blev udskudt.. så igen og igen og igen og igen.. den kom aldrig på markedet.

Fair deal. Lumigon fortjener også at blive revset for deres manglende evne til at levere noget som helst. Jeg troede det var telefonen, du var efter.

Nu prøver de sig så med T2 HD som egentlig bare er en lille incremental opdatering af den gamle T2 som baserer sig mere stock Android.
Så de har taget nogle langsomme komponenter, compilet AOSP og smækket Google Services oven på og så lige et par apps til at kunne bruge den infrarøde sender (det app er sikkert bare en rebranded version af noget fra Kina).

Du får det til at lyde så nemt :)

At man betaler for design er ingen hemmelighed. Det har man alle dage gjort. Det gør man jo også hos Apple, Vertu og andre producenter, hvor holdbarheden af og til også har været af tvivlsom kvalitet.

Og så til det magiske: hele pakken sælges på dansk design, som jo er mere helligt end muhdyr i Indien.
Gud forbyde at man taler negativt om dansk design og de altid overdrevne priser som følger med det.

Der er en grund til, at 'dansk design' er populært. Nemlig at vi er pissedygtige til det. Om man vil tale negativt om det eller ej, står en frit for, men der er ingen tvivl om, at skåret over en kam, er danskere "bedre" til at designe end f.eks. indere er.

Se lidt objektivt på det; hvad kan Lumigons produkter tilbyde som andre producenter ikke allerede har gjort i flere år og gør bedre?
Intet; det som Lumigon sælger sig på er naturligvis ikke specs, for der kan de overhovedet ikke være med på nogen måde. Brugeroplevelsen er også som på enhver anden tæt-på-stock Android telefon.

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke prøvet telefonen. Men den første anmeldelse af den er jo ganske positiv. Og en stock-Android telefon er vel ikke nogen ubehagelig oplevelse? Især ikke, hvis den er stutter-free og samtidig ser lækker ud.

Er man til vilde specs, så er det selvfølgelig ikke denne telefon man skal købe.
Gravatar #214 - gramps
4. jul. 2014 07:38
http://www.fyens.dk/odense/Dyr-stjaalet-Kan-koste-uddannelsen-paa-Kold-College/artikel/2534059 skrev:
Underviserne på Kold College har fået noget at tænke over, efter de i weekenden fik stjålet diverse fugle, heriblandt to papegøjer, og to dværgsilkeaber.
Gravatar #215 - Hængerøven
4. jul. 2014 10:38
XorpiZ (212) skrev:
Slå ordet synonym op. Du kunne lære lidt.

Jeg er lidt træt af at skulle uddanne dig konstant. Du farer i flint og pisker en stemning op - og når det så går op for dig, at du ikke forstår, hvad der står, så er det mig, der er dum.

Det er lidt trist at være vidne til.

Gab..synonymer er ikke ord du ubetinget kan skifte imellem. Det er ting som det der kan fucke forståelser op

Men igen snakker du uden om. Man bliver helt pinligt berørt pa dine vejne
Gravatar #216 - XorpiZ
4. jul. 2014 10:56
Hængerøven (215) skrev:
Gab..synonymer er ikke ord du ubetinget kan skifte imellem. Det er ting som det der kan fucke forståelser op

Hvis man er en Hængerøv og er mere end almindeligt uintelligent, så har du ret i, at det kan knibe med forståelsen.

Hængerøven (215) skrev:
Men igen snakker du uden om. Man bliver helt pinligt berørt pa dine vejne

Det behøver du såmænd ikke blive. Du har allerede rigeligt at være pinlig over på egne vegne.

At du misforstod mit oprindelige indlæg er en ærlig fejl - det gør vi alle af og til. At du så ikke vil erkende det og istedet spilder alles tid på at skabe dig som en forsmået teenagetøs, kan man kun undre sig lidt over.
Gravatar #217 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2014 11:00
Hold nu kæft -.-'

Er det nu jer to igen? Kan I ikke fise ind på Hestenettet eller Hyggehjørnet og diskutere videre?
Gravatar #218 - Hængerøven
4. jul. 2014 11:07
XorpiZ (216) skrev:
Hvis man er en Hængerøv og er mere end almindeligt uintelligent, så har du ret i, at det kan knibe med forståelsen.

Så fordi du lige blev snuppet i af have fuldstændigt misforstået hvordan man bruger synonymer, så springer du let og elegant videre? (Det er lidt komisk at lige du, snakker om det at erkende sine fejl)

Uanset, som du selv siger, om dette bunder i en misforståelse, eller en uenighed om formuleringens betydning, så retfærdiggøre det ikke din retorik.

læg mærke til hvor pænt jeg prøver at snakke til dig, hvorimod du sidder og lukker lort ud i bedste Terracide stil, hvor det er tydeligt du vægter at svine mig til højere end indholdet i det du skriver.

