mboost-dp1
Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
apkat (401) skrev:Når arbejdstiden er gratis
Den koster ikke penge, men det er stadig en meget begrænset ressource. Vi kan fint gå ud fra at langt det meste kode-bidrag bliver skrevet i folks favorit-sprog. Vælger i et sprog ingen kan lide, kommer der formentlig ikke noget brugbart ud af det.
arne_v (390) skrev:#projektet 2
Mere realistisk:
Se nu begynder der at ske noget. Lad os tage det fra en ende af. For at få lidt mere struktur på det foreslår jeg en wiki. Der kan vi få skabt noget dokumentation og få separeret debatterne efter emne.
http://notnewz.wikidot.com/
Det er en åben wiki, du skal bare registrere dig (gerne med samme brugernavn som på newz) og gå i gang. GO!
Den kunne sådan set også bruges, men den er for newz-brugere og handler om newz. Det vi har brug for at noget til udviklerne af erstatningen for newz.
Hvis folk hellere vil blande de to ting er det helt fint med mig, men så svært synes jeg heller ikke det er at oprette en bruger på wikidot. (Selv om openid ville have været godt.)
Den kunne sådan set også bruges, men den er for newz-brugere og handler om newz. Det vi har brug for at noget til udviklerne af erstatningen for newz.
Hvis folk hellere vil blande de to ting er det helt fint med mig, men så svært synes jeg heller ikke det er at oprette en bruger på wikidot. (Selv om openid ville have været godt.)
Skal vi nu ligefrem ud i en afstemning om hvor vi skal planlægge henne?
Jeg synes wikidot ser fint ud. KNYZ læser jeg når jeg skal have latest newz om trainz.
Jeg synes wikidot ser fint ud. KNYZ læser jeg når jeg skal have latest newz om trainz.
Et sted vi måske kan gøre noget allerede nu er at skabe en liste over brugere, der ønsker at bidrage til projektet, samt hvad deres kompetencer er, så vi har et overblik over de resurser der er til rådighed. Nu er jeg ikke ekspert i wiki'er men kan man forestille sig at vi laver en side hvor interesserede kan skrive sig på med en kort beskrivelse af deres kompetencer, samt links til referencer?
Jeg forestiller mig at en mindre repræsentativ styregruppe vil være en effektiv måde at styre projektet på. Afhængig af listens evt. størrelse må det vel være til at tage udgangspunkt i de personer, der skriver sig på til at starte med. Evt. med afstemninger/valg omkring nøgleroller blandt denne gruppe.
Noget som jeg synes der mangler at blive taget stilling til er en plan for hvordan man forventer at migrere en større mængde brugere end blot newz.dk's kerne "elite", forventeligt uden newz.dk's samarbejde. (medmindre vi kan samle så store frivillige bidrag at vi simpelthen kan købe reklamer direkte hos newz, der lader jo ikke til at være nogle begrænsninger for hvad man kan få lov til så længe man er "kunde")
Alternativt skal man til at skabe en ny brugerskare, tiltrække nye brugere til dette nye site, men samtidig bibeholde eller skabe en ny kultur, der minder om den vi har på newz, da det må være afgørende for at adskille sig fra så mange andre websites. Der er alligevel tale om en rimelig robust brugerskare, mange måske mere af vane end af rationelle overvejelser om sitet. Hvis newz.dk er myspace, hvordan bliver vi så facebook?
Jeg forestiller mig at en mindre repræsentativ styregruppe vil være en effektiv måde at styre projektet på. Afhængig af listens evt. størrelse må det vel være til at tage udgangspunkt i de personer, der skriver sig på til at starte med. Evt. med afstemninger/valg omkring nøgleroller blandt denne gruppe.
Noget som jeg synes der mangler at blive taget stilling til er en plan for hvordan man forventer at migrere en større mængde brugere end blot newz.dk's kerne "elite", forventeligt uden newz.dk's samarbejde. (medmindre vi kan samle så store frivillige bidrag at vi simpelthen kan købe reklamer direkte hos newz, der lader jo ikke til at være nogle begrænsninger for hvad man kan få lov til så længe man er "kunde")
Alternativt skal man til at skabe en ny brugerskare, tiltrække nye brugere til dette nye site, men samtidig bibeholde eller skabe en ny kultur, der minder om den vi har på newz, da det må være afgørende for at adskille sig fra så mange andre websites. Der er alligevel tale om en rimelig robust brugerskare, mange måske mere af vane end af rationelle overvejelser om sitet. Hvis newz.dk er myspace, hvordan bliver vi så facebook?
trylleklovn (408) skrev:Et sted vi måske kan gøre noget allerede nu er at skabe en liste over brugere, der ønsker at bidrage til projektet, samt hvad deres kompetencer er, så vi har et overblik over de resurser der er til rådighed.
