mboost-dp1

De Konservative hacket

Gå til bund
Gravatar #1 - Kisbye
31. okt. 2005 16:10
Jeg har forgæves prøvet at finde et screenshot på Zone-h.org uden resultat, er der nogen der nåde at tage et inden den blev gendanet igen?

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24146
Gravatar #2 - DUdsen
31. okt. 2005 16:35
Nogen der gider at udarbejde TGG's portfolio altså listen over hvad de efterhånden har bedrevet, for det er vel nærmest kunst i samme tradition som den der kører rundt på DSB's S-toge fra tid til anden!
Gravatar #3 - addlcove
31. okt. 2005 16:59

jaaaa lad os endelig give dem mere opmærksomhed!!!!

de er attentionwhores ignorer dem og de forsvinder

forstå unger, hackning er ikke sejt!
Gravatar #4 - DUdsen
31. okt. 2005 17:08
#3 det sagde de også om grafitti men idag kalder dele af etablishimentet det for eksperimenterende kunst, og der er da også folk der kalder det kunst at save hovedet af den lille havfrue.

Ja det er dybest set hærværk og ikke andet end hærværk men det betyder ikke at man skal skjule og fortie al eksistens af sådan nogle grupper, for de skal da nok få deres medie opmærksomhed!
Gravatar #5 - sKIDROw
31. okt. 2005 18:49
K er blevet cracket... Og?
Crackere og kiddies fortjener, ikke den opmærksomhed her...
Gravatar #6 - Kisbye
1. nov. 2005 09:21
Du har du da ret i på en måde.
Det er sikkert også grunden til at newz admins har afslået en fire/fem relateret nyhedsindsendelser de sidste på dage.
Syntes bare godt de nyhedsmedier der valgte at bringe historien, kunne være gået lidt mere i dybten.
Gravatar #7 - Viperaberus
1. nov. 2005 09:58
Defacements bør ikke få anden opmærksomhed end når de skyldige er dømt ;)
Alt andet opmærksomhed opfordrer blot til mere af slagsen :S
Det samme kan siges om hærværk, terror etc.
Hvis det introducerer nogle sikkerhedsmæssige problemer er det en helt anden nyhed ;) (Hvilket terror ofte vil gøre, men den dækning det får i medierne er helt ude af proportioner!)
Gravatar #8 - addlcove
1. nov. 2005 11:26

"det sagde de også om grafitti men idag kalder dele af etablishimentet det for eksperimenterende kunst, og der er da også folk der kalder det kunst at save hovedet af den lille havfrue"
´
følgende er mine definitioner

Graffiti på kedelige mure, lovlige eller ej = acceptable hvis lavet ordentligt.
Graffiti der dækker allerede malede/dekorerede/plakaterede mure = hærværk.

savet hovedet af havfuen = hærværk

defacing af websites = hærværk.

folk der begår hærværk skulle have bøder etc.
Gravatar #9 - Kisbye
1. nov. 2005 11:47
Har aldrig kunne se det kønne i Graffiti.
Det briger mine tanker hen på, lovløshed, anarki og narkomaner.
Især når det skal gå ud over privat egendom som f.eks. tog.
Det er jo os der bruger den kollektive trafik der kommer til at betale.
De kan for min skyld lave graffiti på deres egne hus-mure, eller soveværselsvægge.
Man kunne f.eks. også forestille sig at kommuner kunne sætte nogle mure op, som de så kan udøve deres "kunst" på.
(Mener også det er prøvet nogen steder, men ved ikke om det blev en success)

edit
#8: Kom til at rate forkert, ville have rated dig relevant.
Gravatar #10 - ghostface
1. nov. 2005 13:59
Gravatar #11 - DUdsen
1. nov. 2005 14:11
#8 grafitti er ikke lovlig på kedelige mure eller kedelige S-toge og hvorfor skal kunst værre reaktionært og ikke skabe foragelse, ligesom de famøse fisk i blendere for et par år tilbage!

Og hvad er egentligt skaden ved at eksponere et par defacement's de sker ja men er det gavnligt at folk går rundt og tror det er noget der sjældent sker og så iøvrigt kræver überhacker skills at udføre.

