mboost-dp1
Det nye TV-signal reklame
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej guys.
Jeg sad lige og så reklamer på TV3. Her kom der en reklame for DetNyeTV-signal.dk. I løbet af reklamen siger den "Vent et øjeblik mens vi tjekker om dit tv er klar til det nye signal". Der går et par sekunder og den siger "Dit TV er klar til det nye signal".
Her sidder jeg så og ligner et stort spørgsmålstegn. Er det ikke bare en reklame? En optagelse? Siger de det til alle, eller er der rent faktisk noget om det?
Wtf?
Jeg sad lige og så reklamer på TV3. Her kom der en reklame for DetNyeTV-signal.dk. I løbet af reklamen siger den "Vent et øjeblik mens vi tjekker om dit tv er klar til det nye signal". Der går et par sekunder og den siger "Dit TV er klar til det nye signal".
Her sidder jeg så og ligner et stort spørgsmålstegn. Er det ikke bare en reklame? En optagelse? Siger de det til alle, eller er der rent faktisk noget om det?
Wtf?
Den eneste forklaring jeg lige kan komme på (ud over at lyve til dem der ikke er klar, hvilket vist er totalt meningsløst) er at de ikke sender helt samme indhold digitalt og analogt. Men det er da at gøre lidt meget ud af det.
Altså ligesom når de i radioen siger "du lytter til P3", så tænker man vel ikke over hvor de ved det fra.
Altså ligesom når de i radioen siger "du lytter til P3", så tænker man vel ikke over hvor de ved det fra.
Jo, det er bare en film. Det er for at sige, alle kan få digital TV med det nye antenne signal. Den tjekker ikke noget som helst... Så jo, den siger det samme til alle.
Det kræver jo bare en boks og den rigtige antenne, det nye signal er jo antenne (DVB-T) (Boxer) baseret. De snakker så vidt jeg ved ikke om TV fra selskaber som YouSee, osv.
Tror faktisk nok de bliver ved med at sende analog TV fra Kabel TV selskaberne, altså kun Boxer det omhandler.
Det kræver jo bare en boks og den rigtige antenne, det nye signal er jo antenne (DVB-T) (Boxer) baseret. De snakker så vidt jeg ved ikke om TV fra selskaber som YouSee, osv.
Tror faktisk nok de bliver ved med at sende analog TV fra Kabel TV selskaberne, altså kun Boxer det omhandler.
Ja, det er lige gået op for min kæreste og jeg. Vi så først reklamen på TV3 (2900 Happiness, suk) og så på Kanal 4 (De Unge Mødre, suk). Det er jo begge to kanaler man kun kan få digitalt.
Derfor kunne de jo ikke sende samme reklame på TV2. Ved i om den bliver sendt på TV2 eller om den bare siger noget andet?
Derfor kunne de jo ikke sende samme reklame på TV2. Ved i om den bliver sendt på TV2 eller om den bare siger noget andet?
Kordonme (6) skrev:Vi så først reklamen på TV3 ... og så på Kanal 4 ... Det er jo begge to kanaler man kun kan få digitalt.
Jeg har TV3 analog? :P Gælder faktisk også Kanal 4, gennem Canal Digital kabel TV.
De tjekker ikke noget som helst. Reklamen bliver kun sendt på kanaler der IKKE bliver sendt i luften... Det er ikke alle analoge signaler der bliver fjernet, de er kun dem der bliver sendti luften. det er derfor stadig muligt t modtage analogt signal fra f.eks. yousee.
Vossen (7) skrev:Jeg har TV3 analog? :P Gælder faktisk også Kanal 4, gennem Canal Digital kabel TV.
Du modtager jo ikke de kanaler via en stueantenne..
MiniatureZeus (9) skrev:Du modtager jo ikke de kanaler via en stueantenne..
Surprise, surprise... Var jeg godt klar over, da det er kabel TV.
Man KAN heller ikke få TV3 gennem en stueantenne.
Kordonme (10) skrev:Er det ikke også digitalt?
Nej, faktisk har jeg også udtrykt mig forkert. Jeg har ikke TV3 via Canal Digital, da CD ikke har Viasat produkter, men jeg har TV3 analog som en special aftale gennem antenneforeningen.
#12: I teorien, jo :)
Kræver bare at Viasat ikke var sådan nogle pussies.
De tjener åbenbart mere på at få 100% af abonnementsprisen frem for kun en del (og resten til Boxer), end de mange ekstra kunder ville give i øgede reklameindtægter.
Edit: Tillad mig at tænke højt lidt mere..
Hvorfor i alverden sagde de ikke ja til Boxer og satte prisen, så dem der VILLE have TV3/3+ uden parabol kunne betale dem, men så det også kunne betale sig at købe Viasats parabolpakker? Nu hvor Boxer har fyldt kanalpladserne op får de jo et problem hvis folk kan se fornuften i at skifte. De kan jo ikke komme ind i folden, når Boxer ikke har mere plads. Med mindre de vil bruge mux 6 til DVB-T i stedet for DVB-H.
Eller måske var det på tide at de fik lov at bruge mux 7 og 8.
Kræver bare at Viasat ikke var sådan nogle pussies.
De tjener åbenbart mere på at få 100% af abonnementsprisen frem for kun en del (og resten til Boxer), end de mange ekstra kunder ville give i øgede reklameindtægter.
Edit: Tillad mig at tænke højt lidt mere..
Hvorfor i alverden sagde de ikke ja til Boxer og satte prisen, så dem der VILLE have TV3/3+ uden parabol kunne betale dem, men så det også kunne betale sig at købe Viasats parabolpakker? Nu hvor Boxer har fyldt kanalpladserne op får de jo et problem hvis folk kan se fornuften i at skifte. De kan jo ikke komme ind i folden, når Boxer ikke har mere plads. Med mindre de vil bruge mux 6 til DVB-T i stedet for DVB-H.
Eller måske var det på tide at de fik lov at bruge mux 7 og 8.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.