mboost-dp1

Firefox og individuel tilpasning

Gå til bund
Gravatar #1 - ZOPTIKEREN
13. apr. 2006 19:36
Med udgangspunkt i at cirka 1/3 af newz' brugere bruger firefox/Mozilla må det her være et godt sted at spørge.

Hvordan tilpasser i Firefox/Mozilla, med ændringer i about:config og hvilke extensions bruger i til at gøre jeres tur på nettet noget sjovere? Og hvilken ændring af firefox vha. tweak eller extension kan i ikke surfe nettet uden efterhånden?

Hvis man savner inspiration, er der lidt hjælp at hente på følgende links. link 1 og link 2.
Gravatar #2 - ZOPTIKEREN
13. apr. 2006 19:36
Selv har jeg da fået hentet et par extensions, kan jeg da se af min egen extensions liste. Dog er den er nok ikke helt repræsentativ for mit brug.

Derudover har jeg oprettet config.trim_on_minimize i about:config

Hvis jeg skulle afgøre hvad jeg er mest glad for så må det blive adblock/mf eller gmail manager.
Gravatar #3 - Gruesome
13. apr. 2006 20:46
Bruger følgende extensions.

Af de vigstigste er det nok følgende:

Adblock + Filterset.G Updater
MediaPlayerConnectivity
Linkification

Af GreaseMonkey scripts bruger jeg (i realiteten) kun Greased Lightbox. Det er godt nok behageligt når man ser billeder på Google/Flickr/Hvorsomhelst.
Gravatar #4 - bugger
13. apr. 2006 21:00
DOM Inspector
Inspect the DOM of HTML, XUL, and XML pages, including the browser chrome.
Flashblock
Replaces Flash objects with a button you can click to view them.
Adblock
Filter ads from web-pages.
SearchPluginHacks
Allows uninstalling search plugins.

Det ville være fedt hvis folk vedlagde en lille beskrivelse af deres Extensions så man ved om man selv kan bruge det til noget... eller tage et screenshot some Gruesome MED beskrivelser :)

Jeg kunne godt tænke mig en Extension der kan lave Javascript links om til rigtige links så man kan højreklikke og åbne i ny tab/nyt vindue. Nogen der kender et?
Gravatar #5 - Cyrack
13. apr. 2006 21:52
Bruger:
Adblock + Filterset.G (som navnet antyder)
Google searchbar (for at få pagerank)
Fasterfox (optimerer måden FF henter siderne på, virker skrammel på en langsom forbindelse)
Download Them All (så kan man hente alt af fx. billeder, video og alle andre filer fra en side)
+ et par stykker der vist nok giver nogle services jeg ikke rigtig ligger mærke til...
Gravatar #6 - Scherlund
14. apr. 2006 06:54
Har disse extensions installeret.

Bliver frustreret over at kæresten ikke har følgende installeret:
BBcode
IETab
PDF Download
Gravatar #7 - Ronson ⅍
14. apr. 2006 19:48
Adblock (som jeg selv holder styr på!)
IETab
PDF Download
Tabbrowser Preferences
Customize Google - Fjern reklamer og andre små herligheder
undoclosetab - Genåben lukkede tabs med ét klik
Gmail Notifier
BugMeNot
Bookmark Backup - Efter at have hørt skræmmende historier om tabte opsætninger/bookmarks
FxIF - Exif-viser
DownThemAll!
Gravatar #8 - JesperJ
14. apr. 2006 20:30
Jeg har et par ændringer i min about:config, jeg skulle mene de var selvforklarende:

network.http.pipelining - TRUE
network.http.pipelining.maxrequests - 30
network.http.proxy.pipelining - TRUE

Det er en velkendt ændring blandt Firefox brugere, og den fungerer strålende. ;)

Min extensionliste.
Gravatar #9 - ZOPTIKEREN
14. apr. 2006 20:44
Så får du da lige en forklaring med på vejen :-)

config.trim_on_minimize sat til true i about:config
flytter firefox fra rammene over på harddisken når du minimerer den. Så bruger omkring 5MB ram når den er minimeret.
Det er meget rart for mig som kun har 512MB ram og ikke gider lukke browseren fordi jeg skal bruge ramkrævende programmel (og jeg skal ikke have flere ram, men derimod en ny computer, hvis jeg dog bare kunne finde ud af hvad jeg vil have :)).

1.Adblock plus
2.Adblock Filterset.G Updater
3.Dutchblock
4.Customize Google
5.Flashblock
Behøver vist ikke nærmere introduktion, end at de nakker reklamer. Jeg bruger adblock+ fordi den almindelige er inkompatibel med nogle andre plugins og får firefox til at crashe.

6.Colofultabs
farver tabsne i forskellige farver.

7.bugmenot
kan auto -udfylde forms, så man ikke skal besøge bugmenot.com for at finde et password og username for at komme ind på en eller anden obskur side.

8. Download statusbar
kan du så på mit screenshot (hvor der står 0:9). Den er minimeret men viser bare i bunden af firefox hvad du er ved at downloade.

9. extended statusbar er det der lort nede i bunden som også er i opera og fortæller hvor lang tid det tager dig at hente en hjemmeside mf..

10.Firefox showcase
11.reveal
12. viamatic foxpose
Giver nogle måder til at vise hvad du har i dine tabs. Jeg har vist to på samtidigt i dette screensshot.

13.Gmailmanager
holder styr på flere gmailaccounts og tjekker mail

14.IE view
15. fireFTP
16. crash recovery
giver vist sig selv

17. mrTech...
Den kan en helt masse pjat

18.tabX
tilføjer et rødt kryds (close knap) til hvert tab - som der bliver indført som standard i firefox 2.0

19. tabbrowser preferences
Giver udvidede justerbarheder af dine tabs.

20.Fission viser i adresselinien hvor langt du er med at hente en side.
Gravatar #10 - Azuria
14. apr. 2006 21:01
config.trim_on_minimize sat til true i about:config

Hvilken version af firefox kører du med?
Jeg kan ikke finde den i 1.5.0.X
Gravatar #11 - ZOPTIKEREN
14. apr. 2006 21:08
1.5.0.2
Du skal selv oprette den. Højreklik "opret boolean" osv.
Gravatar #12 - Azuria
14. apr. 2006 21:18
#11 Thx ;)
Gravatar #13 - kimx
14. apr. 2006 21:49
Den eneste extesion jeg bruger er download statusbar, siger sig selv og er meget brugbar.

Derudover ændre jeg nogle ting med tabs i about:config samt den førnævnte config.trim_on_minimize
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login