mboost-dp1

De mest forhadte techno/dance/pop/ what ever hits.

Gå til bund
Gravatar #51 - holmen
29. jun. 2006 17:38
#47 Ingen tvivl om at det kræver noget at komponere et technonummer på en computer, det er bare lettere end at skulle gøre de på "rigtige" instrumenter, da disse kræver at man bl.a. er i stand til at holde en rytme og spille på instrumenterne.
Zomg, jeg kan godt gøre andet en uff uff uff uff. Lolzorz!!!11

#48, mener du om jeg kan lide e-type eller om det skal med på listen? Jeg har lige hørt det, og det lyder som om det burde være på listen, men jeg ved ikke om de har haft nogle lande-plague hits. Har de det?
Gravatar #52 - Kadann
29. jun. 2006 17:45
#51 -

Lige præcis det hit der er linket til fra E-Type, var en landeplage for nogle år siden.
Gravatar #53 - The-Lone-Gunman
29. jun. 2006 18:06
Mente den skulle med på listen. Kan ikke forstå du ikke har hørt det før, da jeg kan se at vi er ca. samme alder. De spillede ikke andet dengang jeg hoppede rundt til sodavandsdiskoteker. Tror vi taler 1998.
Gravatar #54 - holmen
29. jun. 2006 18:12
E-Type Angels Crying, den kan jeg sgu da godt huske nu jeg hører den. Kendte den bare ikke ved navn. Kan også godt huske hende der synger...
Gravatar #55 - themuss
8. jul. 2006 16:45
Jeg synes, det er fjollet at putte Nena i samme kategori som de andre numre, men det er nok fordi, jeg forstår tysk.

Sangen er en protest mod krig (specifikt den kolde krig). Kan du se samme værdisæt i nogle af de andre sange, du henviser til?
Gravatar #56 - holmen
8. jul. 2006 19:42
#55 sangeren og melodien gør at jeg blander den ind. Jeg har ikke hørt efter hvad han(?) synger, må jeg ærligt tilstå.
Gravatar #57 - Kadann
8. jul. 2006 20:09
Gravatar #58 - ZOPTIKEREN
8. jul. 2006 20:10
Hmm jeg tror min stemme skal ændres fra vengaboys til en eller anden 'sang' fremført af en fuld svensk vengaboys efterfølger som 'synger' om wciii i et eller andet italo-mix. "Vi sitter i venten och spilar Dota" gætter jeg på den hedder.
Gravatar #59 - XorpiZ
9. jul. 2006 08:06

Hehe, det er også Basshunter :<

@ holmen

Du er sgu snæversynet, fuld af fordomme og virkelig træls at høre på! Når du ikke kan kende forskel på ussel diskoteksmusik (som det i #1) og rigtig techno/trance, så kan du ikke sidde og sige, at det er vildt nemt at lave en elektronisk musik.

Jeg fristes til at komme med en masse grimme ord nu.. men jeg vælger at tro, du bare ikke ved bedre.
Gravatar #60 - themuss
9. jul. 2006 14:06
Jo tak, jeg lå i medarbejder-lejr på Roskilde-festival, hvor dem der stod i baren havde én CD med fire numre(!) på, hvoraf det der tågenummer med Annas båd var deres favorit nummer 1... LOL, forresten var 99 luftballons et af de andre.
Gravatar #61 - holmen
10. jul. 2006 06:50
#59 Du er sgu også selv fuld af fordomme når du kalder diskotekmusik for usselt. I mine ører er alt electronisk musik usselt, især techno og trance. Bare fordi jeg ikke kender forskellen, kan jeg sagtens sige at det er lettere at lave computermusik, end det er at lave Metal f.eks.
Det virker som om du kan li' techno og trans, det giver mig lyst til at bruge en masse grimme ord om dig, men jeg vælger at tro at du ikke ved bedre.
Gravatar #62 - XorpiZ
10. jul. 2006 18:09

Yay for konstruktive posts!
Gravatar #63 - FinnHolger
12. jul. 2006 01:30
Hallo i dér!

Inden jeg koger sammen i græmmelse over, at mange herinde hovedløst kalder elektronisk musik for "techno", må jeg blande mig lidt. Techno er elektronisk musik - ikke omvendt.
Holmen, du lader jo ellers til at vide en HEL del ;D

Techno er en ret præcis hovedgenre, som ofte influerer de andre - ligesom techno influeres af andre genre.

Forvirret? Nej, brug et par timer i hyggeligt samværd med den MEGET subjektive ordekvilibrist Ishkur og hans guide til elektronisk musik. Alle genre er vidst bedækket :D
wwww.ishkur.com/music/# (Pis, han har taget siden ned, men denvender vidst tilbage snart.) Det blir stort!

Forresten, de som er nævnt her som eksempler på (hade)musik og lidt til er:

Dance: Alt det dér pop-dance fis. Mere trancet end Party House.
Eks: Barcode bros, Sash, Sylver, DJ Quicksilver, Alice Deejay, Daddy DJ, Darude, DJ Encore, Fragma, Kate Ryan, Milk inc., ja tilmed noget Me&My, Rollergirl, The Space brothers, Paradisio, N-Trance, Karaja.

