mboost-dp1

Underligt telefonopkald

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
28. jun. 2006 23:30
Hejsa, dette er umiddelbart den mest bizare oplevelse jeg har haft i et par dage.

Tre gange i løbet af de sidste par timer har et litauisk nummer ringet til min kærestes mobil, vel og mærket et nummer som ikke er listet nogen steder i danske telefonbøger eller online services.

Nummeret der ringer er (+371) 22377789, men da jeg ikke kan finde nogen litauisk telefonbog over private numre, har jeg ikke kunne finde ud af hvem der ringer.
Personen der ringer siger ingenting, men der er en del baggrundsstøj (mekanisk, men afdæmpet ikke som elektronisk støj).

Hvis der er nogen der kan spore nummeret vil jeg meget gerne vide hvor det kommer fra.

Jeg har prøvet både at svare på dansk og russisk, men der ingen respons fra den anden ende what so ever.

Hvis der bliver ringet igen vil jeg forsøge at optage lyden, da den er svagt suspekt.

----
Dagens mysterie er hermed sat i værk, hvem kommer først med løsningen? :-D
Gravatar #2 - Simm
29. jun. 2006 09:05
Det kan være

1) en litauisk stønner :D
2) Svetlanajegskalgidigskaja.. min kommende proformabrud, som har fået forkert nummer. :D
3) Eller tjahh.. en der stadig roder rundt med Bulletin Board Systems - men ok så ville man høre modemstøj.
Gravatar #3 - Saxov
29. jun. 2006 11:00
+371 er ikke Litaurn, med Letland (Latvia)... så check efter en lettisk online telefonbog.. :)
Gravatar #4 - Simm
29. jun. 2006 11:12
Der er en oversigt over gule sider her: http://www.hansaprint.fi/eypeng.html

Lettiske telefonnr. har 7 cifre. Det som Cyrack har skrevet, har 8. Men det kan selvf. være at mobiltelefonerne har et ekstra...
Gravatar #5 - Simm
29. jun. 2006 11:14
Har forsøgt mig med Eniro Latvia http://www.kontakti.lv/en/catalog.php det gav intet. Må indrømme jeg ikke er så skrap i det lettiske :D
Gravatar #6 - Simm
29. jun. 2006 11:19
Gravatar #7 - Cyrack
29. jun. 2006 21:54
Saxov: Yep, Lost in translation eller noget :-D

Simm:
ang. nr. 2: Hvis hun er hot vil vi se billeder. Hvis han, så nej tak :-)
Det med 7/8 cifre kender jeg ikke noget til. Jeg saksede nummeret fra hendes mobil (tak for nummervisning :-D)
Men tak for forsøgene.

Som en note kan jeg fortælle at der er blevet anholdt nogle østlandsbavianer i Ikast (bor i Herning) og de to sidste opkald kom kort efter deres anholdelse. Ved ikke om de er involdverede, men man lader da lige tanken komme til overfladen.
Gravatar #8 - drbravo
29. jun. 2006 22:26
Det mest skumle er næsten at du svarer et opkald på russisk? :. :o :O

Er du ikke i virkeligheden en sovende KGB agent der måske er blevet vækket af din mester fordi der skal kastes mere *RØD* maling på statsmedisteren?
Gravatar #9 - Cyrack
29. jun. 2006 23:12
drbravo: Eller fordi min kæreste kommer fra Sankt Peterborg? Just a thought... :-D

Men det med KGB lyder nogenlunde rigtigt, bortset fra jeg er mesteren. Now, bow before me, my minions.
Gravatar #10 - stodderen
30. jun. 2006 00:44
eller også er det et scam, hvor de satser på at du ringer tilbage til et dyrt betalingsnummer?
Gravatar #11 - Simm
30. jun. 2006 01:00
#7 Selv tak :) Jo jeg skal nok vise billeder, hun består af 2/3 Scarlett Johansson og Shakira, og så den sidste 1/3 Jørn Hjorting.. vil du stadig se billeder? :D

