mboost-dp1
windows og mp4
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey... jeg har et lidt sært problem...
jeg oplever at explorer chrasher 1.5 sek efter jeg går ind i visse mapper...
det eneste de har tilfældes er at de indeholder en fil med endelsen .mp4
er ikke meget for at formatere lige pt, for skal bruge windows lidt endnu, men vil meget gerne bare smide det af h** til...
det er ofte kun explorer som fejlen ligger i, f.eks. kan sagtens gennem terminal (eller whatever det hedder i windows), men kræver admin rettigheder til bare at flytte en fil...
(bruger win vista 6.0.6002)
jeg oplever at explorer chrasher 1.5 sek efter jeg går ind i visse mapper...
det eneste de har tilfældes er at de indeholder en fil med endelsen .mp4
er ikke meget for at formatere lige pt, for skal bruge windows lidt endnu, men vil meget gerne bare smide det af h** til...
det er ofte kun explorer som fejlen ligger i, f.eks. kan sagtens gennem terminal (eller whatever det hedder i windows), men kræver admin rettigheder til bare at flytte en fil...
(bruger win vista 6.0.6002)
Det har sandsynligvis noget at gøre med Explorers automatiske previews og et dårligt codec.
Hvis du har installeret nogle codec pakker ville jeg prøve at fjerne dem igen, eller alternativt kan du prøve at bruge gspot til at finde ud af hvilke codec de bruger og så prøve at geninstallere dem.
Hvis du har installeret nogle codec pakker ville jeg prøve at fjerne dem igen, eller alternativt kan du prøve at bruge gspot til at finde ud af hvilke codec de bruger og så prøve at geninstallere dem.
Ja, VLC er rar hvis alt andet fejler. Men den kan godt nok aldrig erstatte dem jeg skrev.
Tre grunde til jeg har fravalgt den er at VLC er sløv, mangler (eller manglede?) hardware acceleration og har et ubrugeligt interface.
Der er også andre gode grunde til at installere ffdshow der ikke har noget med mpc-hc at gøre. For ikke at tale om de utallige gange jeg har forsøgt at afspille noget HD-video i VLC som mpc-hc kørte perfekt. Det burde jo være omvendt, hvis ellers VLC kunne holde hvad den lover :)
Tre grunde til jeg har fravalgt den er at VLC er sløv, mangler (eller manglede?) hardware acceleration og har et ubrugeligt interface.
Der er også andre gode grunde til at installere ffdshow der ikke har noget med mpc-hc at gøre. For ikke at tale om de utallige gange jeg har forsøgt at afspille noget HD-video i VLC som mpc-hc kørte perfekt. Det burde jo være omvendt, hvis ellers VLC kunne holde hvad den lover :)
VLC har netop lige fået hardware acceleration, og det har imho det bedste interface. Så kan VLC også læse .srt, men jeg har lige erfaret (ved en googling), at mpchc også kan. HD-video har jeg ikke haft problemer med.
Hej... tak for svaret... Jeg installerede nogle codecs da jeg ellers ikke kunne redigere i video... men bruger helt klart vlc til video, også selvom den tager mere cpu end de andre, så virker den, æder alle formater, og ved godt at det ikke er aktuelt i windows, så er det nemmere at skrive "vlc film.avi" end så meget andet...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.