mboost-dp1
Flere PS4 detaljer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (98) skrev:Virkeligt modent med de øgenavne.
Pas på XorpiZ ikke kommer efter dig for det.
Trentard er netop det - en tard.
Ham og et par andre er blandt de mest uvidende mennesker på newz.dk. Jeg forstår godt han ignorerer mig, det må være trist at blive udstillet gang på gang.
#103:
Læs og lær:
http://www.sisoftware.net/?d=qa&f=ben_mem_late...
Som regel er lantecy som følger:
L1 : 4 clk
L2: 12 clk
L3: 20 clk
System RAM: 10-20 ms
Sjovt som dem der forsvare konsollerne åbenbart er dem r ved mindst om hardware/software ^^
Læs og lær:
Sjovt som dem der forsvare konsollerne åbenbart er dem r ved mindst om hardware/software ^^
#105:
Fordi passer koden ind i cachen køre den hurtigere end hvis du skal udenfor cachen...og deri når vi frem til min pointe.
Latency for unified memory vil blive højere end normal system RAM , for i normal system RAM har kan CPU'en adgang...i PS¤ har både GPU og CPU adgang...så der skal lavet en "kontrol" der sørger for at GPU og CPU ikke skriver i samme RAM på samme tid...
Jeg ville ønske spil passede ind i cachen så vi kunne undgå langsommere RAM...det lyder som om du fattr hat af hardware...meget morsomt at du så vil poste om ting du ikke forstår ^^
Men det gør du du rammer målgruppen for konsoller perfekt:
Ignorante tåber uden reel viden om hardware...
Fordi passer koden ind i cachen køre den hurtigere end hvis du skal udenfor cachen...og deri når vi frem til min pointe.
Latency for unified memory vil blive højere end normal system RAM , for i normal system RAM har kan CPU'en adgang...i PS¤ har både GPU og CPU adgang...så der skal lavet en "kontrol" der sørger for at GPU og CPU ikke skriver i samme RAM på samme tid...
Jeg ville ønske spil passede ind i cachen så vi kunne undgå langsommere RAM...det lyder som om du fattr hat af hardware...meget morsomt at du så vil poste om ting du ikke forstår ^^
Men det gør du du rammer målgruppen for konsoller perfekt:
Ignorante tåber uden reel viden om hardware...
Plejer data og instruktionscache ligge sammen? Wikipedia siger at man gør begge dele, men jeg ved ikke hvor udbredt det er. Jeg kunne dog forestille mig at caching af instruktioner er noget nemmere end data, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Igen.
Bandwith/RAM mægnde forvandler ikke en midrange CPU med IGP til en "supercomputer".
Cell CPU'en...for nu at blive ved hypen om consoller har en teoretisk peak transfe rate på ~300GB/s.
Det er dog et BEST case....som inge nrelevans har ved rigtige workloads.
Den relle EFFFEKTIVE båndbredde (gundet latencies, I/O, busses, controllers ect til ~200GB/s.
Det LYDER tekniskt bedre end min P4 2.4Ghz med dens 3.2GB/s + 7800GTX med dens 38.4 GB/S bandwith ikke?
Problemet er bare at ganske som nu, så dengang lammetævede min P4 PS3 og Xbox360 i ydelese og billedekvalitet.
På multiplatform titler nød jeg højere opløsning, AA, AF, bedre ydelse og flere featues/bedrebilledkvalitet end på konsollerne.
Til trods for den ~5x større båndbredde på PS3 f.eks.
History repeating itself...subpar console hardware being hyped via "secret sauce"...only to fail in delivering it's promises...
Og det hele begynder med en hyped spec, taget ud af context.
Hell, jeg overvejer at anskaffe mig et Geforce Titan nu...bare for at drille console.kiddies med at mine 12 GB system RAM og 6 GB GPU RAM + 64MB på lydkortet + 64 MB på mit NIC = +18GB, så min PC er +10GB hurtigere end PS4...mhkthxbye
Terra - Tempted...
Bandwith/RAM mægnde forvandler ikke en midrange CPU med IGP til en "supercomputer".
Cell CPU'en...for nu at blive ved hypen om consoller har en teoretisk peak transfe rate på ~300GB/s.
Det er dog et BEST case....som inge nrelevans har ved rigtige workloads.
Den relle EFFFEKTIVE båndbredde (gundet latencies, I/O, busses, controllers ect til ~200GB/s.
