mboost-dp1
Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Manofsciencemanoffaith (450) skrev:Så kom Ingeniøren også med på vognen:
http://peecee.dk/upload/view/371727
Ingeniøren og Eksperten har været 'Infested' næsten lige så længe som Newz...
utroligt at man som website ejer kan sælge sin sjæl for penge på den måde.
Det er nok ogsaa et godt punkt at faa med; Nem korrekturlaesning.
Altsaa noget ala "indsend rettelser", men hvor brugere fx kan +/- aendringerne, saaledes at hvis bare 10 trykker +, saa kommer aendringen automatisk ind.
Evt. med noget balance ifht. ens "status".
SAadan at hvis nu man indsender nyheder regelmaessigt, saa vil ens + vaegte tungere.
Det er nok ogsaa et godt punkt at faa med; Nem korrekturlaesning.
Altsaa noget ala "indsend rettelser", men hvor brugere fx kan +/- aendringerne, saaledes at hvis bare 10 trykker +, saa kommer aendringen automatisk ind.
Evt. med noget balance ifht. ens "status".
SAadan at hvis nu man indsender nyheder regelmaessigt, saa vil ens + vaegte tungere.
Hvis vi skal være lidt konkrete ang. opbygningen af sitet, så forestiller jeg mig at drupal måske kunne være en løsning, hvor vi så koder nogle moduler og selvfølgelig et custom layout.
Det lader til at være et rimeligt robust cms, men har dog ingen erfaring med det selv. Spørgsmålet er så om der er nogle af de frivillige der har det.
Det lader til at være et rimeligt robust cms, men har dog ingen erfaring med det selv. Spørgsmålet er så om der er nogle af de frivillige der har det.
JEg synes bare det er vigtigt at taenke det ind i designet fra starten af, da der er en del ting der kommer til at centrere sig omkring hvad brugere har kontrol over og hvordan man opnaar denne kontrol.
Lige praecis rettelser af nyheder og indsendelser er jo hele baggrunden for sitet, saa imo er det smart at faa det paa listen :)
- Med det sagt, saa var det bar efordi jeg taenkte paa det og ikek fordi det skal laves foerst. :P
JEg synes bare det er vigtigt at taenke det ind i designet fra starten af, da der er en del ting der kommer til at centrere sig omkring hvad brugere har kontrol over og hvordan man opnaar denne kontrol.
Lige praecis rettelser af nyheder og indsendelser er jo hele baggrunden for sitet, saa imo er det smart at faa det paa listen :)
- Med det sagt, saa var det bar efordi jeg taenkte paa det og ikek fordi det skal laves foerst. :P
KaW (460) skrev:Jeg synes stadigvæk vi skal bruge Newz.dk til nyheder, og så bare spise deres feed ;)
Men ... Hvis vi forsvinder fra Newz - hvem skal så indsende nye nyheder?
KaW (464) skrev:Bliver fandme nødt til at rate dig "Informativ"
Bliver fandme nødt til at rate dig "Interessant"
myplacedk (446) skrev:Hvis det kun er til newz - indsæt dette custom stylesheet i newz-indstillingerne:http://myplace.dk/newz.dk-noads.css
Det virker på alle enheder, bare du er logget ind. Og hvis det ikke virker, så sig til. Jeg har ikke testet det.
Det virker nu !!
Fuck det nice med reklamefri newz på iphonen
Jo, med mindre det sættes ind før SNES-koden (som du skal indsætte igen). Jeg har noget CSS-halløj i tankerne til SNES, men jeg skal til eksamen i morgen og fredag, så jeg venter lige lidt.
Jeg er enig i at man bør få styr på disse ting, inden en flytning. Men dog er der nogle grundlæggende ting som bør løses inden.
Man kan jo bare se på http://notnewz.wikidot.com/ hvad der mangler ;)
Jeg er enig i at man bør få styr på disse ting, inden en flytning. Men dog er der nogle grundlæggende ting som bør løses inden.
Man kan jo bare se på http://notnewz.wikidot.com/ hvad der mangler ;)
Jeg synes man skal kunne rate ratings.
Hvis jeg nu har ratet en relevant og en anden allerede har det, så kan man rate min relevant rating gentagelse.
Hvis en så selvfølgelig rater min relevant rating, gentagelse, men den ikke er det, så skal den rating selvfølgelig rates "forkert".
Hvis jeg nu har ratet en relevant og en anden allerede har det, så kan man rate min relevant rating gentagelse.
Hvis en så selvfølgelig rater min relevant rating, gentagelse, men den ikke er det, så skal den rating selvfølgelig rates "forkert".
myplacedk (446) skrev:Hvis det kun er til newz - indsæt dette custom stylesheet i newz-indstillingerne:http://myplace.dk/newz.dk-noads.css
Det virker på alle enheder, bare du er logget ind. Og hvis det ikke virker, så sig til. Jeg har ikke testet det.
Takker mange gange. Det virker upåklageligt
HrJakobsen (474) skrev:Virker det sammen med SNES?
Daniel-Dane (469) skrev:Jo, med mindre det sættes ind før SNES-koden (som du skal indsætte igen). Jeg har noget CSS-halløj i tankerne til SNES, men jeg skal til eksamen i morgen og fredag, så jeg venter lige lidt.
Guess so ^^)
Så vidt jeg kan regne det ud - så skal du indsætte myplace-css'en først, derefter "installere" SNES igen :)
Så vidt jeg kan regne det ud - så skal du indsætte myplace-css'en først, derefter "installere" SNES igen :)
tentakkelmonster (360) skrev:Yay! Fuldsides-reklamen er væk i dag.
