mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #601 - Montago.NET
26. jun. 2012 07:16

det sjove af det hele, er at jeg opfører ligesom dig engang imellem...

Men tænk lidt over hvordan du smider kritik i hovedet på folk, af noget de sidder og laver frivilligt i deres fritid, i stedet for at spille BF3 eller lave noget vigtigt.

De punkter du kommer med er helt valide og vigtige at få rettet, men du ku ha nøjes med at komme med en liste af punkter du syntes vigtige at få rettet. I stedet for at smide en lort i hovedet på mig.

og nu hvor dét så er sagt, skal jeg lige minde mig selv om det til en anden gang :D
Gravatar #602 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. jun. 2012 07:31

Jeg smed ikke en lort i hovedet på dig - eg var bare meget træt, og pisse irriteret over mobilfunktionaliteten (eller manglen på samme)

Det var ikke hårdt ment ;)

- edit -

Mht hjælp - jeg spiller ikke BF3 (spiller faktisk ikke meget) og har flere gange tilbudt at hjælpe ;)
Gravatar #603 - Montago.NET
26. jun. 2012 08:20
Thoroughbreed (602) skrev:
Mht hjælp - jeg spiller ikke BF3 (spiller faktisk ikke meget) og har flere gange tilbudt at hjælpe ;)

det var sku mig selv jeg mente :D

at JEG kunne sidde og spille BF3 i stedet for.
Gravatar #604 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. jun. 2012 08:30

Oh, I see!
Gravatar #605 - fidomuh
26. jun. 2012 08:44

Hvis man må blande sig lidt fra sidelinjen, så vil det absolut mest oplagte da være at bruge gratis sprog/produkter.

Seconded.

Især fordi de mere aktive brugere i debatten her ikke vil bruge MS-teknologier (enten pga. "religion" eller pga. deres spidskompetencer).

Jeg synes Montagos itstorm er et rigtigt godt eksempel.
Der skal noget ordentligt SVN/git/something til og saa er det vigtigt at det ikke kraever licenspenge fra dag 1.

Om det saa bliver .NET/Mono, RoR, Perl, PHP, Python, etc ... Det maa vaere op til dem der gider at kode. Dog skal man huske at der nok kommer flere til senere, naar det begynder at ligne noget, hvorfor det nok ikke er smart at kode det i Lisp eller andet som folk ikke har saa meget kendskab til :P
Gravatar #606 - Montago.NET
26. jun. 2012 09:01
fidomuh (605) skrev:
Der skal noget ordentligt SVN/git/something til og saa er det vigtigt at det ikke kraever licenspenge fra dag 1.

jeg har tilbudt at sætte TFS (over VPN) op hvis der er nogen med VS2010 som vil være med til kodning, men ingen har meldt sig...

Når du snakker om licenspenge, hvad mener du så ?

til server eller til udvikling ?
Gravatar #607 - fidomuh
26. jun. 2012 09:28

jeg har tilbudt at sætte TFS (over VPN)

VPN? Hvorfor? Jeg gaar ud fra at TFS bruger noget auth af en art.

op hvis der er nogen med VS2010 som vil være med til kodning, men ingen har meldt sig...

Maaske fordi der ikke er nogen som "bare lige" har VS2010 ? :D
Alene det at der er 10 forskellige udgaver af VS skraemmer mig lidt :P

Når du snakker om licenspenge, hvad mener du så ?

Licenspenge. Til licenser.

til server eller til udvikling ?

.. Udvikling? Hvilken udvikling ville kraeve licenspenge?! :D
Men server/software/etc.

Istedetfor at basere sit setup paa noget der koster millioner at maintaine, hvorfor saa ikke bruge frie og gratis alternativer?

- Netop naar fokus er paa at det skal vaere reklamefrit/skaansomt....... :)
Gravatar #608 - myplacedk
26. jun. 2012 10:01
fidomuh (607) skrev:
Udvikling? Hvilken udvikling ville kraeve licenspenge?!

Lige nu bruger jeg:

RAD: Retail price USD $2,280.00 (Eclipses storebror)

ClearCase: Suggested Retail Price: User License: USD $5,030.00 (versionsstyring)

Så er der også projekt-styring osv osv.

