mboost-dp1
Evolution vs Intelligent design - nu også i danmark!
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3022037&...
Det måtte vel komme på et tidspunkt. Andre der er friske på at gøre biskoppen opmærksomme på den eneste rigtige tro(FSM)?
Enhver med bare lidt forstand på FSM kan jo klart se at denne religion må være den rigtige. I biblen er der ting som edens have osv som man ikke kan finde i virkeligheden, men enhver kan jo finde bjerge, træer og dværge. Et entydigt bevis på at FSM er den eneste rigtige tro!
Det måtte vel komme på et tidspunkt. Andre der er friske på at gøre biskoppen opmærksomme på den eneste rigtige tro(FSM)?
Enhver med bare lidt forstand på FSM kan jo klart se at denne religion må være den rigtige. I biblen er der ting som edens have osv som man ikke kan finde i virkeligheden, men enhver kan jo finde bjerge, træer og dværge. Et entydigt bevis på at FSM er den eneste rigtige tro!
Det er jo sindssygt. Skal danmark virkeligt trækkes det sidste stykke ned i det amerikanske kølle-svinger søle?
Er det ikke nok at danmark skal deltage i de voldellige amerikanske korstog, skal vi nu også undervises i voodoo og andet hokus-pokus. Det er jo ren Harry Potter efterhånden.
#1 Du må undskylde hvis jeg overser noget, men hvad er FSM?
(Hvis det har noget med små hvide mus at gøre, så er jeg frisk på at sende et par mails)
Er det ikke nok at danmark skal deltage i de voldellige amerikanske korstog, skal vi nu også undervises i voodoo og andet hokus-pokus. Det er jo ren Harry Potter efterhånden.
#1 Du må undskylde hvis jeg overser noget, men hvad er FSM?
(Hvis det har noget med små hvide mus at gøre, så er jeg frisk på at sende et par mails)
Jeg burde måske have linket til dem og for en gang skyld er google ikke så venlige ("Federated states of micronesia?!" :D)
Anyways du kan læse om FSM på denne side: Http://www.venganza.org/
Edit: og det overrasker mig på ingen måde er du frisk på at spamme folk om små hvide mus. Tsk tsk tsk.
Anyways du kan læse om FSM på denne side: Http://www.venganza.org/
Edit: og det overrasker mig på ingen måde er du frisk på at spamme folk om små hvide mus. Tsk tsk tsk.
update:
Der er kommet et par gode billeder af FSM. Se nedestående link for de bedste:
http://www.venganza.org/sighting/67.htm
http://www.venganza.org/sighting/118.htm
Som det tydeligt fremgår af billederne kan FSM let skifte størrelse.
Jeg har en teori om at FSM viser sig som en skål spaghetti er at hvis han viste sin sande form ville det være for stort og skønt til at mennesket kunne overkomme det. Jeg arbejder dog stadig på denne teori.
Der er kommet et par gode billeder af FSM. Se nedestående link for de bedste:
http://www.venganza.org/sighting/67.htm
http://www.venganza.org/sighting/118.htm
Som det tydeligt fremgår af billederne kan FSM let skifte størrelse.
Jeg har en teori om at FSM viser sig som en skål spaghetti er at hvis han viste sin sande form ville det være for stort og skønt til at mennesket kunne overkomme det. Jeg arbejder dog stadig på denne teori.
Ok, den havde jeg læst om før (link her på Newz?), men havde glemt om det :-D
Så når vi spiser spaghetti så er det det samme som når (de kristne) vampyrer drikker (jesu) blod?
Så når vi spiser spaghetti så er det det samme som når (de kristne) vampyrer drikker (jesu) blod?
[Peter Griffin drinking church wine]: Wow. This is the blood of Christ? That guy must have been hammered all the time.
#7 (Gruesome)
Eller endnu bedre:
Mr. Lassenbee: "Apparently, there's some law against teaching the evolutionary theory that Gil Gerard used a time machine, went back and ejaculated into the primordial ooze."
Principal Shepherd: "This stupid country."
Efterfulgt af denne:
Tom Tucker: "Hello. Tom Tucker live at James Woods High School with this sensational breaking story. A teacher caught molesting children... With crackpot theories."
Eller endnu bedre:
Mr. Lassenbee: "Apparently, there's some law against teaching the evolutionary theory that Gil Gerard used a time machine, went back and ejaculated into the primordial ooze."
Principal Shepherd: "This stupid country."
Efterfulgt af denne:
Tom Tucker: "Hello. Tom Tucker live at James Woods High School with this sensational breaking story. A teacher caught molesting children... With crackpot theories."
Nu er det officielt de kristne i Danmark er ligeså sindsyge som dem i USA.
Nu må de tage sig sammen, se at komme ud af middelalderen og med ind i det 21. århundrede.
Jeg kan rigtigt godt lide slut kommentaren i artiklen, den passer så godt med mit indtryk af ID-tilhængerne :p :
Endnu engang mister jeg respekt for folkekirken, og jeg troede slet ikke det var muligt at miste mere.
De skal holde religion i kirken/mosken/andet og i religionstimerne, og ikke andre steder
Nu må de tage sig sammen, se at komme ud af middelalderen og med ind i det 21. århundrede.
Jeg kan rigtigt godt lide slut kommentaren i artiklen, den passer så godt med mit indtryk af ID-tilhængerne :p :
"Som biologer er vi villige til at diskutere alt, men vi må forvente, at kritikerne har et minimum af faglig viden eller i det mindste forsøger at sætte sig ind i stoffet. De ved åbenbart ikke, at den moderne evolutionsbiologi stort set har forklaret, hvordan kompleksiteten i naturen hænger sammen", siger han til avisen.
Endnu engang mister jeg respekt for folkekirken, og jeg troede slet ikke det var muligt at miste mere.
De skal holde religion i kirken/mosken/andet og i religionstimerne, og ikke andre steder
At nogen har den tro: fint, lad dem!
At mine (fremtidige, ganske vist) børn skal udsættes for den slags sludder: nej tak!!! Hvorfor kan folk med underlige overbevisninger (herunder kristne, muslimer, jehoveds vidner, katolikker, whatever) ikke beholde dem for sig selv? Sådan som jeg lever passer fint til mig, jeg har ikke brug for at vide om deres syn på livet, om så de tror at verdenen er skabt af små hvid mus så er jeg ligeglad (dog, hvis "Hvide mus" teorien omtaler en Ford Prefect eller elektronisk tommeltot, så er jeg villig til at lytte, ellers: gå væk).
Ang. ID: nej! bare fordi der er mange kombinationsmuligheder forhindre det jo ikke noget i at ske! Chancen for at vinde i lotto er: ca. 1:8.000.000, ikke desto mindre er der en eller anden heldig idiot der vinder næsten hver uge (bare aldrig mig!). Lotto eksempelt viser jo tydeligt, at selv om chance for at noget sker er minimal, så kan (og vil det) ske alligevel.
Sådanne udtalelser giver mig virkelig lyst til at blive videnskablig fundementalist!!!
At mine (fremtidige, ganske vist) børn skal udsættes for den slags sludder: nej tak!!! Hvorfor kan folk med underlige overbevisninger (herunder kristne, muslimer, jehoveds vidner, katolikker, whatever) ikke beholde dem for sig selv? Sådan som jeg lever passer fint til mig, jeg har ikke brug for at vide om deres syn på livet, om så de tror at verdenen er skabt af små hvid mus så er jeg ligeglad (dog, hvis "Hvide mus" teorien omtaler en Ford Prefect eller elektronisk tommeltot, så er jeg villig til at lytte, ellers: gå væk).
Ang. ID: nej! bare fordi der er mange kombinationsmuligheder forhindre det jo ikke noget i at ske! Chancen for at vinde i lotto er: ca. 1:8.000.000, ikke desto mindre er der en eller anden heldig idiot der vinder næsten hver uge (bare aldrig mig!). Lotto eksempelt viser jo tydeligt, at selv om chance for at noget sker er minimal, så kan (og vil det) ske alligevel.