Jeg quoter lige mig selv, for det er jo populært.
Og ekstra skørt, fordi jeg tog fejl.
Banneret er der nemlig endnu!!! :-(
Lille update...
Der er nu et forum på IT Storm...
det mangler stadig en del, men man kan skrive derinde :)
Der er nu et forum på IT Storm...
det mangler stadig en del, men man kan skrive derinde :)
Så er jeg oprettet som bruger ... Men meh - det virker ikke!
Error.
An error occurred while processing your request.
Debatten på wiki går i øjeblikket på:
Hvem bestemmer? Det bliver nok noget med en styregruppe og nogle afstemninger. Men hvor skal hovedvægten være? Hvor meget magt skal styregruppen have?
Ophavsret Kan bare vælge en tilstrækkelig fri/åben licens, eller er vi nødt til at få bidragsydere til at skrive under på at de frasiger sig ophavsretten?
(Hvor fa'n blev halvdelen af min kommentar af?)
Hvem bestemmer? Det bliver nok noget med en styregruppe og nogle afstemninger. Men hvor skal hovedvægten være? Hvor meget magt skal styregruppen have?
Ophavsret Kan bare vælge en tilstrækkelig fri/åben licens, eller er vi nødt til at få bidragsydere til at skrive under på at de frasiger sig ophavsretten?
(Hvor fa'n blev halvdelen af min kommentar af?)
Passwordet bliver krypteret med sig selv som nøgle, sådan at jeg umuligt kan decrypt det.
du må gerne prøve:
Encrypt("p098u5tj", "Password", "Password");
"p098u5tj" = seed i dette eksempel
giver mig : "ZE//9xjTt5U9NZVW1zffJQ=="
som er Base64 af AES bitstrømmen
Passwordet bliver krypteret med sig selv som nøgle, sådan at jeg umuligt kan decrypt det.
du må gerne prøve:
Montago (492) skrev:#490
du må gerne prøve:
Er det noget du selv har fundet på?
#myplacedk
Uhm...
Site deleted
The site you are trying to reach has been deleted by Wikidot Team.
If you think it was deleted unfoundedly, please contact [email protected]
... :(
Uhm...
Site deleted
The site you are trying to reach has been deleted by Wikidot Team.
If you think it was deleted unfoundedly, please contact [email protected]
... :(
Hvad fanden skriver de så til WikiDot?
"Vores brugere er ved at konspirere mod os, og vi må derfor som webside-ejere stå sammen. Vi beder derfor jer at knuse al form for oprør, og slette dette site.
Hvis I ikke makker ret, så booker vi et kæmpe banner og sætter på jeres forside, VI HAR ERFARING INDE FOR DETTE!
Med venlig hilsen
Web-imperialisterne fra Newz.dk
Att: Johnny-drengen"
"Vores brugere er ved at konspirere mod os, og vi må derfor som webside-ejere stå sammen. Vi beder derfor jer at knuse al form for oprør, og slette dette site.
Hvis I ikke makker ret, så booker vi et kæmpe banner og sætter på jeres forside, VI HAR ERFARING INDE FOR DETTE!
Med venlig hilsen
Web-imperialisterne fra Newz.dk
Att: Johnny-drengen"
apkat (493) skrev:
Er det noget du selv har fundet på?
AES kryptering: nej
at bruge pass som key: ja
men i stedet for at påstå det giver dårlig sikkerhed, så fortæl mig da hvordan du bryder denne metode.
Den eneste måde jeg kan komme på er bruteforce.
men ok... teknisk set gemmer jeg passwordet, så man i teorien kan bruteforce hver enkelt password hvorved man så FÅR passwordet ud igen.
Dette skal så gøres pr konto og ikke bare en gang...
hvis jeg gemte Hashværdien i stedet kunne man bruteforce med rainbowtables. Og ville aldrig kunne få fat i nogen passwords.
mit bedste råd er så: brug et ligegyldigt password i stedet for dét i bruger til netbank...
men ok... teknisk set gemmer jeg passwordet, så man i teorien kan bruteforce hver enkelt password hvorved man så FÅR passwordet ud igen.
Dette skal så gøres pr konto og ikke bare en gang...
hvis jeg gemte Hashværdien i stedet kunne man bruteforce med rainbowtables. Og ville aldrig kunne få fat i nogen passwords.
mit bedste råd er så: brug et ligegyldigt password i stedet for dét i bruger til netbank...
Det er vist gang på gang, at sådan fungerer sikkerhed ikke. Man kan ikke bare fyre et eller andet af som hverken en selv eller sine venner kan se noget hul i, og så tro det er i orden.
Folk som dig og mig ser på hvad eksperterne anbefaler, prøver at forså så meget af det som muligt, og så gør man det.
Og man gemmer ikke passwords! Man gemmer hashes af passwords!
Her er en artikel som umiddelbart ser fornuftig ud: http://crackstation.net/hashing-security.htm
Det er vist gang på gang, at sådan fungerer sikkerhed ikke. Man kan ikke bare fyre et eller andet af som hverken en selv eller sine venner kan se noget hul i, og så tro det er i orden.
Folk som dig og mig ser på hvad eksperterne anbefaler, prøver at forså så meget af det som muligt, og så gør man det.
Og man gemmer ikke passwords! Man gemmer hashes af passwords!
Her er en artikel som umiddelbart ser fornuftig ud: http://crackstation.net/hashing-security.htm
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.