Det LYDER tekniskt bedre end min P4 2.4Ghz med dens 3.2GB/s + 7800GTX med dens 38.4 GB/S bandwith ikke?
Problemet er bare at ganske som nu, så dengang lammetævede min P4 PS3 og Xbox360 i ydelese og billedekvalitet.
På multiplatform titler nød jeg højere opløsning, AA, AF, bedre ydelse og flere featues/bedrebilledkvalitet end på konsollerne.
Til trods for den ~5x større båndbredde på PS3 f.eks.
History repeating itself...subpar console hardware being hyped via "secret sauce"...only to fail in delivering it's promises...
Hell, jeg overvejer at anskaffe mig et Geforce Titan nu...bare for at drille console.kiddies med at mine 12 GB system RAM og 6 GB GPU RAM + 64MB på lydkortet + 64 MB på mit NIC = +18GB, så min PC er +10GB hurtigere end PS4...mhkthxbye
Terra - Tempted...
Det er godt nok nogle sjove tal du dér hev op af hatten :)
En PS3 har en båndbredde (til XDR-RAM) på ~25 GB/s og ~22 GB/s til RSX-GPUen. CELL-CPUen har en ydelse på ~120 GFlops (6xSPE, 1xPPC) og RSXen på ~176 GFlops.
Hvem har også sagt det?
At PS3eren så også har været/bliver brugt til dét, kan jeg 'desværre' ikke gøre for.
Du brugte også flere penge. Og mere strøm.
--
En nutidig PS3 er opgivet til at bruge 70W. Det er ikke synderligt overraskende(!!!!) at den taber til en über-jeg-skal-gi-dig-mens-jeg-bruger-500W-Gamer-PC.
En PS3 har en båndbredde (til XDR-RAM) på ~25 GB/s og ~22 GB/s til RSX-GPUen. CELL-CPUen har en ydelse på ~120 GFlops (6xSPE, 1xPPC) og RSXen på ~176 GFlops.
terracide (109) skrev:Bandwith/RAM mægnde forvandler ikke en midrange CPU med IGP til en "supercomputer".
Hvem har også sagt det?
At PS3eren så også har været/bliver brugt til dét, kan jeg 'desværre' ikke gøre for.
terracide (109) skrev:På multiplatform titler nød jeg højere opløsning, AA, AF, bedre ydelse og flere featues/bedrebilledkvalitet end på konsollerne.
Du brugte også flere penge. Og mere strøm.
--
En nutidig PS3 er opgivet til at bruge 70W. Det er ikke synderligt overraskende(!!!!) at den taber til en über-jeg-skal-gi-dig-mens-jeg-bruger-500W-Gamer-PC.
Clauzii (110) skrev:Du brugte også flere penge. Og mere strøm.
For det første, så bruger en 500W PSU ikke nødvendigvis 500W. Det er bare det maksimale den kan levere.
For det andet, så bruger et typisk fladskærms-TV på den anden side af 100W mere end en computerskærm.
For det tredie så er det kun superslim modellen der bruger 80W (180W MAX), ellers ligger slim modellerne på 100W (250 W MAX) og de gamle modeller på mellem 130 og 200W (MAX 280/380W)
KILDE
Så tror ikke forskellen der er så stor igen.
Hvad er din egentlige pointe? Er du uenig i: History repeating itself...subpar console hardware being hyped via "secret sauce"...only to fail in delivering it's promises...
Prøver I trolle Terra? Er det en memo jeg har misset? Det er sgu styr på kilder og forståelse, jeg er imponeret Terra.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_(microprocessor)#Bandwidth_assessment skrev:At this clock frequency [3.2 GHz] each channel flows at a rate of 25.6 GB/s. Viewing the EIB in isolation from the system elements it connects, achieving twelve concurrent transactions at this flow rate works out to an abstract EIB bandwidth of 307.2 GB/s. Based on this view many IBM publications depict available EIB bandwidth as "greater than 300 GB/s".
Hvad er din egentlige pointe? Er du uenig i: History repeating itself...subpar console hardware being hyped via "secret sauce"...only to fail in delivering it's promises...
Prøver I trolle Terra? Er det en memo jeg har misset? Det er sgu styr på kilder og forståelse, jeg er imponeret Terra.
terracide (104) skrev:#103:
Læs og lær:
Prøver du seriøst at forsvare at 16 clocks MERE er bedre?
Clauzii (113) skrev:terracide (104) skrev:#103:
Læs og lær:
Prøver du seriøst at forsvare at 16 clocks MERE er bedre?
