mboost-dp1
Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Rainmeter (549) skrev:Det andet hold, havede lavet en tromme cirkel og har absolut intet opnået what so ever
Indtil wiki'en forsvandt gik det faktisk fremad, og der kom flere og flere navne på. Nej, der er ikke skrevet kode endnu, for det er ikke det man starter med.
Tempoet ærgrer mig lidt, men jeg vil ikke konkludere noget som helst om resultater endnu.
Lidt opdateringer på IT Storm
- har rettet en masse styles
- har opdateret 'min profil' side
- ny Footer med noget indhold
- Donate knap via Paypal
- Lidt info hist og pist
har oprettet link til ITStorms facebookside og Google+ side (hvis nogen magter at stoppe indhold ind på disse ville det være fantastisk)
Håber på at kunne få tid til at lave Nyheds-Pipeline klar til at kunne poste nyheder i løbet af weekenden..
- har rettet en masse styles
- har opdateret 'min profil' side
- ny Footer med noget indhold
- Donate knap via Paypal
- Lidt info hist og pist
har oprettet link til ITStorms facebookside og Google+ side (hvis nogen magter at stoppe indhold ind på disse ville det være fantastisk)
Håber på at kunne få tid til at lave Nyheds-Pipeline klar til at kunne poste nyheder i løbet af weekenden..
Tilkendegivelser er ingen ting værd, meget muligt mange har skrevet sig på, men i havde jo absolut intet besluttet, du læste ikke historien om bålpladsen mange, var med og ville lave noget, men efter som ting blev valgt faldt flere og flere fra, og det endte med aldrig at blive til noget.
Jeg ser i fik lukket jeres wiki og nu snakker i om hvad i så gør, i stedet for at handle. ærligtalt så er i allerede ved at stranden der, i har mistet 2 dage(?). det er jo ikke fordi i nemt kunne lave et nyt sted at snakke, og folk skulle jo nok skrive sig på igen, men om alle så gider være med når i tager beslutninger må vi jo så se på.
Men jeg venter da med glæde og ser, om i kan få lavet noget og håber da på det bliver godt :)
Tilkendegivelser er ingen ting værd, meget muligt mange har skrevet sig på, men i havde jo absolut intet besluttet, du læste ikke historien om bålpladsen mange, var med og ville lave noget, men efter som ting blev valgt faldt flere og flere fra, og det endte med aldrig at blive til noget.
Jeg ser i fik lukket jeres wiki og nu snakker i om hvad i så gør, i stedet for at handle. ærligtalt så er i allerede ved at stranden der, i har mistet 2 dage(?). det er jo ikke fordi i nemt kunne lave et nyt sted at snakke, og folk skulle jo nok skrive sig på igen, men om alle så gider være med når i tager beslutninger må vi jo så se på.
Men jeg venter da med glæde og ser, om i kan få lavet noget og håber da på det bliver godt :)
Rainmeter (553) skrev:Tilkendegivelser er ingen ting værd
Ork jo. Det er ingen garanti for noget som helst. Men hvis ingen viste interesse ville vi jo stoppe her.
Rainmeter (553) skrev:du læste ikke historien om bålpladsen
Jeg aner ikke hvad du hentyder til.
Rainmeter (553) skrev:det er jo ikke fordi i nemt kunne lave et nyt sted at snakke,
Korrekt. Men jeg gider altså ikke starte forfra hver gang der er en lille forhindring.
Rainmeter (553) skrev:om alle så gider være med når i tager beslutninger må vi jo så se på.
Yep. Jeg går ud fra at nogen falder fra, det spændende er om der er nok tilbage.
Hvad er det egentlig du prøver at sige? Hvad er det du argumenterer for?
Montago (552) skrev:har oprettet link til ITStorms facebookside og Google+ side
Hvad skal de bruges til?
Nu hvor wiki'en er tilbage gentager jeg lige mig selv.
Debatten på wiki går i øjeblikket på:
Hvem bestemmer? Det bliver nok noget med en styregruppe og nogle afstemninger. Men hvor skal hovedvægten være? Hvor meget magt skal styregruppen have?
Ophavsret Kan bare vælge en tilstrækkelig fri/åben licens, eller er vi nødt til at få bidragsydere til at skrive under på at de frasiger sig ophavsretten?
Debatten på wiki går i øjeblikket på:
Hvem bestemmer? Det bliver nok noget med en styregruppe og nogle afstemninger. Men hvor skal hovedvægten være? Hvor meget magt skal styregruppen have?
Ophavsret Kan bare vælge en tilstrækkelig fri/åben licens, eller er vi nødt til at få bidragsydere til at skrive under på at de frasiger sig ophavsretten?
