mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?

Gå til bund
Gravatar #701 - Montago.NET
3. jul. 2012 15:18
arne_v (692) skrev:

Smartphone support er et vigtigt emne. Og jeg tror ikke på at samme HTML/CSS/JS vil give en god bruger oplevelse i både PC browser og mobil browser. Så der er behov for noget design af hvordan man vil håndtere mobil. Derfor #652.

Smartphones er i dag så gode at de kan håndtere næsten alting, med undtagelse af plugins selvfølgelig.

HTML5 sites skrevet med ordentligt JS og CSS giver ingen problemer.

der er ikke nogen grund til at skrive det samme website 2 gange, når det kan klares med Responsive Webdesign (som også er pænere på flest devices)
Gravatar #702 - Montago.NET
3. jul. 2012 15:19
fidomuh (694) skrev:
Bortset fra at Opera Mini ER en browser og i meget lang tid har Opera Mobile vaeret den bedst anbefalede browser til mobile enheder, etc.

NEJ : http://dev.opera.com/articles/view/opera-mini-5-de...
Gravatar #703 - Montago.NET
3. jul. 2012 15:23
Vandborg (691) skrev:
Og det skal lige siges at rigtig mange smartphone bruger, især nørder, bruger Opera Mini. Så det er en stor gruppe du lukker ude der.

Nej...

Nørder bruger den browser som virker.

IE til Netbank hvis Chrome/FF ikke virker
Safari til SiteXX hvis Opera ikke virker
Opera til SiteYY hvis Safari ikke virker
Firefox eller Chrome til at designe

Noobs bruger den browser som er pænest eller installeret på forhånd.
Gravatar #705 - arne_v
3. jul. 2012 18:02
Montago (701) skrev:
arne_v (692) skrev:

Smartphone support er et vigtigt emne. Og jeg tror ikke på at samme HTML/CSS/JS vil give en god bruger oplevelse i både PC browser og mobil browser. Så der er behov for noget design af hvordan man vil håndtere mobil. Derfor #652.

Smartphones er i dag så gode at de kan håndtere næsten alting, med undtagelse af plugins selvfølgelig.

HTML5 sites skrevet med ordentligt JS og CSS giver ingen problemer.

der er ikke nogen grund til at skrive det samme website 2 gange, når det kan klares med Responsive Webdesign (som også er pænere på flest devices)

Er RWD ikke netop forskellig CSS til forskellige device typer bare styret af media query fremfor hostname??
Gravatar #706 - fidomuh
3. jul. 2012 18:37

STFU arne_v. Lad nu manden hade folk :D
Gravatar #707 - fidomuh
3. jul. 2012 18:38

This article introduces Opera Mini 5, our next-generation mobile Web browser

Godt saa.
Gravatar #708 - apkat
4. jul. 2012 04:39
http://da.wikipedia.org/wiki/Webbrowser skrev:
En webbrowser (eller netlæser) er et computerprogram, der bruges til at hente og vise bl.a. HTML-dokumenter (websider) fra webservere rundt omkring i verden. En delmængde af internettet med disse dokumenter er kendt som World Wide Web.

http://en.wikipedia.org/wiki/Web_browser skrev:
A web browser is a software application for retrieving, presenting, and traversing information resources on the World Wide Web. An information resource is identified by a Uniform Resource Identifier (URI) and may be a web page, image, video, or other piece of content.[1] Hyperlinks present in resources enable users easily to navigate their browsers to related resources. A web browser can also be defined as an application software or program designed to enable users to access, retrieve and view documents and other resources on the Internet.

Jeg tror de sidste par indlæg fra montago blev itstorms død. Nå.

Gravatar #709 - Montago.NET
4. jul. 2012 06:38
apkat (708) skrev:
Jeg tror de sidste par indlæg fra montago blev itstorms død. Nå.

Et hvert forsøg på at lave et nyt Newz er dødfødt fra starten... grunden skal findes hos brugerne, ikke hos sitet.

Folk er simpelhen ikke parate til at slippe Newz.

