mboost-dp1

Betaling af told, hvordan?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
17. maj 2006 21:05
Har vundet lidt aktioner på ebay, hvor jeg kan risikere at komme til at betale told af varen. Det gør ikke mig noget at skulle gøre det, men er der noget krav om at man skal være 18 eller ligende for at kunne betale told?

Hvis man bliver snuppet i tolden, og skal betale det, hvordan foregår det så, er det mit fragtselskab (ups) der ligger ud for mig, og opkræver det når de aflevere varen. Eller bliver varen "konfiskeret" indtil jeg har betalt staten?

Vil der evt. være et gebyr hvis man ikke har betalt told på forhånd og så bliver snuppet?
Gravatar #2 - Fjolle
17. maj 2006 21:26
da jeg blev snuppet for et par år siden fik jeg et fint brev om at jeg skulle betale det og det. mener at der kom et gebyr på 50 kr på.

men det var med almindeligt post. jeg ved ikke hvordan ups klarer det...
Gravatar #3 - Scherlund
17. maj 2006 23:56
Jeg ved ikke om UPS køre på samme måde som DHL. Men det er nok meget sandsynligt. Da jeg skulle betale told igennem dem, lagde de ud og sendte regningen videre til mig + et gebyr. Kan ikke huske hvad det var dog. Hvis vi snakker post Danmark så kommer pakken ud med almindelig pakkepost. Men du kan ikke få den udleveret før du betaler told, gebyr og evt. moms. Sidst jeg tjekkede lå gebyret på ca. 60-65kr.

Grænsen for hvornår du skal betale told er ca. 80kr. og grænsen for at betale moms er 22 EURO.

Her er et link til en told lommeregner. Den bruger dog toldsatsen for DVD/CD. hvilket er på 3,5%.
Gravatar #4 - buch
18. maj 2006 08:20
Produktet jeg skal købe er http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&...

Kan jo så forstå der er forskellig toldsats for hvilke produkter, man køber. Nogen der kan give mig en toldsats, og en måde hvorpå jeg selv kan udregne den.
Gravatar #5 - buch
18. maj 2006 14:53
Ringede til told og skat, fik oplyst at toldsatsen var på 2,2% + moms

20/100*2,2 = 0,44$
20/100*25 = 5$

I alt: 5,44$

Det er da til og at overkomme, troede told og moms var meget værer ;)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
18. maj 2006 15:00
En Laser hårs fjerner??????

Seriøst?

lol
Gravatar #7 - BurningShadow
18. maj 2006 15:24

Nu ska' du da ik' grine af buch, bare fordi han er i kontakt med hans feminine side. Det er skam moderne, det hedder metrosexuel :-D
Gravatar #8 - buch
18. maj 2006 15:33
Vil stille mig ud foran Mac D. og tilbyde folk billig permanent hårfjerning, og få råd til et coin offers.
Gravatar #9 - Derfor
18. maj 2006 15:34
#7 da jeg kender ham kan jeg da sige at han skal bruge maskinen til at fjerne hår på hans ryg, så der er nok noget om den femi side af ham. "en mand har hår over alt hvor det vokser" :D

"men har også altid syntes han var lidt femi" :P
Gravatar #10 - buch
18. maj 2006 15:37
Troede vi havde en aftale, om ikke at afsløre mine idér med den ;)

Men primært er den indkøbt til at tjene penge til små coin offers.
Gravatar #11 - holmen
19. maj 2006 07:54
Eller skal bikini-linien trimmes? Hehe, den er nok sindsygt morsom når en person er gået kold efter en fest.
Gravatar #12 - buch
19. maj 2006 08:07
Den havde jeg slet ikke tænkt på, det bliver trivielt at male pikke i hovedet på folk. Nu bliver man udsat for at få trimmet lidt i håret, evt. kunne man supplere med at tage øjnbrynene på folk :D

Der er fest hos mig i weekenden, hvem kommer?
Gravatar #13 - coday
19. maj 2006 19:35
#12 når du har en hårfjerner så er der et spørgsmål der trænger sig på. Hvis jeg vågner op hos dig så er jeg ikke meget øm i røven? :P
Gravatar #14 - buch
19. maj 2006 19:42

Der kan fremkomme en lidt hævet, og rød hud efter brug af maskinen ;)
Gravatar #15 - coday
19. maj 2006 19:55
jeg hentyder nu til om du ikke er bøsse. Pik plus Røv = øm røv:P
Gravatar #16 - hgul
19. maj 2006 20:19
#12 Jeg kan ikke, skal allerede til en børnefødselsdag i weekenden :-P
Gravatar #17 - buch
19. maj 2006 20:40
Ved det godt, jeg drejede den bare lidt ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login