mboost-dp1

DMCA på hormoner på vej

Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
25. apr. 2006 20:47
http://news.com.com/Congress+readies+broad+new+dig...

I USA arbejdes der nu på en langt mere vanvittig lovgivning, end DMCA har været det. Man kan kun have medlidenhed med amerikanerne, hvis det galskab her får lov at komme igennem.
Gravatar #2 - NFX
25. apr. 2006 21:06
Yeah, det er langt ude.
Strafferammen er op til 10 år i fængsel - potentielt set bare for at _forsøge_ (i ond tro) at kopiere noget. Der bliver også mulighed for at aflytte folk i sager dækket af den nye lov. Det er skræmmende.
Gravatar #3 - XorpiZ
25. apr. 2006 21:18
haha, da jeg så din overskrift troede jeg de ville smide DMCA på kønshormoner :/
Gravatar #4 - sKIDROw
25. apr. 2006 22:24
#2 NFX

Jeg ser flere bekymrende ting her:

1> Strafferammen er helt ude af propertioner.
2> Midlerne man vil bruge til håndhævelse, får jo et hvert diktatur til at ryste på hovedet.
3> Retorikken. Er jeg den eneste som væmmes, over PÅSTANDEN om at disse aktiviteter bruges til at støtte terrorisme?... ;) For ja Jon tjente jo millioner på, at skaffe alle adgang til at afspille DVD film... eller?.
Gravatar #5 - Gruesome
27. apr. 2006 01:27
Så vil jeg da lige bidrage med denne utroligt indsigtsfulde kommentar fra /.

Synes sgu det er ved at være lidt uhyggeligt efterhånden. I starten kunne man godt grine lidt af de tåbelige amerikanske love og tiltag, men efter 9/11, Afghanistan, Irak og krigen mod terror på hjemmefronten så synes jeg godt nok ikke der er meget at grine af efterhånden. Håber der er mange amerikanere der følger op på det her som der bliver opfordret (og gjort) flere steder i den tråd jeg linker til.

Tvivler på at Bush kunne finde på at 'forlænge' sit embede, men er lige før jeg tror han ville for success med det, hvis han prøvede. Men i og for sig er det også fuldstændigt ligemeget hvem der er commander in chief. Så længe det er de store firmaer der styrer politikerne vil udfaldet være det samme.
Gravatar #6 - SKPFræser
27. apr. 2006 08:59
Var det ikke Oscar Wilde der sagde, at i USA bliver præsidenten valgt, men aviserne regerer til evig tid
Gravatar #7 - drbravo
27. apr. 2006 10:00
Forlænge sit embede?! Støtten til bush har aldrig været så lav som den er nu! Sidst jeg hørte var den under 40%!
Gravatar #8 - <3Thinkpads
27. apr. 2006 11:02
Nu ville det jo også blive svært for ham at forlænge sit embede da han er på sin anden valgperiode og skal gå af efter denne periodsafsluttelse. Ret mig hvis jeg tager fejl:) Men selv hvis han kunne, så tvivler jeg meget på opbakning fra det amerikanske folk!
Gravatar #9 - Gruesome
27. apr. 2006 11:44

Nu var meningsmålingerne før valget sidste gang heller ikke i hans favør, men folk har det med ikke at ville skifte hest under en krig.

Det er ikke muligt ifølge Amerikansk lov, med mindre det seføli' blev lavet om, som var min pointe.
Gravatar #10 - sKIDROw
27. apr. 2006 18:41
Mener faktisk de har en lov, som giver undtagelser i krigstider... ;)

Men tror ikke han tør misbruge den, i det her tilfælde...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login