mboost-dp1

BRIAN MIKKELSEN BRYDER SKATTELOFTET

Gå til bund
Gravatar #1 - dktekno
10. maj 2006 15:23
http://www.computerworld.dk/art/29237

"Men nye afgifter i form af licens på elektronisk udstyr som computere vil være i strid med skattestoppet, siger kulturministeren til Ritzau."

Brian Mikkelsen bryder skatteloftet med de nye licensregler.

Hvordan fanden kan det være, at politikere skal have lov til at sige et og gøre noget andet? Det bør gøres ulovligt!

Ved i hvad, først siger kulturministeren at sådan noget er imod skatteloftet, og derfor er det ikke på plads. Men når han så skifter holdning og synes det er en god idé, så er det pludselig ikke i modstrid med skatteloftet.

Han har fandeme selv sagt det, han må fandeme stå til ansvar for det han selv står og siger!

Hvorfor i ind i helvede skal vi røvrendes af politikere der står og direkte lyver os op i fjæset? Nej det vil jeg ikke finde mig i!
Gravatar #2 - sKIDROw
10. maj 2006 15:55
Skatteloftet er socialdemokraternes opfindelse. Venstres hedder skattestoppet, hvis du vil undgå misforståelser.

Tror han har misforstået noget, og at de har haft jurister til at undersøge juraen inden de fremlagde. Venstre ville aldrig tillade brud på skattestoppet.

Vil dog lige pointere en ting. Skattestoppen er Vesntres hjerteblod, bestemt ikke Konservatives livret.

Med hensyn til løftebrud, og forbud herfor....

Tror jeg så ikke er vejen. Men de står jo til ansvar næste gang der er valg, og så må du og andre jo holde de forskellige ansvarlige for hvad i end er utilfredse med. (Det gør undertegnede ihvertfald altid.)
Gravatar #3 - BurningShadow
10. maj 2006 16:15

Jeg mener at det er en misforståelse, at de står til ansvar ved det næste valg. Det gør de ikke, for det eneste reele alternativ har som erklæret mål at gøre hele den danske befolkning til verdens fattigste, gennem øgede skatter og afgifter.

Og skattestoppet er ikke et total stop. Hvis de sænker/fjerner skatter/afgifter for et tilsvarende beløb et andet sted, så kan de godt pålægge os flere afgifter.
De kan så vælge at undervurdere hvor meget de vil få ind på dette, samt overvurdere hvor meget de "taber" på det de fjerner/sænker. På den måde kan de slippe afsted med at hæve det samlede skatte/afgiftstryk.

Som altid må vi bare håbe at det ikke går for meget ud over ringmusklen, når de "arbejder".
Gravatar #4 - DUdsen
11. maj 2006 05:53
#2 hvad faen skal de med en jurist til det skattestoppet er et politisk PR stunt og en uformel ikke bindene aftale jvnf grundloven's §56 det et 100% klart siger at venstre ikke kan værre bundet af deres valgløfter.

Juridisk set kan venstre derfor skide på deres valgløfte, der ikke på nogen måde kan værre jurisdisk bindene.

om skattestop og der har svjv været flere episoder hvor de har bøjet lidt, formenteligt vil de formenteligt føre argumentet frem at licens ikke er en skat osv.

Derudover er der ikke tale af en forhøjelse af noget som helst her altså taler vi ikke om ny skat og dermed kan skattestoppet vel ikke værre brudt, vi taler om at man tilpasser loven så den også dækker en følgevirkning af den eksisterende lov ingen havde ønsket da den nuværende lov blev vedtaget.

#3 Du har ingen og jeg gentager ingen beviser eller indicier på at flere afgifter og skatter på noget tidspunkt har sænket levestandarden, for gennemsnittet i et demokratisk land, faktisk siger de fleste modeller og næsten alt historisk matriale at natvægter staten skaber større fattigdom, men vis mig da moddellerne gå lidt udover det barnlige had/frygt stadie store dele af den liberale fløj lader til at foretrække og fremlæg nogle realle argumenter, jeg ved det ikke er din normale stil at værre på det nivou.
Gravatar #5 - BurningShadow
11. maj 2006 07:00

Vil du påstå at det ikke går ud over levestandarden, at man skal betale en støre del af sin løn, til staten?

Hvad er det du mener du får for de penge, for så vidt jeg kan se fik vi kun én ting under højre-skatter-til-folket regeringen; Højre ministerlønninger, og flere ministerier.
Under højre-skatter-til-folket regeringen forfaldt skolerne, og sundhedsvæsnet. Venstre (som jeg i øvrigt heller ikke kan lide, bare for god ordens skyld) har da i det mindste formået at forbedre den sidste del lidt, og det endda uden at vi skulle afgive en arm, eller et ben.
Gravatar #6 - DUdsen
11. maj 2006 15:57
#5 du snakker udenom og genfortæller udokumenterede myter, den nuværende vækst startede under den gamle regering og der er ikke sket målbare forbedringer, samt meget markandt skåret i bevlingerne til både skole og sygehuse i mindst samme rate under den nuværende regering.

Og kigger man på det internationale boom så er det påfaldene hvor godt i den grad højskats lande som DK/NO klarer sig overfor, f.eks. tyskland og frankrig med lavere skatter, på alle markører.

Vis mig talne for helvede kig din regering efter i kortne, det gør måske ondt at se men basalt set er der ikke sket nogen målbare ændringer i den overordnede førte politik de sidste 20år det er for det meste et spørgsmål om retorik når de påstår det ene og det andet, eller sagt på en anden måde dine argumenter hænger logisk sammen men støtter sig ikke på data og er derfor IMHO totalt urelevante.
Gravatar #7 - pulven
18. maj 2006 22:37
det er ofte sådan at der går lang tid før at man ser resultaterne af en bestemt politik..

Resultaterne af venstres måde at styre landet på, kommer formentlig først efter næste valg..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login