Jeg har fundet problemet.
Du kan ikke læse.
Jakob Jakobsen (111) skrev:Clauzii (110) skrev:Du brugte også flere penge. Og mere strøm.
For det første, så bruger en 500W PSU ikke nødvendigvis 500W. Det er bare det maksimale den kan levere.
For det andet, så bruger et typisk fladskærms-TV på den anden side af 100W mere end en computerskærm.
For det tredie så er det kun superslim modellen der bruger 80W (180W MAX), ellers ligger slim modellerne på 100W (250 W MAX) og de gamle modeller på mellem 130 og 200W (MAX 280/380W)
KILDE
Så tror ikke forskellen der er så stor igen.
Arh Jakob. Nu har jeg lige taget en AnandTech-test af et nyt grafikkort:
http://anandtech.com/show/6915/amd-radeon-hd-7990-...
De mindre kort bruger (systemmæssigt) 356-647 watt ved spil og 110-140 watt ved idle.
Og alt andet ville også være mærkeligt. En moderne gamer-PC yder meget mere end 7-8 år gamle konsoller. Hvis de så ikke også brugte mindre strøm ville det være magi ;-)
Og et rimelig moderne tv på 55 tommer bruger ca. 80 watt hvis det er kalibreret: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&a...
Og de fleste spiller nok på noget mindre skærme. Her er et 46 tommer som bruger 64 watt: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&a...
Den nye super slim PS3 bruger f.eks. 70 watt ved Fifa (kilde: http://www.gamesindustry.biz/articles/digitalfound... og med et 40 tommer TV som bruger 50-60 watt så er vi altså nede på 120-130 watt. Altså det en moderne PC bruger når den er idle.
terracide (114) skrev:Jeg har fundet problemet.
Du kan ikke læse.
Hvorfor snakker du om mainmemory?? Der er tale om latency mellem GPU og CPU. Ikke CPU-MEM...
Så jo. OG forstå.
Og hvis du har en latency på din RAM på 10-20 ms, ville jeg se at få overclocked i en fart! :)
Nu har jeg lige målt det gennemsnitlige forbrug på min maskine over 5 minutter, hvor jeg spillede Bioshock Infinite i 2650x1440 og maksimale indstillinger, uden pause.
Core i7-3770K @4GHz
16GB RAM
Geforce GTX 680 Superclocked
60W højttalersæt (bruger selvfølgelig ikke normalt 60W)
og en 27" skærm.
Det voldsomme samlede forbrug... 358W
Og så vil du sammenligne med den nyeste og mindst forbrugende PS3, som nok ikke engang 10% af PS3-ejere har, samt et meget økonomisk TV, som igen ikke ret mange ejer, endsige har kalibreret.
Så jeg tvivler stadig på at en PC bruger så meget mere end en gennemsnitlig konsol, som du påstår.
Og den gennemsnitlige computer der spilles på, kommer altså ikke op i nærheden af de 500W som du kommer med. (Terracides CRT-setup undtaget)
Nu har jeg lige målt det gennemsnitlige forbrug på min maskine over 5 minutter, hvor jeg spillede Bioshock Infinite i 2650x1440 og maksimale indstillinger, uden pause.
Core i7-3770K @4GHz
16GB RAM
Geforce GTX 680 Superclocked
60W højttalersæt (bruger selvfølgelig ikke normalt 60W)
og en 27" skærm.
Det voldsomme samlede forbrug... 358W
Og så vil du sammenligne med den nyeste og mindst forbrugende PS3, som nok ikke engang 10% af PS3-ejere har, samt et meget økonomisk TV, som igen ikke ret mange ejer, endsige har kalibreret.
Så jeg tvivler stadig på at en PC bruger så meget mere end en gennemsnitlig konsol, som du påstår.
Og den gennemsnitlige computer der spilles på, kommer altså ikke op i nærheden af de 500W som du kommer med. (Terracides CRT-setup undtaget)
terracide (106) skrev:Fordi passer koden ind i cachen køre den hurtigere end hvis du skal udenfor cachen...og deri når vi frem til min pointe.
Du snakker så meget om at man ikke kan læse. Skal jeg gentage hvad du svarer på?
Hvorfor gå igennem cache hvis man alligevel skal skrive til memory?
Du skriver vel til cachen i tilfælde af at du skal læse snart igen. Og så fordi cachen er tættere på, så du kan skrive hurtigere og så lave writeback senere.
Edit: jeg har ikke læst nogen af jeres links endnu, så det er muligt at jeg har misforstået noget
Edit: jeg har ikke læst nogen af jeres links endnu, så det er muligt at jeg har misforstået noget
Cachen bruges til at lægge nyligt brugte instruktioner + (hvis der er plads) instruktioner som er nært beslægtet med nyligt brugte. Hvis man skal dividere to tal, så skal der bruges en mindre familie instruktioner (såfremt ALUen ikke har det indbygget), og hér giver det mening at alle instruktionerne hentes ind i cachen.
Cachen bruges til at lægge nyligt brugte instruktioner + (hvis der er plads) instruktioner som er nært beslægtet med nyligt brugte. Hvis man skal dividere to tal, så skal der bruges en mindre familie instruktioner (såfremt ALUen ikke har det indbygget), og hér giver det mening at alle instruktionerne hentes ind i cachen.
Jeg taler om datacache, ikke instruktionscache (eller TLB). Jeg kan stadig ikke helt se hvorfor det er en god idé at blande data med instruktioner, da jeg forestiller mig at man har lyst til at have forskellige algoritmer til udskiftning i cachen.
Edit: Jeg tror i øvrigt spatial locality er meget vigtigt at udnytte, især for instruktioner (og ikke kun til "hvis der er plads")
Edit: Jeg tror i øvrigt spatial locality er meget vigtigt at udnytte, især for instruktioner (og ikke kun til "hvis der er plads")
Clauzii (118) skrev:terracide (114) skrev:Jeg har fundet problemet.
Du kan ikke læse.
Hvorfor snakker du om mainmemory?? Der er tale om latency mellem GPU og CPU. Ikke CPU-MEM...
Så jo. OG forstå.
Og hvis du har en latency på din RAM på 10-20 ms, ville jeg se at få overclocked i en fart! :)
Skal lige rette mig selv, det er mellem GPU-MEM at L2 cachen kan springes over.
Cerny snakker, så vidt jeg kan se, kun om data cache.
Har både en gaming desktop, xbox360 og ps3, så er ikke farvet synes jeg selv.
Men vi kan let blive enige om at en ny gaming PC har mere saft og kraft end en konsol.
Men det ser jeg ikke som det interessante. Det ville være meget mere spænende at se på hvad den gennemsnitlige PC-gamer har af PC.
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Vi kan her se at 49.71% af computere på steam hw survey har dx11. Så en 50% kan alligevel ikke få bedre grafik på deres PC end hvad man kan præstere på den nye generation af konsoller. Så her vinder PC'en ikke noget. Man kan også se at 15.57% af GPU'er er af intel typen, jeg vil gætte en masse ultrabooks ala HD4000 og lign, dvs flere af dx11 andelen som ikke er "gaming" specc computere. Og hvilke andre bærbare med "bærbar gaming" grafik ligger der gemt i det?
Vi har altså en situation hvor, for den alm. forbruger, ikke er den store forskel mellem en konsol og en PC. Så hw-mæssig diskussion om hvad der er bedst er reelt set ligegyldig.
Vi er derved ude i software funktioner og andre funktioner:
PS4 (alt dette af udfra hvad jeg ved om PS4)
- Media afspiller, format mæssig er den begrænset, men er stadig udemærket.
- 1-button capture af gameplay uden foringelse og uden installering af ekstra software
- Streaming af demo'er
-BD afspiller
-insert disc, maybe install, and play
-PS move
-unified friendlist og simpel online gaming.
-let adgang til netflix og lign direkte til TV'et med en trådløs controller som fjernbetjening (og mon ikke der kommer en smartphone remote til PS4 lige som smartglass til xbox360?)
-Sikret at man kan spille de nyeste spil uden problemer de næste 3-4 år.
Gaming PC
- kan alt det en PC også kan
- man kan selv indstille grafikken (er dog ikke sikkert at dette er et plus for alle)
Jeg kan derfor sagtens se at hvis man allerede har en bærbare (hvem har ikke det?) og man ønsker en gaming-platform og har det fint med en controller, ville vælge en konsol. Man skal ikke have et skrummel af en stationær computer stående, og man får en masse ekstra funktioner direkte til sit TV.
Jeg synes derved at diskutere hardware som en definition på om en konsol vil blive en succes eller ej er en kæmpe fejl. Det er mere spiludbuddet og hvor godt hele økosystemet omkring konsollen kommer til at fungere der er det udslagsgivende.
