mboost-dp1
Valg af Uddannelses sted
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej Newz.dk brugere :)
står og skal til at beslutte mig for hvilket uddannelses sted jeg skal vælge til mit datatekniker forløb.
Har muligheden for at vælge enten vejle, århus eller viborg, og kunne godt tænke mig og høre om der er nogen her inde der har nogle gode og dårlige erfaringer med disse skole, og hvad forskellen i undervisningsformen osv er lige pt.
så lad høre fra jer hvis i har eller er igang med uddannelsen på en af disse skoler :)
står og skal til at beslutte mig for hvilket uddannelses sted jeg skal vælge til mit datatekniker forløb.
Har muligheden for at vælge enten vejle, århus eller viborg, og kunne godt tænke mig og høre om der er nogen her inde der har nogle gode og dårlige erfaringer med disse skole, og hvad forskellen i undervisningsformen osv er lige pt.
så lad høre fra jer hvis i har eller er igang med uddannelsen på en af disse skoler :)
hehe det er som sagt ikke praktikpladsen der er problemet, denne er højst sandsynlig allerede løst.
Det er praktikpladsen der har bedt mig undersøge skolerne nærmere da de har erfaring med at skolerne er meget forskellige, derfor jeg nævner viborg, århus og vejle da disse 3 er i nogenlunde samme afstand fra praktikstedet og min bopæl.
Det er praktikpladsen der har bedt mig undersøge skolerne nærmere da de har erfaring med at skolerne er meget forskellige, derfor jeg nævner viborg, århus og vejle da disse 3 er i nogenlunde samme afstand fra praktikstedet og min bopæl.
Jeg går på Viborg og vil ikke anbefale den, der er et generelt problem med lære der ikke har nok viden til at undervise og de lære der har videne til at undervise på et ordelig plan, har ofte mere end en klasse på samme tid, så det er næsten altid umuligt at få fat på dem. Vis jeg var dig ville jeg kigge på Århus eller Vejle.
Min kæreste blev uddannet i Vejle og var meget glad for det, men det er en del år siden, så om tingene har ændret sig skal jeg ikke kunne sige.
Ellers har de fleste steder den mulighed at du kan komme forbi en dag og få lov at sidde med i en time eller to, så kan du jo aflæse lærerne på den måde.
Ellers har de fleste steder den mulighed at du kan komme forbi en dag og få lov at sidde med i en time eller to, så kan du jo aflæse lærerne på den måde.
Jeg har personligt gået på Viborg, Århus og Aalborg skole som datamatiker, grundet et langt udlandsophold og et puslespil med skoler.
Af de to OP nævner har Viborg efter de er flyttet virkelig oppet sig meget, imens jeg synes Århus er gået lidt i stå igen.
Af de 3 jeg har gået på var Aalborg klart bedst, hvor imod Viborg efterhånden har overhalet Århus skole.
Hvilken linie vil du gå på?
Hvis det er netværk, så ville jeg nok ikke vælge Århus, da de ikke kører cisco systemet.
Om man kan lide det system eller ej, så giver det altså en del at have gennemført kurserne.
Af de to OP nævner har Viborg efter de er flyttet virkelig oppet sig meget, imens jeg synes Århus er gået lidt i stå igen.
Af de 3 jeg har gået på var Aalborg klart bedst, hvor imod Viborg efterhånden har overhalet Århus skole.
Hvilken linie vil du gå på?
Hvis det er netværk, så ville jeg nok ikke vælge Århus, da de ikke kører cisco systemet.
Om man kan lide det system eller ej, så giver det altså en del at have gennemført kurserne.
overvejer meget at tage netværk, men har stadig min tvivl, min kommende arbejdsplads er godkendt til begge specialer, og har også en rimelig interesse i programmering, så begge dele tiltaler mig.
Men uanset hvilket speciale vil jeg helst ikke undvære cisco da det for mig at se er en vigtig del af uddannelsen.
Men uanset hvilket speciale vil jeg helst ikke undvære cisco da det for mig at se er en vigtig del af uddannelsen.
Du mener vel datatekniker ? Man kan ikke just sammenligne erhversuddannelserne og de videregående uddannelser.fjols (7) skrev:Jeg har personligt gået på Viborg, Århus og Aalborg skole som datamatiker,
Hvis du vil være programmør, skal du på en videregående uddannelse (hvilket kræver en studentereksamen).ilithanos (8) skrev:og har også en rimelig interesse i programmering
Datatekniker er ikke mere kompetancegivende inden for programmeing, end at være autodidakt.
Så du bør helt klart fokusere på drift/ccna, og fokusere den programmeringsviden du opnår til brug i drift (powershell, perl, bash, etc.)
Lyder umiddelbart til at jeg skal vælge vejle ud fra det her.
Ved godt at programmerings delen ikke kan sammenlignes med de videregående uddannelser, men det er ikke det denne tråd omhandler, er autodidakt i en del programmering og også en del andet, men dette hjælper jo ikke på manglende dokumentation for dette.
Ved godt at programmerings delen ikke kan sammenlignes med de videregående uddannelser, men det er ikke det denne tråd omhandler, er autodidakt i en del programmering og også en del andet, men dette hjælper jo ikke på manglende dokumentation for dette.
Jeg ville ikke udelukke Viborg baseret på så lidt.
For tiden gør de et kæmpe arbejde for at forbedre sig. Nye lokaler, flere lærere og de er en af hovedkrafterne bag tiltag som COE.
Hvis du har mulighed for at besøge skolerne, evt. til åben hus, så ville jeg nok gøre det hvis jeg var dig.
