mboost-dp1
finde et nyt password
Det skal helst være forholdsvis langt, en kombination af tal, bogstaver (både store og små) og specielle tegn. Desuden skal det helst ikke være noget der er helt nemt at gætte, så noget der er alt for personligt er ikke godt.
Du kan jo evt. bruge en sangtekst eller en bestemt indtastning på tastaturet som du kan huske.. f.eks.:
Se Den Lille Kattekilling, Nej Hvor Er Den Sød.
Så har du allerede der en adgangskode som er ok:
sdlk,nheds
Hvis du så f.eks. smider størrelsen på din skærm ind, f.eks. 17" og laver s stort, så har du f.eks.:
Sdlk,nhedS17"
Forholdsvis nemt at huske og ikke specielt nemt at gætte.
Alternativt kan du også bare åbne et tekstdokument, lade hånden falde på tastaturet et par gange og så huske hvad du fik ud af det. :)
Du kan jo evt. bruge en sangtekst eller en bestemt indtastning på tastaturet som du kan huske.. f.eks.:
Se Den Lille Kattekilling, Nej Hvor Er Den Sød.
Så har du allerede der en adgangskode som er ok:
sdlk,nheds
Hvis du så f.eks. smider størrelsen på din skærm ind, f.eks. 17" og laver s stort, så har du f.eks.:
Sdlk,nhedS17"
Forholdsvis nemt at huske og ikke specielt nemt at gætte.
Alternativt kan du også bare åbne et tekstdokument, lade hånden falde på tastaturet et par gange og så huske hvad du fik ud af det. :)
Åh ja, jeg glemte at skrive at tallene selvfølgelig også kan være din pinkode til dit hævekort. Det er som regel noget folk i forvejen kan huske og noget som ingen andre kender til. :)
nogen der kender en side/program der laver laver random tal/bogstaver/tegn?
/off tropic
På min skole sidst jeg tjekkede passwordet til bios på computerne var det, ja du gættede rigtigt: password.
nogen der ved hvor man kan købe en ps2/usb converter?
/off tropic
/off tropic
På min skole sidst jeg tjekkede passwordet til bios på computerne var det, ja du gættede rigtigt: password.
nogen der ved hvor man kan købe en ps2/usb converter?
/off tropic
Et eksempel på et dårligt password, kunne være brugeren "AGP", der var her for nogle år siden. Passwordet var "AGP"... :D
sørg for dit password er af en vis længde... det holder meget bedre en små kryptiske passwords ala %&#ÆÆÆ
langt de fleste af mine egne passwords er af passphrase længde og lowercase+numeric char.
(bortset fra mit newz.dk password som er lige til at social engineere, gæt det selv)
langt de fleste af mine egne passwords er af passphrase længde og lowercase+numeric char.
(bortset fra mit newz.dk password som er lige til at social engineere, gæt det selv)
"l337troldefar1111oneoneone"?
Har du prøvet at søge på password generator som google selv foreslår som en god søgemulighed når man skriver password?
Ellers kan du vel selv skrive en. Kan umuligt tage ret lang tid.
udover det er der som sådan ikke nogle gode kodeord, der er sværere at huske end andre. Det er bare et spørgsmål om at recitere sin password nok gange, ligesom når man læser til eksamen i huskeudenafting, til sidst kan man dem.
"l337troldefar1111oneoneone"?
Har du prøvet at søge på password generator som google selv foreslår som en god søgemulighed når man skriver password?
Ellers kan du vel selv skrive en. Kan umuligt tage ret lang tid.
udover det er der som sådan ikke nogle gode kodeord, der er sværere at huske end andre. Det er bare et spørgsmål om at recitere sin password nok gange, ligesom når man læser til eksamen i huskeudenafting, til sidst kan man dem.
http://www.techzoom.net/security-password.asp
hold password størrelse på 8 eller derover
sæt hak ved upper-case, lower-case og tal.
http://www.techzoom.net/security-password.asp
hold password størrelse på 8 eller derover
sæt hak ved upper-case, lower-case og tal.
#1 coday:
Et password er aldrig sikkert, hvis man kun har et. Du bør altid have flere passwords, hvor du vurderer deres vigtighed i forhold til, hvor de anvendes. F.eks. mener jeg, at du godt kan benytte samme password til SKAT og din netbank, men det ville være tåbeligt at bruge den samme kode på en privat hjemmeside.
Det ideelle er at benytte unikke passwords alle steder og så måske have et password, der anvendes på ligegyldige områder. Du må dog aldrig lave en liste over alle dine adgangskoder, idet du så mister beskyttelsesværdien. Hvis man finder koden til denne liste, så har man jo adgang til alle dine konti alligevel.
Et password er aldrig sikkert, hvis man kun har et. Du bør altid have flere passwords, hvor du vurderer deres vigtighed i forhold til, hvor de anvendes. F.eks. mener jeg, at du godt kan benytte samme password til SKAT og din netbank, men det ville være tåbeligt at bruge den samme kode på en privat hjemmeside.
Det ideelle er at benytte unikke passwords alle steder og så måske have et password, der anvendes på ligegyldige områder. Du må dog aldrig lave en liste over alle dine adgangskoder, idet du så mister beskyttelsesværdien. Hvis man finder koden til denne liste, så har man jo adgang til alle dine konti alligevel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund