mboost-dp1
Dansk Folkeparti
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Præcis. Jeg siger jo også netop, at hele deres plan hviler på, at vi hele tiden kan suge endnu flere penge ud af "de rige".vandfarve (90) skrev:Siger du om et parti, som har som erklæret mål ALDRIG at skære ned på de offentlige udgifter?!
Tankeeksperiment: Hvis EL kom til magten, så ville vi i sidste ende have en offentlig sektor, der forbrugte 100 % (snarere 100-130 %) af BNP.
... at folk overhovedet overvejer at stemme på sådanne idioter, går mit hoved forbi.
Det fortjener de også, de rige svin, når de sådan tror at de er bedre end os andre.
Vi skal bare have bygget en indhegning så de ikke kan slippe ud af Danmark.
Det fortjener de også, de rige svin, når de sådan tror at de er bedre end os andre.
Vi skal bare have bygget en indhegning så de ikke kan slippe ud af Danmark.
holmen (68) skrev:
Jeg kan godt li' (og stemmer) DF, bl.a., fordi de vil tage penge fra U-landene og folk der ikke er danske statsborgere og bruge dem på Danmark og danske statsborgere.
Jeg synes det er hul i hovedet at forære penge til div. U-lande, samtidigt med at vi har gæld til andre lande.
Hvis du skylder penge i banken forærer du vel heller ikke penge til de igler der samler ind for div. støtteorganisationer?
Jeg gør ikke. Det gør jeg aldrig, og det er ikke fordi jeg skylder penge i banken, eller andre steder. Det er egentlig bare fordi jeg ikke gider støttefolkrøvhuller som Jørgen Poulsen.
Jeg synes at det er rimeligt at den danske stat bruger penge på Danmark og danske statsborgere frem for folk der ikke er danske statsborgere og div. U-lande, om ikke andet, så bruger færre penge på andre lande, indtil vi har styr på vores egne problemer.
Jeg hørte om en 90-årig dame der ikke længere kunne få hjemmehjælp til støvsugning, men hun blev tilbudt et kursus i støvsugning. WTF!?!
Jeg har det fint med at vi skruer U-landsbistanden ned, for at vi kan få styr på tingene her hjemme.
Hvis i snæversynede, intolerante og venstreorientere "jeg-vil-redde-hele-verden-ved-at-skrue-skatten-op"-individer mener at det gør mig til racist, så skal I godt nok spænde læderhjelmen og bede jeres støttepædagog om at hjælpe jer lidt på vej.
Hvis vi ikke giver penge til u-landende før vi har løst vores egne problemer, kommer vi ALDRIG til at give penge til dem. Der vil jo for evigt være et eller andet problem, der kræver ekstra penge. Danmark er et lille land, men stort nok til aldrig at være problemfrit.
Du synes det er hul i hovedet, jeg synes det er etisk korrekt og faktisk forsvarligt at kaste nogle penge efter de afrikanere der er ved at gå til i eget snot. Vi er i en global recession pt. (forhåbentligt i røven af den), og hvis alle lande kommer i tanke om at lave en "vi skal have gratis bilpoleringshjælpere til alle over 25 år, før vi sender penge" så trækker vi tæppet væk under dem. Hvis vi ser tilbage i tiden, så mener flere at problemerne i bl.a. Afghanistan kunne være undgået ved at have bygget skoler, givet mad etc. Med nogle milliader havde vi sparet en krig.
#103 Jeg er godt klar over at vi aldrig får et perfekt land uden problemer, for det findes ikke, jeg synes bare det er hul i hovedet at forære penge væk, vår vi skylder penge.
Skær drastisk i u-landsbistaden, eller fjern den helt for min skyld, og lad os afvikle vores gæld til andre lande, inden vi forærer flere penge væk.
Derefter kan vi begynde at hjælpe andre lande igen.
Skær drastisk i u-landsbistaden, eller fjern den helt for min skyld, og lad os afvikle vores gæld til andre lande, inden vi forærer flere penge væk.
holmen (104) skrev:#103 Jeg er godt klar over at vi aldrig får et perfekt land uden problemer, for det findes ikke, jeg synes bare det er hul i hovedet at forære penge væk, vår vi skylder penge.
Du skal have lært noget om det økonomiske kredsløb. Vi er en åben økonomi, og kan derfor ikke "bare" skære i alt udgift til udlandet for at sejle i vores egen sø. Vi kunne godt skære i ulands-bistanden uden at det vores økonomi ville sejle helt vildt, men udover at det ville være voldsom negativ signalværdi at gøre, så afhænger vores økonomi af import/eksport, og penge, vi får ind for udlandet (ja, vi har godt nok toldmurene inden for EU), men ellers er det ikke problemfrit bare at skære i udgifter til udlandet.
Før VK-regeringen kom til var vi det land, der ydede mest ulands-bistand, men da den kom til røg den fra 1 % af BNP til 0,8 %, så der er blevet skåret i den.
Danmark er en skrøbelig økonomi, der er afhængig af handel med udlandet, og hvis vi skærer i vores udgifter til ulandene, bom-bom: så har de færre penge at handle for, og vi har ikke lige så stor indtægt af vores eksport. Plus, at det som sagt vil være enorm dårlig signalværdi at bortskaffe ulandshjælpen helt! Det ville ikke gå stille for sig, og mange lande ville sandsynligvis se sig sure på os og være mindre samarbejdsvillig med så kynisk et land, lig med mindre samarbejde, færre indtægter fra udlandet.
Det er da en hamrende egoistisk tanke at sige "fuck alle, skær alle udgifter fra, så vi kan redde vores egen røv". Tænk dig om. Tror du kun, den finansielle krise rammer Danmark? Nej, recession og økonomisk sker i alle lande, og dem der har færrest penge (dem, der faktisk modtager ulandsbistand) er dem, der bliver ramt værst, og hvad så hvis vi i DK sagde: "Ja, undskyld, men vi skal lige redde vores kommuner her i landet, så I får ikke nogen penge her det næste stykke tid". Nej, det er nu, at ulandene har allermest brug for bistand - det er ikke kun i Danmark, det sejler.
Hvis jeg lige skal blande mig engang, så synes jeg ikke at der er noget galt med at vi yder en smule ulandsbistand til trængene lande.
Det som er galt med Danmark er opbygningen af den offentlige sektor. VK regeringen skærer konsekvent bunden væk, altså sygeplejesker og social og sundheds assistenter. Hertil ansætter de en masse bureaukrater i toppen af hierarkiet som egentlig ikke rigtig laver noget. Jeg snakker kulturudvalg osv.
Jeg tror samfundet ville fungere bedre med flere på bunden og færre i toppen, og hvem ved, der ville sikkert også være penge at spare. Det eneste parti som lader til at have forstået dette, er liberal alliance. Oppositionens løsning er som sædvanlig bare at kaste flere penge i den offentlige sektor uden nogen form for omtanke.
Det som er galt med Danmark er opbygningen af den offentlige sektor. VK regeringen skærer konsekvent bunden væk, altså sygeplejesker og social og sundheds assistenter. Hertil ansætter de en masse bureaukrater i toppen af hierarkiet som egentlig ikke rigtig laver noget. Jeg snakker kulturudvalg osv.
Jeg tror samfundet ville fungere bedre med flere på bunden og færre i toppen, og hvem ved, der ville sikkert også være penge at spare. Det eneste parti som lader til at have forstået dette, er liberal alliance. Oppositionens løsning er som sædvanlig bare at kaste flere penge i den offentlige sektor uden nogen form for omtanke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.