mboost-dp1
Den store citat-tråd!
Nu er det tid til en citat-tråd! Hvad end du har hørt eller læst det, skriv det her. Om ophavsmanden er din far, Nietzsche, din undulat eller dig selv, er ligemeget, så længe det er bare tilnærmelsesvist klogt, sjovt eller andet...
Jeg vil begynde med et par stykker i den humoristiske ende:
Og så en anelse mere seriøst:
Jeg vil begynde med et par stykker i den humoristiske ende:
"Ja, og placere fængslerne med de pædofile tæt på børnehaverne!" (I et forsøg på at parodiere den taoistiske ide om at den korteste vej altid er den bedste)
- Jørgen Hass, Lektor i Filosofi på SDU
"Ja, du kan jo også vælge at blokere med næsen." (Efter at være gået lige igennem en elevs forsvar)
- Sifu Christian
Og så en anelse mere seriøst:
"Forsøg ikke at bære mig, før du selv kan stå."
- Mig
"Hvis noget opfattes som den absolutte sandhed, er det ikke videnskab. Hvis noget er videnskab, er det ikke den absolutte sandhed." - Jens Martin Knudsen (Dr. Scient).
"All you HAVE to do, is die" Karl Heinz Kautz (lektor Datalogi, CBS).
"the level of annoyance increases with complexity => simple is sweet!" mig
"All you HAVE to do, is die" Karl Heinz Kautz (lektor Datalogi, CBS).
"the level of annoyance increases with complexity => simple is sweet!" mig
Procrastination is my sin. It brings me naught but sorrow. I know that I should stop it. In fact, I will - tomorrow... - Gloria Pitzer - Citatet taler vist for sig selv.
"Filosofi er forsøget på, i et mørkt rum, at fange en sort kat, der slet ikke er der. Teologi er forsøget på, i et mørkt rum, at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber 'jeg har den!'" - ukendt - Citatet finder jeg nu stadig lidt morsomt :)
"Filosofi er forsøget på, i et mørkt rum, at fange en sort kat, der slet ikke er der. Teologi er forsøget på, i et mørkt rum, at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber 'jeg har den!'" - ukendt - Citatet finder jeg nu stadig lidt morsomt :)
"There are no contradictions, only errors in our assumptions"
-?
"Only two things are infinite: the Universe and the Human Stupidity. And i'm not convinced about the Univerce." -Albert Einstein
"Teori er når alt fungerer men ingen ved hvorfor. Praksis er når intet fungere men alle ved hvorfor. Hos os er teori og praksis forenet; intet fungerer og ingen ved hvorfor" -?
"Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paperhat would be someone saying; what happens if i do this?" -Terry Pratchett
"America; where liberty is a statue and patriotism is trusting the goverment" -Person på /.
Den mand havde ikke styr på hans egen røv, om han så sad på den!
(Sagt om en overordnet, der ikke havde styr på en hujende bjælde)
At noget ikke kan gøres om, betyder ikke at det skal gentages.
Enhver kan citere andre, men kun den kloge bliver selv citeret.
Og så den jeg nok er bedst kendt for:
Uvidenhed og inkompetence er en større trussel mod samfundet, end pædofili og terrorisme.
Det citat jeg selv syntes bedst om, aner jeg ikke hvor kommer fra. Det eneste jeg ved er at jeg hørte det for efterhånden alt for mange år siden, i en Batman tegnefilm. Men det er jo ikke mindre rigtigt af den grund :-)
En fanatiker er en person der fordobler sin indsats, men taber sit mål af syne.
kig på www.thedump.dk der er mange fede
fx denne: "<@Psycho|Jytte> tænk jeg blev så hysterisk over min dårlige dag at jeg måtte ud og købe hardware for at kunne slappe af igen "
fx denne: "<@Psycho|Jytte> tænk jeg blev så hysterisk over min dårlige dag at jeg måtte ud og købe hardware for at kunne slappe af igen "
Ang. Censur-problemet:
"Ude af sybne, ude af sind"
Jeg aner ikke hvem der oprindeligt sagde disse ord, for mange år siden.
"Ude af sybne, ude af sind"
Jeg aner ikke hvem der oprindeligt sagde disse ord, for mange år siden.
