mboost-dp1

Using C++ in GCC is OK

Gå til bund
Gravatar #2 - Spiderboy
2. jun. 2010 21:27
Wow, de virker da godt nok en smule småkonservative. :-O
Gravatar #3 - plazm
2. jun. 2010 21:52
Arne, du kommer godt nok omkring mange forskellige artikler og posts, hvordan ender du på f.eks. den der?
Gravatar #4 - Qw_freak
2. jun. 2010 21:53
så de vil have at C++ skal kunne compile i en C-compiler og så lave en masse restriktioner for C++ kode???
tager jeg helt felj?
Gravatar #5 - Faergemeister
2. jun. 2010 22:42
Nej, de diskuterer hvorvidt deres C-compiler må være delvist skrevet i C++.
Gravatar #6 - arne_v
2. jun. 2010 23:47

Ja.

Men de er ikke alene.

Jeg er ret sikker på at der stadig er flere som arbejder med C end med C++.
Gravatar #7 - arne_v
2. jun. 2010 23:48
#2 & 6

I det tilfælde er det lidt fjollet fordi compilere burde egne sig glimrende til C++.
Gravatar #8 - arne_v
2. jun. 2010 23:48

dzone.com
Gravatar #9 - Windcape
3. jun. 2010 00:34
Ja, det lyder da fornuftigt. Det er vist mere reglen end undtagelsen at man bruger C++ til sine compilere i dag.

Der er vist ingen grund til ikke at bruge C++ til formålet her, er der?
Gravatar #10 - arne_v
3. jun. 2010 01:35

Deres bekymring går vist primært på skillsets.

Men givet at GCC indeholder en C++ compiler, så har de forhåbentligt noget C++ ekspertise.
Gravatar #11 - illishar
3. jun. 2010 07:18
LOL

- Har I hørt om det her nye udviklingsmiljø, C++?
- Nej, aldrig. Har det været her længe?
- Det tror jeg ikke. Er I med på at prøve det? Vi starter langsomt op og bruger *kun* aftalte dele. Er I med på at bruge "contructors"? De virker ret harmløse.
- Fint, fint. I de næste 5 år, vil vi prøve at bruge constructors.
- ... måske går vi for hurtigt frem?
Gravatar #12 - illishar
3. jun. 2010 07:29
Bortset fra det, så bruger vi også meget mere ANSI C end C++. Det ekstra organisatoriske C++-fnidder, virker ikke så tillokkende, i de konsol-, lib- og FW-programmer, som man normalt laver i C.

Og vi er for dovne til at lave GUI-programmer i C/C++.
Gravatar #13 - arne_v
6. jun. 2010 00:18

Java, C# etc. har overtaget meget af C++'es potentielle brugsområde.

Men en compiler suite med flere sprog, flere target CPU og flere target OS burde kunne udnytte C++ til meget pænere kode.

Rent faktisk kunne den naturligvis også laves i Java eller C#, men GNU er ikke så glade for de 2 og det er også et stort problem ikke at kunne lave en gradvis migrering (det er nemt med C++).
Gravatar #14 - kasperd
6. jun. 2010 12:49
Når man vælger sprog til at skrive sin compiler i, så er man også nødt til at tænke på bootstrapping. Tidligere har det jo været sådan, at man blot skulle have en C compiler for at kunne compilere gcc. Hvis man i fremtiden skal bruge en C++ compiler for overhovedet at kunne compilere gcc bliver det sværere at portere gcc til en ny platform.
Gravatar #15 - Benjamin Krogh
6. jun. 2010 13:40
#14 så vidt jeg har forstået på forskellige diskussioner (mest lwn), er det mest moduler til GCC det nu bliver muligt at skrive i C++. Dvs. non-critical parts.

Så med lidt held, kan selve GCC compiles med en C-compiler alene. GCC kan så bruges til at compile modulerne.
Gravatar #16 - arne_v
6. jun. 2010 13:45

GCC er rimeligt godt til cross compilation, så jeg ville ikke være så bekymret for bootstrappingen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login