mboost-dp1

Alternativer til Winamp

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
16. aug. 2009 12:30
Jeg er på jagt efter noget musikafspiller til min spritnye T500 laptop, men da jeg er blevet mere og mere træt af winamp de sidste par år, ville jeg kigge lidt efter nogle alternativer.

Indtil videre har jeg kigget på Windows Media Player, og Songbird, og ikke været synderligt imponeret af begge. Jeg har også kigget på foobar2000 men synes det er besværligt at høre f.eks. et album af gangen.

Systemet er pt. Windows Vista, og det ville være rart om det er noget som "passer ind", og ikke GTK/Mac style applications, som overhovedet ikke. Men det er ikke alt-afgørende :)

Så, newz.dk folket, hvad har i af anbefalinger af software til formålet?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
16. aug. 2009 12:33
Jeg lytter lige med her.
Jeg er, lige siden AOL kom ind i billedet, blevet mere og mere træt af Winamp og al den bloat de har proppet ind i den.
Gravatar #3 - Bjørn
16. aug. 2009 13:47
Ja det skal vel nævnes før eller siden -

iTunes

Jeg er af mange årsager overordentlig tilfreds med iTunes
Gravatar #4 - freesoft
16. aug. 2009 14:08
windcape (1) skrev:
Jeg har også kigget på foobar2000 men synes det er besværligt at høre f.eks. et album af gangen.

Bruger selv foobar2000, dejlig simpel, men kan man ikke bare sortere på album?
Gravatar #5 - Tumleren
16. aug. 2009 14:09
Lige af nysgerrighed - Hvad er det du synes er i vejen med Winamp, som du vil undgå med den nye afspiller?
Gravatar #6 - Windcape
16. aug. 2009 15:41
Tumleren (5) skrev:
Lige af nysgerrighed - Hvad er det du synes er i vejen med Winamp, som du vil undgå med den nye afspiller?
Det er blevet for tungt. Der er for meget fokus på "Library", og andre fancy ting, ligesom opdatering der blokere for knapper osv. er dybt irriterende.

Min musik består 99% af albums, som ligger i egne sorterede mapper. Det er en stor fordel, specielt ved dobbelt album.

Men alle medie players i dag virker som om de er designet til en gigantisk mænge filer i samme folder.

... måske skulle man kode sin egen :p
Gravatar #7 - qed
16. aug. 2009 16:12
Amarok skulle eftersigende snart komme i en final udgave til Windows. Jeg ved ikke om det har interesse, men jeg er i hvert fald enormt glad for den som musikafspiller.
Gravatar #8 - cyandk
16. aug. 2009 16:16
Gravatar #9 - cyandk
16. aug. 2009 16:20
cyandk (8) skrev:
Song Bird

Måske jeg sq lære at skrive færdigt.

Song bird er det bedste alternativ til winamp, det har flere funktioner end winamp.
Gravatar #10 - freesoft
16. aug. 2009 16:25
windcape (6) skrev:
Min musik består 99% af albums, som ligger i egne sorterede mapper. Det er en stor fordel, specielt ved dobbelt album.

Også her (sådan ca.), hvad er det foobar2000 ikke kan?

En playlist med alt dit musik og så sortere efter album? (Tilføj kolonnen album)

Og fandt jeg lige ud af, du kan også lave grupper med dine album hvis du selv kan finde ud af at skrive %album% så kommer der en lille fin streg mellem hver album :-)
Gravatar #11 - Windcape
16. aug. 2009 16:30

En ven har overtalt mig til at teste Foobar2000 igen, men undre mig lidt over den generelle tendens ved afspillere.

Alting ser ud til at være ITunes efterligninger i dag, selv Winamp.
Gravatar #12 - Smasher
16. aug. 2009 17:09
Bruger selv WinAmp, og den er da på ingen måde det mindste tungt. Slå alt lir og gejl fra, som f.eks det library crap. Og så brug WinAmp Classic i stedet for Modern, så kører den endnu bedre.
Gravatar #13 - Niklas H
16. aug. 2009 18:04
foobar2000 synes jeg selv er en helt fin afspiller, og den har nogle fede muligheder.
Selv bruger jeg iTunes, men jeg kan fornemme at jeg har andre "ønsker" til mig afspiller :)
Gravatar #14 - trylleklovn
17. aug. 2009 09:40
Bjørn (3) skrev:
Ja det skal vel nævnes før eller siden -

iTunes

Jeg er af mange årsager overordentlig tilfreds med iTunes

iTunes er voldsom tung på Windows, så hvis det er problemet så er det nok ikke så smart at anbefale. På Mac dog :)
Gravatar #15 - zin
17. aug. 2009 11:34
Hvis du sorterer via folder, kan du, med Foobar2000 afspille en mappe ad gangen. Du kan selvfølgelig også bare sætte hele albummet i kø.
Gravatar #16 - nielsbuus
17. aug. 2009 11:48
Har du prøvet med Media Monkey?

http://www.mediamonkey.com
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login