Hvis nogen donerer penge til projektet ville jeg have det meget dårligt med at smide dem efter softwarelicenser, når nu vi bare kan lade være. :)
Gravatar #609 - praktikant muffe AKA pewbe
26. jun. 2012 10:43
fidomuh (607) skrev:
Maaske fordi der ikke er nogen som "bare lige" har VS2010 ? :D

http://www.microsoft.com/visualstudio/en-us/produc...
Gravatar #610 - fidomuh
26. jun. 2012 10:59

:D

Praecis :P
Gravatar #611 - fidomuh
26. jun. 2012 10:59

Hvad kan den IKKE som de andre kan? :)
Gravatar #612 - Montago.NET
26. jun. 2012 11:18
#607, #609, #611

VS2010 Express kan desværre ikke connect til TFS, hvilket også er hvorfor jeg har luftet ideen om at bruge DropBox (som egentligt er udemærket), alternativt kan man bruge GitHub eller SVN som har plugins til VS2010 Express

.... Men spænd lige hjelmen...

Alle .NET udviklere herinde med respekt for sig selv har adgang til VS 2010 Pro på den ene eller anden måde...
Gravatar #613 - fidomuh
26. jun. 2012 11:28

Jeg maa indroemme at jeg ikke ligefrem stemmer FOR en loesning hvor vi skal ud og piratkopiere software for at "vaere med".
Derudover saa loeber jeg skrigende bort naar du synes DropBox er god til at dele kode.
Gravatar #614 - KaW
26. jun. 2012 11:46
Montago (612) skrev:
VS2010 Express kan desværre ikke connect til TFS, hvilket også er hvorfor jeg har luftet ideen om at bruge DropBox (som egentligt er udemærket), alternativt kan man bruge GitHub eller SVN som har plugins til VS2010 Express

Dropbox er ikke versionskontrol, og for at et projekt skal kunne fungere så skal der være noget versionskontrol.
Gravatar #615 - apkat
26. jun. 2012 12:22
Hvis vi skal bruge dropbox til versionkontrol så synes jeg vi skal skrive html i paint
Gravatar #616 - Montago.NET
26. jun. 2012 13:04
#614, #612

Hvis man ikke har brug for Branching, Merging, Check-in/out, versionsstyring osv.. men kun har brug for at filerne bliver synkroniseret, så er DropBox helt fint. VS2010 kommer endda op og spørger om den skal refresh når den underliggende fil bliver opdateret.

Jeg er godt klar over DB's shortcommings, så i behøver ikke blæse det ud af proportioner.

når det så er sagt, bliver jeg oftere frustreret over at bruge versionerings værktøjer end DropBox. Enten fordi der går noget i kage når man prøver at merge, eller når filer mangler at blive checked ind eller alle mulige andre idiotiske problemer.

Hvis DropBox kom med en løsning hvor man kan rulle tilbage til et tidspunkt for en hel mappe, i stedet for pr fil. Ville jeg nok aldrig bruge andet.
Gravatar #617 - fidomuh
26. jun. 2012 13:09

Hvis DropBox kom med en løsning hvor man kan rulle tilbage til et tidspunkt for en hel mappe, i stedet for pr fil. Ville jeg nok aldrig bruge andet.

I hope you're kidding.
SVN eller Git fungerer ganske udemaerket.

Problemer med merge betyder ofte at man ikke har nogen planlaegning af koden.
Glemmer at comitte == don't be an idiot :D

alle mulige andre idiotiske problemer.

Saasom? :)
De problemer jeg oplever med git har at goere med folks egne forglemmelser, eller daarlig planlaegning/design af koden.
Gravatar #618 - arne_v
26. jun. 2012 13:12
#VCS

Et rigtigt source control system som tracker rettelser med kommentarer og brugere, mulighed for label, integration med file manager og/eller IDE etc. må være langt det bedste. Ellers bliver det altså svært at styre.
Gravatar #619 - KaW
26. jun. 2012 13:16
Hvad med bare en FTP hvor alle har skriveadgang, og uden logs? Vi er jo dygtige, og laver aldrig fejl.
Gravatar #620 - Montago.NET
26. jun. 2012 13:23
#615, #619

fjols
Gravatar #621 - Spiderboy
26. jun. 2012 13:36
Montago (616) skrev:
Hvis man ikke har brug for Branching, Merging, Check-in/out, versionsstyring osv..

og hvem siger man ikke har brug for det? Simpel synkronisering er slet ikke nok til et projekt som dette.
Gravatar #622 - arne_v
26. jun. 2012 13:40

Selv uden branch og merge mener jeg at et VCS har store fordele.