Alle er i øvrigt velkommen til at kommentere på wikien, uanset om man har planer om at bidrage med en masse efterfølgende.
I håbet om en lidt mere livlig debat, har jeg åbnet for at man kan deltage i debatten uden at registrere sig. Så håber jeg at der ikke kommer så meget misbrug at jeg må lukke igen. :)
I håbet om en lidt mere livlig debat, har jeg åbnet for at man kan deltage i debatten uden at registrere sig. Så håber jeg at der ikke kommer så meget misbrug at jeg må lukke igen. :)
#567, #565
My bad... måske... sad og så TV via VPN for sjov... så det kan ha slugt hele forbindelsen...
Billederne hentes fra eksterne sider via deeplink, men har dog i tankerne at lave en cachingmekanisme så de hostes lokalt.
------------------
offtopic
Prøv at fyrer denne her af for at få en rullende baggrund på ITStorm : var y = 0; var z = function(){ $("body").css("background-position-y", (y++) + "px"); setTimeout(z, 1000/30); }; z();
Tror jeg laver en "SPAS" sektion med JS effekter og baggrundsbillede osv...
My bad... måske... sad og så TV via VPN for sjov... så det kan ha slugt hele forbindelsen...
Billederne hentes fra eksterne sider via deeplink, men har dog i tankerne at lave en cachingmekanisme så de hostes lokalt.
------------------
offtopic
Prøv at fyrer denne her af for at få en rullende baggrund på ITStorm : var y = 0; var z = function(){ $("body").css("background-position-y", (y++) + "px"); setTimeout(z, 1000/30); }; z();
siliankaas (569) skrev:ik for noget men:
???
** hint **
Tror jeg laver en "SPAS" sektion med JS effekter og baggrundsbillede osv...
siliankaas (569) skrev:ik for noget men:http://itstorm.dk skrev:Reklameplads
???
** hint **
Du har misforstået debatten hvis du tror folk er helt og holdent imod brugen af reklamer generelt.
Folk er imod måden hvorpå newz bruger reklamer.
Reklamer i massvis er fint, hvis det ikke er i vejen for siden man prøver at se (det værende ovenpå siden i.e. popup, eller oppe over siden så man skal scrolle til indholdet i.e. topbanner, og den slags).
Både og...
Undertegnet og flere andre har længe spurgt efter muligheden for at betale sig fra at se reklamer overhovedet.
Desuden mener jeg det er lige tidligt nok at finde plads til reklamer på et site, der i bund og grund er opstået pga for meget reklame på newz - men det er måske bare mig
Både og...
Undertegnet og flere andre har længe spurgt efter muligheden for at betale sig fra at se reklamer overhovedet.
Desuden mener jeg det er lige tidligt nok at finde plads til reklamer på et site, der i bund og grund er opstået pga for meget reklame på newz - men det er måske bare mig
siliankaas (572) skrev:Undertegnet og flere andre har længe spurgt efter muligheden for at betale sig fra at se reklamer overhovedet.
Men du regnede vel ikke med at det fåtal af os, som kunne finde på at betale for ikke at se reklamer, kan betale hele gildet?
I så fald vil det da blive til priser hvor jeg hellere vil se reklamerne.
siliankaas (572) skrev:Desuden mener jeg det er lige tidligt nok
Det er nødt til at være en fundemental del af siden, medmindre siden udelukkende skal være en betalingsside. Hvor positivt er det nu, at flertallet herinde plejer at omtale sådan nogle? :P
Mnc (574) skrev:Men du regnede vel ikke med at det fåtal af os, som kunne finde på at betale for ikke at se reklamer, kan betale hele gildet?
I så fald vil det da blive til priser hvor jeg hellere vil se reklamerne.
indtil videre er target omkostninger 300kr/år
men lidt indtjening ku da være fedt nok
Det har du selvfølgelig ret i, grunden til at jeg kalder det et enmandsprojekt er, at alle der har kommenteret in/out har valgt out grundet MS/.NET combo'en. Jeg har personligt intet imod MS eller .NET, jeg bruger selv begge (C# til newb/hobby stuff, så kan desværre ikke byde ind med nogle 'værd at overveje' skills), jeg har bare noget imod at betale hvis man ikke behøver. :P Og når mange alligevel kan kode i sprog der ikke kræver licenspenge, så synes jeg at der er bedre valg.
Desuden virker folk til at foretrække en smule projektstyring, og mest af alt noget A/D.
I.e. lad os blive enige om hvad der er smart, og så kan vi begynde at kode.
Desuden virker folk til at foretrække en smule projektstyring, og mest af alt noget A/D.
I.e. lad os blive enige om hvad der er smart, og så kan vi begynde at kode.
Mnc (578) skrev:alle der har kommenteret in/out har valgt out grundet MS/.NET combo'en
Nej. Det er også på grund af adgangen til kildekode, absolut ingen officiel politik for hvem der bestemer, hvem der får økonomisk underskud/overskud, hvem der ejer koden...
(Det ser ud til at svaret på alle "hvem"-spørgsmålene er "Montago".)
update:
- har banket Pipeline lidt mere ud
- ændret lidt på menuerne
- tilføjet sjov & ballade i stedet for reklamepladsen
- skiftet baggrund
- har banket Pipeline lidt mere ud
- ændret lidt på menuerne
- tilføjet sjov & ballade i stedet for reklamepladsen
- skiftet baggrund
Den baggrund er noget bæ, i hvert fald hvis man forsøger at lave andet imens. Har et ok setup, kan køre Crysis og what-not, men den der rullende baggrund tvinger den i knæ hvis jeg laver andet samtidig. Sad lige og spillede LoL og kunne ikke forstå min 10 FPS, så slukkede jeg for baggrunden og så var vi tilbage på 60+.
Forresten, hvis man trykker på knappen igen (mens baggrunden allerede er animeret), så går det ligepludselig rigtig stærkt.
Forresten, hvis man trykker på knappen igen (mens baggrunden allerede er animeret), så går det ligepludselig rigtig stærkt.
Du boer nok naermere overveje at hente et saet af frie billeder og have liggende, da det ikke umiddelbart er lovligt bare at bruge andres billeder.
Fx Eb.dk, metroxpress.dk og stort set alle andre aviser online, betaler Polfoto eller Rtizau for at bruge deres billeder - og det er IKKE billigt.
- Og Ritzau ser IKKE let paa hvem der bruger deres billeder uden tilladelse. (Laes: Soegsmaal i millionklassen.)
Du boer nok naermere overveje at hente et saet af frie billeder og have liggende, da det ikke umiddelbart er lovligt bare at bruge andres billeder.
Fx Eb.dk, metroxpress.dk og stort set alle andre aviser online, betaler Polfoto eller Rtizau for at bruge deres billeder - og det er IKKE billigt.
- Og Ritzau ser IKKE let paa hvem der bruger deres billeder uden tilladelse. (Laes: Soegsmaal i millionklassen.)
Nu er der mulighed for at komme lidt videre end løs snak, der er to konkrete forslag på wiki'en, og du kan give din mening til kende blot ved at stemme "ja" eller "nej". Stemmer du nej håber jeg at du lige smider en kommentar om hvad du gerne vil have anderledes. (Kræver ikke login)
Hvem bestemmer
Ophavsret
Hvem bestemmer
Ophavsret
@Ophavsret: Kan ikke poste en kommentar på den der Poll, så nu får du den her: Kildekoden kan sagtens være fri for alle (eventuelt ikke-kommercielle projekter?), men vil dog mene at man skal holde billeder og grafik for sig selv, således at ondsindede mennesker ikke stjæler sidens udseende/image også. Der ligger meget værdi (for brugere/besøgende) i det visuelle, at tillade andre at bruge dette kan jo medføre stor skade på 'os' (i tilfælde af at der kommer et 'dem' som er ondt).
Jeg havde også en kommentar til Ophavsretssiden (poll'en), og valgte derfor blot at lave en sektion på WIKI-siden.
Jeg har valgt at pasted post ind der (for kontinuitet):
http://notnewz.wikidot.com/non-technical:ophavsret
Jeg havde også en kommentar til Ophavsretssiden (poll'en), og valgte derfor blot at lave en sektion på WIKI-siden.
Jeg har valgt at pasted post ind der (for kontinuitet):
http://notnewz.wikidot.com/non-technical:ophavsret
Ja tak til begge polls, men Makey kommer med en interessant pointe.
Hvis det er muligt (ikke for omstændigt) kunne det være cool hvis kilden er fri, men ikoner og grafik tilhører sitet.
Eks. noget hvor grafik tilhører skaberen, men vedkommende siger OK til at <example.com> kan bruge grafikken, ved upload.
Hvis det er muligt (ikke for omstændigt) kunne det være cool hvis kilden er fri, men ikoner og grafik tilhører sitet.
Eks. noget hvor grafik tilhører skaberen, men vedkommende siger OK til at <example.com> kan bruge grafikken, ved upload.
fidomuh (583) skrev:#570
Nu er det nok tvivlsomt at polfoto og ritzau's billeder vil være interessante på et IT site, da de oftest bare har billeder af mennesker.
Dernæst så er det også tvivlsomt at man kan blive sagsøgt hvis man er nonprofit.
Jeg mener også at man har ret til at bruge temmelig meget materiale såfremt det sker under 'creative commons' brug.
men du har helt ret, det ideelle vil være at lave en billedbank hvorfra man hiver de billeder som artikler skal have, ligesom Newz gør det.
Makey (581) skrev:Den baggrund er noget bæ, i hvert fald hvis man forsøger at lave andet imens. Har et ok setup, kan køre Crysis og what-not, men den der rullende baggrund tvinger den i knæ hvis jeg laver andet samtidig. Sad lige og spillede LoL og kunne ikke forstå min 10 FPS, så slukkede jeg for baggrunden og så var vi tilbage på 60+.
Jep, baggrunden er åndsvagt krævende... det var også kun for sjov jeg lavede knappen (funktionen)... regner ikke med det skal bruges til noget.
Montago (588) skrev:Dernæst så er det også tvivlsomt at man kan blive sagsøgt hvis man er nonprofit.
Så vidt jeg ved plejer man at kigge på rettighedshaverens tab, ikke sagsøgtes gevindst.
Montago (588) skrev:Jeg mener også at man har ret til at bruge temmelig meget materiale såfremt det sker under 'creative commons' brug.
"Creative Commons" er en gruppe licenser, dvs. begrebet dækker over at rettighedshaver giver dig lov.
Det du tænker på er nok nærmere det der på amerikansk hedder "fair use". (I Danmark er det en del af ophavsretten i stedet for en selvstændig lov.) Det er det, der giver dig lov til fx. at citere.
Mit råd som ikke-jurist (og dermed ikke kvalificeret til at give egentlig juridiske råd): Hvis billedet kan sælges til det formål du bruger det til, kan du godt regne med at ophavsretsloven siger du ikke må bruge det uden at købe det, medmindre rettighedshaver giver dig lov.
Et pressebillede af et produkt vil rettighedshaver typisk give dig lov til at bruge. Så er der Creative Commons-billeder o. lign. som du formentlig kan bruge hvis du huske at sige hvem der ejer det, Resten skal du ikke regne med er OK. Heller ikke under "fair use".
Makey (585) skrev:vil dog mene at man skal holde billeder og grafik for sig selv, således at ondsindede mennesker ikke stjæler sidens udseende/image også
Ondsindet eller ej, jeg er enig. Jeg har skrevet et løsningsforslag på wiki'en.
(Og beskriv gerne mere præcist hvad der sker når du prøver at skrive på wiki'en, evt i en PM. Det burde virke.)
update:
- Citering i forumet virker nu
- Nye smileys som virker.
- styling af forum
- links til tråde i alle niveuaer i forumet
- fejlrettelser mht TinyMCE (paste)
- auto-width på TinyMCE
laver også snart funktioner til at markere Svar og Hjælpsom på forumet, derefter skal der bruges energi på Pipeline.
- Citering i forumet virker nu
- Nye smileys som virker.
- styling af forum
- links til tråde i alle niveuaer i forumet
- fejlrettelser mht TinyMCE (paste)
- auto-width på TinyMCE
laver også snart funktioner til at markere Svar og Hjælpsom på forumet, derefter skal der bruges energi på Pipeline.
Jeg har opdateret teksten ud for de to menupunkter der er afklaret.
Det med licensen er lidt mere langhåret, fordi de fleste ikke aner hvad der egentlig ligger bag, og nok ikke gider sætte sig ind i det. Det tager lidt tid at lave et godt oplæg til den debat. :)
Jeg har tilføjet kategorien "økonomi" under potentielle deltagere, og håber at nogen melder sig.
Jeg har opdateret teksten ud for de to menupunkter der er afklaret.
Det med licensen er lidt mere langhåret, fordi de fleste ikke aner hvad der egentlig ligger bag, og nok ikke gider sætte sig ind i det. Det tager lidt tid at lave et godt oplæg til den debat. :)
Jeg har tilføjet kategorien "økonomi" under potentielle deltagere, og håber at nogen melder sig.
fidomuh (597) skrev:Jeg synes dog at vi nok snart boer tage hul paa debatten om sprog og udvikling, da vi ellers nok gaar doed i licens debat :P
Helt enig. Jeg tror listen med deltagere ikke ændrer sig meget før den debat er overstået. Planen var at tage hul på licens og sprog når jeg lige har fået skrevet nogle gode indledninger.
Montago (594) skrev:
http://peecee.dk/uploads/062012/image.png
http://peecee.dk/uploads/062012/image2.png
http://peecee.dk/uploads/062012/image3.png
Du kan sige hvad du vil, men det virker ikke ...
Og mht til kommentar i #73 (wtf?)
- You sir, are an ass!
http://peecee.dk/uploads/062012/image_big_thumb.jp...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.