mboost-dp1

Atea + Apple = EVIL.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
29. sep. 2009 12:25
Jeg tager den lige fra bunden af.

Jeg har en Macbook Air. Men uden SSD.
Jeg ønsker at få en SSD i, men selvom jeg sagtens kunne gøre det selv. Så ønsker jeg ikke at bryde garantien.

Derfor kontakter jeg apple, som siger: "jo det kan du da godt.
Den eneste autoriserede forhandler i nærheden er ATEA i århus."

Fair nok tænker man, og ringer til Atea. som så siger vi snakker ikke med private.. hvorefter de ligger på.
Så ringer man lige igen, og får fat i en mindre sur person, som siger skriv en mail til callreceive.

Jeg får så følgende svar.

Værkstedet vil herefter, mod et gebyr på 550,-, udarbejde et tilbud på reparationen. Gebyret bortfalder naturligvis, hvis De accepterer overslaget.

Jeg skal med andre ord betale for overhovedet at finde ud af hvad de vil havde for det!

Hvad fanden siger man til det, jeg syntes det er lidt groft?
Gravatar #2 - MiniatureZeus
29. sep. 2009 12:28
http://www.eplehuset.dk/sct-clemens-torv.aspx

Prøv at tage den ind til Eplehuset. De må kunne give dig et bedre tilbud...
Gravatar #3 - Qw_freak
29. sep. 2009 12:29
Det er sådan man handler med større firmaer, det er for at undgå for store tab i forhold til det arbejde der lægges i at udregne tilbud!

jeg kunne forestille mig det var mindste sats du faldt ind under. garanteret noget de gør mod private for at slippe for at de selvom de har gjort opmærksom på at di ikke handler med private alligevel bliver opsøgt af private der vil have seviceret deres ene Mac!

er der ikke andre autoriserede firmar i nærheden? fona plejer da at sælge macs?
Gravatar #4 - reefermadness  
30. sep. 2009 08:52
Kan ikke sige andet end det er dejlig at have en bærbar der ikke er produceret af apple, så man kan skifte harddisk uden at miste garantien :P

Er du egentlig sikker på at du mister garantien ved at gøre det selv? Mener at have hørt noget om at en producent ikke kan bryde garantien fordi brugeren vælger at foretage en NORMAL opgradering (selvfølgelig gælder det ikke ved bundkort osv)
Gravatar #5 - Niklas H
30. sep. 2009 16:18
Jeg synes at have hørt noget om at OCZ har lavet en speciel SSD hvor man ikke mister garantien ved at sætte den i en MBP.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
30. sep. 2009 16:28
Nilks (5) skrev:
Jeg synes at have hørt noget om at OCZ har lavet en speciel SSD hvor man ikke mister garantien ved at sætte den i en MBP.

Det er ikke en MBP men en MBA (MacBook Air).
Gravatar #7 - Niklas H
30. sep. 2009 16:39
MiniatureZeus (6) skrev:
Det er ikke en MBP men en MBA (MacBook Air).

Den information fik jeg ikke lige læst. Så er jeg blank på dette punkt :)
Gravatar #8 - trylleklovn
30. sep. 2009 16:59
Man bliver taget i røven når man køber en MacBook air. Før eller senere. Det følger med.
Gravatar #9 - zin
1. okt. 2009 12:48
En Mac Book Air har så også verdens mest elendige RJ45-løsning: USB-ethernet adapter, som virker ad helvedes til.
Det er en af årsagerne til at jeg godt kan lide HP - Du kan købe en PC og skifte næsten alle dele - Harddisk, RAM og lignende - uden at garantien bortfalder. Dét er nice.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
1. okt. 2009 13:00
Der er lavet en principiel dom, der gør at man gerne må udskifte hardware på computere uden at miste garantien.
Så jeg kan ikke se hvorfor du ikke må skifte den selv.
Gravatar #11 - fidomuh
1. okt. 2009 13:03
Som #10 siger, saa mister du ikke garantien ved at skifte HDD selv.
- Medmindre du altsaa oedelaegger noget.

Og her er det 100% ligegyldigt om der er sat "warranty void"-klistermaerker paa over det hele.

DAnsk lov trumfer klistermaerke.
Gravatar #12 - 3214N
1. okt. 2009 13:26
#10 + #11 - I har vel ikke et link til denne paragraf?
Gravatar #13 - zin
1. okt. 2009 13:31
#12: Hvis det er en principiel dom (foretaget af Højeste Ret) mener jeg ikke, at der er en paragraf - bare en dom.
Gravatar #14 - fidomuh
1. okt. 2009 13:34

Det er en principiel dom, deraf ingen paragraf.
Men helt generelt er det ikke muligt for en saelger at frasige sig ansvaret, blot fordi du udskifter "del a".

Reklamationsretten for Del b frafalder ikke, og "del a" er stadig under reklamationsret.

Det eneste de kan lade frafalde, er "garantien" som gaar udover reklamationsretten.
Gravatar #15 - shh
2. okt. 2009 09:31
Ærgerlig erfaring du der har gjort dig med Atea og Apple. Jeg har selv en god oplevelse med de to.
Min Ipod Nano døde en dag jeg satte et nike+ kit til den.(ved ikke om det var en hentydning) Jeg ringede til Apple, som konstaterede at det var en hardware fejl. De sagde at de kunne få UPS til at hente min nano gratis og smide den til rep, eller jeg selv kunne smide den til Atea (nærmeste værksted) Jeg kørte til Atea og gav dem Nanoen + en forklaring på problemet. 5 dage senere fik jeg en ny nano ind ad døren med en hilsen fra Atea om at den anden ikke kunne laves.
Gravatar #16 - Norrah
6. okt. 2009 09:31
Tilbudet er:

"Det koster 6399,- + moms.."
Gravatar #17 - fidomuh
6. okt. 2009 11:14

Hvad kostede tilbuddet? :P
Gravatar #18 - DanaKaZ
6. okt. 2009 11:25
#17 Det er det tilbuddet koster. :-)
Gravatar #19 - Norrah
6. okt. 2009 13:00
Havde jeg brugt 2000,- ekstra. Så havde jeg endda fået en hurtigere cpu med... nu skal jeg betale 6500,- for blot at få skiftet en del.
Gravatar #20 - fidomuh
6. okt. 2009 13:32

Det er jo inkl. SSD'en?

Men igen, hvorfor goer du det ikke selv?
Saalaenge du ikke oedelaegger lortet, saa gaar det nok.

Alternativt saa tager du en kasse oel + noget kage med til Infocare i ballerup og stikker dem en SSD de kan saette i, saa sker det hele magisk af sig selv ;)
Gravatar #21 - Norrah
6. okt. 2009 14:02
Nogen der kan finde en 1.8" SSD der passer i?
Mener det er PATA og max 5mm højt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login