mboost-dp1

Zune Pass i DK

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
29. jul. 2010 08:43
Mojn

Som WP7-interesserede ved, så er Zune Pass en af de helt store salgsargumenter fra Microsofts side. Fri musikstreaming for 8,99£ pr. måned med download af 10 sange pr. måned oveni lover jo godt og vil formentlig være en populær ting mange steder.

Jeg tillod mig at skrive til Koda for at høre, hvordan og hvorledes det så ud herhjemme med Zune Pass.

Her er svaret:

Tak for din mail. KODA er pt. ikke blevet kontaktet af Microsoft i forbindelse med Zune Pass, og vi fører derfor heller ikke forhandlinger med dem på nuværende tidspunkt. Der eksisterer i dag en række andre streaming - og download tjenester udover PLAY. Eksempelvis kan jeg nævne bibliotekernes netmusik, som er gratis, WIMP, Aspiro, og HI3G. Endvidere har KODA indgået aftale med Amuseic om lancering af et streaming produkt, som forventes at blive lanceret til efteråret.

Det lover jo ikke ligefrem godt :(
Gravatar #2 - gnаrfsan
29. jul. 2010 09:08
Ja, de skal da til at komme igang, hvis de skal nå det inden slutningen af Oktober. En sagsbehandling/forhandling som den her, tager jo lang tid.
Gravatar #3 - XorpiZ
29. jul. 2010 09:28
Enig.

Men så vidt jeg kan forstå, så har de opgivet det. Ihvf. hvis man skal tage ham hers ord for gode varer:

http://www.computerworld.dk/blog/studblog/100275

OS'et bliver på engelsk, dog. Men mere vigtigt er det vel om den indbyggede ordbog er på dansk - og det kan jeg ikke finde noget info om.

Uanset, så glæder jeg mig til at læse de første "rigtige" anmeldelser i oktober.
Gravatar #4 - Windcape
30. jul. 2010 00:09

Det er planen at Microsoft vil forsøge at få Zune i alle lande de hvor WP7 er tilgængeligt. De har ikke forsøgt indtil videre.

Så det skal nok komme, men så længe vi har idiotiske grupper som KODA, der ikke tillader en skid, så bliver det besværligt.

Jeg har dog overvejet at snyde mig uden om.
Gravatar #5 - arne_v
30. jul. 2010 00:38
Windcape (4) skrev:

"Goddag hr. windcape - det er APG - vi vil gerne kigge lidt på deres mobiltelefon."

:-)
Gravatar #6 - Windcape
30. jul. 2010 00:55

Zune Pass er streaming. Men ved at benytte sig af en adresse i et land hvor Zune Pass er tilladt, og så et international kreditkort, kan man tit omgå lande restriktionerne.

Det er ret populært at "bo på Malmø" for Danskere der har en Spotify konto ;)
Gravatar #7 - XorpiZ
30. jul. 2010 05:01
Windcape (4) skrev:

Det er planen at Microsoft vil forsøge at få Zune i alle lande de hvor WP7 er tilgængeligt. De har ikke forsøgt indtil videre.

Så det skal nok komme, men så længe vi har idiotiske grupper som KODA, der ikke tillader en skid, så bliver det besværligt.

Det er lidt en skam ja. Det er en genial feature imho.

Ved du noget om der kommer en dansk ordbog med i den udgave, der kommer her til oktober?
Gravatar #8 - Windcape
30. jul. 2010 05:12
XorpiZ (7) skrev:
Ved du noget om der kommer en dansk ordbog med i den udgave, der kommer her til oktober?
Så vidt jeg kan forstå, nej.

Dansk Ordbog skulle komme samme med den lokaliserede version af Windows Phone Marketplace, hvilket jeg estimere til at være klar til foråret 2011.

Pt. skulle der vist heller ikke være support for andre keyboard former end QWERTY, men er på ingen måde sikker. Og alt kan nå at ændre sig over de næste 2 måneder.

Microsofts nuværende distributionsmodel til hardware produceterne er nemlig endelig gået digital (over internettet), hvor den før foregik ved at sende CD'er med posten.

Så perioden er meget kort fra final-build til der bliver flashet en helt masse telefoner i Kina :P
Gravatar #9 - XorpiZ
30. jul. 2010 06:15
Hmm, det er sgu ikke særlig smart. Jeg forudser tæt på ingen salg de første 3-4 måneder herhjemme i så fald.

Men ok, det kan da være, der er en venlig sjæl, der laver en dansk ordbog og smider den på marketplace. :)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
30. jul. 2010 06:16
Windcape (6) skrev:

Zune Pass er streaming. Men ved at benytte sig af en adresse i et land hvor Zune Pass er tilladt, og så et international kreditkort, kan man tit omgå lande restriktionerne.

Det er ret populært at "bo på Malmø" for Danskere der har en Spotify konto ;)

Ligesom det er ret så populært at bo på One Microsoft Way,
Redmond, WA 98052-6399, når man registere sin US iTunes konto..
Gravatar #11 - Windcape
30. jul. 2010 06:30
XorpiZ (9) skrev:
Jeg forudser tæt på ingen salg de første 3-4 måneder herhjemme i så fald.
Det er hovedsageligt udviklere og entusiaster som vil købe telefonen herhjemme de første par måneder.

Det lader til at være planlagt sådan fra Microsofts side.

MiniatureZeus (10) skrev:
Ligesom det er ret så populært at bo på One Microsoft Way,
Redmond, WA 98052-6399, når man registere sin US iTunes konto..
Men det er ikke nødvendigt for at købe musik!

Men jeg skal da huske at registere min Zune konto til den adresse! ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login