It may be that the old astrologers had the truth exactly reversed, when they believed that the stars controlled the destinies of men. The time may come when men control the destinies of stars.
- Arthur C. Clarke
- Arthur C. Clarke
#10 "don't let your sense of moral sentiments, prevents you from doing what is right" -- mayor salvor harding af den første stiftele (Isaac Assimovs foundations triology) alle stave fejl skal tilskrives mig!
Hvis i virkerligt keder jer så har jeg en samling på http://dudsen.dk/citater/
Hvis i virkerligt keder jer så har jeg en samling på http://dudsen.dk/citater/
If it turns out that there is a God, I don't think that he's evil. But the worst that you can say about him is that basically he's an underachiever.
- Woody Allen
- Woody Allen
"printf is about as well-intended powerful, and prone to disaster as a playful Great Dane in a procelain boutique." - Andrei Alexandrescu, CUJ August 05.
"Perfection is achieved only on the point of collapse" - C.N. Parkinson.
"Why waste time learning when ignorance is instantaneous?" - Hobbes.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back, he ever wants to see a fucking cross?" - Bill Hicks.
"Watching television is like taking black spray paint to your third eye." - Bill Hicks.
"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference." - Bill Hicks.
"I now realize I smoke for simply one reason, and that is spite. I hate you non-smokers with all of my little black fucking heart, you obnoxious, self-righteous, whining little fucks, my biggest fear, if I quit smoking, is that I'll become one of you." - Bill Hicks.
"Perfection is achieved only on the point of collapse" - C.N. Parkinson.
"Why waste time learning when ignorance is instantaneous?" - Hobbes.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. You think when Jesus comes back, he ever wants to see a fucking cross?" - Bill Hicks.
"Watching television is like taking black spray paint to your third eye." - Bill Hicks.
"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference." - Bill Hicks.
"I now realize I smoke for simply one reason, and that is spite. I hate you non-smokers with all of my little black fucking heart, you obnoxious, self-righteous, whining little fucks, my biggest fear, if I quit smoking, is that I'll become one of you." - Bill Hicks.
Hicks er altid god...
Fra "Rant in E-Minor":
"Anyone - DUMB ENOUGH - to wanna be in the military, should be allowed in."
"I don't want any gay people hanging around me while I'm killing kids!"
"A three month old kid in your belly, is not a fucking human being, okay? It's a bunch of little congregated cells. You're not a human, till you're in my phonebook!"
Fra "Dangerous":
"No one - and I repeat - no one, has ever died for a flag. A flag, is a piece of cloth. They might have died for freedom, which, by the way, is the freedom also to burn the fucking flag."
Fra "Rant in E-Minor":
"Anyone - DUMB ENOUGH - to wanna be in the military, should be allowed in."
"I don't want any gay people hanging around me while I'm killing kids!"
"A three month old kid in your belly, is not a fucking human being, okay? It's a bunch of little congregated cells. You're not a human, till you're in my phonebook!"
Fra "Dangerous":
"No one - and I repeat - no one, has ever died for a flag. A flag, is a piece of cloth. They might have died for freedom, which, by the way, is the freedom also to burn the fucking flag."
Jeg kan godt li' denne her historie/citat:
Det forlyder, at Bill Gates på en stor
computer-messe for nylig sammenlignede computerindustrien med
bilindustrien og sagde: "Hvis General Motors havde fulgt med
teknologiens udvikling på samme måde som computerindustrien, så ville vi
alle sammen køre rundt i biler til 150 kr., der kunne køre 400 km på
literen."
Som svar på Bill Gates' bemærkning udsendte General Motors en
pressemeddelelse med ordlyden: Hvis General Motors havde udviklet en
teknologi som Microsofts, ville vi alle køre rundt i biler med følgende
egenskaber:
1. Bilen ville bryde sammen to gange om dagen uden nogen som helst
grund.
2. Hver gang der blev malet nye striber på vejene, ville man være nødt
til at købe en ny bil.
3. Indimellem ville bilen gå i stå på motorvejen - uden nogen grund. Man
ville blive nødt til at køre ind til siden, lukke alle vinduer, slukke
for motoren, starte den igen og derefter åbne alle vinduer igen for at
kunne fortsætte kørslen. Og det ville man bare acceptere uden at vide
hvorfor.
4. Indimellem ville en manøvre som for eksempel et venstresving få bilen
til at gå i stå og nægte at starte igen. I sådanne tilfælde ville man
blive nødt til at reinstallere motoren.
5. Macintosh ville have designet en bil, der kørte på solenergi, var
pålidelig, fem gange så hurtig og dobbelt så nem at køre, men som kun
ville kunne køre på cirka 5% af vejene.
6. Alarmlamperne for olie- og benzinbeholdning og vandtemperatur ville
være erstattet af en enkelt advarselslampe med ordlyden "Denne bil har
udført en ulovlig handling".
7. Airbag-systemet ville spørge "Er du sikker?", før det ville blive
udløst.
8. Indimellem ville man uden nogen som helst grund ikke kunne komme ind
i sin bil, før man løftede dørhåndtaget, samtidig med at man drejede
nøglen i låsen og holdt fast i radioantennen.
9. Hver gang der blev lanceret en ny bilmodel, ville alle køberne være
nødt til at tage køretimer igen, for ingen af funktionerne ville være
magen til dem i deres gamle model.
10. Man ville skulle trykke på start-knappen for at slå motoren fra.
Det forlyder, at Bill Gates på en stor
computer-messe for nylig sammenlignede computerindustrien med
bilindustrien og sagde: "Hvis General Motors havde fulgt med
teknologiens udvikling på samme måde som computerindustrien, så ville vi
alle sammen køre rundt i biler til 150 kr., der kunne køre 400 km på
literen."
Som svar på Bill Gates' bemærkning udsendte General Motors en
pressemeddelelse med ordlyden: Hvis General Motors havde udviklet en
teknologi som Microsofts, ville vi alle køre rundt i biler med følgende
egenskaber:
1. Bilen ville bryde sammen to gange om dagen uden nogen som helst
grund.
2. Hver gang der blev malet nye striber på vejene, ville man være nødt
til at købe en ny bil.
3. Indimellem ville bilen gå i stå på motorvejen - uden nogen grund. Man
ville blive nødt til at køre ind til siden, lukke alle vinduer, slukke
for motoren, starte den igen og derefter åbne alle vinduer igen for at
kunne fortsætte kørslen. Og det ville man bare acceptere uden at vide
hvorfor.
4. Indimellem ville en manøvre som for eksempel et venstresving få bilen
til at gå i stå og nægte at starte igen. I sådanne tilfælde ville man
blive nødt til at reinstallere motoren.
5. Macintosh ville have designet en bil, der kørte på solenergi, var
pålidelig, fem gange så hurtig og dobbelt så nem at køre, men som kun
ville kunne køre på cirka 5% af vejene.
6. Alarmlamperne for olie- og benzinbeholdning og vandtemperatur ville
være erstattet af en enkelt advarselslampe med ordlyden "Denne bil har
udført en ulovlig handling".
7. Airbag-systemet ville spørge "Er du sikker?", før det ville blive
udløst.
8. Indimellem ville man uden nogen som helst grund ikke kunne komme ind
i sin bil, før man løftede dørhåndtaget, samtidig med at man drejede
nøglen i låsen og holdt fast i radioantennen.
9. Hver gang der blev lanceret en ny bilmodel, ville alle køberne være
nødt til at tage køretimer igen, for ingen af funktionerne ville være
magen til dem i deres gamle model.
10. Man ville skulle trykke på start-knappen for at slå motoren fra.
Der er en masse gode på bash.org
http://www.bash.org/?473599
http://www.bash.org/?473599
Mjordan2nd: If you could be any fictional character, who would you be?
Chris: Spider Man
Tim: batman
Sidd: batman
Mjordan2nd: I'd be god
Et replikskifte fra filmen "Little Buddha", hvor Siddharta(Keanu Reeves) møder Mara forklædt som hamselv(altså Siddharta):
Mara: You who goes where noone else will dare, will you be my god?
Siddharta: Architect, finally I have met you. You will not rebuild your house again.
Mara: But I am your house and you live in me.
Siddharta: Oh lord of my own ego, you are pure illusion. You do not exist. The earth is my witness.
