mboost-dp1

Billede af dit rigtige skrivebord pt. 2

Gå til bund
Gravatar #52 - onetreehell
3. aug. 2010 19:35
Er det dine passwords du har til at hænge ved printeren? ;)
Gravatar #53 - trylleklovn
3. aug. 2010 19:36
#52 Nej det er mit kaldesignal og min locatornode..

Jeg skriver tit mit password i min forumsignatur herinde normalt også.
Gravatar #54 - Tumleren
4. aug. 2010 02:07
http://imgur.com/B4iCe.jpg

Mit skrivebord kl 4 om natten. Overvejede at tabbe ud til noget newz eller lignende, men hvad fanden, det var det jo det her jeg havde gang i
Gravatar #55 - Magten
4. aug. 2010 05:28
Gravatar #56 - Windcape
4. aug. 2010 06:23

Så det er ikke lykkes at overtale chefen til at installere Windows 7 endnu? :(
Gravatar #57 - Magten
4. aug. 2010 06:38
Tjo, min chef så gerne at vi fik det.. Men det er noget der styres fra staterne :(

Det er desværre ikke noget der går så hurtigt her i firmaet :(
Gravatar #58 - Jonasdonbaek
4. aug. 2010 09:19
trylleklovn (51) skrev:
Basen/radiorummet/mission-control/arbejdsbordet/computerummet/mandehyblen

Hvad er det for noget radiosjov? hvad bruger du det til?

Tumleren (54) skrev:

Mit skrivebord kl 4 om natten. Overvejede at tabbe ud til noget newz eller lignende, men hvad fanden, det var det jo det her jeg havde gang i

Hvorfor er det lige du har 2 headsets?
Gravatar #59 - trylleklovn
4. aug. 2010 09:37
Jonasdonbaek (58) skrev:
Hvad er det for noget radiosjov? hvad bruger du det til?

Jeg er licenseret radioamatør, bruger radioerne til at kommunikere med andre radioamatører på frekvenser, der er afsat til dette formål. Hobbyen går ud på at eksperimentere med nogle af de mange aspekter i radiokommunikation, f.eks. at bygge antenner og andet grej (hele radioer hvis man er til den slags), udnytte forskellige naturfænomener til f.eks. at reflektere radiobølger på nordlys, meteorer, varme luftlag, regnbyer, ionisering af atmosfæren og ja sågar månen, kommunikere via satelitter, benytte forskellige digitale modulationsarter til at overføre data osv.
Gravatar #60 - Jonasdonbaek
4. aug. 2010 09:47
trylleklovn (59) skrev:
Jeg er licenseret radioamatør, bruger radioerne til at kommunikere med andre radioamatører på frekvenser, der er afsat til dette formål. Hobbyen går ud på at eksperimentere med nogle af de mange aspekter i radiokommunikation, f.eks. at bygge antenner og andet grej (hele radioer hvis man er til den slags), udnytte forskellige naturfænomener til f.eks. at reflektere radiobølger på nordlys, meteorer, varme luftlag, regnbyer, ionisering af atmosfæren og ja sågar månen, kommunikere via satelitter, benytte forskellige digitale modulationsarter til at overføre data osv.

Lyder sgu sjovt :)
Gravatar #61 - Bundy
4. aug. 2010 09:47
trylleklovn (59) skrev:

Kender du det dersens internet? ;)
Gravatar #62 - Wraith
4. aug. 2010 09:54
Tumleren (54) skrev:

er det en marineblå hue jeg kan se???
Gravatar #63 - Magten
4. aug. 2010 09:56
Jonasdonbaek (58) skrev:
1 til spil, og 1 til at kalde på damen når man er løbet tør for mad og drikke?

Gravatar #64 - Windcape
4. aug. 2010 09:58
Jonasdonbaek (58) skrev:
Den ene har kun en hørebøf, og det andet har ikke microfon.
Gravatar #65 - Mort
4. aug. 2010 10:01
Mit skrivebord er lidt stort (Skal jeg gerne passe til brugeren) så måtte lave et billede af hele skrivebordet og så et seperat et af de fleste af computerne...