Ah ja, selvfølgelig.
http://notnewz.wikidot.com/deltagere
Men der er også punkterne i Bjarnes trin 1 klar til debat på wikien.
trylleklovn (408) skrev:hvordan man forventer at migrere en større mængde brugere end blot newz.dk's kerne "elite", forventeligt uden newz.dk's samarbejde.
Det kan man da vist ikke. Vi må håbe på "build it and they will come", og sørge for at den får noget om tale her på newz.
myplacedk (411) skrev:Vi må håbe på "build it and they will come"
Spiderboy (412) skrev:Det var også sådan Newz startede. Som et lille meget internt nyhedssite for indforståede nørder.
Det var altså også over 10 år siden. Man kan ikke bare lave et community og forvente at brugerne automatisk er der, særligt hvis man ikke tilbyder noget anderledes (ikke at vise fuldsides annoncer er ikke godt nok)
Markedsføring skal tænkes ind i processen.
Makey (415) skrev:Det kan jeg hjælpe med, AJAX rengøringsmidler og JAVA-kaffe er der nogen andre der må stå for.
Nice, jeg har lavet en kategori til dig http://notnewz.wikidot.com/deltagere
myplacedk (411) skrev:Ah ja, selvfølgelig.
http://notnewz.wikidot.com/deltagere
Kategoriseringen er måske unødvendig. Kompetencer kan godt dække over flere områder. Jeg er tilbageholdende med at skrive mig selv på en bestemt opgave allerede nu, det synes jeg bør defineres senere i projektet. Måske har andre det på samme måde. Jeg synes det vigtige pt. er at danne sig et overblik over hvem der vil hjælpe, samt hvad de evt. kan bidrage med.
Jeg synes det er en kluntet opdeling. Jeg kan godt tilbyde at være med på design, men jeg interesserer mig også for hvordan siden og udviklingen skal styres samt hvilke funktioner der skal være, samt hvordan markedsføringen kan foregå, og som alle andre har jeg en nogenlunde up to date erfaring med xhtml, css og lidt js samt uddateret php. Hvordan skriver jeg mig på?
trylleklovn (421) skrev:Jeg kan godt tilbyde at være med på design, men jeg interesserer mig også for hvordan siden og udviklingen skal styres samt hvilke funktioner der skal være, samt hvordan markedsføringen kan foregå, og som alle andre har jeg en nogenlunde up to date erfaring med xhtml, css og lidt js samt uddateret php. Hvordan skriver jeg mig på?
Under design fortæller du om hvad du kan bidrage med der.
Under udvikling fortæller du om hvad du kan bidrage med der.
Ingen af delene udelukker at du har interessante holdninger til de øvrige områder, uden noget ønske om at være primær bidragsyder der.
Betragt mig som en slave ... Kan ikke meget andet end HTML og lidt basal PHP/ASP ...
Men jeg har derimod gåpåmod og bliver aldrig træt :p
trylleklovn (395) skrev:Og på samme måde aner brugerne ikke hvad de i virkeligheden vil have, derfor vil de også foreslå diverse mere eller mindre vanvittige eller unødvendige funktioner og ændringer, som kan være ødelæggende for communitiet.
Lad mig citere newz.dk's FAQ:
http://newz.dk/om-os/faq#13 skrev:Hvilke tags kan bruges i forumet?
Tags i forumet minder om BBcode, men er dog begrænset, så newz.dk forumet ikke ligner et cirkus med billeder og alle typer og farver af tekst.
Her synes jeg faktisk godt, at SNES stadig kan tænkes ind i IT Storm, hvis man (som det er med SNES) laver alle funktioner valgfrie; links til billeder bliver kun til indlejrede billeder, hvis man ønsker det, etc.
KaW (399) skrev:Det må da være frameworkets problem, hvis dets brugere ikke kan finde ud af slå error-messages fra i produktion.
KaW (399) skrev:Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set den IIS fejlbesked, på trods af at jeg aldrig har rørt Microsofts webdel af software.