#10 Umiddelbart også min tanke.
Gravatar #12 - Mort
30. jun. 2006 08:25
Mon ikke bare det er en som har sin mobiltelefon i lommen og så er der blevet trykket et tilfældigt nummer som tilfældigvis er din kærestes ?
Gravatar #13 - Simm
30. jun. 2006 09:54
#12: Det ville jo kræve at telefonen tilfældigvis trykker +45 først vel, for derefter at trykke nummeret :) Det anser jeg for temmelig usandsynligt, fordi +'et ihvertfald på en Nokia og SonyEricsson kræver to hurtige tastetryk efter hinanden :) + nummeret så skal tastes.
Gravatar #14 - DUdsen
30. jun. 2006 10:12
#12 nej så var det nok ikke sket flere gange det er nok en der har fået kodet et forkert nummer ind, nej det er nok mainframen på et eller andet call center der er faldet for din kæreste, og bagrundslydene er dens ide om en romatisk serenade.
Gravatar #15 - HashKagen
30. jun. 2006 11:37
Hvis du gerne vil slippe for opkald kan jeg anbefale dig at bruge denne metode: http://tinyurl.com/gkn86

ellers plejer det på dør-ringende sekter at virke ved at råbe "MÅ FRAGGLERNES VREDE REGNE NED OVER DIG DIT LORTEDYR!#!" - Ikke fordi jeg nogensinde har gjort noget i den forstand, for ikke at nævne det der var værre ;)
Gravatar #16 - Mort
30. jun. 2006 14:03
#13: 0045 virker også.
#14: Når først nummeret er trykket skal der kun trykkes på opkald to gange for at genopkalde samme nummer (I hverttilfælde på nogen modeller).

Jeg har ført snakket med flere personer som har været ude for at blive ringet op af fremmede mennesker som havde telefonen i lommen. En af dem blev ringet op 3 gange på samme dag, netop fordi telefonen blot genkaldte samme nummer flere gange.
Gravatar #17 - gentox
30. jun. 2006 15:16
#15 ville ønske jeg kunne give dig 3 ratings :D
Informativ, Relevant og Sjov. Men du må nøjes med den sidste ;)

Men ja det plejer at være en af de ting, der holder dørsælgere, jehovasvidner, og andet godtfolk fra at ringe på. Og hvis det ikke virker, er kogene olie altid et hit. Man skal bare holde dem hen, endtil det er varmt nok :D
Gravatar #18 - HashKagen
3. jul. 2006 10:07
@ Gentox haha.. sidste gang de jehovas vidner kom og bankede på døren (tror de er imod dørklokker) fik jeg min kæreste til at holde dem i snak, da hun er pænt god til det... så tændte jeg for noget mega hårdt rock musik og skruede op.. blev helt forbavset i at de mente vi var kommet for langt ud til at de kunne yde os frelse.
Gravatar #19 - gentox
3. jul. 2006 10:21
#HashKagen
LOL :D

Kan være at de havde ret. Men det er jo heller ikke helt den frelse som vi selv vil have :D
Gravatar #20 - HashKagen
3. jul. 2006 12:29
@ 19 Før jeg flyttede boede jeg næsten op ad deres hovedkvarter.. har intet imod at de kommer rendende, så længe de også respektere mig og lytter når jeg kommer og banker på, for at høre om ikke de kunne tænke sig at konvertere til kristendommen *GG*
Gravatar #21 - Simm
3. jul. 2006 15:27
Jeg kan også en sjov historie nu, vi er ved de der troende.

Jeg sidder i kørestol, og som følge deraf, er jeg et yndet "offer" for dem. For et par år siden var vi en flok kammerater på drukferie i Løkken, vi havde festet en hel aften i vores lejede bolig og var allesammen godt stive inkl. mig selvfølgelig og så skulle vi dælme i byen.

