mboost-dp1

Windows 7 versus Mac

Gå til bund
Gravatar #51 - DanaKaZ
12. maj 2009 11:26
#49 Jamen, jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle sige, der var så mange ting galt, hvor skulle man starte? Jeg turde ikke tro på at der rent faktisk var nogen så clueless, som ovenikøbet gerne ville udstille det. Jeg har stadig meget svært ved at tro det ikke er en joke, hvordan kan man være så blank og stadig kæfte op?
Gravatar #52 - vandfarve
12. maj 2009 16:11
#52 Og så fordi det var BS, der gjorde det... Det er første, eneste og sidste gang, at du har muligheden for at pille ham ned, og så gør du det ikke?! Han er jo altid sikkerheden selv, så et potentielt indlæg sad jo lige til højrebenet!

Thor P. er ikke sur, Thor P. er skuffet...
Gravatar #53 - DanaKaZ
12. maj 2009 16:25
#52 Jeg tror ikke jeg har helt samme forhold til BS som dig, udover at jeg at har set ham før her og derfor regnede med at han havde et minimun af teknologisk forståelse.

Men ja, jeg forspildte sgu lidt en chance der, sad faktisk og håbede at der ville komme en anden og give ham en røffel, for jeg var helt målløs, kunne slet ikke få mine tanker samlet om en fornuftig tilsvinning. Tænkte bare: "Det kan ikke passe, hvem er så blank?".
Gravatar #54 - BurningShadow
12. maj 2009 19:22

og derfor regnede med at han havde et minimun af teknologisk forståelse.

Jeg har sikkert brugt flere systemer end du har hørt om, og prøvet (fra 5 min. til en halv dag) endnu flere.
Jeg har leget med små-systemer som V2OS, Odin, og MatrixOS. Jeg brugte Linux før det var normalt med KDE og GNOME, ligesom jeg i perioder har brugt systemer som BeOS, QNX, og Solaris, som primære systemer på desktoppen.

Men... Jeg har ikke brugt MacOS siden version 8.et-eller-andet, og jeg har generelt holdt mig fra de vilde eksperimenter, siden jeg fandt SkyOS og Syllable. Sidstnævnte er vi en lille gruppe der forker.
Gravatar #55 - DanaKaZ
12. maj 2009 19:41
#54 Og på trods af alt det, så troede du stadig at vinduerne hoppede rundt bare for sjov. Burde du med den erfaring ikke vide at sådan noget ikke kunne være en bug og at det højst sandsynlig kom som en reaktion på noget du som bruger havde gjort? Og aller vigtigst, hvis det irriterede dig så meget, hvorfor fanden overvejede du ikke om det mon ikke kunne slåes fra?

Hvad har du lavet med alle de systemer?
Gravatar #56 - Cloud02
12. maj 2009 19:44
BurningShadow (38) skrev:
Brugervenlighed.

Nu er det ikke meget jeg har brugt MacOS X, men jeg har opserveret at vinduerne pludseligt kan finde på fuldstændigt umotiveret at spasse rundt på skærmen.
Jeg har brugt Vista lige så lidt som MacOS X, men aldrig set noget lignende. Det må da tale til Windows's fordel...
Hvordan kan man synes at Exposé ikke er smart?!
Det er nok den feature jeg savner mest på windows.

Hvis du har 10-15 vinduer åbne, så lige køre op i højre side for at få alle vinduer fra det program op er da for nice.

Dén, og så det at kunne skrive på skærmen gennem Quicksilver.
Gravatar #57 - fidomuh
12. maj 2009 19:50

Faelles for dem alle, er 7-kabale i en vis form!

I shall say no more!

:P
Gravatar #58 - BurningShadow
12. maj 2009 19:51

LOL, jo jeg vidste sgu godt at det reelt ikke var en bug, men det ændre ikke på at det er pisse irriterende, og forekommer mere eller mindre tilfældigt (dvs. uden at jeg har foretaget mig noget jeg ikke har gjort tusindvis af gange før, på andre systemer, inkl. MacOS...).
Og hvordan skulle man kunne slå den tilfældige spassen fra, når man ikke ved hvad det er, og hvad der trigger det?
Gravatar #59 - fidomuh
12. maj 2009 19:54

og forekommer mere eller mindre tilfældigt (dvs. uden at jeg har foretaget mig noget jeg ikke har gjort tusindvis af gange før, på andre systemer, inkl. MacOS...).

Altsaa at bruge en genvejstast til Expose, eller "Active Corners" ?

Det er altsaa en handling, uanset om du selv har konfigureret det eller ej.
Du kan evt. starte med at kigge i systemindstillingerne.. Du ved, der hvor man normalt "indstiller" ting :)

( Indroem nu bare at du godt selv vidste det :P )

Og hvordan skulle man kunne slå den tilfældige spassen fra, når man ikke ved hvad det er, og hvad der trigger det?