XorpiZ (212) skrev:
og når det så går op for dig, at du ikke forstår, hvad der står, så er det mig, der er dum

Jeg har ingen steder sagt du er dum eller noget i den dur. Det har du dog haft meget travlt med at gøre den anden vej. Det er ret hyklerisk fra din side.
Gravatar #219 - OxxY
4. jul. 2014 11:42
PHP-Ekspert Thoroughbreed (217) skrev:
Hold nu kæft -.-'

Er det nu jer to igen? Kan I ikke fise ind på Hestenettet eller Hyggehjørnet og diskutere videre?

De kunne også bare leje et motelværelse og få det overstået ^^
Gravatar #220 - XorpiZ
4. jul. 2014 12:12
Hængerøven (218) skrev:
Så fordi du lige blev snuppet i af have fuldstændigt misforstået hvordan man bruger synonymer, så springer du let og elegant videre?

Du forstår ikke hvad et synonym er, hvis det er din opfattelse. Det overrasker dog ikke.

Hængerøven (218) skrev:
læg mærke til hvor pænt jeg prøver at snakke til dig, hvorimod du sidder og lukker lort ud i bedste Terracide stil, hvor det er tydeligt du vægter at svine mig til højere end indholdet i det du skriver.

Du er en vaskeægte white knight. Måske man skulle kåre dig som Ridder af newz.dk?
Gravatar #221 - XorpiZ
4. jul. 2014 12:12
PHP-Ekspert Thoroughbreed (217) skrev:
Hold nu kæft -.-'

Det er meget vigtigt for mig, at I kan se jeg får det sidste ord!
Gravatar #222 - Hængerøven
4. jul. 2014 12:13
Der er et motel ved køreteknisk anlæg her i viborg hvis du er frisk.
Gravatar #223 - Manofsciencemanoffaith
4. jul. 2014 13:43
http://www.galle-jessen.dk/Historien%20om%20G-J.aspx skrev:
Vidste du at...
Der spises ikke pålægschokolade i andre lande i DK?
7-10 danske børn får pålægschokolade med i madpakken?
Gravatar #224 - Hængerøven
4. jul. 2014 13:47
Manofsciencemanoffaith (223) skrev:
Vidste du at...

Nu arbejder jeg i en børnehave, og kan med sikkerhed sige at mere end 7-10 børn har pålægschokolade med :)
Gravatar #225 - Rubenz
4. jul. 2014 13:48
Hængerøven (224) skrev:
Vidste du at...

Nu arbejder jeg i en børnehave, og kan med sikkerhed sige at mere end 7-10 børn har pålægschokolade med :)

Nu er det jo også formuleret som et spørgsmål. De ved det ikke helt.
Gravatar #226 - Slettet Bruger [548208966]
4. jul. 2014 16:27
7 ud af 10 ?
Gravatar #227 - Hængerøven
4. jul. 2014 16:42
SlettetBruger (226) skrev:
7 ud af 10 ?

Ja det er nok det de mente, men slet ikke det de skrev.
Gravatar #228 - Manofsciencemanoffaith
7. jul. 2014 09:31
http://ekstrabladet.dk/ferie/udland/article4912073...

Flyveleder i Barcelona skrev:
Der var masser af plads!
Gravatar #229 - Manofsciencemanoffaith
10. jul. 2014 11:41
TV 2's kanalchef, Lotte Lindegaard skrev:
Go’ morgen Danmark’ er et fantastisk TV 2-program, som i den helt rigtige og hyggelige stemning giver danskerne oplysning, inspiration, gode råd og humor.
Gravatar #230 - Qw_freak
10. jul. 2014 12:38
Manofsciencemanoffaith (229) skrev:
TV 2's kanalchef, Lotte Lindegaard skrev:
Go’ morgen Danmark’ er et fantastisk TV 2-program, som i den helt rigtige og hyggelige stemning giver danskerne oplysning, inspiration, gode råd og humor.

Jeg forstår det ikke, hvad er der skørt i det?
Gravatar #231 - Ronson ⅍
10. jul. 2014 13:45
Det er ikke alene skørt, hun er fuldstændig desillusioneret. Sådan tror jeg man skal være hvis man skal ansættes der.

Det er en lille kult hvor man bilder hinanden ind at det er godt tv.
Gravatar #232 - BurningShadow
10. jul. 2014 17:41
Vidste du at...

Hvor mange andre lande mon der er i Danmark?
Gravatar #233 - Hængerøven
10. jul. 2014 17:43
BurningShadow (232) skrev:

Hvor mange andre lande mon der er i Danmark?

Vi har jylland, som er Danmark.

Så har vi fyn og sjælland som er et par slavestater, og bonholm og grøndland som er et par lande vi lige knap vil kendes ved.

