mboost-dp1

Det kommende XML format i Office

Gå til bund
Gravatar #1 - Pally
5. aug. 2005 09:58
Det næste format bliver XML indpakket i en zip-container (der er vist kigget lidt på Open Office her). Rent udviklermæssigt bliver der langt om længe åbnet op for at lave effektive tools der direkte kan manipulere Office dokumenter. Det betyder helt sikkert fast arbejde til udviklere i firmaer med et større intranet.

Interview (30 min wmv):
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=7332...
Gravatar #2 - sKIDROw
5. aug. 2005 19:56
Hagen er så at hvis du vil embedde f.eks Excell i Word, bliver det indlejret binært. Så vidt jeg forstod på dem. Og lad mig ikke begynde på deres stunt med at PATENTERE DERES FORMAT MED EN ÆKEL LICENS!!!!!!!!!!!!!!!

Well... :)
Ret skal være ret... hehe
For Microsoft er det et første positive skridt, i den rigtige retning. Men håber de lærer lidt endnu... ;)
Gravatar #3 - Pally
5. aug. 2005 20:29

Hagen er så at hvis du vil embedde f.eks Excell i Word, bliver det indlejret binært

Både og. I dit tilfælde vil "Word-zip"-filen indeholde en "Excel-zip"-fil; dvs. en zip container indeholdt i en anden.

Hvis man kan finde ud af at åbne én zip-fil, så går det nu nok osse med den indlejrede...

Og lad mig ikke begynde...

Nej tak... Lad vær' med det :b
Gravatar #4 - sKIDROw
6. aug. 2005 07:17
#3 Pally

Okay så er det ikke så skidt, som Microsoft gutten forklarede det i foredraget i SSLUG regi. (Han virkede dog også til at være i tvivl om det der blev spurgt om...)

Med hensyn til deres minering af formatet med patenter, og den absurde licens til førnævnte. Det er skarpe og giftige torne, i en ellers sjælden smuk idé fra dem. Håber al den ballade de får over deres patentering + licenserne til samme, at de forhåbentligt bliver klogere fremover. Men lad mig lige nævnte, at jeg er 80% positiv over initiativet... ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login