mboost-dp1
Anmelde for spam?
Jeg modtog en mail fra et dansk reklame-firma 16/3. Den 17/3 ringede jeg til dem for at finde ud af hvorfor jeg modtog den. Det ville de lige finde ud af og ringe tilbage. Uden at have hørt noget fra dem (hvilket jeg jo forventede) ringede jeg til dem igen den 20/3 hvor jeg fik at vide at de har ikke kunnet finde ud af hvordan de havde fået min mail, men at de havde slettet den fra deres liste. De ved det nok godt, men de vil jo nok ikke stikke deres kunder. Men det ernu også ligemeget, jeg havde opnået det jeg ville. 1. Komme af listen. 2. bruge deres dyrebare tid på noget jeg kunne selv have ordnet via den mail jeg fik fra dem.
Sjovt nok 3 dage senere dumper der endnu en spammail ind fra dem. I dag ringede jeg til dem igen og de får endnu engang min email og de lover at den bliver fjernet. Som afslutning på samtalen truer jeg dem med en politianmeldelse hvis der kommer en tredje. hehe 2½ timer senere komme den tredje. Denne kunne jo allerede have lagt i deres kæmpe mailkø da jeg ringede til dem. Så jeg venter vel nok på den fjerde i stedet.
Hvor meget skal der til for at anmelde et firma for spam?
Sjovt nok 3 dage senere dumper der endnu en spammail ind fra dem. I dag ringede jeg til dem igen og de får endnu engang min email og de lover at den bliver fjernet. Som afslutning på samtalen truer jeg dem med en politianmeldelse hvis der kommer en tredje. hehe 2½ timer senere komme den tredje. Denne kunne jo allerede have lagt i deres kæmpe mailkø da jeg ringede til dem. Så jeg venter vel nok på den fjerde i stedet.
Hvor meget skal der til for at anmelde et firma for spam?
En mail er nok til at anmelde for spam, du kan anmelde et firma for spam til forbrugerombudsmanden her: www.forbrug.dk
Du kan læse også læse en god guide til hvad forbrugerombudsmanden mener spam er, her;
http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/fo/Spamv...
punkt 2.1 og 2.2 er interessante.
Husk at du ikke kan anmelde dem for spam medmindre firmaet er erhversdrivende jf. markedsføringsloven §1.
Du kan læse også læse en god guide til hvad forbrugerombudsmanden mener spam er, her;
http://www.forbrug.dk/fileadmin/fs-images/fo/Spamv...
punkt 2.1 og 2.2 er interessante.
Husk at du ikke kan anmelde dem for spam medmindre firmaet er erhversdrivende jf. markedsføringsloven §1.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund