mboost-dp1

censur af musik

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
11. maj 2006 14:34
Hørte lige noget musik, som jeg plejer at gøre. Og så lige det bedste sted i omkvædet, kan man hører at der er noget der er klippet ud.

Jeg ser musik som kunst, og vi censurere ikke kunst vel?

Hvad mener i?
Gravatar #2 - BurningShadow
11. maj 2006 14:36
Jeg mener at det er noget forbandet svineri.
Dét var en af årsagerne til at jeg droppede alt hvad der havde med DR at gøre. Det samme med SkyRadio.
Gravatar #3 - coday
11. maj 2006 15:10
#2 [quoteDet var en af årsagerne til at jeg droppede alt hvad der havde med DR at gøre. Det samme med SkyRadio. [/quote]Ja og MTV, hvis du ser det.

Hvad mener du med din signatur?
Gravatar #4 - BurningShadow
11. maj 2006 15:18

MTV plejer jeg så ikke at se, men jeg har godt nok hørt om problemet.

Jeg er bare lidt pissed over at SF.net aldrig virker efter planen.
Anonym CVS er ofte flere uger om at opdatere, og i øjeblikket venter jeg på at deres mirrors opdatere, så jeg kan få fat i en test-release af et OS. Jeg har ventet i over 30 timer!
Gravatar #5 - amokk
11. maj 2006 16:36
#2 DR? så vidt jeg husker var de danske staitoner (DR og TV2) da ikke blege for at vise Smack My Bitch Up videoen i sin tid, selv om den blev banned fra alle de amerikanske stationer pga. pr0n, vold, druk og stoffer
Gravatar #6 - BurningShadow
11. maj 2006 16:48

P3 havde engang en ide med at censurere Black Eyed Peas (Where Is The Love)
Og der var også et (eller to, men ikke dem alle) nummer med Eminem, som de følte de skulle skåne os for.

Da der var en der skrev til dem (det var ikke mig), så læste de brevet op, og kom så med en vattet forklaring om at det var fordi de brugte de udgaver, der var sendt til radiostationerne.
En noget tynd forklaring, når de tidligere havde være i stand til at spille de ucensurerede udgaver.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at det var sidste forår.
Gravatar #7 - amokk
11. maj 2006 17:44
#6 hvad er det, ved Where Is The Love som skulle censureres bort?

IMHO burde det være hele nummeret, da Black Eyed Peas kun laver bæ, men jeg kan da ikke lige se noget "anstødeligt" i det jeg har hørt...
Gravatar #8 - BurningShadow
11. maj 2006 18:13

Det sted hvor de kalder CIA for terrorister, og sammeligner dem med bl.a. KKK.

Og uanset om et nummer er godt eller skidt, så pisser det mig af, når det bliver censureret.
Gravatar #9 - sKIDROw
12. maj 2006 10:09
Censur af musik er kulturvandalisme af den værste slags!.
Sådan ser jeg også på det, at tyskerne og franskmændene eftersynkronisere, spillefilm til lokalt sprog. Begge dele er ækelt kulturvandalisme, som jeg ikke forstår at filmselskaberne tillader.
Gravatar #10 - amokk
12. maj 2006 11:12
#9 tja, ligesom der er nogen der vælger at køre med dansksproget software på deres computer...
Gravatar #11 - sKIDROw
12. maj 2006 13:12
Det droppede jeg hurtigt med de undersættelser.

Sidefiler, forældremapper og info kager... Sigh
Gravatar #12 - amokk
12. maj 2006 14:22
#11 eller uskadelige HTTP fejlmeddelelser (user-friendly oversættes til uskadelig - godmorgen)
Gravatar #13 - BurningShadow
12. maj 2006 15:12
(#11)

Jeg undre mig ofte over over hvad det er for nogle spader der finder på sådan noget...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login