Jeg taler ikke om at forhærlige Defacements det er noget der koster penge i samme grad som grafitti at rydde op efter men, det sker og når der engang imellem dukker en gruppe op der i en periode er meget aktive hvorfor skal det så mørklægges så folk ikke kan få deres nysgerighed stillet.
Gravatar #12 - addlcove
1. nov. 2005 15:15
jeg snakkede ikke om s-toge, de går ind under hærværk

Jeg snakkede om store kedelige grå murer der var overalt dengang graffittien rigtigt begyndte.

Jeg snakker ikke om brian nede på hjørnet der tegner krusseduller på skolens mure, men om de store pieces der blev, og bliver, lavet som rent faktisk er bevaringsværdige.

Defacements af hjemmeside er kriminalitet, og jo der skal da oplyses om det, det jeg var imod var at lave en "Portfolio" over deres ting.

oplysning = godt
reklame = skidt
Gravatar #13 - Viperaberus
1. nov. 2005 15:24
Min mening kan siges ganske kort:
Graffitti=hærværk
Graffitti malet med accept fra "læredets" indehaver=kunst (Om det er kønt er som al anden kunst op til betragteren at bedømme)

Jeg vil helt klart foretrække tomme grå mure end en eller anden klat graffitti. Hvis de mener de kan pynte på muren kan de bare spørge indehaveren. Det er desværre yderst sjældent jeg har set pæn graffitti.

De gange jeg har set noget der faktisk var pænt er det enten gjort med tilladelse eller også er indehaveren temmelig ligeglad. De havde ihvertfald nogen tid på bagen...
Gravatar #14 - DUdsen
1. nov. 2005 16:43
#12 Hvorfor skal der ikke laves en liste eller et portfolio over hvad bestemte grupper render og laver, hvorfor skal det netop dømmes uinteresant?
Vi har en gruppe der operere og laver ting og den nemmeste måder at afmystificere det på er at grave sig ud af sine hellige skytte grave og få kigget på tingene.
TGG har været temmeligt aktive og har fået rigeligt med medie omtale at det vel ikke kan skade med lidt mere!
Der er en vandvittig tynd linie mellem reklame og oplysning, og hvorfor vil i tvinge de løftede forargede pegefinre ned over al oplysning.

Iøvrigt tror du at folk springer ud som dygtige lovlige grafittimalere med år på bagen uden at have været indvolveret i noget halvulovlig undergrund på et eller andet tidspunkt, og hvorfor er DSB's toge så pæne at de ikke må males på når/hvis der er vægge der uden tiladelse må males på.
Gravatar #15 - addlcove
1. nov. 2005 17:05

Fordi en portfolio opfordrer gruppen til at lave mere?

Omtale af defacing er godt, folk skal indse at sådan noget skal andmeldes, jo flere log filer politiet har adgang til jo størrere er sandsynligheden for at de finder spor.
--------------------------
som sagt var det min mening, men jeg kan ikke klare kedelige grå mure, jeg bliver SÅ deprimeret af det.

Farver i bybilledet er godt hvis det der er lavet er kvalitet (snakker her om teknik etc ikke om hvorvidt du kan lide motivet)
-----------------------------
"Iøvrigt tror du at folk springer ud som dygtige lovlige grafittimalere med år på bagen uden at have været indvolveret i noget halvulovlig undergrund på et eller andet tidspunkt, og hvorfor er DSB's toge så pæne at de ikke må males på når/hvis der er vægge der uden tiladelse må males på."

1. nej jeg ved godt det tager mange års træning at blive en "god" graffiti maler har da heller ikke sagt andet.

Min pointe med kvaliteten er jo at man ikke burde male et "pænt" stykke over for du risikere jo der kommer et "grimt" et istedet, og så vidt jeg har forstået har de fleste graffiti malere det sådan at de ikke overmaler andres "pieces"
--------------

DSB tog er den farve de har på grund af DSB's logo

jeg ville da heller ikke syntes det var fedt at nogen malede på kvivkly biler eller mærsk containere.
Gravatar #16 - DUdsen
1. nov. 2005 17:20
#15 beton mure er grå for det er nu den farve teknisk forvaltning mener betonmure skal have, eller havde de jo nok selv malet dem ikke.
Og tror du seriøst fraværet af en samlet liste over TGG's bedrifter vil stoppedem når de tiklsyneladene bliver nævnt i comon hver eneste gang de gør et ellet andet, og der altid er balade omkring det?
Gravatar #17 - ldrada
1. nov. 2005 22:21
En interresant observation jeg gjorde mig, mens jeg stadig var en del af hacking scenen.

Det man på newz kalder for "crackers", er på hacking scenen kendt som "Blackhat Hackers". Altså hackere der udfører en defacement på et site udelukkende for sjov eller for at promovere en politisk ideologi.

En "Whitehat Hacker" er en hacker som også kan finde på at lave et defacement, men gør det udelukkende for at vise webmasteren/Server administratoren at han har knas i sikkerheden - Altså uden at påføre skade.

En "cracker" er udelukkende en person som laver "cracks" til binære applikationer (Altså "Binary executables"). Dette er en undergenre i hacking-scenen som kræver sin helt egne specifikke viden, lige som hvad en "tandlæge" er for "læger".

"Script kiddies" er folk som bruger DDoS, massesender spam, flooder, og lignende metoder, samt folk der bruger andres arbejde (exploits, som udelukkende distributeres i kodeform blandt hackere og script kiddies).
Script Kiddies og Blackhat Hackere befinder sig meget ofte i en gråzone mellem at kunne defineres som en af de to ting. Dette vil jeg ikke gå i dybde med at forklare medmindre i vil have det.

Alle ovennævnte grupper tilhører en eller flere IRC servere, som de sidder på, på daglig basis.

Jeg synes dog, at "almindelige" folk fortsat bør bruge de definitioner som de er blevet sat på newz.dk, da de rigtige definitioner - altså dem som trives i hacking community'et - meget nemt kan misforstås og/eller misbruges.

Jeg hører ikke til under nogen undergrupper af hackere. Jeg bryder ikke længere sikkerhedforanstaltningerne på servere og websites, da det ikke længere interreserer mig. Da jeg var "aktiv hacker", hackede jeg hverken under den sorte eller hvide hat - Jeg var af den overbevisning at man bare skal passe sin egen røv, og ellers bare gøre hvad end der synes rigtigt lige nu, lige her.
Gravatar #18 - bugger
1. nov. 2005 22:36
#17 Ville det ikke være rigtigt om du fik fat på TGG?
Gravatar #19 - ldrada
2. nov. 2005 01:26
Jeg har været ude af hele det drama-show siden i sommers. Det ville tage mig mindst tre måneder at komme tilbage igen.
Desuden, så har hackere ikke en speciel måde at "få fat på" hinanden. Der er kun dem som er "sine egne", "dem man synes er cool og har hørt om men aldrig rigtigt har set", og så "dem der tilfældigvis hører om éns IRC netværk og besøger det".
Hvis en hacker er ude, så kan man ikke finde ham - Medmindre man er som mig, og alligevel har sørget for at man kan finde éns adresse, telefonnummer og email bare ved at tænke sig lidt om.
Gravatar #20 - zoop
2. nov. 2005 07:57
For det første vælger de at bruge et navn hvor "Girls" indgår i, og udover det kan de knap nok finde ud af at formulere sig på dansk.

Tja, jeg griner af dem. Magen til en flok sinker skal man lede længe efter.
Gravatar #21 - ldrada
2. nov. 2005 11:37
Lad være med at drage hurtige konklusioner. Blackhat Hackere bruger meget ofte leet, når de defacer en hjemmeside - Men kan til gengæld være meget fornuftige at snakke med, hvis man kommer godt ind på dem.
Gravatar #22 - zoop
2. nov. 2005 11:40
Ved ikke specielt meget om emnet, synes bare ud fra hvad jeg kan læse på den side, at de virker som en flok idioter :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login