Du kunne evt. forsoege at lade vaere med at hamre paa mus og keyboard som en spastiker :D
Gravatar #60 - BurningShadow
12. maj 2009 19:56

Du kunne evt. forsoege at lade vaere med at hamre paa mus og keyboard som en spastiker :D
Nåå, det var dér fejlen var :-D
Gravatar #61 - DanaKaZ
13. maj 2009 06:04
#58 Okay, så det var en joke. En af de 3 gange jeg spurgte om det, ville have været et godt sted at sige det, bare sådan til næste gang.

Men hvis du godt vidste at det ikke var en bug, hvorfor overvejede du så ikke at der måske var et mønster til hvornår det skete og at det nok kunne slåes fra?

Og som en lille ekstra info, så er hot-corners slået fra som default, så nogen har aktivt gjort noget for at få det til at fungerer. Enten dig eller hvems mac du nu har siddet ved, hvilket stiller endnu et spørgsmål, hvorfor fanden spurgte du ikke vedkommende om hvad det var der skete?
Gravatar #62 - dradrach
13. maj 2009 06:32
Så kommer man ind til sin egen tråd og ser at der er sindsyg mange nye indlæg. Man skynder sig opstemt ind´, og det eneste man finder er en dødsyg diskussion.. :-/
Gravatar #63 - DanaKaZ
13. maj 2009 08:08
#62 Det kunne have være møj værre. For at bruge et godt jysk udtryk.

Nå, men du mangler stadig at give en mere detajleret forklaring af din sejr. Give it!
Gravatar #64 - izym
13. maj 2009 10:13
#62 Velkommen til newz
Gravatar #65 - BurningShadow
13. maj 2009 12:23

At det var en joke, det med at jeg troede det var en bug, ændre ikke på at helheden bestemt ikke var en joke.

Jeg kunne ikke finde noget mønster, i dens opførsel, men nu (med lidt flere info, herfra), vil jeg gætte på at det har passet med at musen har ramt et hjørne. Sikkert det øverste venstre...

Problemet med lige nøjagtig dén maskine, er mængden af personer der har adgang til den. Hver gang jeg har spurgt hvad fanden der skete, har svaret været at det har den altid gjort. Hvis det normalt er slået fra som default, så er det sikkert blevet slået til, af den tekniker der satte den op, som en del af et større system.
Gravatar #66 - DanaKaZ
13. maj 2009 12:32
BurningShadow (65) skrev:
At det var en joke, det med at jeg troede det var en bug, ændre ikke på at helheden bestemt ikke var en joke.

Vent et øjeblik. Du troede ikke det var en bug, men du troede at det skete af sig selv. Are you familiar with the old robot saying: "Does not compute?"
Gravatar #67 - BurningShadow
13. maj 2009 12:52

Det oprindelige indlæg gik på brugervenlighed, og der mener jeg stadig at der er et problem, når den (tilsyneladende umotiveret) begynder at spasse rundt.
Gravatar #68 - DanaKaZ
13. maj 2009 12:55
#67 Er du bekendt med begrebet fejl 40?
Gravatar #69 - kapper_14
13. maj 2009 13:26
Der er jeg helt enig i at en lignede funktion burde findes i Windows!

Jeg er ikke den store Mac bruger men i Compiz til Linux findes der en funktion magen til...
Gravatar #70 - dradrach
13. maj 2009 16:23

Tak, men hvad betegner du som ny? Tror jeg har været her 1/2 år til et år..
Gravatar #71 - Josso
13. maj 2009 16:26
dradrach (70) skrev:

Tak, men hvad betegner du som ny? Tror jeg har været her 1/2 år til et år..

Det #64 mente, var at du åbenbart var ny på Newz.dk, hvis du endnu ikke havde opdaget at de forskellige tråde bliver spammet til, med alt muligt offtopic. :p
Gravatar #72 - dradrach
13. maj 2009 16:26
Sorry, fangede den ikke lige :D
Gravatar #73 - izym
13. maj 2009 17:35
dradrach (72) skrev:
Sorry, fangede den ikke lige :D

Det helt i orden :D

kapper_14 (69) skrev:
Der er jeg helt enig i at en lignede funktion burde findes i Windows!

http://insentient.net
Gravatar #74 - BurningShadow
13. maj 2009 18:48

På Newz er der de gamle brugere, og de nye brugere. De gamle brugere kan huske Hektor, de nye brugere er først kommet senere.

Skæringsdatoen er 11/05 '03
Gravatar #75 - vandfarve
13. maj 2009 19:29
#74 Og lidt mere for de artige drenge og piger på Newz.dk: http://newz.dk/forum/afsteminger/hvordan-hoerte-du...

#75 Akja, det er vist 2-3 år, før jeg kom til. 3 hvis man skal tro min brugers alder.
Gravatar #76 - dradrach
13. maj 2009 20:10

Til gengæld tror jeg at jeg læste diskussionerne herinde 2 år før jeg oprettede en bruger. Så er det lettere at suge næring, fordi absolut ingen jeg snakker med ved hvordan man skifter baggrund, så er en del selvlært..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login