Jeg har også set den før.
Men MS har designet det så man i web.config kan vælge om:
- der skal vises al den info
- der ikke skal vises den info
- der skal vises den info ved local access men ikke vises den info ved remote access
og de har dokumenteret det:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/h0hfz6fc.a...
og de har valgt det sidste som default.
Hvad skulle de mere have gjordt?
Ladet første request til et site med <customErrors mode="Off"> i web.config blive routet til en side med "Er du helt sikker?" ?
arne_v (434) skrev:Men MS har designet det så man i web.config kan vælge om:
De kunne adskille det, og opstille fornuftige default-værdier, som udvikleren manuelt skulle ind og overskrive for at gøre noget dumt.
Rails viser kun exceptions ved lokale requests, og gør følgende:
app/config/environments/development.rb:
# Show full error reports and disable caching
config.consider_all_requests_local = true
config.action_controller.perform_caching = false
app/config/environments/production.rb:
# Full error reports are disabled and caching is turned on
config.consider_all_requests_local = false
config.action_controller.perform_caching = true
Nu skal jeg manuelt gå ind og ændre en værdi, for at påvirke mit produktionsmiljø.
Jeg kan se at default er det samme i ASP.NET, men hvorfor er det så at dumme .NET-udviklere sætter denne værdi forkert?
Ronson (435) skrev:well, jeg havde tænkt på nowz.dk, fordi det ikke er taget og så fordi det mindede om "not newz".
Problemet med domænet er at det måske ligger for tæt op af newz samt at jeg nu har skrevet det her (så det er nok væk om 4-7 minutter).
Haps! Jeg overdrager det gerne!
KaW (437) skrev:De kunne adskille det, og opstille fornuftige default-værdier, som udvikleren manuelt skulle ind og overskrive for at gøre noget dumt.
Default er god nok.
KaW (437) skrev:Jeg kan se at default er det samme i ASP.NET, men hvorfor er det så at dumme .NET-udviklere sætter denne værdi forkert?
Godt spørgsmål, men man kan jo gætte på at der er noget panik troubleshooting på production systemet, det bliver enablet og aldrig disablet igen.
Jeg vil iøvrigt mene at det mere er sysadm end udviklernes ansvar at web.config er fornuftigt konfigureret.
Men pointen var at MS ikke kan gøre ret meget mere end de gør.
myplacedk (426) skrev:Thoroughbreed (424) skrev:Betragt mig som en slave ... Kan ikke meget andet end HTML og lidt basal PHP/ASP ...
Den slags bliver der hårdt brug for, skriv dig endelig på som "codemonkey". :-D
Har ikke lige haft tid - mind mig om det i morgen :D
Bruger næsten kun Notepad, har aldrig gidet at sætte mig ind i WYSIWYG-editorer
Men ja - codemonkey/slave/coffee-kid er vist meget passende!
Kan som sagt også levere lidt testområde på mit domæne, eller hurtig sætte en *nix eller IIS server op på min egen linie?
(hurtig defineres som "inden for en uges tid")
SlettetBruger (441) skrev:Suk, nu er den der igen -.- troede lige den var væk for good.
Newz : IN YOUR FACE SUCKERS
Thoroughbreed (443) skrev:Hvilken add blocker skal jeg bruge? >_<
Hvis det kun er til newz - indsæt dette custom stylesheet i newz-indstillingerne:
http://myplace.dk/newz.dk-noads.css
Det virker på alle enheder, bare du er logget ind. Og hvis det ikke virker, så sig til. Jeg har ikke testet det.
her er mine Stylish indstillinger som fjenrer alle reklamer og gør newz pæn:
body {
//margin-top: -190px !important ;
}
div[id^="MAX"],
div.newsletter,
div.indexcontainer,
div.ad_930x180,
div.ad_300x250,
div#left_placeholder
{
display:none !important;
}
div#center
{
align:left;
}
.site_navigation li.current a
{
border-top: 0px solid white;
margin-top: 0px;
}
.site_navigation li a:link,
.site_navigation li a:visited
{
}
body {
//margin-top: -190px !important ;
}
div[id^="MAX"],
div.newsletter,
div.indexcontainer,
div.ad_930x180,
div.ad_300x250,
div#left_placeholder
{
display:none !important;
}
div#center
{
align:left;
}
.site_navigation li.current a
{
}
.site_navigation li a:link,
.site_navigation li a:visited
{
}
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.