Bare det at kunne se hvem der lavede hvilken rettelse hvornår af hvilken årsag kan være uvurderlig.

Og at kunne lable så man ved hvad der er i produktion i modsaetning til hvad der er seneste blver en nødvendighed når man går i produktion.

Traditionel co og ci er nok ikke så relevant. Man skal vælge et ret gammelt VCS for at bruge den model.
Gravatar #623 - arne_v
26. jun. 2012 13:41

Jeg tror at man skal prøve at undgå branch og merge. Hvis det er muligt, så er det meget nemmere at overskue.
Gravatar #624 - Montago.NET
26. jun. 2012 14:18
arne_v (623) skrev:

Jeg tror at man skal prøve at undgå branch og merge. Hvis det er muligt, så er det meget nemmere at overskue.

Exclusive Checkouts ftw...
Gravatar #625 - KaW
26. jun. 2012 14:29
Montago (624) skrev:
Exclusive Checkouts

Og hvad så hvis jeg låser hele projektet, eller den fil du arbejder med? Og har dit favorit VCS aka DropBox Exclusive Checkouts ?
Gravatar #626 - Montago.NET
26. jun. 2012 14:31
KaW (625) skrev:
Og hvad så hvis jeg låser hele projektet

så jeg fucked

KaW (625) skrev:
eller den fil du arbejder med?

det kan du pr definition ikke.

KaW (625) skrev:
Og har dit favorit VCS aka DropBox Exclusive Checkouts ?

hvad tror du selv ?
Gravatar #627 - arne_v
26. jun. 2012 14:37
Montago (624) skrev:
Exclusive Checkouts ftw...

arne_v (622) skrev:
Traditionel co og ci er nok ikke så relevant. Man skal vælge et ret gammelt VCS for at bruge den model.

CVS introducerede update/commit modellen i 1990.
Gravatar #628 - kalleguld
26. jun. 2012 17:53
For at vende tilbage til topic: Få nu fixet den reklame. Den er så stor at man ikke kan se "krydset" på en netbook i firefox (1024x600). Og det hjælper ikke at scrolle, for reklamen flytter med.
Træd på en Lego!
Gravatar #629 - Mnc
26. jun. 2012 18:10
kalleguld (628) skrev:
Træd på en Lego!

http://www.reactionface.info/sites/default/files/i...
Gravatar #630 - Montago.NET
26. jun. 2012 19:48
Opdateringer:

- Jeg Hash'er password nu som beskrevet på http://crackstation.net/hashing-security.htm#aspso... , sådan at alle jer perverst paranoide individer nu trygt kan oprette en profil, velvidende at jeres password er fyldt med Tjald

Passowords bliver opdateret til Tjald når man:
- logger ind
- resetter password
- opretter profil

- Stavekontrol og flere plugins er enabled i TinyMCE

Gravatar #631 - fidomuh
27. jun. 2012 07:40

Passowords bliver opdateret til Tjald når man:
- logger ind
- resetter password
- opretter profil

.. Maaske lidt excessive, men fair nok da :D

- Stavekontrol og flere plugins er enabled i TinyMCE

... Hvad er der galt med den der er indbygget i ethvert OS med respekt for sig selv? ... Oh wait, Windows. :D
Gravatar #632 - Mnc
27. jun. 2012 07:43
fidomuh (631) skrev:
... Hvad er der galt med den der er indbygget i ethvert OS enhver browser med respekt for sig selv? ... Oh wait, Windows. :D

FTFY. :)
Gravatar #633 - fidomuh
27. jun. 2012 07:48

Hvilken browser har indbygget stavekontrol? :)
Og hvorfor vil du have stavekontrol separat i dine programmer? :)
Gravatar #634 - Magten
27. jun. 2012 07:52
fidomuh (633) skrev:
Hvilken browser har indbygget stavekontrol? :)
Chrome har ihvertfald.
Gravatar #635 - fidomuh
27. jun. 2012 07:53

Ogsaa til Mac? Den ligner, forbavsende meget, den indbyggede .... ;)
Gravatar #636 - Magten
27. jun. 2012 07:54
Dunno hvad for en den bruger.. Jeg har ikke lagt mærke til nogen forskelle på mine maskiner :)
Gravatar #637 - fidomuh
27. jun. 2012 07:56

Der er flere options i fx Safari, med substitutions fx, saa vil tro at det er Googles egen den bruger, eller evt. har de lavet et begraenset UI til Apples indbyggede :)

Men dunno, jeg foretraekker at have det i mit OS :P
Gravatar #638 - Montago.NET
27. jun. 2012 07:56
#631 --> #636

Chrome, IE9 og Firefox bruger deres egen stavekontrol med hvert sit dictionary.

http://www.howtogeek.com/76223/add-spell-checking-...