Vi kører så ind mod byen og efter vi er kommet ud af taxaen ud foran Crazy Daisy deroppe, så stiller der sig to personer hen, en dreng og en pige til mig. Drengen ligner en ganske almindelig festglad gut, men pigen ligner en ligbleg Pippi Langstrømpe.

De spørger om mit navn. "Øhhheh...Joe", svarer jeg - og så det næste spørgsmål "Er du lam?" - "Nej, lang historie, lad os bare sige at jeg har svage ben". Og så kom bomben: "Vi kan frelse dig". Der knækkede filmen sgugodt nok for mig, og så sagde jeg til dem at når nu de tilsyneladende ikke var så gamle om de så ikke skulle koncentrere sig om at hekse mine kommende tømmermænd væk først.

Så blev der stille! *G*

Dagen efter generede de mig igen, men da byttede jeg om med en af mine kammerater, så da de kørte det der frelse-halløj, så sprang han op af kørestolen og råbte "Yahuuu.. jeg er frelst!!" Mens han galoperede rundt på vejen. Kæft de gloede de der "englevagter" som de kaldes *LOL* Er der i øvrigt nogen der ved, hvilken trosretning de tilhører?
Gravatar #22 - Derfor
3. jul. 2006 15:39
#21 mener du Guardian Angels ?
mener ikke de er af nogen tros retning, det er bare nogen som sørger for at der er orden på gaderne, for at der ikke er stoffer i omløb og sådan noget.
Gravatar #23 - buch
3. jul. 2006 15:46

Du skal lige huske at høre bedre efter i vores engelsk timer, the guardian angels existere jo kun i usa!
Gravatar #24 - Kadann
3. jul. 2006 15:53
#23 -

Ikke helt sandt, man prøvede også at lave en "afdeling" i København for nogle år siden, men der var ikke rigtigt det store behov for dem, men de eksisterer skam udenfor USA:

http://www.guardianangels.org/programs_safetyfull....
Gravatar #25 - ZOPTIKEREN
3. jul. 2006 16:11
De eneste engle jeg kender til i nordjylland, er skytsenglene (link til nyhed om dem) og de "messer" altså kun at man ikke skal køre bil i beruset/stiv tilstand - og det er velsagtens helt okay. At det skulle være sådan nogle du har mødt passer også med den lave alder på dem.
Gravatar #26 - Simm
3. jul. 2006 17:27
hmmm.. jeg ved ikke så - det var religiøst betonet. De var temmelig seriøse. Kan de have været mormoner eller scientologer?
Gravatar #27 - DUdsen
4. jul. 2006 09:36
#26 mormonerne er vist ikke så gak gak at de tror på den slags de er bare masokistiske maskinstormere, og da de ikke bad dig om penge var det nok heller ikke scientologer ;-)

Nej den slags plejer af have rod i pinsekirken, der ofter er tæt forbundet med indre mission, det er grupper som for eksempel faderhuset, og Moses Hansen

Er det ikke jamieson eller sådan noget han heder den kendte healer der turnere i europa som idol, måske var de jehovas vidner du havde fat i men de unge nykristne kan også værre ret missionerende.

Altså det er en gruppe der ligger sig tættere op af dansk luteransk tradition samt måske lidt lån fra amerikanske babtisk kirker.

PS i DK heder guardian engles natteravnene og har tilknytning til SSP-samarbejdet og er sponsoreret af et forsikringsselvskab.
http://www.natteravnene.dk/sekretariat/index.asp
Gravatar #28 - DiZaster
4. jul. 2006 16:42
Nu vi er ved telefon numre... Nogen der kender en side hvor man kan slå et engelsk telefon nummer op? Kan umiddelbart kun finde sider hvor du kan søge på navne, adresser ol...

På forhånd tak.
Gravatar #29 - CZi
4. jul. 2006 19:16
næste feature på google: Google Phone 0.2b

Det mangler helt vildt!
Gravatar #30 - HashKagen
7. jul. 2006 19:12
Nu vi snakker telefon opkald kan jeg vel lige så godt komme ud med det..

JEG HADER HEMMELIGT NUMMER!"! ARRRRRRRRRRRGH!

hader at lade den vrede ophobe sig sådan, en måde må man jo komme af med den. :) folk der bruger hemmeligt nummer er folk som generelt bare har noget at skjule.. men hvorfor skal de så ringe til mig? (den sidste var fanme en abonnementssælger fra en eller anden avis?!)
Gravatar #31 - Saxov
8. jul. 2006 11:57
#30,
En del får automatisk hemmeligt nummer, hvis de sidder bag en analog central/omstillingsbord som der desværre stadig er udbredt i visse virksomheder.
Gravatar #32 - Kadann
8. jul. 2006 12:05
#31 -

Det er jo kun fordi de vælger at have et hemmeligt nummer, det er jo ikke noget problem at sætte sådan et system op til at præsentere firmaets hovednummer, når man ringer ud. :)
Gravatar #33 - MiniatureZeus
8. jul. 2006 18:17
Nu vi lige er ved Natteravnene, så syntes jeg sq at det er noget af det bedste som er sket i Køge's natteliv i en generation... 4-5 gange har de "reddet" mig eller nogle af mine venner for vold, og 4 gange har de hjulpet mig hjem, når jeg var lidt for fuld..
Og så den tryghed som de giver er rigtig god at have i baghovedet når man går i byen... Også for min mor og far...
Gravatar #34 - BurningShadow
8. jul. 2006 20:02

"folk der bruger hemmeligt nummer er folk som generelt bare har noget at skjule.."

Øhhh ja... Deres telefon-nummer f.eks... ;)
Gravatar #35 - Acro
10. jul. 2006 09:50
#30 HashKagen:
Jeg er fuldkommen enig. Hvis folk ikke vil identificeres overfor mig, så jeg kan vurdere, om opkaldet er vigtigt, så har jeg ingen grund til at tale med dem. Et omstillingsbord kan sagtens præsentere nummeret, hvis det som Kadann nævner er konfigureret rigtigt. Derudover kan folk, der har udeladt nummer, også sagtens få deres nummer vist (på mobiltelefoner er det ret let at indstille).
Gravatar #36 - DUdsen
10. jul. 2006 11:20
#30-#35 stort set alle IP telefoni-tjenester gemmer sig bag hemmeligt nummer da det vil blive for besværligt/dyrt at skulle lave bro mellem sip coden og telefonnummeret på en meningsfyldt måde.

Jeg ved ikke hvordan med satelitelefoner, sender man SMS via inmersat systemet får man et nummer der tilhøre TDC's lyngby radio som afsender, men man kan sagtens forestille sig at HF -> telefon servicen bruger anonymt nummer for ikke at forvirre folk.

I starten var der også mange mobil operatører der automatisk kom ind som hemmeligt nummer, men idag er SIP-> telefon gateway's nok en stor kilde til hemmelige numre.
Gravatar #37 - Acro
10. jul. 2006 11:37
#36 DUdsen:
Nej, det gør de ikke. Musimi sendte nummeret med, og Telsome gør det. Der er nogle enkelte undtagelser, hvor de får en betydelig rabat på telefoni til mobiltelefoner, hvorfor de så bliver nødsaget til at benytte en anden udbyder end den normale, hvilket bevirker, at visningen ikke kan bevares.
Gravatar #38 - DUdsen
10. jul. 2006 13:27
#37 musimi og telsome er i den absolut dyre og meget lokale ende der også internt bruger almindelige telefonumre, de emulere PSTN over IP, det koster trods alt lidt at reservere et telefonummer, jeg kender ikke den precise pris, men...

Internationale tjænester som skypeOUT og gizmo der ikke har en direkte forbindelse med det almindelige telefonet vil netop ikke kunne bruge telefonummeret, da der netop ikke er et rigtigt telefon nummer knyttet til klienten,
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login