For tiden gør de et kæmpe arbejde for at forbedre sig. Nye lokaler, flere lærere og de er en af hovedkrafterne bag tiltag som COE.
Hvis du har mulighed for at besøge skolerne, evt. til åben hus, så ville jeg nok gøre det hvis jeg var dig.
Målet var bare at sikre at du ikke tager den forkerte uddannese, hvis dit mål var et andet.ilithanos (14) skrev:men det er ikke det denne tråd omhandler, er autodidakt i en del programmering og også en del andet, men dette hjælper jo ikke på manglende dokumentation for dette.
målet med det er en bred uddannelse som er mulig at tage uden kun at skulle sidde på skolebænken da dette desværre ikke på nuværende tidspunkt er en mulighed for mig.
Derfor valget som datatekniker da det altid er muligt at bygge oven på denne på et senere tidspunkt.
Ville gerne besøge skolerne, men er ikke sikkert jeg får muligheden for det desværre. derfor jeg prøver at finde så meget infomation som muligt omkring dem, ved godt at det 100% vil være en personlig vudering jeg vil få ud af dette, men det er trods alt bedre end ingenting.
Derfor valget som datatekniker da det altid er muligt at bygge oven på denne på et senere tidspunkt.
Ville gerne besøge skolerne, men er ikke sikkert jeg får muligheden for det desværre. derfor jeg prøver at finde så meget infomation som muligt omkring dem, ved godt at det 100% vil være en personlig vudering jeg vil få ud af dette, men det er trods alt bedre end ingenting.
er selv i gang med datatekniker uddannelsen på IT-skolen i vejle, og det er ikke noget jeg kan anbefale. de har ikke styr på fagene og er stort set kun indenfor Cisco og programmering vi har god undervisning. hvis du vælger vejle skal du være klar på meget selvstudie på grundforløbet (også lidt på hovedforløbet) hvis du vil klare det på under 40+ uger. en anden relevant ting er at der i vejle ikke er klasser på grundforløbet men derimod skal man selv melde sig på fagene, hvilket gøres ved at man skriver sig på nogle lister der bliver hængt op (normalt i samme uge som fagene kommer, så man kan ikke regne med at planlægge noget som helst) på en tavle i flex-lokalet, altså skal du selv holde styr på dit skema og kan ikke finde noget som helst om hvad du har af fag når du sidder derhjemme. sker det at man er syg smutter der også gerne hurtigt et par fag da man så ikke får sig meldt på dem. systemet er bygget op over et milepæls hæfte hvor der er ca 100 ting du skal ha klaret inden du kan komme op til grundforløbsprøven, dette er ting som el-lære 1, CCNA 1 kapitel 1, CCNA 1 kapitel 2, MOAC kap 1 OSV... håber du får lidt ud af at læse det her da jeg ikke lige har tid til at rette i det så det er læseligt =)
hvis der er noet du vil vide om IT-skolen vejle så spørger du bare
hvis der er noet du vil vide om IT-skolen vejle så spørger du bare
TherkelMJ (19) skrev:er selv i gang med datatekniker uddannelsen på IT-skolen i vejle, og det er ikke noget jeg kan anbefale. de har ikke styr på fagene og er stort set kun indenfor Cisco og programmering vi har god undervisning.
Ikke sket så meget nyt så ;-)
Ang. at der ikke er klasser, sådan køre det også i Odense, så det der de har idéen fra :)
Der kan godt gå en dag eller 2 før der kommer en lære der ved lidt om hvad man skal lave samme uge. Også selvom man hiver fat i dem :-)
Om man kan lide det flex er nok forskelligt, de kan sikkert spare nogle lærerer jo.
vil sige at ting som steder at gå i byen og ligene ikke lige er de ting der spiller ind på mit valg af skole, og kan høre på det hele at vejle ikke har ændret sig så meget siden jeg tog grundforløbet der, ( det er noget tid siden efterhånden ).
Århus har aldrig været en by der har tiltalt mig særlig meget, deres skoler har jeg hørt både godt og skidt om.
Tyder på at ja, valg af studie sted stadig ikke betyder så meget da valget mellem disse skole uanset hvad ender ud i mest selvstudie.
Og kan godt ske and sønderborg er en god skole, men det ligger dog helt uden for det denne tråd omhandler da jeg ikke har i sinde at flytte til sønderjylland for at tage på skole.
er skam blevet for gammel til at skulle flytte frem og tilbage hele tiden.
så valget ligger stadig kun imellem århus viborg og vejle.
og imellem disse lyder til det at det der er afgørende for valget imellem dem er hvilke enkelte fag man skal følge osv. da der uanset hvad lyder til stadig at være en kæmpe mangelliste for samtlige uddannelsessteder.
Århus har aldrig været en by der har tiltalt mig særlig meget, deres skoler har jeg hørt både godt og skidt om.
Tyder på at ja, valg af studie sted stadig ikke betyder så meget da valget mellem disse skole uanset hvad ender ud i mest selvstudie.
Og kan godt ske and sønderborg er en god skole, men det ligger dog helt uden for det denne tråd omhandler da jeg ikke har i sinde at flytte til sønderjylland for at tage på skole.
er skam blevet for gammel til at skulle flytte frem og tilbage hele tiden.
så valget ligger stadig kun imellem århus viborg og vejle.
og imellem disse lyder til det at det der er afgørende for valget imellem dem er hvilke enkelte fag man skal følge osv. da der uanset hvad lyder til stadig at være en kæmpe mangelliste for samtlige uddannelsessteder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.