Hele skrivebordet

Lidt tættere på

Gravatar #66 - Windcape
4. aug. 2010 10:06

Hvad er alle de der gammeldaws medier til for?
Gravatar #67 - Mort
4. aug. 2010 10:22

Det er original medierne der følger med den software jeg har købt. Det er desværre ikke alt software som man kan få som digital download, så er nødt til at gemme medierne til hvis computeren en dag springer i luften.
Gravatar #68 - trylleklovn
4. aug. 2010 11:21
Jonasdonbaek (60) skrev:
Lyder sgu sjovt :)

Jeg synes i hvert fald at det er rigtigt spændende, havde en kontakt med sydamerika for nogle dage siden. Det er i min optik fascinerende at kunne tale med en person på den anden side af jorden, vha. en hjemmelavet antenne som basalt set bare er 2x5 meter ledning, som hænger oppe på loftet, og så reflektere det signal på forskellige lag i atmosfæren, og ned på jorden og tilbage igen, op til flere gange. Vel at mærke på nogle kortbølgefrekvenser, hvor man så kan sende på nogle andre frekvenser og knapt nå danmark rundt. Og så at tænke på, at alt mit udstyr blot kan forbindes til et 12volts batteri, og så stadig fungere, selv hvis alt andet brød sammen.

Du kan læse lidt mere på min blog, hvis du er interesseret. Der står også hvordan man får licens og sådan.

Bundy (61) skrev:

Ja bruger det tit til at hente vejrrapporter, rapportere åbninger i radioforholdene og planlægge kontakter på forskellige frekvenser. :P
Gravatar #69 - Jonasdonbaek
4. aug. 2010 11:57
Wraith (62) skrev:
Tumleren (54) skrev:

er det en marineblå hue jeg kan se???

Nej, den er sort, og det er fra HTX.

Magten (63) skrev:
1 til spil, og 1 til at kalde på damen når man er løbet tør for mad og drikke?

Ha ha ha ha.

trylleklovn (68) skrev:
Jeg synes i hvert fald at det er rigtigt spændende, havde en kontakt med sydamerika for nogle dage siden. Det er i min optik fascinerende at kunne tale med en person på den anden side af jorden, vha. en hjemmelavet antenne som basalt set bare er 2x5 meter ledning, som hænger oppe på loftet, og så reflektere det signal på forskellige lag i atmosfæren, og ned på jorden og tilbage igen, op til flere gange. Vel at mærke på nogle kortbølgefrekvenser, hvor man så kan sende på nogle andre frekvenser og knapt nå danmark rundt. Og så at tænke på, at alt mit udstyr blot kan forbindes til et 12volts batteri, og så stadig fungere, selv hvis alt andet brød sammen.

Du kan læse lidt mere på min blog, hvis du er interesseret. Der står også hvordan man får licens og sådan.

Bundy (61) skrev:

Ja bruger det tit til at hente vejrrapporter, rapportere åbninger i radioforholdene og planlægge kontakter på forskellige frekvenser. :P

Jeg vil lige følge lidt med :D
Gravatar #70 - Niklas H
4. aug. 2010 12:42
Jonasdonbaek (69) skrev:

HTX = Marineblå.
Gravatar #71 - Slettet Bruger [2995570337]
4. aug. 2010 12:43
Nilks (70) skrev:
HTX = Marineblå.

Jonas = Farveblind
Gravatar #72 - skalla
4. aug. 2010 13:03
#70 #71
Sort Hue = over 4A fag (gælder på alle 3 gymnasielle uddannelser: HHX, HTX og STX)
Gravatar #73 - Daniel-Dane
4. aug. 2010 13:07
skalla (72) skrev:
#70 #71
Sort Hue = over 4A fag (gælder på alle 3 gymnasielle uddannelser: HHX, HTX og STX)
Så er det huen, som er sort, ikke (kun) båndet.
Gravatar #74 - Windcape
4. aug. 2010 13:12

Sort hue = man har købt en sort hue. Huerne købes hos et 3. parts firma, og bestilles online lang tid før eksamen.

Der er altså ingen rigtig relation mellem farven og ens fag.
Gravatar #75 - Wraith
4. aug. 2010 13:18
Man kan vælge (så vidt jeg har forstået det) at have hvid eller sort hue, når man har 5A eller derover, men det kan også lade sig gøre hvis man ikke har det.. så ja.. ingen sammenhæng, men man bliver nok set ilde på, hvis man har en sort hue uden de 4A fag.. sååååh.. men den sorte er altså ikke køn.. kan vi blive enige om det (fuld sort)
Gravatar #76 - skalla
4. aug. 2010 13:29
http://da.wikipedia.org/wiki/Studenterhue_(Danmark) skrev:
Den oprindelige sorte studenterhue forekommer oftest blandt dimittender fra de gamle katedralskoler eller evt. klassisksproglige studenter (med græsk og latin på højt niveau). Nogle steder anvendes den i stedet af gymnasieelever med matematik, fysik og kemi på højt niveau eller 5 fag på højt niveau. Desuden benyttes den oprindelige og almindelige sorte hue af studenter fra familier uden tidligere studerende fra gymnasiet. Derved indikeres det, at man er første student i familien.

men traditionerne er også nok gået lidt fløjten de seneste år når 10. klasser, slagtere, frisører og andet skal have huer. Men det må være en god forretning for producenterne...

#73 jeg bukker mig for du har ret, jeg huskede forkert!
Gravatar #77 - Jonasdonbaek
4. aug. 2010 13:37
Nilks (70) skrev:
HTX = Marineblå.

SlettetBruger (71) skrev:
Jonas = Farveblind

skalla (72) skrev:
#70 #71

Daniel-Dane (73) skrev:
skalla (72) skrev:
#70 #71

Windcape (74) skrev:

Sort hue = man har købt en sort hue. Huerne købes hos et 3. parts firma, og bestilles online lang tid før eksamen.

LÆS!
Gravatar #78 - Daniel-Dane
4. aug. 2010 13:45
Jonasdonbaek (77) skrev:
SlettetBruger (71) skrev:
Jonas = Farveblind

skalla (72) skrev:
#70 #71

Daniel-Dane (73) skrev:
skalla (72) skrev:
#70 #71

Windcape (74) skrev:

LÆS!
Er vi enige om, at http://smartcap.dk/studenterhuer-og-caps-26/htx-st... er blå?
Gravatar #79 - Niklas H
4. aug. 2010 13:56
Jonasdonbaek (77) skrev:
LÆS!

Læs lige dit eget línk. HTX = Navyblå = Marineblå.
Gravatar #80 - terracide
4. aug. 2010 14:29
Med flytterod og det hele:

http://img541.imageshack.us/img541/5615/dsc00929z....

Terra - LCD's er for farveblinde...
Gravatar #81 - onetreehell
4. aug. 2010 14:36
Nice skrivebord. Det er lidt ligesom at have flere skriveborde, kunne jeg forestille mig. :)

Jeg har en tendens til at rode mit skrivebord til. Jeg har lige ryddet det op, det tog vel en halv time eller sådan noget -.-
Gravatar #82 - Daniel-Dane
4. aug. 2010 14:39
terracide (80) skrev:
Med flytterod og det hele:

http://img541.imageshack.us/img541/5615/dsc00929z....

Terra - LCD's er for farveblinde...
EN VINDELTRAPPE?! Jeg skal bo i Sverige, kan jeg se!
Gravatar #83 - Tumleren
4. aug. 2010 16:08
Jonasdonbaek (58) skrev:

Windcape (64) skrev:

Bingo! Min Roccat mic holdt op med at virke for lidt tid siden og dets forgænger har en fungerende mic, men kun 1 højttaler, så jeg bliver nødt til at bruge dem begge for tiden

Wraith (62) skrev:
Er det en marineblå hue jeg kan se???

Det er det da!