Sådanne udtalelser giver mig virkelig lyst til at blive videnskablig fundementalist!!!
#10 Det er gud der bestemmer Lotto-tallene.
Det kan godt være at vi som mennesker er komplekse, men vi har satme mange indbyggede fejl. Er gud ikke ufejlbarlig?
Evolutionslæren forklarer hvorfor vi har et haleben, det gør religionens myter ikke. Hvorfor deler vi over 99% genetisk materiale med chimpansen? Det er også tydeligt vist at arter har udviklet sig ved isolerede tilfælde som i Darwins tilfælde på galapagosøerne. Hvorfor er gennemsnitshøjden på mennesker steget markant? Hvorfor går børn tidligere og tidligere i pupertet? Vi ser udviklingen i små bidder bare over få århundreder og endda i endnu kortere perioder. Eneste chance for at gøre mig religiøs er at sige at gud skabte evolutionen... og dermed kan vi beholde den i skolerne ;)
Det kan godt være at vi som mennesker er komplekse, men vi har satme mange indbyggede fejl. Er gud ikke ufejlbarlig?
Evolutionslæren forklarer hvorfor vi har et haleben, det gør religionens myter ikke. Hvorfor deler vi over 99% genetisk materiale med chimpansen? Det er også tydeligt vist at arter har udviklet sig ved isolerede tilfælde som i Darwins tilfælde på galapagosøerne. Hvorfor er gennemsnitshøjden på mennesker steget markant? Hvorfor går børn tidligere og tidligere i pupertet? Vi ser udviklingen i små bidder bare over få århundreder og endda i endnu kortere perioder. Eneste chance for at gøre mig religiøs er at sige at gud skabte evolutionen... og dermed kan vi beholde den i skolerne ;)
#12:
Det er jo fordi Gud gør det sådan!
Derudover vil jeg også lige henvise til Intelligent Falling :)
Det er jo fordi Gud gør det sådan!
Derudover vil jeg også lige henvise til Intelligent Falling :)
Det må være derfor vægten er begyndt at vise mere, når jeg stiller mig på den. Han kan ikke lide ateister, og presser dem derfor nedad. Det forklarer også hvor jeg kun er 1,74m i højden...
Det må være derfor vægten er begyndt at vise mere, når jeg stiller mig på den. Han kan ikke lide ateister, og presser dem derfor nedad. Det forklarer også hvor jeg kun er 1,74m i højden...
Evolutionslæren forklarer hvorfor vi har et haleben, det gør religionens myter ikke.
Tror du har overset et af hovedtrækne ved ID-teorien, nemlig det at de ikke betvivler evolutionen, men derimod blot siger at den er planlangt af "Designeren".
ID-tilhængerne har deres designer som de ikke fortæller mere om og på den måde undgår de mange af de modargumener der mødte kreationisterne, men i bund og grund er de to synspunkter ens.
there are many phenomena that cannot be explained by secular gravity alone, including such mysteries as how angels fly, how Jesus ascended into Heaven, and how Satan fell when cast out of Paradise.
Ok, nu skal jeg løst livets stort mysterier for den stakkels kølle-dasker.
"...as how angels fly,"
Der findes ikke engle, for pokker da. Tror manden også på enhjørninge?
"...how Jesus ascended into Heaven,"
Det gjorde han jo heller ikke. Han blev smidt i et gravkammer, hvorefter nogle syge personer stak af med hans lig. Og her forudsætter jeg enddag at liget rent faktisk forsvandt, og at han har eksisteret, som person.
"...and how Satan fell when cast out of Paradise."
Kom igen, lille ven... Han har da vist ser for mange film, hvis han tror på satan...
----
Det er meet muligt at tyngde-teorierne halter pga. manglende viden, men hvad med deres egne problemer.
Hvorfor er det tyngdekraften ikke den samme, på Jorden, Månen, og Mars?
Hvorfor er den stærkere på Jorden, end på Månen?
Fordi deres hokus-pokus-voodoo-gud er tætterer på Jorden?
Hvad så med Mars? Hvis han er tætterer på Jorden, end på Månen, så må han være tætterer på Månen, end på Mars.
Og hvad med solen. Den har en stærkerer tyngdekraft end Jorden, men hvis deres hokus-pokus-voodoo-gud er tætterer på Solen, end på Jorden, så er han også tætterer på Merkur, end på Jorden, men Merkur har en svagerer tyngdekraft end Jorden.
Og hvor passer Jupiter ind i alt dette?
"Let's take a look at the evidence," said ECFR senior fellow Gregory Lunsden."In Matthew 15:14, Jesus says, 'And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch.' He says nothing about some gravity making them fall—just that they will fall.
""Let's take a look at the evidence," said ECFR senior fellow Gregory Lunsden.
Godt, så... Han er altså ved at genvinde fornuften?
"In Matthew 15:14, Jesus says, 'And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch.'
Nå ikke... Har han overvejet at det blev skrevet af en kølle-dasker for næsten 2.000 år siden? En kølle-dasker som ikke anede en hujende bjælde om tyngdekraft. En kølle-dasker der troede på guder og sådan noget. Med andre ord; En kølle-dasker som ham selv...
"Anti-falling physicists have been theorizing for decades about the 'electromagnetic force,' the 'weak nuclear force,' the 'strong nuclear force,' and so-called 'force of gravity,'" Burdett said. "And they tilt their findings toward trying to unite them into one force. But readers of the Bible have already known for millennia what this one, unified force is: His name is Jesus."
"But readers of the Bible have already known for millennia what this one, unified force is: His name is Jesus.
Ok, så der var ingen tyngdekraft, før Jesus? Hvornår opstod den så? Da han blev født, eller da han døde?
Fuck det må have været træls, før han kom med tyngdekraften. Det er da godt at det ikke først var idag, for havde han sikkert forsøgt at få den patenteret ;-(
Nå ikke... Har han overvejet at det blev skrevet af en kølle-dasker for næsten 2.000 år siden?
lige en ting, biblen blev ikke skrevet for næsten 2000 år siden!
Biblen blev først skrevet flere hundrede år efter jesus døde.
Det gør den ikke mere troværdi da alle HISTORIERNE først har været fortalte vha mund til mund gennem et par genneration og derefter er blevet skrevet ned...
#19 -
Mon ikke det kommer an på hvilken udgave af biblen vi taler om? Så vidt jeg husker fra min religionsundervisning, så gjorde Jesus bl.a. op med love/regler og historier fra det gamle testamente.
Det ny testamente er jo så selvfølgelig skrevet efter han skulle være død.
Mon ikke det kommer an på hvilken udgave af biblen vi taler om? Så vidt jeg husker fra min religionsundervisning, så gjorde Jesus bl.a. op med love/regler og historier fra det gamle testamente.
Det ny testamente er jo så selvfølgelig skrevet efter han skulle være død.
Det er da meget muligt at de først er skrever flere århundreder senerer, men der vidste de nok heller ikke en hel masse om tyngdekraft, så det ændre ikke så meget.
Det er da meget muligt at de først er skrever flere århundreder senerer, men der vidste de nok heller ikke en hel masse om tyngdekraft, så det ændre ikke så meget.
Ok, dét overså jeg *ups*.
Men til mit forsvar vil jeg da lige nævne at de kunne være dumme nok, til at mene det ;-)
Ok, dét overså jeg *ups*.
Men til mit forsvar vil jeg da lige nævne at de kunne være dumme nok, til at mene det ;-)
Det er da hvad man kan forvente.
Religion har i lang tid været i direkte konflikt med videnskaben.
Og så det vel meget logisk at de nu prøver at modernisere deres tro.
Nu har jeg ikke sat mig 100% ind i teorien.
Men skal det give mening, bliver man nød til at sætte "gud/guderne" på toppen af kransekagen, og argumentere for at gud stod bag bigbang og hele universet.
Det er lang tid siden vi er gået væk fra at se jorden som centrum for universet.
Men hvis vi så skal antage at gud stod bag universets opståen og de regler det følger, hvem stod så bag "gud"?
En skabelse der er istand til at komme på så et indviklede system, kan vel heller ikke komme af ingenting?
Religion har i lang tid været i direkte konflikt med videnskaben.
Og så det vel meget logisk at de nu prøver at modernisere deres tro.
Nu har jeg ikke sat mig 100% ind i teorien.
Men skal det give mening, bliver man nød til at sætte "gud/guderne" på toppen af kransekagen, og argumentere for at gud stod bag bigbang og hele universet.
Det er lang tid siden vi er gået væk fra at se jorden som centrum for universet.
Men hvis vi så skal antage at gud stod bag universets opståen og de regler det følger, hvem stod så bag "gud"?
En skabelse der er istand til at komme på så et indviklede system, kan vel heller ikke komme af ingenting?
"En skabelse der er istand til at komme på så et indviklede system, kan vel heller ikke komme af ingenting?"
Nej, det de mener de jo, uden at overveje at hvis deres hokus-pokus-voodoo-gud kan komme af ingenting, så kan universet vel også...
:-)
Nej, det de mener de jo, uden at overveje at hvis deres hokus-pokus-voodoo-gud kan komme af ingenting, så kan universet vel også...
:-)
Men.. Hvorfor har han pludselig lavet et univers? Kedede han sig?
Og hvorfor fanden er det så djævelsk stort! Jeg mener - han laver en GIIGANTISK ting og laver lidt mennesker nede i det ene hjørne.
Svarer lidt til at bygge New York og lade lidt fluer bo i et hjørne af en baggård - lidt meningsløst efter min mening. Med mindre han også har lavet "fluer" i andre baggårde?
Står der nogen steder i biblen at der ikke findes liv andre steder? Eller står der at jorden er det eneste sted med liv?
Men.. Hvorfor har han pludselig lavet et univers? Kedede han sig?
Og hvorfor fanden er det så djævelsk stort! Jeg mener - han laver en GIIGANTISK ting og laver lidt mennesker nede i det ene hjørne.
Svarer lidt til at bygge New York og lade lidt fluer bo i et hjørne af en baggård - lidt meningsløst efter min mening. Med mindre han også har lavet "fluer" i andre baggårde?
Står der nogen steder i biblen at der ikke findes liv andre steder? Eller står der at jorden er det eneste sted med liv?
Hvis terioen om Intelligent design skal give noget mening, bliver man nød til at forkaste biblen, eller ihvertfald store dele af den.
Chancen for der at der kan være liv andre steder finder jeg rimlig sansynligt.
jorden og mennesket er ikke centrum i universet.
Men jeg kunne f.eks. også godt forestille mig at der kan være flere universer.
Hvis terioen om Intelligent design skal give noget mening, bliver man nød til at forkaste biblen, eller ihvertfald store dele af den.
Chancen for der at der kan være liv andre steder finder jeg rimlig sansynligt.
jorden og mennesket er ikke centrum i universet.
Men jeg kunne f.eks. også godt forestille mig at der kan være flere universer.
Argument for intelligent design: http://www.idrewthis.org/2005/intelligentdesign.ht...
En forklaring og uddybning af Intelligent design teorien:
http://www.groveloejer.dk/sidsels/2004/09/intellig...
samt:
http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design
http://www.groveloejer.dk/sidsels/2004/09/intellig...
samt:
http://da.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design
#34 (bugger)
Lad os lige give ophavsmanden den kredit han fortjener...
"Have you ever noticed, how people who believe in creationism look really unevolved? Eyes real close together, big furry hands and feet. 'I believe God created me in one day!' Yeah, looks like he rushed it."
Bill Hicks - Arizona Bay
R.I.P.
Lad os lige give ophavsmanden den kredit han fortjener...
"Have you ever noticed, how people who believe in creationism look really unevolved? Eyes real close together, big furry hands and feet. 'I believe God created me in one day!' Yeah, looks like he rushed it."
Bill Hicks - Arizona Bay
R.I.P.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund