mboost-dp1

Endnu en sindsyg kristen

Gå til bund
Gravatar #1 - XERXES
12. maj 2006 13:58
Jeg er målløs! Lige når man troede at grænsen for religiøst idioti var noget, blev den lige rykket flere hundrede kilometer.

http://badjojo.com/daily/video.php?var=6.04.24/04....

Dette her bekrafter mig bare i mit valg, om ikke at tro på noget.
Gravatar #2 - m_abs
12. maj 2006 14:17
Jeg troede ikke det kunne være så slemt, er det seriøst?
Gravatar #3 - coday
12. maj 2006 14:39
de er jo alle sammen syge!
Gravatar #4 - BurningShadow
12. maj 2006 15:10
Det er jo knald i låget.
Gravatar #5 - drbravo
12. maj 2006 20:14
Jeg synes at det er SÅ FEDT at hun bliver SLAGTET! jeg mener.. de sviner jo hende 100%! Det er da for fedt at se hvordan en psykopat som hende bliver nedgjordt på TV! :D :D

Men hun fortjener sgu at føle "guds hånd" - og jeg ville sgu ikke have noget imod at klaske lidt til hende...
Gravatar #6 - demiurgos
12. maj 2006 20:48
#1 (Extreme.ken)

1. Udover at være et eksempel på idiotisk opførsel, så demonstrerer dette klip jo atter engang hvor meget Fox News lever op til deres "Fair & Balanced." Man kan synes at hun er nok så stor en tåbe, men det er og bliver elendig journalistik! Havde de kunnet deres kram, havde de overladt det til hende at illustrere hvor forstyrret et menneske hun er, hvilket hun klarer ganske udemærket.

2. Du skriver følgende:
Dette her bekrafter mig bare i mit valg, om ikke at tro på noget.

Jeg er ikke sikker på at jeg helt kan følge dig. Hvordan ville denne lille gruppe af menneskers handlinger, have noget som helst med din egen religiøse overbevisning at gøre? Om ikke andet ville du vel blot tage endnu mere afstand fra dem, da du ikke ønskede at din tro skulle associeres med dem? Dit valg om at tro, eller ikke tro, på "noget" er vel ikke taget på baggrund af andre religiøse menneskers adfærd, men derimod din egen holdning til eksistensen af diverse guddomme?

3. Skal jeg forstå ordvalget "Endnu en sindsyg kristen" som et tegn på, at dette klip siger noget mere generelt om den kristne tro? I så fald vil jeg meget gerne vide hvad det er, da jeg umiddelbart ikke ser andet end en sindsforvirret kvinde, der repræsenterer en gruppe på ca. 100 sindsforvirrede personer.

Jeg kan virkelig ikke se hvad der er så tankevækkende ved disse eksempler på religiøse mennesker der opfører sig åndssvagt. At der findes tosser som disse ude i verden, er jeg udmærket klar over, og historierne er for så vidt også meget (tragi)komiske. De konklusioner der nogen gange synes at blive draget ud fra dem, er til gengæld højst tvivlsomme.

Til sammenligning kan jeg fortælle at jeg igennem mange år har spillet rollespil. En, i mine øjne, ganske uskyldig hobby, der i flere år havde et ganske dårligt ry. Rollespil tiltrak en gang imellem nogle uheldige typer, og når disse teede sig åndssvagt, blev rollespil fremstillet som skurken. Jeg benægter ikke at rollespillet kan have fungeret som en katalysator, men nogen aktiviteter tiltrækker bare en hvis mængde af småforvirrede personer, og det betyder ikke at aktiviteterne er dårlige i sig selv!

Et mere aktuelt eksempel er hele snakken om voldelige computerspils "indflydelse på unge mennesker," som jeg er sikker på at mange newz-brugere finder latterlig, eller i hvert fald lettere hysterisk. Igen skal man overveje hvad der er statistiske sammenfald, og hvad der er årsag.

Måske har jeg læst for meget i denne tråd, og i så fald er ovenstående ikke rettet mod jer. Det er dog langt fra første gang at jeg ser disse sensationshistorier blive brugt som "argument" for at tilsvine kristendommen som helhed. Det er bare en fejlagtig logik, som kun accepteres fordi der er en fælles konsensus om at religion er tåbeligt.
Gravatar #7 - drbravo
12. maj 2006 20:52

Supergod post.

Jeg har dog ikke noget imod hende fordi hun påstår at hun er kristen (Synes du at hun er kristen?) Men derimod fordi hun opfører sig som hun gør imod mennesker der er i så dyb sorg. Det er noget af det største svineri jeg længe har set.
Gravatar #8 - demiurgos
12. maj 2006 21:01
#7 (drbravo)

Jamen mange tak :)

Synes du at hun er kristen?

Jeg er ikke selv kristen, så jeg vil lade det være op til dem (altså de kristne) indbyrdes at definere deres egen tro. Til gengæld vil den store, store majoritet af kristne næppe anerkende hende som tilhørende deres tro, så jeg vil tage lidt let på hendes religion, og kalde hende hvad hun med sikkerhed er (se nedenfor).

Men derimod fordi hun opfører sig som hun gør imod mennesker der er i så dyb sorg. Det er noget af det største svineri jeg længe har set.

Jeg har skam heller intet til overs for hende. Jeg går ind for at kalde en spade for en spade, og hun er afgjort en spade.
Gravatar #9 - Norton
12. maj 2006 21:13
Hun er da ikke sindsyg, bare en gennemsnit's amerikansk kristen
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
13. maj 2006 20:07
http://video.google.com/videoplay?docid=5464505634...

^^ Det er den ultimative.

I'M A GOD WARRIOR!
Gravatar #11 - coday
13. maj 2006 20:48
#10 Sådan nogle typer, giver mig virklig meget lyst til at møde dem for at provokere.
Gravatar #12 - HashKagen
15. maj 2006 08:38
10 & 11 tro det eller ej men hun minder mig faktisk lidt om min egen mor da hun var værst, dog ikke i kristen forstand, nærmere efter sit eget hovede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login