Men vi kan let blive enige om at en ny gaming PC har mere saft og kraft end en konsol.
Men det ser jeg ikke som det interessante. Det ville være meget mere spænende at se på hvad den gennemsnitlige PC-gamer har af PC.
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Vi kan her se at 49.71% af computere på steam hw survey har dx11. Så en 50% kan alligevel ikke få bedre grafik på deres PC end hvad man kan præstere på den nye generation af konsoller. Så her vinder PC'en ikke noget. Man kan også se at 15.57% af GPU'er er af intel typen, jeg vil gætte en masse ultrabooks ala HD4000 og lign, dvs flere af dx11 andelen som ikke er "gaming" specc computere. Og hvilke andre bærbare med "bærbar gaming" grafik ligger der gemt i det?
Vi har altså en situation hvor, for den alm. forbruger, ikke er den store forskel mellem en konsol og en PC. Så hw-mæssig diskussion om hvad der er bedst er reelt set ligegyldig.
Vi er derved ude i software funktioner og andre funktioner:
PS4 (alt dette af udfra hvad jeg ved om PS4)
- Media afspiller, format mæssig er den begrænset, men er stadig udemærket.
- 1-button capture af gameplay uden foringelse og uden installering af ekstra software
- Streaming af demo'er
-BD afspiller
-insert disc, maybe install, and play
-PS move
-unified friendlist og simpel online gaming.
-let adgang til netflix og lign direkte til TV'et med en trådløs controller som fjernbetjening (og mon ikke der kommer en smartphone remote til PS4 lige som smartglass til xbox360?)
-Sikret at man kan spille de nyeste spil uden problemer de næste 3-4 år.
Gaming PC
- kan alt det en PC også kan
- man kan selv indstille grafikken (er dog ikke sikkert at dette er et plus for alle)
Jeg kan derfor sagtens se at hvis man allerede har en bærbare (hvem har ikke det?) og man ønsker en gaming-platform og har det fint med en controller, ville vælge en konsol. Man skal ikke have et skrummel af en stationær computer stående, og man får en masse ekstra funktioner direkte til sit TV.
Jeg synes derved at diskutere hardware som en definition på om en konsol vil blive en succes eller ej er en kæmpe fejl. Det er mere spiludbuddet og hvor godt hele økosystemet omkring konsollen kommer til at fungere der er det udslagsgivende.
Hvordan begrænser DX10 og lavere, grafikken i forhold til konsollerne?
Hvordan begrænser DX10 og lavere, grafikken i forhold til konsollerne?
Kender man performance for den næste xbox eller er #130 et gæt? (Jeg siger ikke at den nok bliver bedre - don't shoot me - jeg er mere interesseret i forhold til PS4)
terracide (136) skrev:Ikke når man har pengene...vi har alle vores små fornøjelser...jeres er at game på rædderligt hardware...mit er at lege med high-end hardware
Jeg spiller sjældent, så jeg ved ikke hvor du har det fra. Når jeg en sjælden gang spiller er det League of Legends, WoW og FIFA13 (på konsol!!11).
Lige netop. De fleste mennesker vælger nok en konsol til under 5000 kr. (som kun er launch-pris) fremfor et grafikkort til 7500 kr. som åbenbart alligevel skal skiftes om 3 år.
Og man kan ikke rigtigt klandre spiludviklerne at deres primære målgruppe næppe er gruppen som bruger så mange penge på hardware. Det er næppe et stort marked ;-)
Og man kan ikke rigtigt klandre spiludviklerne at deres primære målgruppe næppe er gruppen som bruger så mange penge på hardware. Det er næppe et stort marked ;-)
gramps (139) skrev:7.500 kr. for et grafikkort vs. (anslået) 5.000 kr. for en hel konsol.
Til mine behov er der kun ét fornuftigt køb.
Pæn fallacy med at lade som et spil på PS4 = et spil på en PC...og du burde nok læse lidt op, hvis du tror jeg bekymre mig om at bruge penge på hardware...eller går op i pris/ydelse.
I only care about performance!
Hence PS4 have ZERO interest...it would be a DOWNGRADE for me.
Dawkins og Hitchens har vel næppe nul interesse i religion. Forveksler du det at man ikke enig i en noget med at man ikke har interesse i emnet?
Vis mig en objektiv kilde på at PC-spil salget ikke falder. Det er endnu ikke lykkedes for nogen herinde uden at kilden er en personlig blog eller at det er PCGA som står bag. Indrømmer klart at de kilder som jeg har præsenteret fra bl.a. NPD ikke er dækker digital distribution men det gælder jo stadig også konsoller som også har digital distribution. Men kilder som personlige blogs og PCGA som argument for det er stigende er ligeså ubrugeligt.
Faktum er at vi ikke har et fuldstændigt overblik og hele spilsalget. Men derfor er en påstand om at det er stigende ligeså forkert som at det skulle være endegyldigt faldende.
Men vi ved dog at PC-salget er faldende:
http://newz.dk/pc-salget-oplever-sit-stoerste-fald...
Så at PC salget er faldende men spilsalget er stigende virker i min bog mere usandsynligt end den anden påstand.
Dawkins og Hitchens har vel næppe nul interesse i religion. Forveksler du det at man ikke enig i en noget med at man ikke har interesse i emnet?
Vis mig en objektiv kilde på at PC-spil salget ikke falder. Det er endnu ikke lykkedes for nogen herinde uden at kilden er en personlig blog eller at det er PCGA som står bag. Indrømmer klart at de kilder som jeg har præsenteret fra bl.a. NPD ikke er dækker digital distribution men det gælder jo stadig også konsoller som også har digital distribution. Men kilder som personlige blogs og PCGA som argument for det er stigende er ligeså ubrugeligt.
Faktum er at vi ikke har et fuldstændigt overblik og hele spilsalget. Men derfor er en påstand om at det er stigende ligeså forkert som at det skulle være endegyldigt faldende.
Men vi ved dog at PC-salget er faldende:
http://newz.dk/pc-salget-oplever-sit-stoerste-fald...
Så at PC salget er faldende men spilsalget er stigende virker i min bog mere usandsynligt end den anden påstand.
Funny...så når Forbes i 2014 skriver om 2013 var endnu et rekord år for Pc gaming...så er Turdtors ude af stand til at læse dét...for sådan hænger "hans verden" ikke sammen...
Men nu har turdtors "lært" os a Forbes ikke er en kilde...ej heller organisationer der har AMD som medlem dutter som kilde:
http://www.pcgamingalliance.org/member-benefits/me...
for AMD ville nemlig lyve PC salg op, fordi det vil øge deres konslag...oh wait LOL
Men nu har turdtors "lært" os a Forbes ikke er en kilde...ej heller organisationer der har AMD som medlem dutter som kilde:
http://www.pcgamingalliance.org/member-benefits/me...
for AMD ville nemlig lyve PC salg op, fordi det vil øge deres konslag...oh wait LOL
Trentors (144) skrev:Det er endnu ikke lykkedes for nogen herinde uden at kilden er en personlig blog eller at det er PCGA som står bag.
Hvordan redegører PCGA for sine tal?
En skrev det ret godt her: http://www.ign.com/boards/threads/the-pc-gaming-al...
Trentors (144) skrev:Dawkins og Hitchens har vel næppe nul interesse i religion.
De er antitheister, og terra er anti-konsoller.
Trentors (144) skrev:Forveksler du det at man ikke enig i en noget med at man ikke har interesse i emnet?
Læs Terras vurdering af konsollers HW, hvis manden ikke har interesse i emnet, så ved han godt nok utrolig meget. Han ved meget om netværk, fordi han arbejder med det og han ved meget om dette, fordi det interesserer ham.
Trentors (144) skrev:Så at PC salget er faldende men spilsalget er stigende virker i min bog mere usandsynligt end den anden påstand.
Det er vel ligemeget hvad din personlige mening er. Tag estimater for digital salg med og baser din udsagn på det mest sandsynlige tal, fremfor opfundne tal.
Trentors (144) skrev:Faktum er at vi ikke har et fuldstændigt overblik og hele spilsalget. Men derfor er en påstand om at det er stigende ligeså forkert som at det skulle være endegyldigt faldende.
Nej, så kan du smide hele vores videnskab i vasken. Vi har ikke et fuldstændig overblik i fysiske teorier (derfor de er teorier), skal vi gå efter det sandsynlige eller personlige meninger, fordi bibelen ligeså godt kan være rigtigt? Vil du gerne behandles med medicin eller alternativ medicin, fordi vi har ikke de præcise tal og statistikker vi baserer evidensbaseret medicin på, ikke nødvendigvis fortæller hele sandheden.
Sådan fungerer det altså ikke. Men sådan er det med diskussioner om AMD vs Intel, PC vs Mac, det bliver hurtigt til religion.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.