Jonasdonbaek (69) skrev:

Narj, den er mørkeblå, men den er fra HTX. HTX er mørkeblå. Ikke sort.
Gravatar #84 - Wraith
4. aug. 2010 16:27
For at få det på det rene, så er SORTE huer = 5A eller derover uanset gymnasium. Man kan så vælge at få en HVID top (kan ikke huske præcise navn), og derved stadig have båndet sort (mener jeg), så man kan se det er en 5A'er... Så den kan stadig være fra htx selvom den har sort bånd.
Gravatar #85 - Daniel-Dane
4. aug. 2010 16:32
Wraith (84) skrev:
For at få det på det rene, så er SORTE huer = 5A eller derover uanset gymnasium. Man kan så vælge at få en HVID top (kan ikke huske præcise navn), og derved stadig have båndet sort (mener jeg), så man kan se det er en 5A'er... Så den kan stadig være fra htx selvom den har sort bånd.
Normalt er det nogenlunde omvendt:

Huen (toppen) sort med dertilhørende sort bånd, hvor man så kan vælge at beholde den originale farve for båndet.
Gravatar #86 - Caek of Doom
4. aug. 2010 16:34
Jeg havde en sort hue FORDI jeg valgte at købe en sort hue. Alle kan købe en sort hue. Jeg havde dog også 5 A fag.
Gravatar #87 - Bundy
4. aug. 2010 18:19
Hold nu op med at fedte den her totalt informative tråd ind i klam huesnak.
Gravatar #88 - Jonasdonbaek
4. aug. 2010 18:30
Daniel-Dane (78) skrev:
skalla (72) skrev:
#70 #71

Daniel-Dane (73) skrev:
skalla (72) skrev:
#70 #71

Windcape (74) skrev:

LÆS!
Er vi enige om, at http://smartcap.dk/studenterhuer-og-caps-26/htx-st... er blå?

Tumleren (83) skrev:
Windcape (64) skrev:

Bingo! Min Roccat mic holdt op med at virke for lidt tid siden og dets forgænger har en fungerende mic, men kun 1 højttaler, så jeg bliver nødt til at bruge dem begge for tiden

Wraith (62) skrev:
Er det en marineblå hue jeg kan se???

Det er det da!

Jonasdonbaek (69) skrev:

Narj, den er mørkeblå, men den er fra HTX. HTX er mørkeblå. Ikke sort.

SORRY :( Den så sort ud!
Gravatar #89 - zin
4. aug. 2010 18:36
Arbejdsbordet..
Hjemmeskrivebordet.
Ja, jeg roder. :D
Og ja, billederne er taget med en mobiltelefon. >=)
Gravatar #90 - onetreehell
4. aug. 2010 21:02
Pjat, det kunne have været værre ;) Man kan bl. a. se lidt skrivebord ved din mus på hjemmeskrivebordet :)
Gravatar #91 - Hubert
4. aug. 2010 21:03
ZiN (89) skrev:
Arbejdsbordet..
Hjemmeskrivebordet.
Ja, jeg roder. :D
Og ja, billederne er taget med en mobiltelefon. >=)

Jeg må holde med #90 her. Det der er ikke rod. Det må du lige få rettet op på.
Gravatar #92 - Cloud02
4. aug. 2010 21:55
Billede af mit skrivebord.

http://img706.imageshack.us/img706/9228/dsc00597xu...

Lysene er sat på, blot for at forlænge min e-penis. De bruges kun når jeg ser film eller serier.

Der er i øvrigt et easter-egg på billedet.
Gravatar #93 - Daniel-Dane
4. aug. 2010 22:21
Is that a RRoD? Og er det pincetter, som ligger lige over tastaturet?
Gravatar #94 - Cloud02
4. aug. 2010 22:31
Daniel-Dane (93) skrev:
Is that a RRoD?
:D
Nej det er ikke princietter. Det er nogle skruer jeg ikke har gidet at fjerne. De har ligget der i ganske mange måneder nu.
Gravatar #95 - zin
5. aug. 2010 07:50
#90+91:
True - men jeg har også lige gjort rent - for jeres skyld...
Gravatar #96 - holmen
14. aug. 2010 17:46
Gravatar #97 - gnаrfsan
14. aug. 2010 17:50
God rom
Gravatar #98 - holmen
14. aug. 2010 18:15
gnarfsan (97) skrev:
God rom

Jep, det er en Ron Millonario 15-års, inden den stod der en Ron Zacapa 23 års. Den næste skal være en Ron Zacapa XO'er.
Gravatar #99 - holmen
14. aug. 2010 18:16
Cloud02 (92) skrev:
Der er i øvrigt et easter-egg på billedet.

Dit gokkepapir som er sat fast mellem bordet til venstre og væggen?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login