IT Storm har stadig mulighed for at fange nye brugere som ikke er indoktrineret i Newz mentalitet.
Gravatar #710 - Mnc
4. jul. 2012 06:51
Good luck with that.
Gravatar #711 - Montago.NET
4. jul. 2012 07:00
Thoroughbreed (699) skrev:
Jeg bruger Opera fordi det virker imho 100 gange bedre end Safari :)
(hvor shIT-Storm heller ikke virker optimalt)

Du simpelhen den største spasser som kan trække vejret, eller den største Troll nogensinde..

Jeg har lige installeret Opera Mini på min iPhone 4 og har INGEN PROBLEMER WHAT SO EVER med at bruge IT Storm.

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/218124...
Gravatar #712 - Montago.NET
4. jul. 2012 07:05
arne_v (705) skrev:
Er RWD ikke netop forskellig CSS til forskellige device typer bare styret af media query fremfor hostname??

jo, men du genbruger jo næsten alting.

plus at sitet fungere i alle opløsninger imellem mobile og FullHD (desktop)
Gravatar #713 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2012 07:36
Montago (711) skrev:
Du simpelhen den største spasser som kan trække vejret

Det har jeg faktisk lidt svært ved lige nu - er total snottet!

Montago (711) skrev:

Jeg har lige installeret Opera Mini på min iPhone 4

NEEEEEJ! Det er jo ikke en rigtig browser!!!!11!1!!11one

Montago (711) skrev:

har INGEN PROBLEMER WHAT SO EVER med at bruge IT Storm.

I'll just leave this here ^^)

IT Storm
(og så gør jeg det lige med et rigtigt link...)
Gravatar #714 - fidomuh
4. jul. 2012 07:41

Et hvert forsøg på at lave et nyt Newz er dødfødt fra starten...

Eh, maaske det hjaelper hvis man ikke er et roevhul overfor sine kommende brugere og evt. vaelger at bruge vaerktoejer som andre udviklere gider at bruge? :)

grunden skal findes hos brugerneudvikleren, ikke hos sitet.

... Fixed :D

Folk er simpelhen ikke parate til at slippe Newz.

Det er simpelthen bare ikke korrekt.
Der er SAA mange brugere herinde, som leder efter noget nyt.
Der er mange som leder efter noget at supplere med, som fx laeser Ars eller Slashdot.

IT Storm har stadig mulighed for at fange nye brugere som ikke er indoktrineret i Newz mentalitet.

Jeg tror, aerlig talt, at den mulighed bliver draebt jo flere der laeser dine indlaeg her.
Gravatar #715 - Mnc
4. jul. 2012 08:00
Thoroughbreed (713) skrev:
IT Storm

Hvorfor breaker man ikke teksten... :S

Fedt at få en scrollbar i bunden af indlægget.
Gravatar #716 - fidomuh
4. jul. 2012 08:03

Tror du ikke bare det er dig der bruger den forkerte browser?
I hht. #703, kan det sagtens vaere at sitet kun virker i den rigtige browser.
Gravatar #717 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2012 08:09
Mnc (715) skrev:

DET ER IKKE EN FEJL! DET ER EN FEATURE!!!!1!!!!111!!11!

- det var bl.a. en af de ting jeg tog et screenshot af, som blev sablet ned fra starten ...

På min mobil får jeg ikk en scrollbar - teksten ryger bare ud til højre.. yay!
Gravatar #718 - Mnc
4. jul. 2012 08:14
Får scrollbar i begge browsere. Jeg nøjes altså med 2 programmer til at browse.
4+ browsere må være til udviklere af større sites, som vil være 100% sikker på at siden virker i alle browsere. (I.e. IKKE Montago, da der kommer scrollbar :-) )
Gravatar #719 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2012 08:16

Scrollbar i Safari (OSX), Firefox (OSX + Windows) samt IE (Mener det er IE7? Den der følger med Win7 anyway)

Ingen scrollbar (og ingen tekst) i Safari (iOS) samt Opera Mini (SOM IKKE ER EN BROWSER!!!1!111!!!)
Gravatar #720 - Mnc
4. jul. 2012 08:22
Thoroughbreed (719) skrev:
IE (Mener det er IE7? Den der følger med Win7 anyway)

Vistnok 8 der er default, men du burde ha' fået 9 via WinUpdate.
Gravatar #721 - Montago.NET
4. jul. 2012 08:44
Mnc (715) skrev:

Mnc (718) skrev:
Får scrollbar i begge browsere. Jeg nøjes altså med 2 programmer til at browse.
4+ browsere må være til udviklere af større sites, som vil være 100% sikker på at siden virker i alle browsere. (I.e. IKKE Montago, da der kommer scrollbar :-) )

Thoroughbreed (717) skrev:
Mnc (715) skrev:

DET ER IKKE EN FEJL! DET ER EN FEATURE!!!!1!!!!111!!11!

- det var bl.a. en af de ting jeg tog et screenshot af, som blev sablet ned fra starten ...

På min mobil får jeg ikk en scrollbar - teksten ryger bare ud til højre.. yay!

Thoroughbreed (719) skrev:

Scrollbar i Safari (OSX), Firefox (OSX + Windows) samt IE (Mener det er IE7? Den der følger med Win7 anyway)

Ingen scrollbar (og ingen tekst) i Safari (iOS) samt Opera Mini (SOM IKKE ER EN BROWSER!!!1!111!!!)

Indlægget blev skrevet af Makey inden jeg fik rettet fejlen ved Copy-Paste fra Notepad - som fik inholdet til at poppe ind i en <PRE> ..

Den eneste måde jeg kunne få gamle indlæg til at se pæne ud, var at bruge OverFlow:auto på dens container.

Jeg KUNNE vælge at slette gamle indlæg som er br0ken, men valgte at lade dem stå for at have mere test-materiale. På Samtlige browsere jeg har prøvet, kan man scroll sidelæns ved at bruge enten scrollbar eller fingeren på skærmen. Så jeg kan virkelig ikke se problemet.

Hvis i virkelig forventer at alting er perfekt fra starten så det JER der er noget galt med, ikke mig.
Gravatar #722 - Mnc
4. jul. 2012 08:46
Du kunne vel også bare fjerne PRE i gamle indlæg.

Også meget sjovt at "FUCK JERES WANNABE BROWSERS" er blevet til "Hvis i virkelig forventer at alting er perfekt fra starten så det JER der er noget galt med, ikke mig."
Gravatar #723 - Montago.NET
4. jul. 2012 08:49
Mnc (722) skrev:
Du kunne vel også bare fjerne PRE i gamle indlæg.

Også meget sjovt at "FUCK JERES WANNABE BROWSERS" er blevet til "Hvis i virkelig forventer at alting er perfekt fra starten så det JER der er noget galt med, ikke mig."

Hvad så hvis jeg hellere vil understøtte PRE så man kan poste kode ?
kodelinier som wrapper er mere grimt end en scrollbar

Desuden er der væsentlig forskel på at påpege en fejl og så opfører sig som Thorougbreed som bare siger "DET VIRKER IKKE I OPERA !!1!!"
Gravatar #724 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. jul. 2012 08:50
Mnc (720) skrev:
Vistnok 8 der er default, men du burde ha' fået 9 via WinUpdate.

Nåja, det kan sguda godt være? Har ikke brugt IE i 2-3 år nu vil jeg tro ...
Gravatar #725 - Mnc
4. jul. 2012 08:50
Gravatar #726 - Montago.NET
4. jul. 2012 08:53
Mnc (725) skrev:
Så bruger man vel [ code ]

http://www.reactionface.info/sites/default/files/i...

er [ Code ] et HTML tag ???

nå ikke... hvad fuck tror du så man præsentere pre-formateret tekst i på en HTML side ?...

<pre> ... nå !...
Gravatar #727 - Mnc
4. jul. 2012 08:55
Du siger at gamle indlæg, før en fejl blev fixed, har fået PRE's ved copy/paste?

Så må du kunne fjerne PRE ved gamle indlæg der ikke indeholde et [ code ] tag.
Gravatar #728 - Montago.NET
4. jul. 2012 08:58
Mnc (727) skrev:
Du siger at gamle indlæg, før en fejl blev fixed, har fået PRE's ved copy/paste?