Eurodance: 90er sjov med 4 klaverakkorder, negerrap og paptrommer.
eks: Culture beat, 2 unlimited, E-type, Dr Alban, Capella, Corona, Gala, MC Zar, Rednex, MoDo, Pandora, Rozalla, 24-7.

Happy Dance/house: Uha, den er jo dækket ind fra start her..
Eks: Aqua, Cartoons, Daze, Dr. Bombay, Tiggy, Toy-box, Whigfield, My&My, VengaBoys, Cuban Boys.. Så har vi de fleste. Hvad er det liige der sker for de danske producere??

Party House: Trykpå-øloverdethele-fløjter&sirener. (en undergruppe af Hard dance, og ikke så houset egentlig).
eks.: 666, DJ Alligator, Venga Boys, Hampenberg. DJ Balloon, Cargo, Brooklyn Bounce, Floorfilla, DJ-(find-selv-på).

Italo: Nu-italo dance. Vocodere og efterslags-cirkus-bas. Numa-Numa!! Forveksl IKKE med Italo Disco, der er en 80'er sag for sig.
Eks: Gigi D'Agostino, Eiffel 65, DJ Ross, Prezioso, Bon-tino, Haiducii, Gabry Ponte.

Big Beat og Funky Breaks: Breakbeats-slårsigløs. Altid brugt i vilde aktionscener og racersekvenser på TopGear. Lidt som House møder Jungle. Funky breaks er mere mørkt og indstuderet.
Eks: Prodigy (Jilted Gen, fat of the land), Chemical Brothers, Fatboy Slim, Cirrus, Apollo 440, Crystal Method, Goon (DK), Overseer, Bomfunk MC's, Timo Maas.

DrumNbase: Tjae.. en slags Big beat/jungle med snublende trommer, og humhum-basser?
Eks: Aphrodite, Dillinja, Concord Dawn, Skynet, Lamb..

House:
Tydelig og sløvere rytme, med et væld af subgenre. Bas oftest offbeat og rytmisk. De seneste 2 år har der været en tendens over mod det VILDT komprimerede, hvor alt andet forsvinder, når stortrommen lyder. Rigtigt godt eksempel er Eric Prydz - Call on Me. Jeg hader det ved gud!

Funky House: (HOUSE!) Sløv og funky.
Eks: Basement Jaxx, David Guetta, DJ Gregory, Bangra Knights vs. Husan., Funkstar Deluxe, Daft Punk.

Dark/deep House: Super mørk genre.. er ligeså skummel som Dark (progressive) trance, men bare houset. Det er guld.

French House: Filter house, mindre genre.
Eks: Cassius, Armand Van helden, Stardust.

Hard house: en del af Hard dance-gruppen.. Minder meget om party house, men uden al øllet og alarmerne. Oftest hurtig BPM.

Electro House: Hm..eller Tech-house? eller electro-tech? Det flyder, men JEG synes det er mere mainstream her..
Eks: Andrea Doria, Benassi, etc..

Techno:
Ret klinisk rytmik, der lader trommerne tale som instrumenter. Ofte ret Kraftwerk-agtig (kliché).
Undergrupper: Electro-tech er ret hipt disse år, og er en skriggul blanding af synths, Techno og House, med sterile basser og ofte kold svingende "sound". Dette er nok det mest elektroniske man kan komme elektronisk dansemusik.
eks: Trentemøller, Sinema, Alter Ego, The Hacker, Miss Kittin, etc. Søster til Electroclash eller hva vi nu kalder det. Bjørn Svin kan givetvis puttes i electrotech.
I den sørgmodige pop-ende finder vi Ladytron, Fishspooner, Felix da Housecat, Goldfrapp, The Rapture, Ladytron, Lexy & K-paul, alle med depri-vocaler eller melodier.

Det som man kan kalde "ÆGTE" Techno er en hård maskinel repeterende rytme af klingklang, ofte uden bas-instrument. Jeg kalder det tysker-techno ;-)
eks: Speedy Jay, Sven Vath, Der Dritte Raum, Marco Carola, Leftfield (double flash, Idioteque), Chris Liberator.

Trance: UTROLIGT varieret hovedgruppe, som generelt er hurtig BPM, stacatto-lyde (korte blibsblobs), og en flydende drømmende lyd. (ahh acid)

Eurotrance: Det som mange kalder trance, er det klæbrige stads der flød over for et par år siden. Dækker over anthem-uplifting-dream-epic trance. Et pladdermaleri fra en BR-butik. Der findes dog mange gode numre her, men ofte er der "solgt ud".
Eks: 4 Strings, Angelic, DJ Sakin&Friends, Gouryella, Ian Van Dahl, Grace, Flutlicht, Paul Oakenfold, Tiesto.

Deep Trance: Hos mig dækker det: Deep-, dark-, tech-trance. Meget mørk lyd og skummel stemning. Snitter ofte psychedelic trance.
Eks: Der Dritte Raum, Underworld, Faithless, Way Out West, The Orb, Atmos, beat Bizarre, Artimixx, Örtz.

Psychedelic og Goa Trance: Hurtige, skumle, ernergirige, syntetiske, zap-bleep-swiiv. Stortromme lyder ofte som laserzap. Har eksisteret som genrer i ca. 13 år. En dont-miss hvis man er noget. Musikken går sjældent på kompromis, men har alligevel udviklet sig meget. Mange undergenrer.
Eks: X-wave, Astrix, Oforia, Talamasca, Astal Projection, Analog Pussy, Miranda, Infected Mushroom, SUN project, CHI-A.D., Hallucinogen, Yahel.

Ah.. Det tog godt en time det her :D
Og kun nævnt 1/10 del af balladen..

Hygge.
Gravatar #64 - XorpiZ
12. jul. 2006 06:26

Fremragende indlæg, intet mindre. Godt at høre fra en ekspert.

Jeg er så ikke helt enig i din placering af Tiesto, Oakenfold og Gouryella (Som vist også er Oakenfold, så vidt jeg husker). Imho, så er det under trance. Men det er vel et spørgsmål om ens defination :)
Gravatar #65 - Derfor
12. jul. 2006 08:57
#2 det er Pussycat dolls der har lavet sangen beep.
Gravatar #66 - Kadann
12. jul. 2006 09:10
#63 -

Du er godt klar over at bedække betyder noget i retning af at parre sig, ikke? :)
Gravatar #67 - l1z4rd
12. jul. 2006 14:23
Nice, det satte lige tingene på plads :)

Det her er egentligt et ret spændene emne. Før kan nævne noget dårligt musik, skal dette først defineres, dette er selvfølgelig og heldigvis en smagssag. Tænk hvis alle lyttede til det samme musik fordi der ikke var andet end Eminem, Prodigy og Britney Spears.

Hvis man spørger mig så har alle dårlige sange været gode på et tidspunkt. Dette betyder at en dårlig nødvendigvis på et eller andet tidspunkt har været spillet meget i radioen, din mp3-liste eller dit yndlingsdiskotek.

Hvis man hører en dårlig sang første og siger: kæft den er dårlig, glemmer man at man nogensinde har hørt den.

Hvis man hører en god sang for første gang og siger:
Hey den er fed den her.

Så hører man den igen og igen og igen indtil man siger:
ffs nu må ham der den skide svensker BassHunter godt stoppe med at synge om en båd ved navn Anna.

Selvom den var mega fed at trykke den af til på dansegulvet på Crazy Daisy til den lyse morgen er det bare ikke fedt mere. Den er gået hen og ligefrem blevet dårligt(!)

Ud fra denne model vil jeg nu give min mening på hvilke numre gennemtiderne har sat mit pis i kog:

Ibens - Hvis Frederik var til fyre
Dette sang er bare så træls. hele ideen med sangen er mega fed, indtil man finder ud af det er en flok fimsede drengerøve der synger den.

The Souvenirs - Jeg hader Susanne
O M G mangen til lort skal man lede længe efter. selve melodien er dog sej, men man bliver virkelig irriteret efter 10^10 gang man høre: Susanne, Susanne, Jeg hader Susanne

TV2 - Der går min klasselærer
TV2, Danmarks kedeligste band. Ja selv efter mere end 20 år kan de stadigvæk kun komme med det samme musik. Lidt ligesom Shubidua, bare med dårlig karma

Kan i alle måske ikke synge med på dem? :)

Som sagt er det min mening, er sikker på alle ikke er enige :)
Gravatar #68 - FinnHolger
12. jul. 2006 18:49
#66 "Du er godt klar over at bedække betyder noget i retning af at parre sig, ikke? :)"

Jow.. man har da lov til at lege med lidt ordgejl, ikk?
Gravatar #69 - sKIDROw
15. jul. 2006 18:25
#44 Simm

Yay!.
Og Dongradio holder da max... :)

dOOOnG!

Skæve nordjyder... hehe
Gravatar #70 - Ramses II
21. jul. 2006 07:10
#67 Nu har Boten Anna ikke noget med en båd og gøre :P
Gravatar #71 - drbravo
21. jul. 2006 09:57
Til alle interesserede! Basshunter spiller i danmark! fredag den 4. August på check point: http://www.diskotekcheckpoint.dk/

Godt nok ligger det langt væk, men hey - er det ikke det værd? :)
Gravatar #72 - MiniatureZeus
21. jul. 2006 10:13
#71 drbravo
jo da! kører langt for at hører om en bot som hedder anna og som holder sin channel fri...?! weird tekst men meget god sang... underlige svenskere! ;P
Gravatar #73 - Simm
26. jul. 2006 12:46
#69: Jep hehe .. læg i øvrigt mærke til DONG-radio jinglen.. hen imod slutningen kan man svagt høre en sige "Der er altså en der har brækket sig!" haha.. synes jeg var meget sjovt, fordi det nok var utilsigtet at det skulle med på jinglen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login