mboost-dp1

Tv2 nyhed: Det nye Windows Vista er rent lir

Gå til bund
Gravatar #1 - Isos Topos
29. jan. 2007 22:48
Det er smart. Det er lækkert. Det er nyt. Og det er dyrt. Det nye Vista-styresystem fra Microsoft kommer på gaden i morgen.

Men for mange almindelige pc-brugere kan det ikke betale sig at udskifte XP med luksus-styresystemet Vista, skri­ver gratisavisen dato.

Systemet, der lokker med lækker grafik og andet lir, har mødt kritik fra man­ge eksperter. Det kræver nemlig meget af computeren, der skal indeholde om­kring en gigabyte ram og en gigabyte processor for at kunne følge med Vista.

"Hjemmebrugernes almindelige pc'er vil ofte ikke være stærke nok til at bære Vista-styresystemet. Mange af de lavpristilbud og billige computere, som danskerne gennem de seneste år har anskaffet sig, vil ikke være i stand til at udnytte den grafiske brugerflade af Vista," siger Anders Elbak, research manager i analysefirmaet IDC.

Microsoft har store forventninger til det nye styresystem. Firmaet satser på, at de 85 procent af danskernes hjem, der i dag er udstyret med pc, i fremtiden vil være forsynet med nye pc'er med Vista.

"Langt den største afsætning af Vista vil ske til private hjem, der køber ny computer," siger Nis Bank Lorenzen, divisionschef hos Microsoft Danmark.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5974299.htm...

1 Gigabyte processor?!? Nu må de da lige tage og spænde hjelmen :D
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
29. jan. 2007 22:54
http://www.bt.dk/article/20061025/MOBIL/110250076/...
Apples iPod nano kan nu også downloade musik fra andre styresystemer end iTunes.
... og det er så grunden til at I, kære newz.dk læsere, har valgt at få jeres it-nyheder fra en side skrevet af nørder :-)
Gravatar #3 - buch
29. jan. 2007 22:56
ja det er vigtigt ikke at overdrive det der med processer kraft.
Gravatar #4 - Bornslippy
30. jan. 2007 04:44
Det der 1 Gigabyte processor er den helt nye teknologi fra Intel...
Tror deres chip hedder Kim's med størrelsen 40 nm og 79 milliarder transisotore...

Har de ansat en fra Fona, Merlin, Elgiganten eller Expert til at skrive den nyhed?

Har set der er nogen stykker her inde fra som er ansat hos nogen af de før nævnte kæder, no offense tou you guys :D
Gravatar #5 - themuss
30. jan. 2007 05:17
Fuck jeg har ikke en gigabyte processor, kan jeg så nøjes med at installere Itunes operativ systemet?

:rolleyes:
Gravatar #6 - MiniatureZeus
30. jan. 2007 07:20
Det er sq da stygt at TV2(og andre) ikke har nørder til at skrive deres computer/IT nyheder... syntes efterhånden at det er rigtig tit man ser de der nyheder på eb.dk, tv2, dr1 osv som er fuldkommen platte...
Men så da i elgigantes tilbudsavis, at de sælger Vista(home premium) pc'er i dag fra 4999,- så tror da at der bliver mange Vista brugere.
Gravatar #7 - buch
30. jan. 2007 07:21
Det værste er at en fra vores crew er ansat hos tv2 ;)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
30. jan. 2007 07:27
#7 gyyyyyyys... :S
Gravatar #9 - Cyrack
30. jan. 2007 07:27
Når man læser sådan noget vrøvl, så tænk lige over dette: hvor mange andre fagområder fucker journalisterne op, uden vi ved det, fordi vi fatter lige så meget af det som hr. og fru Jensen.DK gør af computere?
Tror nok der er mange andre fagpersoner der krummer tæer under en relativ alm. udsendelse med Nyhederne :-/

Men sådan er det nok desværre i dag, sensationsjournalistik er hovedfaget og fagspecifik viden er ikke noget man taler højt om, i hvert fald ikke hos mainstream medierne (dvs. alt andet end fagblade).

</rant>

Har lige bestilt en ny 1,7 gigabyte processor. Skal nok vise Vista hvem der bestemmer her :-p
Gravatar #10 - BurningShadow
30. jan. 2007 08:53

Har lige bestilt en ny 1,7 gigabyte processor. Skal nok vise Vista hvem der bestemmer her :-p
Ja, og det er så Vista der bestemmer... ;)
Gravatar #11 - holmen
30. jan. 2007 13:00
De har rettet fejlen inde hos tv2...
Gravatar #12 - Cyrack
30. jan. 2007 14:08
BS: dammit... nå, så må gentoo jo lige træde til :-)

Har faktisk ikke taget mig sammen til at hente Vista endnu (MSDNAA aftale, er fint nok) da jeg regner med den får lidt problemer med mit GeForce2 kort og min 1GB ram :-/
Men hey, skal have nyt grafikkort og harddisk snart, så måske kan det blive til noget? :-)
Gravatar #13 - MiniatureZeus
30. jan. 2007 16:55
#12 CyRacK
Kører da vista på min stationære med kun 1GB ram og et GeForce 6600, og kører helt okay og stabilt, dog lidt langsomt i forhold til hvad man har hørt om, men hurtigere end XP :)

btw. så lige Windows reklamer på Discovery. meget fed og flot lavet :)
Gravatar #14 - themuss
30. jan. 2007 17:24
Det kan godt være de har rettet nyheden men det bliver det ikke bedre af:
Det kræver nemlig meget af computeren, der skal indeholde om­kring en gigabyte ram og en gigahertz processor for at kunne følge med Vista.
...der skal indeholde omkring... osv osv... Nu er det ikke alene forkert, det er også dårligt dansk, tillykke TV2.
Gravatar #15 - Cyrack
30. jan. 2007 19:46
MZ:
Der er også lidt langt fra et GF6600 til et GF2 :-) men regner med at finde et nyere kort. Nogen der ved hvad normale specs for at bruge Vista med Glass er? Det kort jeg skal have skal allerhelst være passivt kølet, eller moddes så det er meget støjsvagt.
Den ene GB ram bliver også snart sparket på på 2 eller 4 GB (men alt skal holdes til et MSI K8N motherboard, dvs. ikke noget fancy PCI Express:-/ ).

----
themuss: hvorfor nøjes med en fejl når man kan få to for næsten samme pris? :-p
Gravatar #16 - Ronson ⅍
30. jan. 2007 20:07
Så det også på teksttv i går nat
http://ronson.dk/tv2.gif

#15: Er det ikke "aero" du tænker på?

Jeg er lidt skuffet over at min bærbare med ATI X300 ikke vil køre Aero i beta 2, selv ikke med nyeste driver.
Bliver lidt i tvivl om jeg skal opgradere stationær (som jeg aldrig bruger) eller investere i ny bærbar, på trods af den jeg har ellers har et nyere ikke-"onboard" grafikkort, bare for at køre Vista uden klassisk tema..

Andre med X300, Vista retail/oem og erfaringer..? :/
Gravatar #17 - Cyrack
30. jan. 2007 20:13
Ronson: jo... som sagt, har ikke brugt mange sekunder på at kigge på Vista :-D
Gravatar #18 - buch
30. jan. 2007 20:16
Jeg kan heller ikke benytte det med mit x300 :/

Synes dog vista kører ekstremt langsomt på min bærbar?

Pentium m 2,0
1,5 gb ram
30 gb hdd afsat til vista
x300
Gravatar #19 - Bornslippy
30. jan. 2007 20:39
Ronson@#16:
Beta 2 (Build 5384.4)?
Damn det er et gammelt build...
Gravatar #20 - Ronson ⅍
30. jan. 2007 21:43
#18: Snakker vi final eller beta2 mht. ydelse?

Vista beta2 kører "tilfredsstillende" på min Pentium M 1,83GHz m. 512mb ram. Men ydelsen skifter meget, på det ene tidspunkt kører mediacenter ekstremt langsomt, på andre tidspunkter flyver animationerne rundt helt uden hak.

#19: Kender ikke buildnummer, det var den der var frit tilgængelig, omend i et kort stykke tid som jeg forstår det
Jeg får heldigvis Ultimate og Office 2007 Pro ganske gratis pga. et (også gratis) seminar, jeg har bare ingen ide om hvad jeg skal installere det på endnu.

--

Anyway, noget jeg glemte at spørge om til MS-seminaret - kan dansk Vista stemmestyres på dansk, ligesom det kunne på engelsk i beta2? Går ud fra det ikke kan. En interessant feature som jeg ikke rigtig har set nævnt ret mange steder i diverse reviews på nettet. Det virker faktisk rimelig godt.
Gravatar #21 - Spiderboy
30. jan. 2007 22:19
Ja det er gyseligt. Både når de oversætter forkert (f.eks. computer science bliver til computervidenskab i stedet for datalogi), og når de decideret siger noget sludder. Det kan jeg mindes at have lagt mærke til et par gange hvor de har snakket om nanoteknologi.
Gravatar #22 - buch
30. jan. 2007 23:06
Det var beta 2
Gravatar #23 - Bornslippy
31. jan. 2007 01:32
#20&22:
Beta 2 (5384.4) var tilgængelig i lang tid, men derimod RC2 (5744) var kun tilgængelig i ca. 1 uge (100.000 download limit).
Gravatar #24 - Ronson ⅍
31. jan. 2007 07:50
#23: Argh, det er selvfølgelig RC2 jeg mener!
Gravatar #25 - buch
31. jan. 2007 09:06
Også RC2 jeg mener
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login