Så må du kunne fjerne PRE ved gamle indlæg der ikke indeholde et [ code ] tag.

de indeholder ikke noget [ Code] tag da de gamle indlæg er skrevet i TinyMCE som skriver i HTML..

Jeg vil hellere have at indlægget står i <PRE> så jeg kan teste med det, end at lave noget om.

desuden kan Makey selv lave sit indlæg om, det gider jeg ikke.

Jeg har arbejdet lidt på at introducere jQuery ScrollPane som viser en fin scrollbar på alle devices, i stedet for den usynlige Scrollbar som er der nu... havde bare en del problemer med den... og mangler nu kun at blive stylet.
Gravatar #729 - fidomuh
4. jul. 2012 09:02
#Montago

Indlægget blev skrevet af Makey inden jeg fik rettet fejlen ved Copy-Paste fra Notepad - som fik inholdet til at poppe ind i en <PRE> ..

.... Saa du ved ikke hvordan man gemmer data i SQL?

Den eneste måde jeg kunne få gamle indlæg til at se pæne ud, var at bruge OverFlow:auto på dens container.

Du kunne ogsaa vaelge selv at parse det der postes uden at lave en container rundt om alting .... ....

Jeg KUNNE vælge at slette gamle indlæg som er br0ken, men valgte at lade dem stå for at have mere test-materiale. På Samtlige browsere jeg har prøvet, kan man scroll sidelæns ved at bruge enten scrollbar eller fingeren på skærmen. Så jeg kan virkelig ikke se problemet.

Problemet er, at du har valgt at gemme dit data paa en maade der goer at designet er afhaengigt af teksten i et indlaeg.
Det er fubar.

Hvis i virkelig forventer at alting er perfekt fra starten så det JER der er noget galt med, ikke mig.

Vi forventer vel at du goer tingene ordentligt.. Ligesom med passwords, fx.
Gravatar #730 - Montago.NET
4. jul. 2012 09:12
fidomuh (729) skrev:
Problemet er, at du har valgt at gemme dit data paa en maade der goer at designet er afhaengigt af teksten i et indlaeg.
Det er fubar.

Hvornår er dette udsagn ikke sandt... lad mig se... ALTID !

Et Layout/Design skal ALTID kunne håndtere det indhold som skal vises, så hvis man tillader at kunne vise billeder, skal billederne kunne vises på en hensigtsmæssig måde. Hvis man tillader kode, skal koden kunne vises. Hvis man tillader PRE skal PRE håndteres.

om data gemmes som BBCode eller HTML er ligegyldig, så længe præsentationen er hensigtsmæssig.

dit argument er fail.
Gravatar #731 - Mnc
4. jul. 2012 09:17
Man fristes jo til at spørge... Hvorfor fucker dit design op, hvis du er så oplyst?
Gravatar #732 - fidomuh
4. jul. 2012 09:18

Hvornår er dette udsagn ikke sandt... lad mig se... ALTID !

Right, du fatter intet.

Et Layout/Design skal ALTID kunne håndtere det indhold som skal vises, så hvis man tillader at kunne vise billeder, skal billederne kunne vises på en hensigtsmæssig måde.

Eh, saa du base64 encoder billeder direkte i samme blob i din db? Eller hvad?

Hvis man tillader kode, skal koden kunne vises. Hvis man tillader PRE skal PRE håndteres.

Ja, tillykke.

om data gemmes som BBCode eller HTML er ligegyldig, så længe præsentationen er hensigtsmæssig.

Ja, det er totalt ligegyldigt. Lige indtil du opdager at du er en slamkoder og dit oprindelige html var forkert.
Eller du vil skifte design.
Eller du vil parse dataen ud et andet sted.

dit argument er fail.

Right. Du gemmer HTML og billeder i samme blob som din tekst og jeg er fail.
Jeg tror du skal saette Karl Koder paa og saa hygge dig med dit projekt.
Gravatar #733 - fidomuh
4. jul. 2012 09:19

Man fristes jo til at spørge... Hvorfor fucker dit design op, hvis du er så oplyst?