TinyMCE bruger Google's stavekontrol webservice.
Gravatar #639 - Mnc
27. jun. 2012 08:01
Opera har også egen stavekontrol.
Jeg har den dog sat til engelsk, da jeg plejer at kunne begå mig nogenlunde på dansk. Engelsk går også fint, men det er oftere at jeg overser typos når jeg skriver engelsk.

I de få tilfælde hvor jeg ikke kan huske hvordan et dansk ord skal staves, så er det oftest et mindre kendt ord, men et ord som google så kan hjælpe mig med.
Gravatar #640 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. jun. 2012 09:49
Fido >

Firefox har stavekontrol i de fleste tekstfelter

MEN

Jeg havde ingen stavekontrol i det tekstfelt på It-Storm ...

Mac OSX - hverken Safari eller FFox
Gravatar #641 - Montago.NET
27. jun. 2012 10:38
Thoroughbreed (640) skrev:
Fido >

MEN

Det er fordi TinyMCE teknisk set ikke er en textbox, men et html dokument man redigere live, hvilket også er grunden til det ikke virker på IOS og andre devices...

Stavekontrol virker umiddelbart kun på textarea's og nogle gange på input fields.
Gravatar #642 - Makey
27. jun. 2012 10:52
Kan vi ikke få et tekstfelt i stedet? Jeg kan godt li når det virker på iPhone, ellers så er IT Storm = Newz.dk for mig.
Gravatar #643 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. jun. 2012 11:02
Montago (641) skrev:
Thoroughbreed (640) skrev:
Fido >

MEN

Det er fordi TinyMCE teknisk set ikke er en textbox, men et html dokument man redigere live, hvilket også er grunden til det ikke virker på IOS og andre devices...

Stavekontrol virker umiddelbart kun på textarea's og nogle gange på input fields.

I know, men Fido kom jo med et "Buhu, få et ordentligt OS istedet for Windows - Buhu!"
Gravatar #644 - Montago.NET
27. jun. 2012 11:15
Makey (642) skrev:
Kan vi ikke få et tekstfelt i stedet? Jeg kan godt li når det virker på iPhone, ellers så er IT Storm = Newz.dk for mig.

slap nu af... det kommer... Rom blev ikke drukket på 1 dag....

i opfører jer lidt som små børn i en slikbutik som vil ha', ha', ha'
Gravatar #645 - Makey
27. jun. 2012 11:52
Montago (644) skrev:
i opfører jer lidt som små børn i en slikbutik som vil ha', ha', ha'

Hvordan er det forskelligt fra den opførsel folk normalt udviser på Newz? :p

Det går fremad, og det er super fedt. Som jeg ser det hjælper vi dig blot med at prioritere.
Gravatar #646 - Montago.NET
27. jun. 2012 19:13
w000000t

IE9 på WindowsPhone7 (Lumia800) kan køre TinyMCE :D

det havde jeg sku ikke lige regnet med at den lille skidespræller af en lortetelefon kunne klare.

Nu er listen af positive ting jeg kan sige om WP7 oppe på 2 ting..
Gravatar #647 - T-Hawk
27. jun. 2012 19:50
Hvad er den anden?
Gravatar #648 - KaW
27. jun. 2012 20:00
T-Hawk (647) skrev:
Hvad er den anden?

At den ikke er en iPhone.
Gravatar #649 - Montago.NET
27. jun. 2012 21:49
KaW (648) skrev:
T-Hawk (647) skrev:
Hvad er den anden?

At den ikke er en iPhone.

Nej... ik helt...

At man skriver programmer i C# selvfølgelig....
Gravatar #650 - fidomuh
28. jun. 2012 08:56
... *Badum-facepalm* >.<
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login