mboost-dp1
Alternativer til Winamp
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er på jagt efter noget musikafspiller til min spritnye T500 laptop, men da jeg er blevet mere og mere træt af winamp de sidste par år, ville jeg kigge lidt efter nogle alternativer.
Indtil videre har jeg kigget på Windows Media Player, og Songbird, og ikke været synderligt imponeret af begge. Jeg har også kigget på foobar2000 men synes det er besværligt at høre f.eks. et album af gangen.
Systemet er pt. Windows Vista, og det ville være rart om det er noget som "passer ind", og ikke GTK/Mac style applications, som overhovedet ikke. Men det er ikke alt-afgørende :)
Så, newz.dk folket, hvad har i af anbefalinger af software til formålet?
Indtil videre har jeg kigget på Windows Media Player, og Songbird, og ikke været synderligt imponeret af begge. Jeg har også kigget på foobar2000 men synes det er besværligt at høre f.eks. et album af gangen.
Systemet er pt. Windows Vista, og det ville være rart om det er noget som "passer ind", og ikke GTK/Mac style applications, som overhovedet ikke. Men det er ikke alt-afgørende :)
Så, newz.dk folket, hvad har i af anbefalinger af software til formålet?
Jeg lytter lige med her.
Jeg er, lige siden AOL kom ind i billedet, blevet mere og mere træt af Winamp og al den bloat de har proppet ind i den.
Jeg er, lige siden AOL kom ind i billedet, blevet mere og mere træt af Winamp og al den bloat de har proppet ind i den.
Det er blevet for tungt. Der er for meget fokus på "Library", og andre fancy ting, ligesom opdatering der blokere for knapper osv. er dybt irriterende.Tumleren (5) skrev:Lige af nysgerrighed - Hvad er det du synes er i vejen med Winamp, som du vil undgå med den nye afspiller?
Min musik består 99% af albums, som ligger i egne sorterede mapper. Det er en stor fordel, specielt ved dobbelt album.
Men alle medie players i dag virker som om de er designet til en gigantisk mænge filer i samme folder.
... måske skulle man kode sin egen :p
windcape (6) skrev:Min musik består 99% af albums, som ligger i egne sorterede mapper. Det er en stor fordel, specielt ved dobbelt album.
Også her (sådan ca.), hvad er det foobar2000 ikke kan?
En playlist med alt dit musik og så sortere efter album? (Tilføj kolonnen album)
Og fandt jeg lige ud af, du kan også lave grupper med dine album hvis du selv kan finde ud af at skrive %album% så kommer der en lille fin streg mellem hver album :-)
Bjørn (3) skrev:Ja det skal vel nævnes før eller siden -
iTunes
Jeg er af mange årsager overordentlig tilfreds med iTunes
iTunes er voldsom tung på Windows, så hvis det er problemet så er det nok ikke så smart at anbefale. På Mac dog :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.