... Det er vel en feature at man ikke kan skifte design. Ever.
Gravatar #734 - Montago.NET
4. jul. 2012 09:24
Mnc (731) skrev:

Hvad er det lige som fucker op ?

SKAL det vises som DU vil have det ?

er du for lam i roen til at kunne bruge en scrollbar ?
Gravatar #735 - XorpiZ
4. jul. 2012 09:28
Hvis der er scrollbars i et indlæg (uanset om det er horisontalt eller vertikalt), så er der sgu gået noget helt galt i designprocessen.
Gravatar #736 - Montago.NET
4. jul. 2012 09:35
XorpiZ (735) skrev:
Hvis der er scrollbars i et indlæg (uanset om det er horisontalt eller vertikalt), så er der sgu gået noget helt galt i designprocessen.

Der kommer kun scroll på indlæg med PRE hvori indholdet er for bredt til containeren. Alle andre indlæg vises uden scroll.

ergo er der ikke noget galt
Gravatar #737 - fidomuh
4. jul. 2012 09:35

Du har jo selv lige sagt at den eneste maade du kunne "fikse" det paa, var ved at containe alt i en <pre> ... .... ....???
Gravatar #738 - fidomuh
4. jul. 2012 09:36

Men naar nu brugerne synes det er crap, hvorfor saa ikke fikse det?
Derudover saa bruger jeg, fx, code-wrap i min editor da scrolling er epic irriterende naar man skal have et overblik.
Gravatar #739 - Montago.NET
4. jul. 2012 09:45
fidomuh (738) skrev:

Men naar nu brugerne synes det er crap, hvorfor saa ikke fikse det?
Derudover saa bruger jeg, fx, code-wrap i min editor da scrolling er epic irriterende naar man skal have et overblik.

og jeg foretrækker at kode ikke wrapper...

så lav dit eget site så alle folk kan hate på det.
Gravatar #740 - fidomuh
4. jul. 2012 10:56

Men hvis du foretraekker at det ikke wrapper, hvad saa med at finde et design der virker med det?
Gravatar #741 - KaW
4. jul. 2012 11:55
Jeg synes at Montago skulle slå sig sammen med Terracide, de har cirka samme ordvalg, og hader begge mennesker. Det kunne være spændende at se dem moderere et site sammen.
Gravatar #742 - apkat
4. jul. 2012 12:30
KaW (741) skrev:
Jeg synes at Montago skulle slå sig sammen med Terracide, de har cirka samme ordvalg, og hader begge mennesker. Det kunne være spændende at se dem moderere et site sammen.

Jeg ville bruger mere tid der end på itstorm.
Gravatar #744 - Montago.NET
17. jul. 2012 13:28
<conspiracy>

Jeg skrev en nyhed i søndags, som stadig ikke er bragt... wtf !?

</conspiracy>
Gravatar #745 - Brugernavn
17. jul. 2012 13:30
Montago (744) skrev:
<conspiracy>

</conspiracy>

<debunk>

Bliv bekymret om en lille uges tid.

</debunk>
Gravatar #746 - Magten
17. jul. 2012 13:34
Montago (744) skrev:
<conspiracy>

</conspiracy>
Det er ikke unormalt, og nu er vi i ferieperioden så jeg ville nok finde tålmodigheden frem :)
Gravatar #747 - chewie
17. jul. 2012 13:45
Jeg synes nu det gik pænt hurtigt. Jeg skrev én i morges og den kom på her i eftermiddags. Er det en af dem i "slettede nyheder" for der er ikke nogen skrevet af dig i nyhedskøen?
Gravatar #748 - Brugernavn
17. jul. 2012 13:47
Der er da en fra Montago, der hedder:
"HTML5 Audio dekoder, editor og visualisering med Javascript"
Gravatar #749 - XorpiZ
17. jul. 2012 13:47

Der ligger en med noget javascript mv., som han har skrevet.

edit:

FU gnarfsan. 12 sekunder :((
Gravatar #750 - chewie
17. jul. 2012 13:49
#748 + 749
Det er fordi jeg er blind. Og træt. Og vil hjem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login