Anholt er ikke et land mere siden tv serien stoppede med at optage.
Gravatar #234 - Clauzii
10. jul. 2014 17:45
BurningShadow (232) skrev:

Altså får 3 børn pålægschokolade med hjem :)
Gravatar #235 - Hængerøven
10. jul. 2014 17:46
Clauzii (234) skrev:

7 minus 10 giver ikke 3 :)
Gravatar #236 - Clauzii
10. jul. 2014 18:07
Hængerøven (235) skrev:
Clauzii (234) skrev:

7 minus 10 giver ikke 3 :)

Nej nej, men "-3 børn får pålægschokolade i børnehaven" VIL jeg vælge at tolke som "De får det med hjem!"

Vi kan jo ikke stå uden pålægschokolade overhovedet - eller tre unger der ikke kommer hjem igen :O

:P
Gravatar #237 - Clauzii
10. jul. 2014 18:18
"Formanden for Vinderup Handelsforening Charlotte Thoft Pedersen, forklarer at spottes en tyv, skal den handlende skynde sig ud på gaden og båtte tre gange. De andre handlende skal efter planen besvare signalet med et enkelt båt."

/ dr.dk
Gravatar #238 - gramps
10. jul. 2014 22:12
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/10/0710222440.htm skrev:
Da pigen var 18 måneder gammel stoppede hun kortvarigt sin behandling

Egenrådig lille pige!
Gravatar #239 - BurningShadow
13. jul. 2014 05:06
WikiLeaks forlanger nu en undersøgelse af, om danske myndigheder medvirkede til ulovligheder, da agenter i den amerikanske efterretningstjeneste FBI ved tre lejligheder holdt møder i Danmark med en WikiLeaks-afhopper, som hemmeligt gav FBI interne oplysninger fra organisationen.
kilde
Gravatar #240 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. jul. 2014 05:11

Hvad er det skøre..?
Gravatar #241 - Thalion
13. jul. 2014 11:04
PHP-Ekspert Thoroughbreed (240) skrev:

Hvad er det skøre..?

Tror ikke de fleste ser FBI som en efterretningstjeneste, men de laver åbenbart internal intelligence ifølge wikipedia.
Gravatar #242 - Clauzii
17. jul. 2014 13:35
Thalion (241) skrev:

Hvad er det skøre..?

Tror ikke de fleste ser FBI som en efterretningstjeneste, men de laver åbenbart internal intelligence ifølge wikipedia.

FBI=Indenrigs, CIA=Udenrigs

Selvom grænserne til tider vist er lidt udtværrede ;)
Gravatar #243 - Clauzii
17. jul. 2014 13:36
/edit

newz dobbeltpostede.
Gravatar #244 - Clauzii
17. jul. 2014 15:20
Ikke citatet der er skørt, men indholdet:

"Det nu tidligere medlem Lars Dyhr Hansen måtte på opfordring fra partiledelsen selv melde sig ud af partiet og byrådet, da det kom frem, at han havde truet kommunens tekniske direktør med at klippe fingrene af hende."

/fra dr.dk

/lol, nu var indlægget væk så her er det igen.
Gravatar #245 - Saxov
19. jul. 2014 19:51
Thalion (241) skrev:

Hvad er det skøre..?

tror mere der skøre citat er at der åbenbart er nogle der ikke ser FBI som en efterretningstjeneste.
Gravatar #246 - Manofsciencemanoffaith
25. jul. 2014 10:59
http://epn.dk/teknologi2/branchen/ECE6893728/mark-zuckerbergs-loenningsdag-9-mia-kr/ skrev:
Moskovitz' formue er nu på 40 mia. kr., og han er den yngste blandt verdens 200 rigeste - otte dage ældre end Mark Zuckerberg.

Måske min hjerne er lidt stegt for tiden, men... wut?
Gravatar #247 - Hængerøven
25. jul. 2014 11:43
Manofsciencemanoffaith (246) skrev:
Måske min hjerne er lidt stegt for tiden, men... wut?

I artiklen står der yngre..

Ninja fix?
Gravatar #248 - Manofsciencemanoffaith
25. jul. 2014 12:12
Hængerøven (247) skrev:
Ninja fix?

Tilsyneladende.
Gravatar #249 - Manofsciencemanoffaith
28. jul. 2014 11:13
http://www.nfl.com/videos/nfl-training-camps/0ap2000000370344/Tony-Romo-ready-to-have-his-best-season skrev:
Tony Romo ready to have his best season
Gravatar #250 - Manofsciencemanoffaith
29. jul. 2014 13:50
http://politiken.dk/rejser/nyheder/ferieidanmark/ECE2353121/beroemt-arkitektfirma-skal-give-dyrene-i-dansk-dyrepark-friere-rammer/ skrev:
Det vil bl.a. betyde, at gæsterne kan gå rundt i parken eller de kan vælge et nyt transportmiddel: En slags indkapslet cykel, der skulle gøre det muligt at komme lidt tættere på dyrene end hvis man gør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login