Der er mange gode, denne giver mig dog altid et smil på læben:
- "I want to die peacefully in my sleep, like daddy; not screaming in horror like his passengers!"
Space is big. You just won't believe how vastly, hugely, mind-bogglingly big it is. I mean, you may think it's a long way down the road to the drug store, but that's just peanuts to space.-- "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"
... fordi det ville være brud på ophavsretten at skrive alle bøgerne af her. Læs dem, og gør det på engelsk.
Ellers tag et kig på denne side hvis du keder dig en dag: http://www.macgyver.com/
Så må jeg hellere fortsætte med følgende:
Eller som den vist er i den danske oversættelse (frit efter hulkort hukommelsen):
Ford: It feels unpleasantly like being drunk
Arthur: Whats unpleasant about being drunk?
Ford: Try asking a glass of water.
Eller som den vist er i den danske oversættelse (frit efter hulkort hukommelsen):
Ford: Det føles i ubehagelig grad, som at have skudt papegøjen
Arthur: Hvad ubehageligt er det ved det?
Ford: Spørg papegøjen.
H. L. Mencken har mange gode:
"An idealist is one who, on noticing that a rose smells better than a cabbage, concludes that it will also make better soup."
"Giving every man a vote has no more made men wise and free than Christianity has made them good."
"Misogynist: A man who hates women as much as women hate one another."
"The older I grow the more I distrust the familiar doctrine that age brings wisdom."
"To die for an idea; it is unquestionably noble. But how much nobler it would be if men died for ideas that were true!"
"An idealist is one who, on noticing that a rose smells better than a cabbage, concludes that it will also make better soup."
"Giving every man a vote has no more made men wise and free than Christianity has made them good."
"Misogynist: A man who hates women as much as women hate one another."
"The older I grow the more I distrust the familiar doctrine that age brings wisdom."
"To die for an idea; it is unquestionably noble. But how much nobler it would be if men died for ideas that were true!"
Jeg kan personligt grine gentagne gange over denne:
http://bash.org/?5300
http://bash.org/?5300
"What does a dog do on his day off?. He can't just lie around. That's his job!..." -George Carlin
'Euphemism'
"It's getting to the point, that i'm afraid one of these days, we'll hear a rape victim described as an involentary sperm recipient.
"I'm telling you some of this language, makes me wanna vommit... Well maybe not vommit. Makes me wanna engage, in an involentary personal protein spill!..."
'Efter en masse "gode" råd til jobsøgninger'
"And then if you still, don't got the job. Point to his table, and shout: 'Who's the cunt!...' That'll get you right in..."
'Euphemism'
"It's getting to the point, that i'm afraid one of these days, we'll hear a rape victim described as an involentary sperm recipient.
"I'm telling you some of this language, makes me wanna vommit... Well maybe not vommit. Makes me wanna engage, in an involentary personal protein spill!..."
'Efter en masse "gode" råd til jobsøgninger'
"And then if you still, don't got the job. Point to his table, and shout: 'Who's the cunt!...' That'll get you right in..."
#49 Hehe, Carlin er altid god.
Mere Bill Hicks:
"If anyone here's in marketing or advertising... Kill yourself."
"Hey buddy, let me tell you something. My daddy died for that flag! Really? Wow, I bought mine."
"I'm tired of this backslapping 'aren't humanity neat' bullshit. We're a virus with shoes."
"If you're so pro-life, and if you're so pro-child, then adopt one that's already here, that's very unwanted and very alone, and needs someone to take care of it, to get it out of a horrible situation. People say 'why don't you do that?' and I say 'because I hate fucking kids, and couldn't care less!'"
Mere Bill Hicks:
"If anyone here's in marketing or advertising... Kill yourself."
"Hey buddy, let me tell you something. My daddy died for that flag! Really? Wow, I bought mine."
"I'm tired of this backslapping 'aren't humanity neat' bullshit. We're a virus with shoes."
"If you're so pro-life, and if you're so pro-child, then adopt one that's already here, that's very unwanted and very alone, and needs someone to take care of it, to get it out of a horrible situation. People say 'why don't you do that?' and I say 'because I hate fucking kids, and couldn't care less!'"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund